| |  | |
22.01.06, 19:01
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | G: Muumimuki
Aika moni kerää muumimukeja. Mistä muumimukista pidät eniten ja miksi?
Itse ihastuin Vilijonkkaan. Siinä on mukavat värit, kävisivät vaikka sisustusväreiksi. Samaistun myös muuten Vilijonkkaan nyt, kun olen äitiyslomalla ;-)
| |
| | |
22.01.06, 19:47
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) | Re: G: Muumimuki
Meillä alkaa olla kohta kaikki muut paitsi Vilijonkka (ei taas miellytä meidän sisustusmakuamme...) ja se yhdistelmävärinen Niiskuneiti ja Muumipeikko. Jokaisella perheenjäsenellä omia suosikkimukeja. Vain joulumukit ovat osan aikaa vuodesta ylähyllyllä...
Omia suosikkejani ovat Tiuhti ja Viuhti sekä Niiskuneiti.
| |
| | |
22.01.06, 21:58
|
#3 (linkki)
Mun lempparit on Viljonkka ja Nipsu, ihania ruskeita!
| |
| | |
22.01.06, 22:48
|
#4 (linkki)
Täälläkin ilmottautuu yksi keräilijä! :) Itse olen hulluna liilaan. Eli se Hemuli-muki on mun lemppari. Myös se tiuhti ja viuhti-muki on ihana. Eniten kyllä kaikista tykkään siitä 2005 vuoden mustavalkoisesta erikoismukista. Se on niin jotenkin ""alkuperäisen"" näköinen. Valitettavasti sitä ei mulla ole.
| |
| | |
23.01.06, 00:53
|
#5 (linkki)
| | (Vierailija) | Muumimukit
90-luvun alussa tuotannossa ollut sininen muki jossa muumit maalaavat on suosikkini. Sain sen mennessäni 1. luokalle. Sitä vaalin, ettei vaan hajoa! Siitä kyllä näkee muumimukien laadun; kuppi on kohta 15-vuotias ja edelleen kuin uusi!
| |
| | |
23.01.06, 08:54
|
#6 (linkki)
| | (Vierailija) | Re: Muumimukit
itselläni on monia suosikkeja, esim . se vaaleanpunainen, jossa ovat niiskuneiti ja muumipeikko. myös vilijonkka, nuuskamuikkunen ja tiuhti ja viuhti ovat suosikkejani, samoin nipsu.
| |
| | |
23.01.06, 08:59
|
#7 (linkki)
Oma suosikkini on ehdottomasti haisuli. Se vain on jotenkin niin ""luova persoona""- eikä aina niin pahis.
Toinen josta kovasti tykkään on tummankeltainen vanhempiin kuuluva muki, jossa mm. muumimamma sahaa puita.
| |
| | |
26.01.06, 00:08
|
#8 (linkki)
Melkein kaikki mukit käy, ei kuitenkaan ne missä on ruskeaa. Olen opiskeluaikoina 80-luvun alussa tullut ylikyllästetyksi ruskeilla...
Jo aika kauan käytetystä lilasta Hemuli-mukista huomasimme vasta vuodenvaihteessa, että sen pohjaleima on peilikuva. Onkohan kovin harvinainen, kun muissa mukeissa oli tekstit oikeinpäin? Harvinainen tai ei, se ei estä käyttöä. Mielestäni astiat on käyttöön tarkoitettu!
| |
| | |
01.03.07, 12:08
|
#9 (linkki)
| | (Vierailija) |
Jokos jollain on uusin hattivatti-muki? Itse olen menossa töiden jälkeen hakemaan, tänään sen pitäisi olla kaupoissa.
Mun suosikit on se 2005 vuoden erikoismuki ja vaaleansininen Rauha. Tiuhti ja Viuhti-muki on ihanan pirteä!
| |
| | |
02.03.07, 10:15
|
#10 (linkki)
| | (Vierailija) |
Mörkö on suosikkini.
| |
| | |
02.03.07, 15:24
|
#11 (linkki)
| | (Vierailija) |
Nipsu on minun suosikki! Kiva juoda kaakaota siitä.
| |
| | |
21.11.09, 21:37
|
#12 (linkki)
| | (Vierailija) | Mukit
Mörkömuki on ehdoton suosikkini. Siinä on sellaista mukimaista jykevyyttä, teehetkeen sopivaa melankoliaa ja miellyttävä väri.
| |
| | |
08.01.10, 09:26
|
#13 (linkki)
| | (Vierailija) |
Itse aloitin jokin aika sitten Muumimukien keräilyn. Itse jätän kokoelmastani pois ne kirkkaimmat värit, keltaisen, oranssin värit. Omia suosikkeja on Mymmeli, Joulumuki 2009, Seikkailu sekä Rakkaus-mukit. :) Uutena kerääjänä ei ole vielä sitä yhtä suosikkia tullut. Tällä hetkellä taitaa olla Joulumuki 2009 se suosikki jos oikein pitää päättämällä päättää yksi suosikki :)
| |
| | |
09.01.10, 02:08
|
#14 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ex-odottaja Aika moni kerää muumimukeja. Mistä muumimukista pidät eniten ja miksi | Minulla on ainoastaan Mörkö ja Hattivatti -mukit. Muut eivät viehätä. Enkä ole ostanut ko mukeja keräilyarvon takia vaan sen takia että pidän hahmoista.
| |
| | |
09.01.10, 17:50
|
#15 (linkki)
| | (Vierailija) |
Tarkoituksenani ei ollut edes keräillä muumimukeja, sillä sain niitä aluksi tuliaiseksi ja sitten ostin miehelleni Haisuli-mukin (wc haisee aamuisin miehen käytyä siellä aika lailla...). Äitini ja mieheni ovat sitten ostelleet niitä mukeja enemmänkin. Niitä vanhimpia ei ole, mutta kyllä niitä on jo lähes 15 vuoden aikana kertynyt ehkä noin 20. Vahingossa kävin katsomassa muumimukien hintaa Huutonetissä ja sen jälkeen olen miettinyt, että pitäisikö ehkä niitä mukeja pistää pois käytöstä, joita ei enää valmisteta. Esim. Millenium-muki on ihan järkyttävissä hinnoissa.
| |
| | |
15.01.10, 16:06
|
#16 (linkki)
| | (Vierailija) |
Mulla on 37 erilaista muumimukia ja kaikki tietenkin vitriinissä koristeena. Aloitin keräilyn kesäkuussa 2009 eli nopea on ollut tahti. Suosikki on Hattivatti-muki. Rahaa on kulunut melkoisesti, mutta se on vielä pientä, kun alan tavoittelemaan niitä kalliimpia.
| |
| | |
17.02.11, 16:54
|
#17 (linkki)
| | (Vierailija) | | |
| | |
31.12.11, 03:23
|
#18 (linkki)
| | (Vierailija) |
Itse rakastan pastelli värejä ja lähinnä vaaleanpunaista joten luonnollisesti omia suosikkejani ovat tuo rakkaus,turkoosi nipsu,sosuli ja se vanhempi vaaleansininen muki.Rakkaus mukeja minulla on 2 kun mummo vahingossa osti väärän mukin lahjaksi ja etsiskelisinkin vaihtoa siitä tuohon sosuliin jos jollakin sattuisi vaikka sitä olemaan ylimääräinenkin kappale?
| |
| | |
01.01.12, 19:05
|
#19 (linkki)
| | (Vierailija) |
Omistani suosikki on Tiuhti ja Viuhti, koska väri on ihanan pirteä vaaleanvihreä. Myös oranssi hattivatti ja keltainen Pikku-Myy miellyttävät juuri pirtsakoiden värien vuoksi, Myy on lisäksi aina muutenkin ihanan veikeä :)
| |
| | | | |