Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Koti > Sisustus
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
12.11.05, 18:18   #1 (linkki)
?
(Vierailija)

Grafiikkaa

Haluaisin ostaa pieniä tauluja (esim. grafiikkaa) mutta en tiedä mihin menisin?Galleriat tuntuvat niin kalliilta vaihtoehdoilta sillä minulle ei ole väliä onko ko. työtä tehty 2 vai 200 kpl, opiskelijabudjetilla kun olen.Tykkään vain enemmän ""aidoista"" kuvista kuin julisteista.Mistä siis löytäisin pk-seudulla kohtuuhintaisia töitä tai voiko niitä ostaa esim. netistä?Taidelainaamossa jo kävin mutta en löytänyt mieleistäni.
  Vastaa viestiin

12.11.05, 19:03   #2 (linkki)
klaara
(Vierailija)

Re: Grafiikkaa

Vaikea sanoa mistä löytyis, mutta jos olet maalaustaitoinen, niin mikset tekisi itse? Etsit vaikka netistä mielesen kuvan ja jäljennät sen, jos oma mielikuvitus ei riitä.
  Vastaa viestiin
12.11.05, 19:18   #3 (linkki)
likka
(Vierailija)

Tampereelta päivää! Tee taidematka tänne, uskon että kannattaa. Finlaysonin tiloissa on mm. grafiikkapaja Himmelblau, joka on avoinna myös la-su, siellä vedostetaan tämän hetken tunnetuimpien töitä - sekä tulossa olevien, kohtuuhinnalla. Galleriat ovat kalliita, yksi erilainen (myös ulkol. taiteilijoita) Leonardo Hämeenpuistossa. Me, nyt 50-kymppiset, aloitimme grafiikan hankkimisen myös opiskeluaikana, pyydettiin tuparilahjat, joululahjat yms. rahana tai gallerialahjakorttina. Aika monta saatiin hankittua näin. Hienoa, että annat arvoa aidoille töille, harrastuksesta on iloa monella tavalla. Ulkomailtakin on tuotu alusta asti helposti mukanakulkevia grafiikanlehtiä. Suosittelen.
  Vastaa viestiin
13.11.05, 14:23   #4 (linkki)
Nökö
(Vierailija)

Taidegrafiikkaa saa painaa max. 50 vedosta.
  Vastaa viestiin
13.11.05, 14:56   #5 (linkki)
Pipsa
(Vierailija)

Taidelainaamosta (esim. Hki, Rikhardinkadun kirjasto ja Espoo Iso Omena) saa grafiikkaa edullisesti ja ei niin edullisesti, mutta kuukausihinnalla. Olen itse ostanut sieltä esim. 120 euron kehystetyn grafiikkateoksen 10 euron kuukausimaksulla. Olen itsekin opiskelija, joten taidelainaamon maksutyyli sopii minulle. Muutamassa galleriassa Helsingissä saa myös ostaa osamaksulla ilman lisäkustannuksia itselleen.

Huuto.netissä on muutama taiteilja, jotka myyvät omaa grafiikkaansa suht. edullisesti.
  Vastaa viestiin
13.11.05, 15:00   #6 (linkki)
Pipsa
(Vierailija)

Taidelainaamossa muuten -- olit siis jo käynyt siellä (kävitkö kaikki ne lukuisat vetokaapit läpi, missä on satoja grafiikkatöitä vai katsoitko vain esillä olevat?)-- on hyvin nopeasti vaihtuva valikoima! Joten kannattaa poiketa sinne ainakin kerran kuussa.

Helsingissä/pääkaupunkiseudulla kiertelee taidemyynti (usein ala-asteilla tms), jossa kannattaa myös käydä. Tänään se on Haukilahdessa muistaakseni.

Toivottavasti löydät mieluista taidetta! Itse olen ihan ihastunut mm. Elina Luukkaseen...
  Vastaa viestiin
13.11.05, 21:42   #7 (linkki)
ja kukas sen määrää?
(Vierailija)

Vedosmäärä voi olla 50, mutta voi olla joku muukin määrä.

Taiteilija vedostaa joko niin monta kuin katsoo tulevan laadukasta, tai sitten vähemmän taatakseen laadun, markkinat ja hinnan. Maksimimäärä riippuu käytetystä tekniikasta ja taiteilijan päätöksestä. Vedosmäärä päätetään jo ensimmäistä vedosta tehdessä ja kirjataan tyyliin 1/100 (eli eka vedos sadasta tehtävästä). Alkupään vedokset ovat arvostetumpia ja kalliimpia. Niiden pitäisi olla laadullisesti parempia ja terävämpiä, kun laatta ei ole kulunut.

Vastaa viestiin
14.01.12, 19:43   #8 (linkki)
Thatgirl
(Vierailija)

Käy katsomassa

Www.erkkiheino.fi, kauniita tauluja:)
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>