| |  | | |
23.10.07, 19:23
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | Vepsäläinen - onko koskaan ale?
Ihastuin yhteen hyllyyn vepsäläisellä. Hintaa tietysti on, mutta onko vepsäläisellä koskaan alea, niinkuin esim. askossa kanta-asiakaspäivät kaikki tuotteet -20% tai vastaavia??
| |
| | |
23.10.07, 21:03
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) |
Äskettäin oli ale - ainakin lehti-ilmoitusten mukaan. Voisin kuvitella, että seuraava ale olisi joskus joulunpyhien jälkeen, mutta en tiedä.
| |
| | |
25.10.07, 20:54
|
#3 (linkki)
| | (Vierailija) |
Vepsäläiselle EI KOSKAAN alea -20% kaikista tuotteista, tietyt tuotteet aleaikaan 10-15% alennuksessa.
| |
| | |
29.10.07, 11:11
|
#4 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja xvxvxvxvx Ihastuin yhteen hyllyyn vepsäläisellä. Hintaa tietysti on, mutta onko vepsäläisellä koskaan alea, niinkuin esim. askossa kanta-asiakaspäivät kaikki tuotteet -20% tai vastaavia?? | Ei vepsäläiseltä kannata ostaa mitään. Olen itse muutaman kerran mennyt lankaan ja joka kerta on ruvennut harmittamaan, ja huonekalu on myyty eteenpäin tai palautettu kauppaan. Nykyään teetän hyllyni ja yleensä kaikki kokopuiset huonekaluni puusepällä. Hinta on sama tai jopa edullisempi, laatu kymmenkertaisesti parempi.
| |
| | |
04.11.07, 20:40
|
#5 (linkki)
| | (Vierailija) | joopajoo
ei kannata yleistää jos itselläsi on paha mieli vepsäläisen huonekaluista.
itse pidän niistä. ei ne persauksia varten olekkaan...
| |
| | |
04.06.08, 20:05
|
#6 (linkki)
| | (Vierailija) | Vepsäläinen - onko koskaan ale?
Valitseppa jokin ihan tarkka täsmätuote, vaikka Interfacen sohva, Artekin 611 ko/satula/satula tai Muuramen 430-00. Kysy sitten hinta jostain toisesta kaupasta mistä niitä saa - ja kas ! Huomaat, että hintahan onkin ihan sama.
Teeppä toinen testi: tarkista Vepsäläiselä Muuramen 430-00 hinta ja mene sitten vaikka Ikeaan ja katso sieltä ihan mikä tahaansa valkoinen kolmen laatikon laatikosto ja kysy hintaa. Kas kummaa hinnoissa on valtava ero.
Mikäli sinusta tuotteet ovat ihan samoja niin osta ihmeessä se Ikean kalikka.
Ja kyllä Vepsillä on joka viikko kampanjoita ja tarjouksia ja välillä todella suuria alennuksia. Soitappa vaikka ja kysy onko tänään mitään tarjouksessa niin aina löytyy jotain.
Se sama vanha viisaus pätee aina: köyhän ei kannata ostaa halpaa. Ostin juuri tytölle ( 6 vuotta ) lenkkarit 9.90 euroa. Viikon päästä kävin ostamassa uudet 35 euroa koska ne edelliset hajosivat. | |
| | |
06.06.08, 10:04
|
#7 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja niinvarmaan ei kannata yleistää jos itselläsi on paha mieli vepsäläisen huonekaluista.
itse pidän niistä. ei ne persauksia varten olekkaan... | Niin no, on kai kuitenkin selvää ettei Vepsäläinen ole laatutietoisen asiakkaan liike, vaan pikkuporvarien joiden on ihanpakkosaada joku Tuplakupla tai muu euroviisudesigntuote. Jos puusepän tekemä uniikkituote maksaa lisäksi vähemmän kuin Vepsäläisen tusinakaluste, jää rahaa esimerkiksi taiteeseen... ja kaikki ovat tyytyväisiä!
| |
| | |
10.06.08, 16:43
|
#8 (linkki)
| | (Vierailija) |
Riippuu vähän mitä ostaa. Itselle oli positiivinen ylläri, että hintavertailua tehdessämme Vepsäläisen tarjonta osoittautui ko. tuotteesta edullisimmaksi. Vepsäläinen on samaa tasoa Iskun kanssa omassa kategoriassani. Ei mitään huipputuotteita, vaan perusdesignia keskivertoa korkeammalla hinnalla. Todellinen design löytyy sitten ihan erikoisliikkeistä :)
| |
| | |
11.06.08, 01:21
|
#9 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja ei kiitos Vepsäläiselle :) Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja niinvarmaan ei kannata yleistää jos itselläsi on paha mieli vepsäläisen huonekaluista.
itse pidän niistä. ei ne persauksia varten olekkaan... | Niin no, on kai kuitenkin selvää ettei Vepsäläinen ole laatutietoisen asiakkaan liike, vaan pikkuporvarien joiden on ihanpakkosaada joku Tuplakupla tai muu euroviisudesigntuote. Jos puusepän tekemä uniikkituote maksaa lisäksi vähemmän kuin Vepsäläisen tusinakaluste, jää rahaa esimerkiksi taiteeseen... ja kaikki ovat tyytyväisiä! | Noh, kuka pitää mistäkin..
Ite ostan mieluummin Vepsäläiseltä design-tuotteita kuin teetän puusepällä..
| |
| | |
11.06.08, 09:19
|
#10 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Mona... Lainaus: |
itse pidän niistä. ei ne persauksia varten olekkaan... | Niin no, on kai kuitenkin selvää ettei Vepsäläinen ole laatutietoisen asiakkaan liike, vaan pikkuporvarien joiden on ihanpakkosaada joku Tuplakupla tai muu euroviisudesigntuote. Jos puusepän tekemä uniikkituote maksaa lisäksi vähemmän kuin Vepsäläisen tusinakaluste, jää rahaa esimerkiksi taiteeseen... ja kaikki ovat tyytyväisiä! | Noh, kuka pitää mistäkin..
Ite ostan mieluummin Vepsäläiseltä design-tuotteita kuin teetän puusepällä.. | Laitetaan se "design" kuitenkin lainausmerkkeihin kun Vepsäläisestä kyse, joohan? ;)
Kuten joku yllä mainitsikin, todellinen design löytyy jostain aivan muualta... Siksi en Vepsäläisellä enää käykään.
Kansainvälistäkin mainetta niittäneen huonekalupuusepän tekemä uniikkituote on oikea design-tuote, ymmärrät kai sen? Mutta toki jos ei rahat riitä aitoon tavaraan niin sitten täytyy tyytyä "designiin", jota löytyy Vepsäläiseltä, Iskusta, Askosta ja muista kauppaketjuista.
| |
| | |
11.06.08, 12:38
|
#11 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja laatutietoinen Lainaus: |
Ite ostan mieluummin Vepsäläiseltä design-tuotteita kuin teetän puusepällä.. | Laitetaan se "design" kuitenkin lainausmerkkeihin kun Vepsäläisestä kyse, joohan? ;)
Kuten joku yllä mainitsikin, todellinen design löytyy jostain aivan muualta... Siksi en Vepsäläisellä enää käykään.
Kansainvälistäkin mainetta niittäneen huonekalupuusepän tekemä uniikkituote on oikea design-tuote, ymmärrät kai sen? Mutta toki jos ei rahat riitä aitoon tavaraan niin sitten täytyy tyytyä "designiin", jota löytyy Vepsäläiseltä, Iskusta, Askosta ja muista kauppaketjuista. | Huonekalupuusepän tekemä tuote ei tarkoita sitä että se on design-tuote, ymmärräthän sen? Uniikki se toki..
Juu mun rahat ei riitä mihinkään kalliimpiin..Olen köyhä.. | |
| | |
14.06.08, 20:07
|
#12 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja mona*** Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja laatutietoinen Lainaus: |
Kansainvälistäkin mainetta niittäneen huonekalupuusepän tekemä uniikkituote on oikea design-tuote, ymmärrät kai sen? Mutta toki jos ei rahat riitä aitoon tavaraan niin sitten täytyy tyytyä "designiin", jota löytyy Vepsäläiseltä, Iskusta, Askosta ja muista kauppaketjuista. | Huonekalupuusepän tekemä tuote ei tarkoita sitä että se on design-tuote, ymmärräthän sen? Uniikki se toki..
Juu mun rahat ei riitä mihinkään kalliimpiin..Olen köyhä.. | Kyseessä siis ihan kansainvälisillä design-messuilla tuotteitaan esitellyt henkilö, ei suomalainen. Eli sekä uniikkituote että designtuote. Joillekin pitää sitten vääntää rautalangasta...
| |
| | |
26.06.08, 14:51
|
#13 (linkki)
| | (Vierailija) | pientä on
ainakin Jyväskylän vepsiksen suuresti mainostettu ALE pitää sisällään poistotuotteita ja näyttelykappaleita...Alennukset ovat muutenkin mitä sattuu, pyysimme tarjousta BO Conceptin pöydästä + 6 tuolia + sohvapöytä ja 2 sivupöytää, alennus listahinnoista oli 70eur luokkaa koko setille...Ostimme silti...
Juu on siellä aina silloin tällöin jotakin kuukauden ALE-tuotteita, mutta kun myyvät pääasiassa ns. merkkitavaraa joka hinnoiteltu jo tehtaanpuolesta suositushinnoin ja näin on joka paikassa saman hintaista (Esim Artek ja Muurame), vaikea siitä kait on suurta jättiALEA pystyyn pistää. Varsinkin kun ko kalut eivät ole kausitavaraa vaan aina valikoimissa, vuodesta toiseen.
| |
| | |
08.07.08, 11:11
|
#14 (linkki)
| | (Vierailija) |
Vepsäläisen Outlet myymälä löytyy Tuusulan 45 tien varrelta Sulan portin jälkeen (helsingistä tullessa) vasemmalla. Kyseisessä liikkeessä kaikki -20 % Lisäksi myyjät ovat aika hanakoita antamaan lisäalennuksia. Palautusoikeutta ei ole.
| |
| | |
08.07.08, 11:21
|
#15 (linkki)
| | (Vierailija) |
Minulle tuo Outlet oli vähän pettymys. Löytöjä saattaisi tehdä, jos asuisi ihan vieressä ja kävisi pari kertaa viikossa "kyttäämässä" tavaroita. Alennusprosentti (20 %) on mielestäni aika pieni, kun monessa tavarassa näytti olevan naarmuja ja pieniä kolhuja. Katsoin pitkään erästä Interfacen valkoista nojatuolia, jossa oli aika pahat tahrat istuinosassa. Verhoilu oli kyllä irrotettava, mutta mitään varmuutta tahran poislähtemisestä ei kyllä ole. Silti ale oli vain 20 %. Jos prosentti olisi ollut 40 - 50 %, niin tuoli olisi ehkä lähtenyt mukaan.
Ainakin käydessäni suurin osa tavaroista oli BoConceptin (Vepsäläisen "Pirkka", ei kauhean laadukas/kallis). Olisko suurin osa varsinaisista merkkituotteista mennyt heti?
| |
| | |
23.09.08, 22:24
|
#16 (linkki)
| | (Vierailija) |
Bo Consept ei ole mkn vepsäläisen pirkka! Ne ovat laadukkaita ja kestäviä, itse hankin 2 vuotta sitten asuntoni kaikki huonekalut yhdellä kertaa Bo Conseptin mallistosta, alea tuli hyvin ja tuotteet on yhä kuin uusia, kulumisen merkkejä ei missään! Todella hyviä ja hintansa väärtejä.
| |
| | |
18.09.09, 19:10
|
#17 (linkki)
| | (Vierailija) | MITEN IHMEESSÄ AIKAA TÄHÄN?
"Rautalangasta pitää vääntää.."
Osoitat huomoa makua ainakin sanojesi
ja asenteesi valinnassa. Olet kai
"onnekas" omistaessasi näin paljon
aikaa tuhlattavaksi-turhanpäiväiseen
todisteluun, siitä miten sinun valintasi
on parempi ja oikeampi ym.
Mukavaa syksyä teille molemmille! | |
| | |
25.09.09, 12:54
|
#18 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja VAHINKONA LUKENUT "Rautalangasta pitää vääntää.."
Osoitat huomoa makua ainakin sanojesi
ja asenteesi valinnassa. Olet kai
"onnekas" omistaessasi näin paljon
aikaa tuhlattavaksi-turhanpäiväiseen
todisteluun, siitä miten sinun valintasi
on parempi ja oikeampi ym.
Mukavaa syksyä teille molemmille!
| itsekin sain hyvät naurut edellisestä keskustelusta. Aika jännä että kun joku kysyy onko vepsäläisellä ale niin löytyy yksilöitä joiden mielestä luonteva vastaus on että "vepsäläinen on ihan kakka, MINUN ihanat huonekalut on PUUTA ja ne on tehny PUUSEPPÄ! Se on disainia!" Jos minä olisin palkittu artesaani ei se tekis mun ala-asteella kyhäämästäni löylykauhasta designia.. hih...
Ei ketään kiinosta sun kuppaset kirjahyllyt vaan se että onjo VEPSÄLÄISELLÄ ALEJA!
Nyt meet vaan sinne sun design-puuseppä-parempikunkukaanikinä- sohväpöytäs alle häpeen.
voivoivoi...
| |
| | |
25.09.09, 14:21
|
#19 (linkki)
| | (Vierailija) |
Minä ostin vepsäläiseltä tempur sängyt ja alennusta oli normaalihintaiseen noin 50 %. Oli hyvä ostos
| |
| | |
05.08.10, 14:02
|
#20 (linkki)
| | (Vierailija) | Suomisoffalla on aina ale
Vepsäläinen on varmaan laadullisesti ihan hyvä, mutta alea kannattaa ostaa suomisoffalta, kun sitä on aina niin hirveesti tarjolla. Huonekalureklamaatio.com
Siitä monet tykkää.
| |
| | |
22.04.11, 13:13
|
#21 (linkki)
| | (Vierailija) | Suomalaista käsityölaatua löydät Vepsäläisestä
No ei Vepsäläinen mitään ulkomaista huippudesignia ole mutta Artekin, Muuramen, Interfacen, Kaanin, Ht-collection, Valantin sun muiden erittäin laadukkaiden suomalaisten valmistajien tuotteita ei voi edes verrata Iskun tai Askon valikoimiin puhumattakaan laatuun!
Minusta kilpailevat aivan eri sarjoissa. Vepsäläinen myy myös Louis Poulsenin valaisimia ja Jacobsonin tuotteita joten valikoimaa ei nyt voi edes verrata muihin bulkkihuonekaluliikkeisiin!
Iskussa ja Askossa taso vaihtelee aika lailla ja tuotteet eivät ole laadultaan huippuluokkaa. Mielestäni menee Ikean kanssa samaan kastiin. Ovat Ikeaa asteen parempia laadussa mutta aika paljon sellaisia lastulevykalusteita ja designista ei minusta ole tietoakaan.
Vepsäläinenhän ei itse valmista mitään tuotteita vaan on vain kokoelma erittäin laadukkaita valmistajia yhden katon alla joten konseptiltaan eroaa täysin noista halpahalleita!
Jos tarvitset vain pöydän miltä syödä ja tuolin millä istua niin sitten suuntaa Iskuun tai Askoon...
Jos tarvitset vain pöydän miltä syödä ja tuolin millä istua ja et välitä vaikka parin vuoden käytän jälkeen joudut uusimaan kalusteesi niin suuntaa Ikeaan...
Itse haen suomalaista muotoilua, jotain jujua huonekalulta, lajaa valikoimaa pintakäsittelyissä tai esim. verhoiluvaihtoehdoissa ja erittäin kestävää rakennetta silloin tiedän minne mennä...
| |
| | |
22.04.11, 15:00
|
#22 (linkki)
| | (Vierailija) | Näin olen tehnytkin Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mona... Noh, kuka pitää mistäkin..
Ite ostan mieluummin Vepsäläiseltä design-tuotteita kuin teetän puusepällä.. | Ja hyviä tuotteita on tarttunut mukaan, esim. levitettävä - ei siis jatkettava - ruokapöytä, jonka ääreen mahtuu koko suku jouluna. Omalla kotipaikkakunnallani ei ole kunnon huonekaluliikkeitä. Vepsäläiseltä tilasin itselleni yhden Jacobsenin tuolin. Aiemmin olin ihaillut tuolia jonkin helsinkiläisen liikkeen näyteikkunassa.
Samoin olen nähnyt Lirion valaisimia Vepsäläisellä, seuraavassa remontissa vaihtuu keittiö kattovalaisin Lirio Teres -malliseksi, kunhan sitä saisi silloin taas valkoisena.
Olemme ostaneet huonekaluja myös Askosta, Iskusta, Sotkastakin runkopatjat, Kotikalustamosta sekä edellisessä asunnossa toisella paikkakunnalla asuessamme paikallisen huonekaluliikkeen kautta, ei heidän omaa valmistettaan vaan Sopen kalusteita. Muuramen lipastot ovat olleet meillä kohta 20 vuotta, olemme tyytyväisiä. Ikeastakin on tavaraa hankittu, huonekalut olleet vasta vuoden, joten kestävyydestä paha mennä sanomaan. Ruotsista yli 20 vuotta sitten hankkimani keittiöpyyhkeet ovat tänäänkin käytössä. Pientä kulumaa näkyy siinä mihin veitsen terä on osunut sitä kuivatessa.
| |
| | |
25.04.11, 07:03
|
#23 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja aika paksu kommentti Vepsäläinenhän ei itse valmista mitään tuotteita vaan on vain kokoelma erittäin laadukkaita valmistajia yhden katon alla joten konseptiltaan eroaa täysin noista halpahalleita!
| On varmaan joskus pitänyt paikkansa, mutta sen jälkeen kun alkoivat myydä virolaisia sohvia olen kiertänyt puljun kaukaa.
| |
| | |
25.10.11, 23:07
|
#24 (linkki)
| | (Vierailija) | mitä virolaisia
sorry vaan, mutta ei vepsäläinen virolaisia paljonkaan myy. Suurin osa tulee kauempaa, Puolasta, Romaniasta tai Kiinasta. Konkurssin jälkeen on kai turha odottaa vepsäläiseltä todellisia alennusmyyntejä, ei siihen ole varaa. Ns länsimaiset design -tuotteet valmistetaan yleensä edullisen työvoiman maissa, kuten esim tanskalaiset kiinassa.
| |
| | |
09.11.11, 21:12
|
#25 (linkki)
| | (Vierailija) | Asioilla on eroja... Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja laatutietoinen Kyseessä siis ihan kansainvälisillä design-messuilla tuotteitaan esitellyt henkilö, ei suomalainen. Eli sekä uniikkituote että designtuote. Joillekin pitää sitten vääntää rautalangasta... | Uniikkituote ei voi olla designtuote. Uniikki on ainutlaatuinen tuote ja design on tuote, jota voidaan valmistaa massatuotantona, ts. toistaa samaa tuotetta... että näin... :D
| |
| | | | |