Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Koti > Sisustus
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
19.12.05, 10:19   #1 (linkki)
Ruska
(Vierailija)

Satiini-/Flanellilakanat

Olen rakastunut... flanelli lakanoihin.
Vuosia olen kokeillut eri firmojen tekemiä satiini lakanoita ja pääsääntöisesti olen pettynyt niihin, joko ne ovat olleet keinokuitua joka hiostaa tai luisuu pois sängystä, puuvillaiset eivät muutaman pesun jälkeen ole yhtään sen nätimmät kuin tavalliset puuvillalakanatkaan. Pahimmat ovat olleet nyppyyntyvät satiinilakanat, jotka ovat muutaman pesun jälkeen oleet nukkumakohdasta täynnä pieniä nyppyjä joita ei saa pois ja nukkuessa on sellainen olo kuin olisi hiekkaa sängyssä.

Olen vilukissa ja en voi sietää kylmää makuuhuonetta, en saa unta jos palelen, näin Jyskin mainoksessa flanellilakanat ja ajattelin kokeilla - ensin ostin pussilakanat, ne ovat taivaalliset. Heti peiton alle mennessä ne ovat lämpimän tuntuiset eikä tule niitä tavallisia vilunväreitä ennekuin peti lämpiää.
Sitten kävin ostamassa aluslakanat, parivuoteen lakanaa ei ollut, joten piti ostaa kaksi tavallista lakanaa ja ommella ne yhteen - ei haittaa... tämä se on onnea, kun lämmin vuode odottaa väsynyttä raatajaa

Nähtäväksi jää, miten flanelli käyttäytyy ajanmittaan, nyppyyntykö sekin vai pitääkö pehmoisen pintansa.
Miksei koko ajan voi olla yö...
  Vastaa viestiin

19.12.05, 12:33   #2 (linkki)
peikko
(Vierailija)

Re: Satiini-/Flanellilakanat

Kiva ajatus, mutta meillä ajattelen vaan miten siihen flanelliin tarttuisi koiran vaaleat, pitkät karvat ;-)

Koira ei nuku sängyssä, mutta leijuvan karvan määrä huoneilmassa tuntuu olevan vakio..
  Vastaa viestiin
19.12.05, 15:53   #3 (linkki)
Koiran paikka on pihalla!
(Vierailija)

Jos koiralla on pitkät karvat mitä se edes tekee sisällä? Koirankoppiin siitä hus pois!
  Vastaa viestiin
19.12.05, 16:00   #4 (linkki)
marika
(Vierailija)

Olen haaveillut itsekin flanellilakanoista... Vauvalla oli Jyskistä ostetut flanelliset petivaatteet ja ne kulahti tosi nopeasti. Ulkonäkö oli muutaman pesun jälkeen kulunut ja ihana pehmeys tiessään. Mutta ehkä aikuisten lakanat on parempaa laatua. Jyskin untuvapeitot ainakin on olleet hintansa arvoiset.
  Vastaa viestiin
20.12.05, 21:24   #5 (linkki)
huh
(Vierailija)

Oletko vähän tyhmä? Tyhmyys ärsyttää. Ei kaikki pikäkarvaiset koirat ole ulkokoiria. Se riippuu paljon karvapeitteen laadusta. Sitten on myös ihmisiä, jotka asuvat kerrostalossa tai rivarissa. Sinne yleiselle pihalleko se koppi pitäisi sijoittaa?
  Vastaa viestiin
21.12.05, 18:30   #6 (linkki)
No mitä?
(Vierailija)

No miksi edes pitää hankkia se kirppukasa jollei pysty tarjoamaan sille tarvittavaa tilaa ja oloja? Ei koiran paikka ole kerrostalossa, ei todellakaan.
  Vastaa viestiin
21.12.05, 18:57   #7 (linkki)
peikko
(Vierailija)

Eikä ihmisten senpuoleen ;-)

No asun kerrostalossa koiran kanssa. Kivittäkää mut.

Olishan se ideaalia asua maalla ja pitää koiraa vapaana isolla pihalla.

Koira viihtyykin aika paljon meidän lasitetulla partsilla, ei nyt pakkasella kuitenskaan annaea sen paljon siellä ollla.

Ja tiedoksi. Esim maalla missä koiraa pidetään kopissa tai aitauksissa, ei niitä välttämättä vedä sitten kävelylle sen kummemmin, vaan siellähän sitten olla möllöttävät..

Ja ei mun koira ainaskaan ole mikään siperian husky muutenkaan.

Jätättekö te lapsetkin hankkimatta, jos olosuhteet niiden kasvulle ei ole ihan ideaaliset?

Vastaa viestiin
21.12.05, 21:12   #8 (linkki)
No sitä!
(Vierailija)

Ei minun koirallani ole koskaan ollut kirppuja. Minun koirani on perheenjäsen, paras ystäväni. Koiralleni olen myös tarjonnut rodun vaatimat olosuhteet, vaikka en asukaan omakotitalossa.
  Vastaa viestiin
21.12.05, 21:52   #9 (linkki)
Kirppukasa
(Vierailija)

Koira ei ole perheenjäseneen rinnastettava, koira on ELÄIN ja sitä ei pitäisi inhimillistää vaan kohdella kuten koiraa kuuluukin kohdella. Koirana.

Minulla on paljon eläimiä, niin ""lemmikkejä"" kuin harraste-eläimiäkin, mutta yksikään ei todellakaan ole ystäväni. Läheiset IHMISET ovat sitä varten, eläimet ovat vain eläimiä.

Kuvitteletko todella että koirasi nauttii siitä kun sitä ""ihkupalleroa"" pusii, halii ja rakastaa? Tuskin.
  Vastaa viestiin
21.12.05, 22:01   #10 (linkki)
Kirppukasalle
(Vierailija)

""Kuvitteletko todella että koirasi nauttii siitä kun sitä ""ihkupalleroa"" pusii, halii ja rakastaa? Tuskin.""

Mistähän vetäisit tuon mukaan ja mitähän sinäkään tiedät meidän perhe-elämästämme? Et sitten niin mitään. Koirani on perheenjäsen, paras ystäväni. Piste. Silti osaan kohdella sitä kuin koiraa kuuluu kohdella. Meillä ainakin perheeseen kuuluu sekä ihmisiä että eläimiä.
  Vastaa viestiin
22.12.05, 12:03   #11 (linkki)
*
(Vierailija)

FLANELLILAKANAT ovat todella ihania!

:D
  Vastaa viestiin
22.12.05, 15:47   #12 (linkki)
(Vierailija)

Offtopic varoitus.

Jos joku hullunoloinen aikuinen tai keskenkasvuinen teini tulisi kadulla sanomaan sinulle, että koiria ei saa pitää kerrostalossa, tai että vettä ei saa juoda tms. yhtä tyhmää, alkaisitko perustelemaan sille asiaa?

Minä en ainakaan jaksaisi käyttää omaa aikaani siihen. Luultavasti kävelisin vain pois ja päivittelisin avoterveydenhuollon kurjaa tilaa tai teinien huonoa käyttäytymistä...

Miksi ihmeessä sitten netissä ihmiset perustelevat. Ettekö nää päivänselvää provoa=tahallista toisen ihmisen ärsyttämistä, jotta hänestä saataisiin riitapukari ja voitaisiin sitten itse hykerrellä näppiksen ääressä omaa ""älykästä pahuutta"" hihii...

Mutta...asiaan:

Minulla on yhdet ihanat flanellilakanat, mutta olen huomannut niiden pölyävän aika paljon. Onkohan kyse huonosta laadusta vai onkohan ominaisuus flanellille yleistä. Olen pessyt lakanat nyt pari kertaa ja kuivannut rummussa (tuli ihanan pehmeät). Pölyävyys ei vaan tunnu talttuvan.
  Vastaa viestiin
22.12.05, 16:23   #13 (linkki)
peikko
(Vierailija)

Joo sä olet kyllä ihan oikeassa, mut joskus on liika tylsää ja tulee vastailtua tyhmiinkin juttuihin ;-)
  Vastaa viestiin
22.12.05, 16:38   #14 (linkki)
niinja
(Vierailija)

sitäpaitsi koskaan ei 100% sanoa, että onko kyseessä provo vai muuten vaan umpihullu ihminen tai sitten se pahin eli ihminen joka oikeasti näin ajattelee ja SIKSIKIN näihin täytyy aika-ajoin hieman vastailla....
  Vastaa viestiin
22.12.05, 16:45   #15 (linkki)
peikko
(Vierailija)

Mutta toisaalta, jos joku on umpihullu, ei se kyllä kantaansa muuta, vaikka kuinka perustelisit ;-) Olen ollut joskus huomaavinani jollain toisella palstalla, ei täällä.

Täällä elleissä kun ihan oikeasti pyörii muutama umpihullu ainakin tuolla keittiössä tai suhde-palstoilla joskus tuntuu siltä ;-)

Mä yritän olla vastailematta tulevaisuudessa. Ainakin hulluille ;-)
  Vastaa viestiin
22.12.05, 19:45   #16 (linkki)
(Vierailija)

Hulluille voi myös vastailla puuta heinää niinkuin olisi tosissaan. Kiva katsoa hullujen reaktioita - tuleeko ne hullummiksi vai mitä kivaa ne keksii. Tällaista vapaapäivien ajanvietettähän tämä nettikirjoittelu on. ;D
  Vastaa viestiin
27.12.05, 20:44   #17 (linkki)
Ruska
(Vierailija)

Vai meni minun flanellilakanakeskustelu koiran ja koiranomistajan haukkumiseksi. Ikävää!

Meillä on kaksi kissaa ja yleensä ainakin toinen niistä nukkuu kanssamme sängyssä, karvoista ei ole pahempaa ongelmaa... mitä nyt välillä aivastuttaa :-) , emmekä käytä päiväpeitettäkään kuin satunnaisesti. Syy: Molemmat perheen ihmisoliot tekee vuorotyötä ja meillä sängyssä nukkutaan lähes 16 tuntia vuorokaudessa (toinen nousee, niin toinen tulee nukkumaan).

Mutta, elukat on kivoja ja ne ovat perheenjäseniä siinä kuin ihmisetkin. Ihmisiä ne EIVÄT ole, mutta väilillä jopa rakkaampia kuin kaksijalkaiset.
Älkää tuomitko toisten elintapoja ja perheenjäseniä, kuka ei elukoista tykkää ei niitä ota itselleen - ainakin sydämestäni toivon niin.

Silti vielä tykkään niistä lakanoistamme ja ainakin ne ovat jo voittaneet vertailussamme huonoiten pärjänneet Hobby Hallin satiinilakanat.
  Vastaa viestiin
19.11.11, 20:48   #18 (linkki)
hau hau hau
(Vierailija)

topic

Niin, mitä mieltä teidän koiranne ovat olleet flanellilakanoista? Ovatko tykänneet vai pyytäneet ostamaan jatkossa vain satiinisia? Entä mitä mieltä koiranne ovat percalesta? Onko koiranne facebookissa?
  Vastaa viestiin
20.11.11, 12:07   #19 (linkki)
Bongo
(Vierailija)

Mulla on kerran ollut flanellilakanat, ja ne oli ihan hirveän kuumat. Joka yö niissä hikoiltiin. Sen jälkeen en ole hommannut flanellisia. Ryhdikkäät puuvillaliinavaatteet on meillä parhaimmat. Niitäkin on monenlaatuisia, tietysti. Jotkut on ohuita ja lipruisia, saumat repeilee ja kiertyy miten sattuu.

Yhden kerran olen ostanut puuvaillasatiiniset Hobby Hallista. Niistäkään en pitänyt, ne oli liukkaat ja jotenkin hengittämättömät. Lisäksi se kaunis kiilto niistä hävisi melkein samantien ja niistä tuli ikävän näköiset.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku