| |  | | |
08.01.08, 11:27
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | astiasto?
Astiasto kuuluu varmaan oleellisesti keittiön sisustukseen. Olen ajatellut ruveta keräämään jotain juhlavaa sarjaa arki-teemojen rinnalle. Lumi-sarja miellyttää tällä hetkellä eniten muunneltavuutensa takia (valkoinen sopii monen pöytäliinan kanssa). Keittiöni pyrin sisustamaan kodikkaasti ja hillityn iloiseksi, vuodenaikojen mukaan pöytäliinaa ja verhoja vaihdellen.
Olisi kiva kuulla kuitenkin muidenkin astiastoista. Mitä omistat tai mitä keräät, mikä on keittiösi tyyli? Värikästä Paratiisia värikkääseen keittiöön ja New Wavea moderniin keittiöön, vai miten?
| |
| | |
08.01.08, 11:35
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) | Mun suosikit
Swedish Grace on kaunis, myös uutuus Kurbits himottaa...
http://www.rorstrand.se/web/rorstrandwww.nsf/pages/D783B00FDD351EEAC2257169008047DA!OpenDocument&Expa nd=1
| |
| | |
08.01.08, 12:41
|
#3 (linkki)
| | (Vierailija) |
Kubits himottaa... kurkkasin sarjaa, ei ole minun mieleeni, liian kirjava. Minusta näistä kirjavista ja värillisistä astioista ei itse tarjottava näy, hukkuu jonnekin. Tuokin kakkupala oli jo liikaa lautasella. Itse pidän rauhallisista väreistä, joku kuvio voi olla mutta ei riemunkirjavaa koskaan. Ruoat saa kauniisti esille valkoisiin astioihin. Se on jonkun mielestä tylsää mutta minusta ei, vaan ettensanoisi tyylikästä.
| |
| | |
08.01.08, 13:30
|
#4 (linkki)
| | (Vierailija) |
Kysyttiinkö tässä muiden mielipidettä sille astiastolle, josta haaveilee? Hyvänen aika, anna Tiutin pitää tuosta astiastosta, äläkä sinä hauku ja mollaa sitä.
Mielestäni kysyttiin, mistä sarjasta haaveilee tai mitä jo on. Ei sitä, että kerro sarja, me muut sanotaan, kannattaako haaveilla...
| |
| | |
08.01.08, 13:35
|
#5 (linkki)
| | (Vierailija) |
Kurbits on minunkin mieleeni. Kyllä maailmaan värejä mahtuu, ja pelkkä valkoinen on minusta tyylikkään sijasta mielikuvituksetonta.
Minusta tuossa kurbitsissa viehättää kuvion vanhanaikaisuus.
Minä käytän mieluummin pöytäliinoissa ja serveteissä yksivärisyyttä, ja astioissa sen sijaan värejä ja kuvioitakin. Mutta jokainen tyylillään.
| |
| | |
08.01.08, 15:25
|
#6 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja No flowers: Kysyttiinkö tässä muiden mielipidettä sille astiastolle, josta haaveilee? Hyvänen aika, anna Tiutin pitää tuosta astiastosta, äläkä sinä hauku ja mollaa sitä.
Mielestäni kysyttiin, mistä sarjasta haaveilee tai mitä jo on. Ei sitä, että kerro sarja, me muut sanotaan, kannattaako haaveilla... | Ei minusta no flower mitenkään haukkunut ja mollannut.Joka lauseessa taisi olla vielä että, minun mielestäni... | |
| | |
08.01.08, 16:46
|
#7 (linkki)
| | (Vierailija) |
No flowers haukkui heti lyttyyn tiutin mieleiset astiastot, mutta ei nimennyt omia mieltymyksiään. Tällaista se keskustelu täällä on, jo toisen mielipiteen jälkeen alkaa jankkaaminen.
Pidin noista ruotsalaisista astiastoista, voisin jopa harkita ostamista,koska monet suomalaiset astiastot ovat nykyään niin tylsiä ja huonolaatuisia. Kiitos linkistä!
| |
| | |
08.01.08, 16:53
|
#8 (linkki)
| | (Vierailija) |
Minä haaveilen, että pääsisin eroon kaikista kuvioillisista ja kukallisista astioistani, myyn ne tai annan jollekin. Haaveilen myös Arabian valkoisista astioista.
Ihanaa kun saa haaveilla ! | |
| | |
08.01.08, 19:08
|
#9 (linkki)
| | (Vierailija) |
Mielestäni Pentikin Anis on ajaton, moderni ja kauniin pehmeän värinen, ja juhlavakin, sillä lautaset reilun kokoisia ja painoisia. Lisäksi kestänyt hyvin käytössä. Mainio vaihtoehto arabian astiastoille, ja ei ehkä tule niin usein vastaan. | |
| | |
08.01.08, 19:39
|
#10 (linkki)
| | (Vierailija) |
Pentikiltä ovat meidän suosikkeja.Suomalaisia ja suomessa valmistettuja.
| |
| | |
08.01.08, 20:04
|
#11 (linkki)
| | (Vierailija) |
mutta silti tunnustan; minun sydämeni väräjää Pentikin Vaniljan edessä :)
Minusta siinä on jotain kertakaikkien pehmeään kauneutta, se vain on niin ihana!
Minä olen harkinnut keräämistä, mutta mies on sitä mieltä, että me ei kerätä -se ostetaan sitten kerralla :D Olen vähän varoitellut, että (vaikka ei nyt varmaan maailman kallein astiasto olekaan) taitaa mies pyörtyä, kun vaimo tuo täyden tusinan kotiinsa :D On kuitenkin meidän tasoisille ihan kiitettävän hintainen. | |
| | |
08.01.08, 20:24
|
#12 (linkki)
| | (Vierailija) |
Vanha Luxemburg Villeroy & Bochilta meillä. Olen kerännyt sitä about 12 vuotta enkä ole kyllästynyt. Nyt on kasassa "melkein kaikki" 12 hengelle. Sopii sisustustyyliin ja väreihin :). Toki sitä ihan valkoisestakin haaveilee ;) mutta en kyllä enää ala mitään toista keräämään! Teeastiastona meillä on myös Pentikin Vaniljaa.
| |
| | |
08.01.08, 21:23
|
#13 (linkki)
| | (Vierailija) |
Astiastojen kanssa kannattaa huomioida saatavuustakuu. Meillä vierasastiasto, jonka valmistus on lopetettu ja olen aina kohtuullisen hermona niiden astoiden kanssa. Olen sitä tyyppiä, jolle 11 lautasta on noin 5 lautasta vähemmän kuin 12 lautasta eli minusta on tosi oleellista, että omistan täyden tusinan vaikka vieraita tulisi vain kolme.
Tästä syystä meillä on arkiastioina Arabian Arcticaa. Tykkään sen väristä ja muotoilusta. Hinta on hyvässä suhteessa laatuun ja saatavuus pysynee hyvänä vaikka valmistus lopetettaisiin - kai niitä joku aina huuto.netissä myy.
Minun silmääni ruoka näyttää herkullisimmalta valkoisella lautasella. Lautasen reunassa voidaan sallia hillitty värillinen kuvio.
| |
| | |
08.01.08, 21:24
|
#14 (linkki)
| | (Vierailija) |
Astiastojen kanssa kannattaa huomioida saatavuustakuu. Meillä vierasastiasto, jonka valmistus on lopetettu ja olen aina kohtuullisen hermona niiden astoiden kanssa. Olen sitä tyyppiä, jolle 11 lautasta on noin 5 lautasta vähemmän kuin 12 lautasta eli minusta on tosi oleellista, että omistan täyden tusinan vaikka vieraita tulisi vain kolme.
Tästä syystä meillä on arkiastioina Arabian Arcticaa. Tykkään sen väristä ja muotoilusta. Hinta on hyvässä suhteessa laatuun ja saatavuus pysynee hyvänä vaikka valmistus lopetettaisiin - kai niitä joku aina huuto.netissä myy.
Minun silmääni ruoka näyttää herkullisimmalta valkoisella lautasella. Lautasen reunassa voidaan sallia hillitty värillinen kuvio.
| |
| | |
09.01.08, 12:22
|
#15 (linkki)
| | (Vierailija) |
Ruoka-astioina Koko ja kahviastioina Ego :-)
Keittiö on tyyliltää moderni, ruokailukalusto mustanruskeaa massiivipuuta | |
| | |
09.01.08, 21:33
|
#16 (linkki)
| | (Vierailija) | astiat
Arabian illuusia sarjaa minulla. Kaunis muotoilu, yksinkertaisen nätti, valkoinen.
| |
| | |
10.01.08, 14:03
|
#17 (linkki)
| | (Vierailija) | Arabia ja Pentik
Meillä on arkikäytössä sinistä ja keltaista Teemaa, juhlakäytössä Pentikin Vekki-sarjaa sekä ruokailuun, että kahvitteluun.
Aikoinaan oli tosi vaikea päättää kumpaa kerätään Pentikiltä; Vekkiä vai Vaniljaa, päädyttiin sitten Vekkiin, mutta täytyy myöntää että aina Pentikillä käydessäni katselen himoiten noita Vanilja-astioita...
| |
| | |
10.01.08, 15:01
|
#18 (linkki)
| | (Vierailija) |
Täällä Teemaa ja V&B:ia. Etsinnässä nyt perinteisen malliset keittolautaset. Kuvien perusteella Pentikin Vekki nätti, mutta onko liian ohut/juhlava arkeen?
| |
| | |
11.01.08, 20:20
|
#19 (linkki)
| | (Vierailija) | Haaveilen että...
Haaveilen, että meillä olisi niin paljon tilaa, että voisin ostaa lisää astioita. Niitä tosin on jo ennestään liikaa.
Ns. paremmat lautaset haluan kyllä aina valkoiset ja leveäreunaiset, sillä isäntä tekee gourmet-ruokaa ja haluaa, että ruoka näyttää houkuttelevalta ja että lautasen reunan voi koristella jollain. Ei meinaan onnistu paratiisilla eikä kurbitsilla, mutta katsottavaksihan ne ovat vallan maukkaita!
Onko täällä muuten muita yhtä hulluja astian ostajia? Muutimme kaksi vuotta sitten ja itsekin järkytyin. Meillä oli esimerkiksi varmaan yli sata mukia: kolmattakymmentä teemaa (kirjavia, yksivärisiä, muumeja), puoli tusinaa pentikiä, puoli tusinaa villeroytä, parikymmentä ikeaa... ja niin edelleen.
| |
| | |
11.01.08, 21:33
|
#20 (linkki)
| | (Vierailija) |
Meillä on ollut tähän asti vain lahjaksi saatuja ja kirpputorilta ostettuja (=hyvin monenlaisia) astioita. Olen nauttinut yksittäisistä, kauniista esineistä. Nyt kuitenkin olen alkanut kaivata jotein selkeää perusastiastoa. Päädyin valkoiseen KoKoon. Siihen saa mielestäni yhdisteltyä monenlaisia astioita tarjoiluastoiksi ym. Tykkään väreistä ja tuo Rörstrandin "Hanna" hivelee kyllä silmää ja mielikuvitusta. :)
| |
| | |
11.01.08, 21:39
|
#21 (linkki)
| | (Vierailija) |
Arabian Illusia punaisena on ihana. Inhoan Pentikin astioita.
| |
| | |
12.01.08, 00:26
|
#22 (linkki)
| | (Vierailija) | Viuhka / abölle kommentti
Pentikin astioista tykkään viuhkasta, meillä on itsellä aika samannäköisiä ranskalaisia astioita (viuhka tuli tuotantoon pian sen jälkeen, kun olimme ostaneet ne). Pentikin maalaisromantiikka ei sinänsä miellytä minuakaan yhtään. Viuhkakin saisi olla vähän ohuempi ja sirompi minun makuuni.
| |
| | |
12.01.08, 16:11
|
#23 (linkki)
| | (Vierailija) | Viuhka vai vekki?
Onko Pentikillä myös Viuhka-niminen astiasto? Vai tarkoitatko Vekkiä?
Jos mielestäsi Viuhka/Vekki saisi olla sirompi ja ohuempi, niin ilmeisesti se sitten sopisi paremmin arkikäyttöön, vai? Vaikka ovathan Villeroynkin jotkin juhlavat sarjat tukevia.
| |
| | |
13.01.08, 12:58
|
#24 (linkki)
| | (Vierailija) | vekkiä tarkoitin
Näin muisti teki tepposet, vekkiä tosiaan tarkoitin. Mistähän ihmeestä tuon viuhkan siihen nappasin? | |
| | |
14.01.08, 14:02
|
#25 (linkki)
| | (Vierailija) |
New Wave on uusin intohimoni.
| |
| | | | |