| |  | | |
05.11.07, 08:48
|
#26 (linkki)
| | (Vierailija) |
Jaa, minulla taas oli sellainen käsitys, että kerni on Finlaysonin vahakangastavaramerkki ja sitä kautta päätynyt yleiskieleen vahakankaan synonyymiksi. Voin tietysti olla väärässäkin, mutta minusta kerni ja vahakangas ovat materiaaleina ihan samanlaisia.
| |
| | |
05.11.07, 09:56
|
#27 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja Oletus Jaa, minulla taas oli sellainen käsitys, että kerni on Finlaysonin vahakangastavaramerkki ja sitä kautta päätynyt yleiskieleen vahakankaan synonyymiksi. Voin tietysti olla väärässäkin, mutta minusta kerni ja vahakangas ovat materiaaleina ihan samanlaisia. | Minun mielestäni vahakangas on se paksumpi ja muovisempi kangas, jota ei saa pestä. Kerniliinat taas voi pestä koneessa 40 asteessa.
| |
| | |
28.11.07, 19:40
|
#28 (linkki)
| | (Vierailija) |
Jatkan vielä tästä samasta aiheesta. Pitääkö kerniliina tai vahakangas vettä? Meillä on uusi puupöytä ja ajattelin käyttää siinä kangaspöytäliinan alla suojana jotain vedenpitävää niin ei tarvitsisi stressata jos vähän läikkyy nestettä pöydälle.
| |
| | |
28.11.07, 19:42
|
#29 (linkki)
| | (Vierailija) |
Kyllä pitää vettä!
| |
| | |
02.12.07, 16:50
|
#30 (linkki)
| | (Vierailija) | itsekin
ja loppujen lopuksi löysin Tarjoustalosta, ja kaikkein edullisimman metrihinnan...
Eihän nämä mitään kaunistuksia ole mutta lasten kanssa ihan ok. Tai niinkuin tiistain sisustusohjelmassa sisusutussuunnittelija kysyi, että "does grandmother spit on the table", kun esiteltiin isoäidin ruokaryhmää jossa vankka vahakangas päällä :)
| |
| | |
09.08.09, 06:16
|
#31 (linkki)
| | (Vierailija) | Hävetkää!
Tosi se on että nainen on naiselle susi! Sietäisitte hävetä! Vaikka teillä olisi miljoonia takataskussa, niin psyykkisesti te olette niin uusavuttomia että tällaista kunnon suomalaista miestä ihan hävettää että tuollaisia idiootteja vielä on Suomessa! Hävetkää!
| |
| | |
13.08.09, 12:23
|
#32 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 11/2006
| Jysk
Minä näin juuri yksiväristä vahakangasta Jyskissä! Oikein pysähdyin katsomaan että kylläpä näitäkin saa nykyään suorastaan tyylikkään värisinä verrattuna niihin 80-luvun hirvityksiin. =oD Näkyi olevan ainakin kolmea eri harmaata, mustaa ja ruskeaa. Jos minulla olisi tarvetta vahakankaalle, menisin varmasti hankkimaan juuri Jyskistä.
| |
| | |
14.08.09, 11:24
|
#33 (linkki)
| | (Vierailija) |
Minusta Linumin vahakankaat ovat kauniita. Keski-Uudeltamaalta sitä löytyy ainakin Tiian Verannasta (Järvenpää).
Myös Keravan Muovissa ja Lelussa (Kerava) on ollut tosi edullisia vahakankaita ja muutenkin rähjäisestä ulkonäöstään huolimatta loistava kaikenlaisen muovitavaran kauppa, jossa hinta-laatu -suhde on kohdillaan.
Samoin Lidlissä, Kodin Ykkösessä, Anttilassa ja Tarjoustalossa olen löytänyt niitä.
Lapsiperheessä tosiaan se on ihan ehdoton, että piirtämisessä ja askartelussa käytetty pöytä suojataan vanhalla vahakankaalla. Minulla on vielä kolmaskin vahakangas ja sitä käytän puolestaan silloin, kun pesen ikkunoita. Kun vahakankaan heittää lattialle ikkunan eteen, niin ei tarvitse pelätä parketin tai laminaatin kastumista. Ikkunanpesukamppeet on yhdessä ämpärissä, joten pesu on helppoa, kun vain ottaa ämpärin esille ja siinä on kaikki tarvittava rompe. Nämä siis vain vinkkinä niille, jotka ovat kiinnostuneita suojaamaan lattioita tai huonekaluja.
| |
| | |
02.05.10, 00:14
|
#34 (linkki)
| | (Vierailija) | Hieno ketju
Olipas kiva keskusteluketju vahakankaista - kiitos. Finlaysonilla modernikukkainen mustapohjainen liina; taidan rohjeta ostaa sellaisen.
| |
| | |
03.05.10, 12:16
|
#35 (linkki)
| | (Vierailija) | hinta/laatu... Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ostanut Olen ostanut ihan tavallisesta rautakaupastakin vahakangasta. varmaan kaikkialla missä on kodintavaroita, sitä löytyy.
Nykyisen ostin Marimekon myymälästä, Isolan Puutarha- sarjaa. Olen tyytyväinen, vaikka olikin kallis. Liinan väritys on sellainen, ettei siihen tartu likatahrat näkyvästi.
Pöytäni on liukaspintainen, että liina vähän liikkuu.
Seuraan nyt, onko hinta laadun tae.
Vaaleapohjaiset vahakankaat ottavat helposti värin sanomalehdestä ja värikkäästä pakkauksestakin. | Minä olen ostanut myös milloin mistäkin kerniliinat... Nyt ostin Full Moon netti kaupasta kun ihailen Soile Yli-Mäyryn tauluja ,eikä tauluun ainakaan minulla koskaan ole varaa :)...Tämä liina on kuosiltaan kuin yksi Soilen taulu..tosin näitä on eri väreissä tietääkseni.
Laatu on hyvä,matta pintainen ei tartu mikään hyvin tussi,muste jne.. ja ei ole ainakaan massatuote,ei saa muualta..
Onhan tämäkin kalliimpi kuin vaikka Tarjoustalon tuotteet, mutta laadusta saa maksaa :)
Tyytyväinen...
| |
| | |
27.11.11, 18:12
|
#36 (linkki)
| | (Vierailija) | vahakangas
Sellossa on sellainen vähän ylellinen pieni sisutusliike pohjakerroksessa, lasten liikkeiden osaston kulmassa. siellä on kymmenkuntaa siistiä hillittyä vahakangaskuosia. Itse ostin värittömällä muovilla päällystetyn pellavaliinan, näyttää pellavalta siihen asti kun jotain kaatuu päälle. Ja halvempia on ovat marimekon "teokset"
| |
| | | | |