| |  | | |
30.10.07, 14:15
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | Mistä vahakangas tai kerniliina?
Antakaa vinkkiä, mistä löytyisi parhaat vahakangas- tai kernivalikoimat. Asun pääkaupunkiseudulla. Onko näitä Eurokankaassa? Marimekosta tiedän, että heillä on joitakin kuoseja vahakankaina. Täytynee suunnata toivioretki sinne. Mutta jos ei näissä kahdessa tärppää niin minne sitten? Asun Espoossa.
| |
| | |
30.10.07, 14:29
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) |
Pitkän mietinnän jälkeen päädyin Marimekkoon. Laaja valikoima. Olen tosi tyytyväinen valintaan, ostin punaisen Pikku kivet, joissa on ruskean punaiset "kivet". Marimekon nettisivuilta näät kaikki vaihtoehdot. Värit on kyllä luonnossa erilaiset kuin kuvissa. Suosittelen.
| |
| | |
30.10.07, 14:30
|
#3 (linkki)
| | (Vierailija) |
Eräässä sisustusliikkeessä oli Cath Kidston-merkkisiä vahakankaita tilattavissa, ne oli myös hienoja. Ollaan ostettu sen merkkiset tapetit.
| |
| | |
30.10.07, 14:31
|
#4 (linkki)
| | (Vierailija) |
Finlaysonillakin on näitä ainakin Kampin myymälässä.
| |
| | |
30.10.07, 14:34
|
#5 (linkki)
| | (Vierailija) |
http://www.cathkidston.co.uk/ProductList.aspx?cid=Oilclothbythemetre&pcidl=Home ware%2cHomeFurnishing&language=en-GB
Tuossa Kidstonin sivut, kaikkia saa vahakankaina. Eivät ole noin "ällö pastilleja" luonnossa. Me ostettiin Cowboy-tapetit, joihin olen ihastunut monissa sisustuslehdissä.
| |
| | |
30.10.07, 14:38
|
#6 (linkki)
| | (Vierailija) |
Jo on mennyt elämä uusavuttomaksi, kun ihmiset eivät tiedä missä vahakankaita myydään. Niitä myydään edellä mainittujen paikkojen lisäksi mm, myös Anttilassa ja kodinykkösessä.
| |
| | |
30.10.07, 14:44
|
#7 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja -luy Jo on mennyt elämä uusavuttomaksi, kun ihmiset eivät tiedä missä vahakankaita myydään. Niitä myydään edellä mainittujen paikkojen lisäksi mm, myös Anttilassa ja kodinykkösessä. | Tämä palsta onkin tarkoitettu meille, jotka emme ole luonnostamme mitään marttoja tai kiertele jatkuvasti nuuskimassa anttiloiden valikoimia! :)
Vahakankaita on myös Etolassa ja Tarjoustalossa. En tosin suosittele jälkimmäistä, koska se Kyösti Kakkonen on Leijonankidassa sellainen juntti :/ On selvästikin pöyhistynyt rahojensa ansiosta.
| |
| | |
30.10.07, 14:52
|
#8 (linkki)
| | (Vierailija) |
Menepä sinä "-luy" sinne Kodin Anttilaan tai Eurokankaaseen viikkorahoinesi ja keitä sitten puurot koko perheelle. Itse olen täysin uusavuton, eikä se harmita yhtään. Onneksi on rahaa maksaa tietyistä palveluista, niin uusavuttomuus ei arkea häiritse. Eikös Martoilla ole jotkus nettisivut niin voi sinne mennä pätemään.
P.S. En osaa tehdä myöskään makaronilaatikkoa tehdä, eikä voisi pätkääkään kiinnostaa. Lapset silti normaalipainoisia eikä ole mistään paitsi jääneet, erottaa tosin viinirypäleet oliiveista toisin kuin naapurin ellin muksut. Isukki myös erittäin tyytyväinen elämäänsä vaikken pullalta tuoksukaan.
| |
| | |
30.10.07, 15:52
|
#9 (linkki)
| | (Vierailija) |
Kiitos! Tässä keskusteluketjussa Internet-yhteisö näyttää jälleen voimansa! Olisi saattanut tovi vierähtää ennen kuin olisin itse päätynyt esim. noille Kidstonin sivuille. Muutkin vinkit otan kiitollisuudella vastaan.
| |
| | |
30.10.07, 15:59
|
#10 (linkki)
| | (Vierailija) |
Esimerkiksi Turussa Uniikki-sisustusliikkeestä Linnankadulta saa Kidstonin tuotteita. Aivan varmasti Hesassakin on liikkeitä mistä saa. Voit vaikka soittaa Uniikkiin ja kysyä mistä Hesassa saa.
Itse olin yllättynyt, kun etsin siis tapetteja, ja tosi monista tapettikuoseista saa tilattua myös vahakangasta.
Ennen olen aina mennyt suoraan Marimekkoon, mutta nyt ikään kuin valikoima laajentui todella paljon kun tajusin katsella sisustusliikkeistä, missä ei edes usein sanota että saa myös vahakankaita.
Mä olen ihan samaa mieltä kuin Onnellinen & uusavuton!!!
| |
| | |
31.10.07, 08:45
|
#11 (linkki)
| | (Vierailija) |
Huh huh, onneksi meidän perheessä ollaan sen verran hyvätuloisia, että kehdataan ostaa vahakankaita ja kerniliinoja myös sieltä Tarjoustalosta ja Kodin ykkösestä, jossa muuten on aika laaja valikoima mm. Vallilan tuotteita.
| |
| | |
31.10.07, 17:18
|
#12 (linkki)
| | (Vierailija) | Jatka etsintää
Itsekin piipahdin Kodin ykkösen kangasosastolla mennä viikolla. Kyllä oli niin rumia vahakankaita joukossa, että melkein nuo Kidstonitkin ovat parempia. Mutta miksi vahakankaat tehdään levottomista monivärisistä mummokuoseista!? Oli siellä yksi malli, joka miellytti, se oli Vallilan ruutukuosia.
Mutta makuasioitahan nämä ovat.
| |
| | |
31.10.07, 21:33
|
#13 (linkki)
| | (Vierailija) |
Kun kerran asut pääkaupunkiseudulla mene Stockmannille, Sokokselle, molemmista löytyy hyvä valikoima, Tapiolassa samat kaupat jne
Hitsi, minuakin ihmetyttää tuollaiset kysymykset, hyvä kun ei kysytä missä kaupassa myydään talouspaperia. Haloo naiset..........................
| |
| | |
31.10.07, 23:59
|
#14 (linkki)
| | (Vierailija) |
Voihan vitalis, tosiaan!
Jossain Eurokankaassa tai anttiloissa on varmaan laajat valikoimat, mutta jos etsii hyvännäköisiä ja kivoja vahakankaita eikä sitä ainasta mummoruutua, niin kyllä kannattaa kysyä neuvoa! Talouspaperin ostossa taas kriteerinä taitaa olla pelkkä toimivuus, eikä siis visuaalinen valinta.
Stockalla on monissa muissa jutuissa tosi laajat valikoimat, mutta esim Turun Stockalla ei ole laisinkaan vahakankaita. Tai oli siis pari ruudullista vain.
| |
| | |
01.11.07, 09:48
|
#15 (linkki)
| | (Vierailija) |
Hih, minä taas tykkään nimenomaan pikkuruutuisesta ranskalaistyylistä. Ruutu onkin ainoa kuvio, jota vahakankaaseen voin ajatella. Kukkia tai kashmirkuvioita en kestä ollenkaan.
| |
| | |
01.11.07, 10:45
|
#16 (linkki)
| | (Vierailija) |
Artekilla on pari sorttia (tosin jos tykkää kukkakuoseista, niin ne ei taida olla oikeaa tyyliä).
| |
| | |
01.11.07, 20:21
|
#17 (linkki)
| | (Vierailija) |
Kiitokset kaikille asiallisesti vastanneille, luen mielelläni vielä lisääkin ehdotuksia. Keittiön vahakankaaseen on näemmä nuorin perheenjäsen kerinnyt piirtämään vihreällä tussilla, joka on syöpynyt niin sitkeään kiinni, että ei lähde edes Vimillä (Vai Cifiäkö se nykyisin on...).
Oletteko nähneet yksivärisiä vahakankaita myynnissä missään?
Ikeasta olen muuten itse ostanut joskus kerniliinan, muistaakseni silloin oli vain erilaisia kuviollisia tarjolla.
Jos jonkun mielestä on uusavutonta kysellä neuvoa netissä sen sijaan että pörräilee yksityisautolla ympäri pääkaupunkiseutua ja juoksuttaa kahta lasta marketeissa ihmettelemässä liinavalikoimia niin hänellä on toki oikeus mielipiteeseensä. Itse arvostan rauhallisia koti-iltoja. Ehkä juuri tämän takia en ole ihan ajan hermolla vahakangas-asioissa. Seuraavaksi ajattelin avata suihkuverho-ketjun, mutta otetaan nyt ensin tästä liina-asiasta kaikki irti.
Voihanvitalis: voisitko täsmentää Tapiolan Stockkan ja Sokoksen _hyviä_ vahakangas/kerniliinavalikoimia? Kummassakaan ei käsittääkseni myydä metrikankaita mutta ehkä minulla on jäänyt jotain huomaamatta?
| |
| | |
01.11.07, 20:22
|
#18 (linkki)
| | (Vierailija) |
Kiitokset kaikille asiallisesti vastanneille, luen mielelläni vielä lisääkin ehdotuksia. Keittiön vahakankaaseen on näemmä nuorin perheenjäsen kerinnyt piirtämään vihreällä tussilla, joka on syöpynyt niin sitkeään kiinni, että ei lähde edes Vimillä (Vai Cifiäkö se nykyisin on...).
Oletteko nähneet yksivärisiä vahakankaita myynnissä missään?
Ikeasta olen muuten itse ostanut joskus kerniliinan, muistaakseni silloin oli vain erilaisia kuviollisia tarjolla.
Jos jonkun mielestä on uusavutonta kysellä neuvoa netissä sen sijaan että pörräilee yksityisautolla ympäri pääkaupunkiseutua ja juoksuttaa kahta lasta marketeissa ihmettelemässä liinavalikoimia niin hänellä on toki oikeus mielipiteeseensä. Itse arvostan rauhallisia koti-iltoja. Ehkä juuri tämän takia en ole ihan ajan hermolla vahakangas-asioissa. Seuraavaksi ajattelin avata suihkuverho-ketjun, mutta otetaan nyt ensin tästä liina-asiasta kaikki irti.
Voihanvitalis: voisitko täsmentää Tapiolan Stockkan ja Sokoksen _hyviä_ vahakangas/kerniliinavalikoimia? Kummassakaan ei käsittääkseni myydä metrikankaita mutta ehkä minulla on jäänyt jotain huomaamatta?
| |
| | |
02.11.07, 19:16
|
#19 (linkki)
| | (Vierailija) |
En jaksanut lukea ketjua,joten asuinpaikkakuntasi ei ole tiedossani. Mutta jos lähettyvillä on Tokmanni (siis ei Stockmann), niin sieltä voisi jotain vahakangasliinaa metritavarana löytyä.
| |
| | |
02.11.07, 19:50
|
#20 (linkki)
| | (Vierailija) |
Onkohan Designers Guildilla vahaliinoja, tietääkö joku?
Valkattiin sieltä pari vuotta sitten mahtava tapetti eteiseen, ja niillä on siis kaikki tapettikuosit saatavana kankaina (sama tietty toisinpäin). En tullut kysyneeksi saako ne vahakankaina myös? Niillä on mielettömän laaja valikoima eri tyylejä.
http://www.designersguild.com/
| |
| | |
02.11.07, 22:10
|
#21 (linkki)
| | (Vierailija) | marimekko
Olen ostanut ihan tavallisesta rautakaupastakin vahakangasta. varmaan kaikkialla missä on kodintavaroita, sitä löytyy.
Nykyisen ostin Marimekon myymälästä, Isolan Puutarha- sarjaa. Olen tyytyväinen, vaikka olikin kallis. Liinan väritys on sellainen, ettei siihen tartu likatahrat näkyvästi.
Pöytäni on liukaspintainen, että liina vähän liikkuu.
Seuraan nyt, onko hinta laadun tae.
Vaaleapohjaiset vahakankaat ottavat helposti värin sanomalehdestä ja värikkäästä pakkauksestakin. | |
| | |
02.11.07, 22:26
|
#22 (linkki)
| | (Vierailija) |
Bauhausissakin taitaa olla kerniliinoja. Tussi voisi lähteä tärpätillä töpöttäen.
| |
| | |
03.11.07, 12:07
|
#23 (linkki)
| | (Vierailija) |
Öh, mikä on kerniliina? Ja mihin sitä tarvitaan? En oli ikinä kuullutkaan moisesta.
Vahakankaani ostin Marimekosta. Artekissa kaikki olivat valkoisella pohjalla, enkä halunnut valkoista lainkaan.
| |
| | |
03.11.07, 16:53
|
#24 (linkki)
| | (Vierailija) |
Vaihtoehtona vahakankaille ja kerniliinoille on esim teflonpintaiset tai scotchgard käsitellyt kankaat. Ne hylkivät likaa ja esim kaatunut maito ei imeydy kankaaseen kovinkaan nopeasti, jos ollenkaan?
Ap. Jos pöytää haluat suojata esim lasten piirustushetkeksi, niin askartele tuosta jo sotketusta liinasta sopivankokoinen, tarpeeksi suuri pala, jonka voit pitää rullalla komerossa silloin kun sitä ei tarvitse.
| |
| | |
03.11.07, 20:18
|
#25 (linkki)
| | (Vierailija) |
Joo, meillä on jo askarteluhuoneena toimivassa lastenhuoneessa edellinen keittiön vahakangas pöydän suojana. (Toinen lastenhuone on makuuhuoneena, lapsia 2.)
En ole uskaltanut kokeilla tärpätillä, voi lähteä väri liinasta.
Mamaalle: Kerni on minusta muovimaisempaa kuin vahakangas. Siis sellaista kuin kankaan päälle olisi sulatettu (ja jäähdytetty) muovi päälle. Muovipuoli on sitten kova ja kiiltävä ja kanhas on aika jäykkää. Vahakangas on pehmeämpää ja pinta on tavallaan vahamainen kerniin verrattuna. En ole asiantuntja, tämä on käsitykseni asiasta. Saattaa olla väärä.
| |
| | | | |