| |  | |
24.01.07, 11:16
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | Valetakka / 23.01 pientäpintaremonttia
Mistä näitä valetakkoja saa hankittua? Yritin etsiä ohjelman kotisivuilta infoa, mutta en löytänyt. Takka on kaiketi hormiton, eli sen voi laittaa asuntoon suoraan paketista.
Mutta mitä maksaa ja mistä niitä saa?
Myös takan "polttaminen" ihmetyttää. Miten siihen saa oikean tulen, onko siellä jotain öljyö tms joka palaa????
Tahtoo oman takan...=)
| |
| | |
24.01.07, 11:36
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) | Lisätietoa takasta
http://www.suomensisustustakka.fi/hormitontakka.html
| |
| | |
24.01.07, 11:40
|
#3 (linkki)
| | (Vierailija) |
Virosta saa. Hormiton se on. Voit nostaa vaikka toiseen huoneeseen jos haluatkin istua iltaa toisessa huoneessa.
| |
| | |
24.01.07, 12:10
|
#4 (linkki)
| | (Vierailija) |
Onko kenelläkään kokemusta sen käyttökuluista?
"Tähän keraamiseen takkasydämeen sijoitetaan yhdestä kolmeen polttotölkkiä, joihin nimenomaan sisustustakkaan tarkoitettu biopolttoneste kaadetaan. Biopolttoneste 51 €/10 l"
>> kauanko 10l kestää?
>> miten tuollaista ainetta tulee säilyttää kerrostalossa? | |
| | |
24.01.07, 13:19
|
#5 (linkki)
| | (Vierailija) |
1l kestää 1h
| |
| | |
24.01.07, 13:52
|
#6 (linkki)
| | (Vierailija) |
Takka olisi ihana... Mutta mun mielestä yli tonni (1285 euroa!) tuosta valetakasta on liikaa. Tietääkö kukaan halvempia vaihtoehtoja, jos ostaisi valmiina? Luulisi, että niitä alkaa tulla, kun innostus leviää. Toinen vaihtoehtohan olisi rakentaa se itse. Sisustustesti-ohjelmassa ainakin on joskus tehty. Harmi vaan ettei ole oikein noita teknisten töiden taitoja...
| |
| | |
24.01.07, 15:03
|
#7 (linkki)
| | (Vierailija) |
tuo takka on jokin muoti-ilmiö tällä hetkellä, pikkasen laitto ärsyttämään kun edellisessä jaksossa pientä pintaremonttia oli tuo takka katjan sisustamassa asunnossa niin eikös tämä carita eilisessä jaksossa lätkäise myös saman takan asuntoon! ja tarmo ruubel lohkaisi 2 samaa repliikkiä peräkkäisissä ohjelmissa...tämän takan voi illan tullen siirtää vaikka makuuhuoneeseen! voi arrrghh!!
| |
| | |
24.01.07, 15:18
|
#8 (linkki)
| | (Vierailija) |
Elloksessa (kuvastossa) oli ainakin viime vuonna myytävänä valetakkoja. Maksoi noin 350 e.
| |
| | |
24.01.07, 15:53
|
#9 (linkki)
| | (Vierailija) |
Ekös tuollainen valetakka ole vähän sama asia kuin tekokukat tai tiilipintaa jäljittelevä tapetti: feikki mikä feikki.
| |
| | |
24.01.07, 16:24
|
#10 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja Muovitulta Ekös tuollainen valetakka ole vähän sama asia kuin tekokukat tai tiilipintaa jäljittelevä tapetti: feikki mikä feikki. | Sähkövalokin vain jäljittelee oikeaa tulta. Ja valaisimilla jäljitellään aurinkoa...
| |
| | |
24.01.07, 16:27
|
#11 (linkki)
| | (Vierailija) | so??? Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja Muovitulta Ekös tuollainen valetakka ole vähän sama asia kuin tekokukat tai tiilipintaa jäljittelevä tapetti: feikki mikä feikki. | Jos se ei sinulle kelpaa, niin joku muu saattaa sellaisen haluta. Vai onko sinun mielipiteese absoluuttinen totuus?
Ärsyttää nämä besserwisserit, joiden pitää jokaiseen ketjuun laittaa oma mielipiteensä.
Älä siis osta sellaista koskaan. Minä sen sijaan ostan. | |
| | |
25.01.07, 15:28
|
#12 (linkki)
| | (Vierailija) |
No eipä tuosta nyt tarvi hermostua jos kysyy että onko se ollenkaan aitoa vastaava juttu. Hanki sinä vain valetakka jos siitä tykkäät niin minä nautin omastani jos on oikeat puut ja hormi. Tuo polttonesteen hinta on kyllä törkeä.
| |
| | |
26.01.07, 15:15
|
#13 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja ap** Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja Muovitulta Ekös tuollainen valetakka ole vähän sama asia kuin tekokukat tai tiilipintaa jäljittelevä tapetti: feikki mikä feikki. | Jos se ei sinulle kelpaa, niin joku muu saattaa sellaisen haluta. Vai onko sinun mielipiteese absoluuttinen totuus?
Ärsyttää nämä besserwisserit, joiden pitää jokaiseen ketjuun laittaa oma mielipiteensä.
Älä siis osta sellaista koskaan. Minä sen sijaan ostan. | Meillä on mökilla oikea takka ja kotona kaupungissa sähkötakka. Mökillä takkaa kun käyttää niin olen monesti ajatellut, että kuinka hirveän roskaista ja helposti likaavaa puuhaa se on, mutta toki vaivan arvoista varsinkin mökillä. Kaupungissä tuo sähkötakka toimii tunnelmanluojana ja on ikäänkuin iso lamppu tosin kyllä se lämmittääkin niin halutessa ja meillä vanhassa kivitalossa voi joskus talvella olla tosi kylmä. Sähkötakka on hauska yksityiskohta olohuoneessanne ja AINA vieraiden kesken kiinnostuksen aihe, vaikka ei mikään ihmeellinen olekaan. Sähkötakkamme on itse toteutettu manttelitakka ja moni on jutulle naureskellut, mutta siitä vaan, eipä ole kaupunkikodissamme ongelmia takkapuiden, roskan, noen jne. kanssa. Takka on ollut meilla jo monta vuotta ja nyt itseasiassa näin myös nämä sisustusohjelmat ja olen päättänyt että seuraavaksi hankin kaasutakan joka näytti aivan ihanalta eikä 50 € kaasukaan tunnu tunnelmaan ja aitoon tuleen nähden kohtuuttomalta, eipä ne takkapuutkaan monelle ilmaisia ole.
Mielestäni Katja edellisessä ohjelmassa puhui myös pelkästä takkasydämesta??
..joten piutpaut muiden arvosteluille ja nautitaan me niin haluavat takoistamme tulella, kaasulla ja sähköllä ;-))) | |
| | |
26.01.07, 15:43
|
#14 (linkki)
| | (Vierailija) | Mexicolainen "grilli"
meillä on olohuoneessa meksikolainen pallomahainen "grilli", jossa poltamme useita kynttilöitä. Se on aivan kuin takka, ja myös lämmittää. Kokoa tällä pallomahaisella ystävällämme on n reilu metri korkeutta ja levein kohta siitä on n 50cm. Se on terrakotan värinen ja kaikki vieraamme ovat sitä ihastelleet. Ja se todella luo tunnelmaa. Ehkä takan vaihtoehdoksi??? | |
| | |
27.01.07, 12:43
|
#15 (linkki)
| | (Vierailija) |
Googlella löyty myös hakusannalla hormitontakka
http://www.biotulet.com
Onko kellään noista takoista kokemuksia?
Niissä näyttäisi oleva vähän enemmän toimintoja kuin Pientä pintaremonttia takassa.
Kiintee polttoaine astia ja säätöjä ja lasiluukun saa myös.
Hyvä valikoima takkaja tuolla on. | |
| | |
28.01.07, 10:35
|
#16 (linkki)
| | (Vierailija) | biotulet
Ei mitää pahan näköisiä noi Biotulet. Tullaisen Impuls seinätakan haluaa..
| |
| | |
28.01.07, 12:46
|
#17 (linkki)
| | (Vierailija) |
[/quote]
Meillä on mökilla oikea takka ja kotona kaupungissa sähkötakka. Mökillä takkaa kun käyttää niin olen monesti ajatellut, että kuinka hirveän roskaista ja helposti likaavaa puuhaa se on, mutta toki vaivan arvoista varsinkin mökillä. Kaupungissä tuo sähkötakka toimii tunnelmanluojana ja on ikäänkuin iso lamppu tosin kyllä se lämmittääkin niin halutessa ja meillä vanhassa kivitalossa voi joskus talvella olla tosi kylmä.
..joten piutpaut muiden arvosteluille ja nautitaan me niin haluavat takoistamme tulella, kaasulla ja sähköllä ;-)))
[/quote]
Juuri näin piut paut jokainen hankkii mieleistään. Tuollaiset hormittomat takat ja vastaavat ovat monellekin ainoastaan tunnelman luojaksi hankittuja, eikä siinä ole mitään pahaa. Itse rakastan takkaa ja jos asuisin sellaisessa paikassa johon ei ole mahdollista oikeaa takaa laittaa varmasti keksisin jonkin muun vaihtoehdon tilalle. Meillä takka on tunnelman luoja mutta eirtyisesti myös lämmönlähde, ihana syttyttää pakkasaamuna takka ja nauttia aamukahvi tulesta nauttien. | |
| | |
29.01.07, 07:21
|
#18 (linkki)
| | (Vierailija) |
Sain pari vuotta sitten joululahjaksi takkatulicd:n...
...se on ihan mukavan näköinen - ja harmiton
| |
| | |
09.01.12, 21:06
|
#19 (linkki)
| | (Vierailija) | Ihan jees
Näitä biotulia saa esim nettikaupasta, Remonttipuoti Rautatavaratalo
Antaa yllättävän hyvin myös lämpöä. Itse tykkään kovasti, etenkin talvi-iltoina on mukava katsella elävää tulta kerrostaloyksiössä ja ottaa kaikessa rauhassa huurteinen tai pari.
| |
| | |
10.01.12, 15:09
|
#20 (linkki)
| | (Vierailija) |
Eihän toi oikein takalta näytä, sehän on kuin nuotio.
Onko edes turvallinen?
| |
| | | | |