Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Koti > Sisustus
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
02.04.08, 15:02   #1 (linkki)
sohvaongelmainen
(Vierailija)

Käytetty sohva, ostaisitko?

Niin, otsikossa olennaisin.
Eli ostaisitko käytettyä sohvaa, enkä tarkoita nyt mitään designia tai klassikkoa, vaan ihan tavallista sohvaa.
Minun on muuttuneen elämäntilanteen ja asuintilan vuoksi hankittava huomattavasti pienempi sohva nykyisen tilalle, mutta harmittaa niin vietävästi, kun sohva maksoi reilut kaksi vuotta sitten ostaessani sen 2500e. Kyseessä on kotimainen valmiste puurungolla, eli ei siis näitä alennusmyynniessä olevia muutaman sadan hintaisia sohvia.
Sohva on kunnoltaan kuin uusi, eikä siinä ole yhtään käytön jälkiä.
Mutta mietin vain, saanko siitä mitään myymällä. Muutamalla satasella en ala sitä kaupaamaan, mutta onko kukaan valmis maksamaan siitä edes puolta uuden hinnasta?
Mitä luulette?
  Vastaa viestiin

02.04.08, 22:19   #2 (linkki)
kuukkelikuu
(Vierailija)

riippuis varmaan sohvasta.
  Vastaa viestiin
02.04.08, 23:56   #3 (linkki)
Vaikea sanoa
(Vierailija)

maksaisiko joku puolta hintaa. Kokeile vaikka huutonetin kautta myydä, josko onnistaisi ja joku tarttuisi kiinni. Huutonettia selailemalla saa jonkunnäköisen kuvan myyntihinnoista.
  Vastaa viestiin
03.04.08, 00:44   #4 (linkki)
Ja tässä
(Vierailija)

En ostaisi.

Syyt:

-Käytetty sohva on aina käytetty. Ja aikakin meidän sohvalla on ihan peppu paljaana istuttu jne. En halua köllötellä saunan päälle nakuna sohvalla jossa joku muu on jo sitä harrastanut;)

-Et voi tietää, onko sohvaan lapsi/kissa/koira pissannut tmv.

-Kaverini veli lahjoitti aikanaan sohvan palastusarmeijalle (he hakivat, ei tarvinnut itse kaatopaikalle viedä) lahjoituksen syy oli se, että lomamatkan tuliasina koko asunto myrkyttää tuliaisina asuntoon pesiytyneiden lutikoiden vuoksi---> taatusti levisivät sohvan mukana eteenpäin...!=(

Poikkeuksena on se, että joltakin hyvältä ystävältä saattaisin sohvan ostaa, en kuitenkaan koskaan huutonetistä/kirpparilta tmv.

Niin, ja aloittajan sohva on kyllä kallis KÄYTETYKSI jos sen esim. 1/2 hintaa ostohinnasta laittaa myyntiin. Suurin osa palkkatyössä olevista ostaa sohvat uutena, ja esim. 1000eurolla saa uutenakin ihan ok sohvan, varsinkin tarjouksista.
Opiskelijat ymv. jotka käytettyjä sohvia ostavat, eivät taatusti osta (ei heillä ole edes varaa!) yli tonnin sohvia, varsinkin kun esim. ikeasta saa 150e Klippan sohvan jne. (joka ei ehkä ole yhtä laadukas kun ap sohva, mutta oletettavasti opiskelijan soluhuoneeseen/yksiöön fiksumpi valinta;)
  Vastaa viestiin
03.04.08, 08:36   #5 (linkki)
PrL
(Vierailija)

Minä pelkään, että aika heikosti kauppansa käy.

Sohvasi on kallis (jälleen ihmettelen, miksi edes ostetaan kallis ja epäkäytännöllinen sohva, joka ei kestä aikaa ja muuttoja). Sanoit, että on se ihan tavallinen sohva (maksaako tavalliset sohvat 2 500 euroa?): miksi siis et ota sitä mukaasi uuteen asuntoon, vaikka se ehkä hieman iso sinne onkin?

Voihan olla, että elämä kuljettaa kohta taas isompaan, harmittaa varmasti, jos noin iso raha menee hukkaan.
  Vastaa viestiin
03.04.08, 09:53   #6 (linkki)
aloittaja
(Vierailija)

Miksikö ostin kalliin ja ison sohvan?
Katsos, elämää ei voi aina etukäteen suunnitella. Ei vaikka itse haluaisi. Itse olen nyt eronnut, ja varaa hankkia yhtä isoa asuntoa kuin edellinen ei todellakaan yksinäisellä ihmisellä ole. Ja tuosta hinnasta, en koskaan osta muita kuin kotimaisia tuotteita, tämäkin on avainlipulla varustettu. Halpamerkit eivät kestä muutamaa vuotta kauempaa, itse taas kannatan kestävää sisustusta. Sohva on malliltaan ajaton ja todella hyvälaatuinen.

No, jos sohvaa en saa myytyä, lahjoitan sen jollekin ihmiselle oikeaan tarpeeseen. Kenellekään sitä en muutamalla satasella ala myymään, ostakoot he niitä ikean ja muiden halpavalmistajien sohvia.
  Vastaa viestiin
03.04.08, 09:58   #7 (linkki)
Siruz
(Vierailija)

Me ostettiin

Me ostettiin yli neljän tonnin moduulisohva 1700:lla huuto.netistä. Riippuu ihan sohvasi "muodikkuudesta", meneekö se kaupaksi hyvään hintaan
  Vastaa viestiin
03.04.08, 10:12   #8 (linkki)
huutaja
(Vierailija)

Olen itse ostanut juuri avioeron jälkeen paljonkin huonekaluja huutonetistä ja olen myös sitä kautta myynyt tavaraa (esimerkiksi ekaan pieneen asuntoon ostin sieltä lapsille kerrossängyn ja kun uudessa isommassa asunnossa sitä ei enää tarvinnut, myin sen pois. Tappiota kaupasta tuli noin 20 euroa eli käytännössä lähes plusmiinusnollaa).

Jos sohvasi on nahkainen, sitä voi pestä, jolloin sohvalle saattaisi löytyä ostaja. Jos sen sijaan selkänojat ovat lytyssä ja kangas ei ole vesipestävä tai siinä on vähäisiäkään läikkiä, niin sohvan arvo alenee kummasti.

Jos sinulla on esittää kuitti ostoksestasi, niin pystyt todistamaan, että sohvasi oikeasti on niin kallis. Itselläni on Sotkan (myös kotimaassa tehty!) 3-istuttava sohva olohuoneessa, joka sopii hyvin lapsiperheelle ja on kestänyt loistavasti jo 3 vuotta käyttöä. Hinta uutena oli muistaakseni noin 600 euroa. Valtaosalle ihmisistä siis mieluisampi vaihtoehto olisi se upouusi sohva alle 1000 eurolla kotiin kannettuna kuin jonkun vanha käytetty kalliimmalla hinnalla ja vielä itse joutuu järjestämään kuljetuksen.

Et menetä mitään, että laitat sohvasi huuto.net:iin myyntiin. Jos sohvasi on tunnettua merkkiä ja arvostettu, niin saatat ehkä jopa saadakin sen myytyä.
  Vastaa viestiin
03.04.08, 11:37   #9 (linkki)
aloittaja
(Vierailija)

Sohva on malliltaan ajaton, selkeä ja yksinkertainen ilman mitään "rypytys"efektejä. Materiaalina laadukas kangas, jolla hyvät kulutuslukemat. Päälliset ovat pestävät, mutta yhä vieläkin virheettömässä kunnossa (ja ei, ei ole istuttu paljaalla pyllyllä).
Kuitit ja kaikki tarkat materiaalitiedot takuineen on tallessa, joten voin hyvinkin esittää faktaa hinnalle.
Merkki ja malli on tunnettu, erään isomman huonekalumessun voittaja.
  Vastaa viestiin
03.04.08, 12:17   #10 (linkki)
Sinnianna
(Vierailija)

Minä ainakin voisin olla kiinnostunut käytetystä sohvasta, varsinkin jos se on tyylikäs ja laadukas. En huoli mitään halpoja lastulevyvaahtomuovivirityksiä, vaikka kuinka olisivat uusia ja halpoja. Myin äskettäin itse Huuto.netissä pari sohvaa, eli kyllä sitä kannattaa ainakin kokeilla. Minkäs värinen se muuten on? Vinkkaa, jos laitat sen huuto.netiin myytäväksi. Meillä on jossain vaiheessa sohvan hankinta edessä ja tuolla huutokaupassa on valitettavan vähän mitään kelvollista.
  Vastaa viestiin
03.04.08, 13:48   #11 (linkki)
JaanaLiina
(Vierailija)

Voisin ostaa sohvan käytettynä, mutta mutta hinta ratkaisee. Esim. huutonetissä saa ht-collectionin kotimaisia pari vuotta vanhoja sohvia jopa parilla sadalla.
Itse voisin maksaa 1500e kytetystä sohvasta vain siinä tapauksessa, että se olisi juuri se sohva mitä olen katsonut ja juuri sillä kankaalla millä olisin sohvan muutenkin valinnut. Puolet uuden hinnasta on kova hinta käytetystä, varsinkin kun puolella sohvasi hinnasta saa jo ihan hyvänkin sohvan, uutenakin.
  Vastaa viestiin
03.04.08, 20:47   #12 (linkki)
Hmm-hmm
(Vierailija)

Sohvista on ylitarjontaa.

Monella paikkakunnalla kierrätyskeskukset ymv. eivät enää ota sohvia vastaan, koska niitä tarjotaan liikaa kysyntään nähden. Eli vain ne laadukkaimmat ---> täysin siistit&ehjät sohvat kelpaavat heille. Voi siis olla myyminenkin vaikeaa, riippuu toki missä asuu, jos kierrätyskeskuksesta voi hakea lähes ilmaiseksi hyvän sohvan.

+Nyt kun on hometaloista paljon ollut juttuja, niin moni varmaankin karttaa käytettyjen sohvien/nojatuolien ostamista. Home-itiöitä kun on mahdotonta putsata sohvista ymv. pois, ne on pakko dumpata kaatopaikalle. Mikä saattaa harmittaa jos on kallis sohva. Eli jos uusi kallis sohva on myynnissä, herää ainakin minulla kysymys miksi? Ymmärrän että eroja voi tulla, ja sohva jäädä liian isoksi kuten aloittajalla, mutta itse säilyttäisin sohvan.
Eikö se mahtuisi vaikka jonkun sukulaisen nurkkiin, saattaa olla että jo vuoden kuluttua asut isomassa asunnossa?
Tai paljonko maksaa varastin vuokraus/kk? Jos se maksaa esim. 30e/kk, niin vuoden säilytys on 360e mikä on vähemmän mitä tappiosi jos sohvan myyt nyt ½ hintaan...
  Vastaa viestiin
04.04.08, 10:56   #13 (linkki)
Sori
(Vierailija)

En ostaisi puoleen hintaan, muutamalla satasella ehkä. Upouusista sohvista voi saada alennusta (kampanjoissa, alennusmyynneissä) sen verran, että ero tuohon käytetyn puoleen hintaan ei ole suuri. Ja uusi on aina uusi! Etenkin kun on kyse tekstiileistä ja pehmusteista.
  Vastaa viestiin
04.04.08, 14:28   #14 (linkki)
Sohvatar;)
(Vierailija)

Edellinen oikeassa!

Sohvan kangasta on vaikea puhdistaa. Tarkoitan, jos ostaa vaikka lipaston tai keittiönpöydän, sen saa helposti pestyä. Pyyhkii rätillä jossa laimea pesuaineliuos puhtaaksi, mutta milläs peset sohvan?
  Vastaa viestiin
07.04.08, 10:49   #15 (linkki)
mOSSY
(Vierailija)

Meidän huusholliin on sohvat ostettu AINA käytettyinä, ja ollaan oltu tyytyväisiä.
Ekat sohvat ostettiin vanhemmalta pariskunnalta, sohvat olivat n +10v vanhat, mutta eriomaisessa kunnossa ja kuosi oli ihana, kiinalaista lintua ja kukkaa vaalealla pohjalla. Runko oli tukeva ja tyynyt jämäkät. Kissamme myös pitivät sohvista ja teroittivat niihin ahkerasti kynsiään. Maksoimme sohvista n 150€ (alle tonnin markka-aikana) ja olimme niihin tyytyväiset parin vuoden ajan.

Seuraavat sohvat olikin sitten nahkaiset. Ne käytiin hakemassa myös keski-iän ylittäneeltä pariskunnalta, jotka olivat muuttamassa pienempään asuntoon. Todella upeat violetit kalusteet, 3+1+1, joissa on syvyyttä ja leveyttä. Nahkakaan ei ollut mistään kulunut ja sohvia oltiin hoidettu ja pidetty hyvinä. Näistä kalusteista on meillä edelleen käytössä sohvatuolit, parempia tv-tuoleja emme ole löytäneet. Tuoleillakin leveyttä reilu metri, ja ihana niissä on löhöillä. Ja hinta oli yht 1300mk, siis alle 150€, ja nämä ovat olleet käytössämme jo kohta 10v!!!!

Viimeisin ostokseni oli huuto.netistä Chesterfield-sohva, punaista nahkaa. Se oli myös n 10v vanha, mutta loistavassa kunnossa. Nahka paksua ja hoidettua, ja tämä sohva on nyt kotimme kruunu. Ja ihan kokonaista 150€ kotiinkuljetuksella maksoimme.

Syynä käyttettyjen sohvien ostamiseen on 2 kissaamme, jotka tuhoavat kankaiset sohvat alta aikayksikön, ja myös se, että yritämme edes jossain suhteessa elää ekologisesti.
Etsin pitkään sopivaa sohvaa uutena, mutta kammoksuin sopivien hintoja.
  Vastaa viestiin
10.04.08, 08:08   #16 (linkki)

Rekisteröitynyt: 04/2008
Aina käytettyä

Aina olen käytettynä ostanut sohvani,
nämä viimeiset ovat Natuzzin 3+2 nupukkinahkaa olevat sohvat, hinnaksi yhteensä napsahti 100e!
Myyjät halusivat vaan vaihtelua, eläimiä ei siinä perheessä ollut.
Monet tietää mitä Natuzzi maksaa uutena, ja näistä olenkin saanut mainintaa tuttavaperheistä ja ns. toimeksiantoja löytääkseni myös heille hyvää halvalla :)

Meillä myös pääsyynä 2kissaa, vaikkei revi sohvia mutta juoksentelevat sohvien yli ja kyllä ahdistaisi jos sen tekisi monen tonnin sohvilla.
Ja toinen syy on raha, varaa ei lapsiperheessä ole koskaan liiaksi.
Kolmas syy, ihmiset vaihtaa uusiin niin nopeasti ja herkästi,
mulle kelpaa ne vanhemmat ja hyväkuntoiset mitkä muuten saattaisi olla kaatopaikalla tilaa viemässä.
  Vastaa viestiin
09.10.11, 17:06   #17 (linkki)
Peke
(Vierailija)

Vanha sohva?

Kyllä minulla on aina ollut käytetty sohva ! Ja yleensä se ei ole edes maksanut mitään. :) Ja katsos sohva on helppo pestä samallalilla kuin autonkin verhoilu... Eli lainaamalla joko tutulta tai joltain siivousliikkeelt painehuuhtelu pesuri!! Niin jo näyttää pikkuisen likaantunut sohvasi hetken kuluttua ihan toisen näköiseltä!! Eli puhtaalta eikä kuivuminenkaan kauvaa kestä. Helppoa ja kätevää! Kokeiltu on.
  Vastaa viestiin
09.10.11, 21:41   #18 (linkki)
huutis voisi olla ok
(Vierailija)

Minusta avaajan kannattaa kokeilla sohvan myyntiä huutonetissä hintavarauksella tai mieleisellään lähtöhinnalla. Taustoituksen perusteella vaikuttaisi kyllä että lahjoitukseksi menee.

Perustelut:

1. Vaikuttaa ettei avaajalla ole käsitystä käytettyjen huonekalujen hinnoista. Peruslähtökohta sohvissa on, että käytetty = ongelmajäte. Voi olla hieno ja tyylikäs, mutta silloin herää epäily homekohteesta. Noin periaatteessa minulle käytetty sohva on ilmainen jos itse kuljetan tai 20-40 jos "myyjä" tuo sen kotiini. Ja siltikin... en ottaisi käytettyä sohvaa kotiin...

2. Olen itse juuri näitä Klippan-ihmisiä: päällinen pesuun ja uutta päälle ja taas voidaan napostella pizzaa ja tuijottaa leffaa. Toimii meillä ihan mielettömän hyvin. Eli Ikean kuvaston hinnat kannattaa kurkata ennen kuin hinnoittelee.
  Vastaa viestiin
29.01.12, 11:50   #19 (linkki)

Rekisteröitynyt: 01/2012
me ostettiin punainen divaani vähän päälle satasella kierrätyskeskuksesta, hyvässä kunnossa oli, ei mitään vikoja, ja olin tyytyväinen.
eli, kyllä ostaisin.
  Vastaa viestiin
04.02.12, 12:12   #20 (linkki)
gr
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja aloittaja Näytä viesti
Miksikö ostin kalliin ja ison sohvan?
Katsos, elämää ei voi aina etukäteen suunnitella. Ei vaikka itse haluaisi. Itse olen nyt eronnut, ja varaa hankkia yhtä isoa asuntoa kuin edellinen ei todellakaan yksinäisellä ihmisellä ole. Ja tuosta hinnasta, en koskaan osta muita kuin kotimaisia tuotteita, tämäkin on avainlipulla varustettu. Halpamerkit eivät kestä muutamaa vuotta kauempaa, itse taas kannatan kestävää sisustusta. Sohva on malliltaan ajaton ja todella hyvälaatuinen.

No, jos sohvaa en saa myytyä, lahjoitan sen jollekin ihmiselle oikeaan tarpeeseen. Kenellekään sitä en muutamalla satasella ala myymään, ostakoot he niitä ikean ja muiden halpavalmistajien sohvia.

Ei oikein vaikuta kestävältä sisustukselta kun sohva meni myyntiin
  Vastaa viestiin
04.02.12, 12:19   #21 (linkki)
ff
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mOSSY Näytä viesti
Meidän huusholliin on sohvat ostettu AINA käytettyinä, ja ollaan oltu tyytyväisiä.
Ekat sohvat ostettiin vanhemmalta pariskunnalta, sohvat olivat n +10v vanhat, mutta eriomaisessa kunnossa ja kuosi oli ihana, kiinalaista lintua ja kukkaa vaalealla pohjalla. Runko oli tukeva ja tyynyt jämäkät. Kissamme myös pitivät sohvista ja teroittivat niihin ahkerasti kynsiään. Maksoimme sohvista n 150€ (alle tonnin markka-aikana) ja olimme niihin tyytyväiset parin vuoden ajan.

Seuraavat sohvat olikin sitten nahkaiset. Ne käytiin hakemassa myös keski-iän ylittäneeltä pariskunnalta, jotka olivat muuttamassa pienempään asuntoon. Todella upeat violetit kalusteet, 3+1+1, joissa on syvyyttä ja leveyttä. Nahkakaan ei ollut mistään kulunut ja sohvia oltiin hoidettu ja pidetty hyvinä. Näistä kalusteista on meillä edelleen käytössä sohvatuolit, parempia tv-tuoleja emme ole löytäneet. Tuoleillakin leveyttä reilu metri, ja ihana niissä on löhöillä. Ja hinta oli yht 1300mk, siis alle 150€, ja nämä ovat olleet käytössämme jo kohta 10v!!!!

Viimeisin ostokseni oli huuto.netistä Chesterfield-sohva, punaista nahkaa. Se oli myös n 10v vanha, mutta loistavassa kunnossa. Nahka paksua ja hoidettua, ja tämä sohva on nyt kotimme kruunu. Ja ihan kokonaista 150€ kotiinkuljetuksella maksoimme.

Syynä käyttettyjen sohvien ostamiseen on 2 kissaamme, jotka tuhoavat kankaiset sohvat alta aikayksikön, ja myös se, että yritämme edes jossain suhteessa elää ekologisesti.
Etsin pitkään sopivaa sohvaa uutena, mutta kammoksuin sopivien hintoja.
Minun sohvassa oli esim siemennestettä tullut useita kertoja eikä sitä kyllä paljain silmin huomaa. Kyllä sekin kuitenkin meni mutta en kyllä maininnut näistä eritteistä mitään
  Vastaa viestiin
04.02.12, 12:24   #22 (linkki)
privet
(Vierailija)

tyytyväinen ostaja

Ostin marraskuussa pojalleni käytetyn kahden istuttavan Iskun sohvan - untuvatyynyt, hyvin kaunis vaalea malli. Vajaa 2 vuotta vanha. Todella kaunis ja käytännössä puoleen hintaan.
Sohvia on paljon myynnissä, mutta kahden istuttavia ei kuitenkaan runsaasti. Ikea sohvia on paljon ja tuntuu siltä että avioerot, muutot ja virheostokset tyyliin "ei mitattu tiloja oikein" tuottavat markkinoille näitä käytettyjä sohvia.
Ostin sohvani suoraan "kodista" joten se ei haise eikä ole ollut kellarivarastojen nurkissa.
Olen tyytyväinen - hyvä ja halvempi kuin uusi vastaava!
  Vastaa viestiin
04.02.12, 17:32   #23 (linkki)
antik
(Vierailija)

Nykyaikaista sohvaa en osta käytettynä. Ovat vain kokoon kyhättyjä superlon laattakasoja.
Jos ovat päällystettyjä villakankailla, ovat oikeita koinpesiä. Nykyaikana ovat luteetkin rynninneet asuntoihin, ja niitä en huolisi taloomme.
Ostaisin kylläkin, jos niissä olisi paljon puuosia, kädensijat, selkänoja puukaarella, koristeellisia puuleikkauksin. Ehkä säästäisin rahaa johonkin antiikkisen sohvan ostoon.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku