Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Koti > Sisustus
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
09.09.05, 09:31   #1 (linkki)
Erika
(Vierailija)

Liitutaulumaali

Kokemuksia liitutaulumaalista?

Itse haluaisin maalin olevan harmaa, yllätyin kuin värikaupasta löytyi vain mustaa ja vihreätä ???

Mielestäni sisustuslehdissä on kyllä käytetty eri värejä, eikös ?

Vastaa viestiin

09.09.05, 10:22   #2 (linkki)
AnnU
(Vierailija)

Re: Liitutaulumaali

Mahdatko sekoittaa magneettimaalin ja liitutaulumaalin? Magneettimaalin päälle voi nimittäin maalta jollakin muulla värillä ja magneettipinta pysyy... Liitutaulumaalista en ole kyllä kuullut olevan muita sävyjä kuin nuo. Senhän pitää olla aika tumma että liitu näkyy pinnassa...

Mutta voin hvinkin olla väärässä :)
  Vastaa viestiin
09.09.05, 12:15   #3 (linkki)
Vera
(Vierailija)

Tein juuri alkuviikosta liitutaulun keittiöön. Pohjan tein 4mm vanerista, johon porasin reiät kiinnitystä varten valmiiksi. Liitutaulumaalin purkissa kehotettiin maalaamaan pinta ensin pohjamaalilla, mutta itse en tätä käyttänyt ja liitumaali tarttui ihan hyvin vanerin pintaan. Vesiliukoiselle maalille sopiva pensseli ja eikun maalaamaan. :)

Väreinä todellakin löytyi vain musta ja vihreä, mutta kuten edellinen kirjoitti tulee pinnan olla tumma, jotta liitu näkyy. Muistelisin kuitenkin Benettonilla olevan myös liitutaulumaaleja ja useammassa värissä...

Itse jäin pohtimaan tulisiko taulu kuitenkin myös maalata magneettimaalilla...kivahan siihen olisi omatekoisilla magneeteilla ripustaa valokuvia, kortteja jne.
  Vastaa viestiin
15.09.05, 12:44   #4 (linkki)
elikkä
(Vierailija)

Tarkoitatko että liitutaulumaalin päälle maalaa mangneettimaalilla niin voi käyttää sekä että?
Olis kätevä!
  Vastaa viestiin
15.09.05, 12:57   #5 (linkki)
Jokunen
(Vierailija)

Eikun just toisinpäin. Alle magneettimaali ja päälle liitutaulumaali. Muutenhan se liitutaulumaali menee ihan hukkaan siellä alla.
  Vastaa viestiin
16.09.05, 14:26   #6 (linkki)
satu
(Vierailija)

Kertoisitteko, mistä liitu- ja magneettitaulumaaleja saa ostaa ja minkähintaisia ne ovat?
  Vastaa viestiin
16.09.05, 14:51   #7 (linkki)
Vera
(Vierailija)

Löytyy tavallisista rautakaupoista missä maaleja myydään (Bauhaus, K-rauta, Starkki jne.) Tikkurilan liitutaulumaali maksoi Bauhausilla 29 € / purkki ja magneetti 39 e / purkki, joten ei ihan ilmaista....itselläkin jäi magneetti hankkimatta ja tyydyin pelkkään liitutaulumaaliin. Voihan sitä sitten myöhemmin maalata uudelleen, jos on tarvis :)
  Vastaa viestiin
16.09.05, 15:26   #8 (linkki)
Jokunen
(Vierailija)

Liitutaulumaalista oli tarjous jossain liikkeessa (kun vielä muistaisi mikä se oli...) 24e/purkki. Vasta tällä tai viime viikolla tipahti mainos postiluukusta ja se oli joku ihan ""tavallinen"" liike, joka varmaan jokaiselta paikkakunnalta löytyy kun kerran tännekin tuppukylään mainoksia jakelivat :) Pitääpä kaivella kotona vielä, jos vaikka löytäisin sen mainoksen.
  Vastaa viestiin
16.09.05, 15:42   #9 (linkki)
Sissy
(Vierailija)

Magneettimaalit on semmosia, että niihin ei oikein hyvin magneetit tartu. Laatuerojakin on.
  Vastaa viestiin
18.09.05, 18:14   #10 (linkki)
piitu
(Vierailija)

maalasin suuren liitutaulun poikiemme huoneeseen tavallisella matta lateksilla.hyvin on toiminut jo kohta vuoden .täytyy sanoa ettemme pyyhi sitä usein märällä,kostea mikrokuituliina on hyvä puhdistukseen.välillä sitten märemmällä ja perusteellisemmin...ja värejä löytyy!!!!meillä seinä on suklaanruskea.
  Vastaa viestiin
29.10.09, 18:55   #11 (linkki)
Lennu
(Vierailija)

Liitutaulumaali

Olen juuri tekemässä yhdestä seinästä magneetti/liitutaulua.
Magneettimaali on syytä vetää jopa kolmeen kertaan ja sen jälkeen liitutaulumaali päälle.Näin taataan
magneettien pysyvyys .
  Vastaa viestiin
27.02.11, 13:53   #12 (linkki)
minä
(Vierailija)

Löytyy myös eri väreissä

Löytyy myös eri väreissä, kuten

Folk Art -liitutaulumaali - Donno.fi
  Vastaa viestiin
04.09.11, 14:49   #13 (linkki)
pale
(Vierailija)

materiaalit

mihin kaikkiin materiaaleihin liitutaulumaalia voi käyttää? tikkurilan sivuilla ei lukenut mitään.
voiko liitutaulumaalia käyttää muuhun kuin esim. vanerilevyyn? toimiiko se vaikka pellillä??
  Vastaa viestiin
08.09.11, 06:27   #14 (linkki)
Mademoiselle
(Vierailija)

Maalattiin kesällä 70-luvun talomme melamiinipintaiset vaatekaapin ovet liitutaulumaalilla, eikä edes rikottu niiden pintaa ja hyvä tuli. Tuplakerros ja peitto oli ihan hyvä.
  Vastaa viestiin
23.01.12, 15:38   #15 (linkki)
Aiheesta Kiinnosttunut
(Vierailija)

Liitutaulumaali

Itse olen myös aikonut tehdä liitutaulun.. Biltemasta löytyy n. 10 eurolla 300ml maalitörppö (:
  Vastaa viestiin
07.03.12, 16:43   #16 (linkki)
Minä
(Vierailija)

Paljonkohan maalia menee 2mx2m alueelle? Katselin just Pientä pintaremonttia ja innostuin ideasta maalata makkarin kaapin ovet liitutaulumaalilla. Saapahan tulevat kersat sitten piirrellä kaapin oviin. :)
  Vastaa viestiin
07.03.12, 21:49   #17 (linkki)

Rekisteröitynyt: 03/2012
suurimmista prismoistakin löytyy kumpaakin maalia eri kokoisia purkkeja..
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku