Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Koti > Sisustus
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
06.12.07, 14:02   #26 (linkki)
Ommpa
(Vierailija)

Ja koirien ystäville joululahjavinkki:

http://www.lumenor.fi/doggielounge.html
  Vastaa viestiin
06.12.07, 15:28   #27 (linkki)
Wroooomm
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Fatboy merkki
Fat boy on yksi Harrikka moottoripyörien kuuluisa malli - omituista, että saman nimen löysi myös säkkituoli.
Harrikka kuulostaakin paljon fiksummalta sijoituskohteelta kuin joku merkkisäkkituoli. Taitaa muutenkin olla varsin marginaaliset markkinat tuollaisille hinnakkaille säkkituoleille, lähinnä nuoret ja nuoret aikuiset.
  Vastaa viestiin
06.12.07, 15:32   #28 (linkki)
Ommpa
(Vierailija)

Niin, mutta välttämättä Harrikan selässä ei saa yhtä mukavaa telkkarin katsomisasentoa kuin säkkituolissa. Ja jos mainoskatkolla käy jääkaapilla, niin tulee inhottavat pakokaasut olkkariin.
  Vastaa viestiin
06.12.07, 17:17   #29 (linkki)
Wroooomm
(Vierailija)

totta, mutta sillä säkkituolilla on aika tylsää ajella töihin.
  Vastaa viestiin
08.12.07, 20:08   #30 (linkki)
Ros
(Vierailija)

Tuosta sais halvalla:

http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=67599889
  Vastaa viestiin

09.12.07, 08:49   #31 (linkki)
tinkeliharava
(Vierailija)

Tuollainenhan on todella helppo ja edullinen tehdä itse, käytännössähän tuo on vain jättikokoinen (140 x 180) tyynyliina vetoketjulla, sisällä sitä samaa mitä halpissäkkituoleissakin, ja sitä matskua voi tilata halvalla esim. yhdestä sisustusnettikaupasta. Kankaaksi valitsee vaan hiukan kestävämmän laadun, esim. verhoilukankaan. Jos lapsille tekee niin esim. sametti tai tekoturkis voisi olla mukavaa materiaalia, itse tein yhden Designers Guildin paksusta verhokankaasta ja toinen olisi tarkoitus tehdä poronnahasta. Toki jos halua maksaa siitä isosta mainoslabelista kyljessä niin sitten pitää tilata ihan aito :)
  Vastaa viestiin
09.12.07, 14:18   #32 (linkki)
Pihi Fatboyn omistaja
(Vierailija)

Mietin myös tuota itse tekemistä mutta päädyin kuitenkin ostamaan aidon Fatboyn. Kangas on tosi vahvaa nylonia jota ei ainakaan meidän perussingerillä ommeltaisi. Puhdistaminen on myös helppoa, kostealla rätillä pyyhkiminen riittää. Kangas ei rypisty.

Vaikea uskoa, että kotikonstein saisi yhtä kestävän tyynyn aikaan. Meidän fatboyllä makaa monesti kaksi aikuista ja siinä saumoihin kohdistuu jo melkoinen paine. Ovat toistaiseksi kestäneet, kuten myös lasten hyppimisen.

En ole mitenkään designtuotteiden perään mutta tässä tapauksessa tuote on mielestäni maineensa veroinen. Fatboyllä on i-ha-naa loikoilla.
  Vastaa viestiin
09.12.07, 15:35   #33 (linkki)
Ommpa
(Vierailija)

Jos noin ajattelee kuin Tinkeliharava, niin kaikenhan voi tehdä itse. Voisihan miekkonen pöydänkin meille veistellä, mutta me nyt halusimme maksaa Artekin kauniista tyylistä.

Kyllä mä haluan säästää ja maksaa kestävyydestä ja jopa nimestäkin, mutta jokainen tosiaan tyylillään.
  Vastaa viestiin
09.12.07, 17:26   #34 (linkki)
Wroooomm
(Vierailija)

Tuo on totta. Joskus laadusta kannattaa maksaa, mutta itse en osaa nähdä säkkituolia kummosena sijoituskohteena.
Artekin huonekalut on ihan eri juttu kuin pussillinen styrox-rakeita. Merkkihuonekaluilla on yleensä myös jonkinlainen takuu, toisin kuin halpakopioilla tai itse kokoon kyhätyillä. Lapsuudenkodissani on ARTEKin (Aallon) satulavyötuolit, joihin vanhempani ovat saaneet imaisen korjauksen joidenkin hihnojen irrottua yli 10-15 vuoden käytön jälkeen. (siihen hintaan onkin parasta saada joku takuu). Nuo tuolit ovat olleet käytössä 25-30-vuotta ja hyvältä näyttävät edelleen. Tiedän että moni muu olisi tuossa ajassa ehtinyt vaihtamaan ruokailuryhmän kalusteet vähintän neljästi, mutta kaikki meistä eivät halua juosta joka trendin perässä vaan mielummin sijoittavat laatuun.
  Vastaa viestiin
09.12.07, 17:38   #35 (linkki)
Ommpa
(Vierailija)

Wroooomm, meillä onkin enemmän yhteistä kuin Harrikkahaaveet... Nimittäin tuon Aallon suunnitteleman koivuisen Artekin ruokapöydän ostimme juuri sen takia, että saimme vanhemmiltani lapsuudenkodistani lahjaksi 6 vanhaa satulavyötuolia. Vaikka ovat yli 20v vanhat, ovat silti kuin uudet.

Eikä meillä rahaa yhtään enempää kuin keskivertopariskunnalla. Mutta meidän prioriteetti on pitää koti kauniina. Jokainen tyylillään, mistä kukin haluaa maksaa! Mä syön mielelläni nuudeleita pari viikkoa ja ostan kotiin Alessin tarjottimen, makeat verhot tai Arabian kaffekupposet.

Nyt tulossa samalla käytännölliset laihdutuspäivät kun haaveilen että ostan miehelle jouluksi Artekin "halkokorin" . Siis se taivutetusta vanerista tehty takkapuuteline. Nyt joku neropatti Niksipirkkaemäntä kertoo että sellanenhan helposti syntyy kun naputtelen itse jonkun laatikon. Mutta kun me puhutaan ihan eri asioista. Jokainen tyylillään siis.
  Vastaa viestiin
09.12.07, 22:28   #36 (linkki)
myös kangas on kallista
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tinkeliharava
...itse tein yhden Designers Guildin paksusta verhokankaasta ja toinen olisi tarkoitus tehdä poronnahasta.
Vaikka tekisi itsekin niin kangasta menee melko paljon joten kovin edulliseksi ei tule itse tekemällä jos käyttää laadukasta ja tarkoitukseen sopivaa kangasta.
  Vastaa viestiin
10.12.07, 06:37   #37 (linkki)
Tinkeliharava
(Vierailija)

Niin, kukin toki tyylillään :) Itse en maksaisi yli 200 e keinokuituisesta säkkituolista. Kuitenkin moniin design-tuotteisiin olisin hyvinkin valmis sijoittamaan, esimerkiksi itseäni miellyttäviin valaisimiin ja moniin tuoleihin ( ei ole kovin helppo alkaa itse väsäämään esim. Lokki -valaisinta...) että ei kyse ole yleisesti siitä, että kaiken voisi tehdä itse, tässä tuotteessa vaan minun mielestä ei hinta ole kohdallaan valmistuskustannuksiin ja materiaaliin nähden. Nooh, eipä nämä niin vakavia asioita ole, enkä toki tarkoittanut että kaikkien pitäisi itse ommella omat tuolinsa :) Ihan vaan vinkiksi tee-se-itse tyypeille kirjoittelin.
  Vastaa viestiin
10.12.07, 13:27   #38 (linkki)
Neropatti Niksipirkkaemäntä
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ommpa
Wroooomm, meillä onkin enemmän yhteistä kuin Harrikkahaaveet... Nimittäin tuon Aallon suunnitteleman koivuisen Artekin ruokapöydän ostimme juuri sen takia, että saimme vanhemmiltani lapsuudenkodistani lahjaksi 6 vanhaa satulavyötuolia. Vaikka ovat yli 20v vanhat, ovat silti kuin uudet.

Eikä meillä rahaa yhtään enempää kuin keskivertopariskunnalla. Mutta meidän prioriteetti on pitää koti kauniina. Jokainen tyylillään, mistä kukin haluaa maksaa! Mä syön mielelläni nuudeleita pari viikkoa ja ostan kotiin Alessin tarjottimen, makeat verhot tai Arabian kaffekupposet.

Nyt tulossa samalla käytännölliset laihdutuspäivät kun haaveilen että ostan miehelle jouluksi Artekin "halkokorin" . Siis se taivutetusta vanerista tehty takkapuuteline. Nyt joku neropatti Niksipirkkaemäntä kertoo että sellanenhan helposti syntyy kun naputtelen itse jonkun laatikon. Mutta kun me puhutaan ihan eri asioista. Jokainen tyylillään siis.

En kyllä tuotakaan ymmärrä, että pitää hankkia kallista kituuttamalla perusasioissa, kuten syömisessä.

Onko järkeä syödä viikkotolkulla nuudeleita, jotta saa hankittua arvokkaan tarjottimen, johon ei oikeastaan ole varaa laittaa tarjottavia? Tai popsi niitä nuudeleita päivästä toiseen, jotta saa ostettua rekvisiitaksi kalliita kahvikupposia, joihin ei ole varaa laittaa sitä kahvia.

Todellakin, jokainen tyylillään.

Itse en haluaisi elää rakennettujen kulissien keskellä "hienoa elämää". Ripustella kalliita verhoja ikkunoihin, joiden sisäpuolelle pitää näyttää laadukkaalle tinkimällä itse elämisenlaadusta.

Kyllä se neropatti niksipirkkaemäntä kuulostaa aika järkevältä tuollaiseen ulkokullattuun touhuun verrattuna.
  Vastaa viestiin
10.12.07, 18:43   #39 (linkki)
Ommpa
(Vierailija)

Höpö höpö "Neropatti niksipirkkaemäntä", taisi osua heikkoon kohtaan kun noin tuohduit. Nimenomaan sanoin että kukin tyylillään; tärkeintä on että on itse onnellinen ja tyytyväinen.

Vaikka me mielellään laitetaan rahaa kauniiseen sisustukseen (huom. omasta mielestämme kauniiseen) ja säästetään sitten jostain muusta, ei se tee meidän elämästä mitään kulissia tai "ulkokullattua touhua".

Tuo nuudelinsyöntivertaukseni oli hieman yliampuva, mutta totta silti. Kyllä meillä ruokaan rahaa on, ja ellei ole, niin luottokortti ja Stockankortti auttaa:) Ei sitä nyt tarvitse nälkää kärsiä kahvikuppien tai tarjottimen takia, vaikka asian niin ehkä ilmaisinkin. Mua ei haittaisi olla pari kiloa laihempi, joten ajattelen niin että jos annan itseni ostaa jotain kivaa extempore ennen palkkapäivää, niin syön vähän halvemmin enkä joka päivä ulkona. Ja koska olen täysin uusavuton, se tarkoittaa nuudeleita. Olisi hienoa olla sellanen emäntä joka vääntää lihamurekkeet ja muusit ja tarjoilee ne äijän tekemältä pöydältä, mutta me ei valitettavasti olla niin osaavia. Ja meillä on prioriteetit muualla. Mutta ihailen ihmisiä joilla on kädentaitoa. Siksi mielelläni maksankin hyvin tehdystä työstä.

Kuten sanoin, jokainen tyylillään.

Esimerkki: Sinä varmasti olet jo alkanut tehdä jouluruokia ja kaikki on siis itsetehtyä jouluna, ja minä haen ruuat aatonaattona Kauppahallista. Ei se tee sinusta yhtään aidompaa ihmistä, eikä minusta yhtään huonompaa vaimoa.
  Vastaa viestiin
10.12.07, 21:10   #40 (linkki)
Todella pihi Fatboyn omistaja
(Vierailija)

No huh näitä nykynuorten juttuja... Oletan, että olette minua nuorempia, itse olen 40+. En raaski aina ostaa nuudeleita vaikka ne ovat koko perheen herkkua. Nehän ovat kalliimpia kuin perusspaghetti. Meillä ei katsota Kauppahalliin päinkään vaan teen ruuat itse tarjouksista ostetuista alkuaineista. Ulkona syödään hääpäivänä ja muutaman kerran kesälomalla. Asumisessa on tärkeintä maksaa lainat nopeasti pois ja alkaa sitten säästää tuleviin remontteihin. Ajoittain tiedostan, että ikäni ja tulotasoni eivät korreloi maanisen säästämis- ja tinkimistarpeeni kanssa mutta en osaa elää muullakaan tavalla. Joskus sentään sorrun johonkin, kuten tässä ketjussa aiheena olevaan Fatboyhin.
  Vastaa viestiin

10.12.07, 22:37   #41 (linkki)
mitä toi täyte on
(Vierailija)

Onko noissa oikeasti sisällä semmoista ihan tavallista säkkituolitäytettä vaan? Pystyykö siihen tyynyyn nojaamaan sitten ollenkaan ellei se ole ihan seinän vieressä, luulisi olevan aika luttero?
  Vastaa viestiin
11.12.07, 00:16   #42 (linkki)
huhhhuh
(Vierailija)

Kylläpä pysyy "läskipoika" otsikoissa... Ei kovin yllättävää näin joulun alla.

Vaikka miten perusteltaisiin kankaan ja designin laadulla, niin en maksaisi
säkkituolista kahtasataa markkaa, saati euroa!
  Vastaa viestiin
11.12.07, 09:48   #43 (linkki)
Neropatti Niksipirkkaemäntä
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ommpa
Höpö höpö "Neropatti niksipirkkaemäntä", taisi osua heikkoon kohtaan kun noin tuohduit. Nimenomaan sanoin että kukin tyylillään; tärkeintä on että on itse onnellinen ja tyytyväinen.

Vaikka me mielellään laitetaan rahaa kauniiseen sisustukseen (huom. omasta mielestämme kauniiseen) ja säästetään sitten jostain muusta, ei se tee meidän elämästä mitään kulissia tai "ulkokullattua touhua".

Tuo nuudelinsyöntivertaukseni oli hieman yliampuva, mutta totta silti. Kyllä meillä ruokaan rahaa on, ja ellei ole, niin luottokortti ja Stockankortti auttaa:) Ei sitä nyt tarvitse nälkää kärsiä kahvikuppien tai tarjottimen takia, vaikka asian niin ehkä ilmaisinkin. Mua ei haittaisi olla pari kiloa laihempi, joten ajattelen niin että jos annan itseni ostaa jotain kivaa extempore ennen palkkapäivää, niin syön vähän halvemmin enkä joka päivä ulkona. Ja koska olen täysin uusavuton, se tarkoittaa nuudeleita. Olisi hienoa olla sellanen emäntä joka vääntää lihamurekkeet ja muusit ja tarjoilee ne äijän tekemältä pöydältä, mutta me ei valitettavasti olla niin osaavia. Ja meillä on prioriteetit muualla. Mutta ihailen ihmisiä joilla on kädentaitoa. Siksi mielelläni maksankin hyvin tehdystä työstä.

Kuten sanoin, jokainen tyylillään.

Esimerkki: Sinä varmasti olet jo alkanut tehdä jouluruokia ja kaikki on siis itsetehtyä jouluna, ja minä haen ruuat aatonaattona Kauppahallista. Ei se tee sinusta yhtään aidompaa ihmistä, eikä minusta yhtään huonompaa vaimoa.

Et osunut herkkään kohtaan. Tuskin omaan sellaista herkkää kohtaa, että joku nettikirjoitus tuohduttaisi.

Itse en osaa ommella, mutta arvostan sen taidon osaavia kovasti. En myöskään osaisi tehdä puukoria, mutta arvostan itsetehtyä puukoria paljon korkeammalle kuin arvokastakaan tehdastavaraa. "Vahingossa" unohtunut suurinumeroinen hintalappukaan ei minua juuri hetkauta.

En ole tehnyt jouluruokia vielä, enkä kokkaustaitoisenakaan niitä kaikkia perinneruokia viitsi itse vääntää. Kokkaus sinäänsä ei ole tähtitiedettä, ja sitä osaa taatusti ihan jokainen lukukykyinen tehdä, jos vain viitsii. Tarkkoja reseptejä, myös uusavuttomille, on joka lähtöön.

Kirjoitat, että jokainen tyylillään, mutta silti nimität kädentaitoja omaavat neropateiksi niksipirkkalaisiksi.

Eikä se, että omaa Stockankortin tai tekee ostoksensa Kauppahallissa, tee ihmistä yhtään hienommaksi kuin niitä, jotka eivät noissa kaupoissa ostoksia tee. Ei tosin huonommaksikaan. Rakas isänmaamme kun on kuitenkin sen verran laaja, että osalle voisi tulla turhan pitkiä kauppamatkoja.

Itse aiheeseen, meillä on fatboy koiralla petinä. Kestävä ja siisti. Varsinkin kun koira ei suostu siinä makaamaan. . . Ja heti kun silmä välttää, niin se rotkottaa mielummin miehen sohvatuolilla lampaantaljan päällä.
  Vastaa viestiin
01.01.08, 20:03   #44 (linkki)
fatboy outdoor
(Vierailija)

Huomasin että Fatboylla on pari uutta mallia. Itse ottaisin kyllä mielelläni tuon Fatboy Outdoorin, mikäs siinä olisi istuskellessa aurinkoisena kesäpäivänä...
  Vastaa viestiin
01.01.08, 20:05   #45 (linkki)
fatboy outdoor
(Vierailija)

Tässä vielä linkki

http://www.lumenor.fi/outdoor.html
  Vastaa viestiin
02.01.08, 13:05   #46 (linkki)

Rekisteröitynyt: 12/2006
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mitä toi täyte on
Onko noissa oikeasti sisällä semmoista ihan tavallista säkkituolitäytettä vaan? Pystyykö siihen tyynyyn nojaamaan sitten ollenkaan ellei se ole ihan seinän vieressä, luulisi olevan aika luttero?
Fatboy on varsin tukeva. Sen ei tarvitse olla seinän vieressä, vaan siihen voi asettua vaikka täysin istuvaan asentoon tai valita ylipäätään melkein millaisen asennon haluaa. Ja säkki pysyy siinä muodossa.
  Vastaa viestiin
02.01.08, 18:40   #47 (linkki)
ruma!
(Vierailija)

minusta tuo fatboy on aika ruma... no, marimekko-kuosia en ottaisi kotiini vaikka siitä maksettaisiin, mutta muutenkin nuo kuosit ovat aika räikeitä.
  Vastaa viestiin
03.01.08, 18:01   #48 (linkki)
Fat girl
(Vierailija)

Vahvistan Ulkoellin kommentin. Meillä on Fatboy ja sen voi tosiaan nostaa lyhyt sivu lattiaa vasten "pystyyn" ja istua päälle kuin nojatuoliin. Fatboyn sivuilla istuva aasialaisen näköinen nainen on todenäköisesti aika pienikokoinen mutta kyllä siinä tällainen 172-senttinen eurooppalainenkin emäntä istuu kuin herran kukkarossa.

Fatboy on minusta niin täydellinen telkkarin töllöttelyyn ja yleiseen löhöilyyn että harkitsen hankkivani meille toisenkin tähän tarkoitukseen. Olohuoneen katseenvangitsijaksi en minäkään sitä suosittele mutta telkkarihuoneessa se on yliveto.
  Vastaa viestiin
24.03.08, 11:53   #49 (linkki)
Possu84
(Vierailija)

Väärin

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Fatboy on tuotemerkki ei tyyny
Fatboy on tuotemerkki, ihan niinkuin Artek tai Prada - jos ovat menneet säkkituolityynylinjalle, niin se on uusi aluevaltaus. Fatboy nimittäin alunperin on sellainen tuoli, jollaisessa mm. televisiosarja Archie Bunker istui sekä Frasierin isä toi olohuoneeseen. Tuoli on siis sellainen perinteinen laiskanlinna, jossa yksinkertaisen mekaniikan avulla tuolin selkänojaa voi kallistaa lähes nukkuma-asentoon ja jalkatuki nousee ylös. Paras tuoli ikinä.
Niin noiden tuolienhan nimi oli Lazyboy

Vastaa viestiin
02.04.08, 11:14   #50 (linkki)
JBB
(Vierailija)

Hinnasta

Keskustelu näkyy rönsyilleen ohi aiheen, mutta kommentoin vielä hintaa tähän vanhaan ketjuun. fatboy.nl:n e-storesta näköjään saa Original-tyynyn hintaan 169 € + postikulut 4,95 € - mutta valitettavasti vain muutamaan Keski-Euroopan maahan ja Kanadaan. Suomessa ovh taitaa olla 239 € - jo on eroa!

Mielenkiintoista muuten, että valmistajan sivuilta ei tunnu löytyvän minkäänlaista mainintaa suunnittelijasta. Suomalaisen maahantuojan Lumenorin sivuilla taas hehkutetaan Jukka Setälän nimeä. Suomalainen suunnittelija lienee yksi syy Fatboyn suosioon Suomessa jopa julkisissa tiloissa ja tapahtumissa.

Itse en Fatboyta toistaiseksi omista, mutta kokemukseni mukaan se on todella mukava istuin ja löhöilypaikka - kaukana 80-luvun säkkituoleista. Hyvännäköinenkin, jos pitää modernista sisustustyylistä. Päällinen näyttää olevan konepestävä.
  Vastaa viestiin

Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku