| |  | | |
26.03.11, 00:41
|
#101 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hohhoijaa Jos joku uskoo että on jollain tavalla varakas kun on jotain Partylitekrääsää, niin henkisesti köyhä ko. ihminen ainakin on.
Mulla on yli 4 tonnin kk-tulot eikä silti tulis mieleenkään laittaa rahaani kyseisen puljun tuotteisiin, ostelen kotimaisia tuotteita ja hyvin ovat toimineet sen 20 vuotta jonka mulla on oma koti ollut. Jos joskus heräteostoksena olen jonkun kynttilähässäkän hommannut niin sitten niin huokealla että voin sen työntää kellariin tai antaa pois kun kyllästyn.
Muuten ostan kyllä laadukasta (ja kotimaista) tavaraa, enkä aina sitä halvinta mitä suomalainen yleensä ostaa. En kyllä mitenkään laittaisi made in Taiwan/Kiina tuotteen tms. etuliitteeksi sanaa "laatu", koska Kiina/Taiwan etc. tuontimaat tuottavat nimenomaan sitä ei-niin-laadukasta tavaraa halvalla.
Onneksi kukaan ei ole vielä yrittänyt saada mukaan partylite-kemuihin, tietävät että mulle on turha syöttää pullaa ja vahingossa sitten ostelisin kaikenlaista ylihintaista krääsää.
On muuten helvetin isot katteet niillä tuotteilla.
Jos joku nyt koittaa heittää mulle jotain laatuargumenttejä niin ostakaa sukset ja suksikaa *****:uun. |
Ihan hyvä että sulla on neljän tonnin tulot!
| |
| | |
26.03.11, 00:43
|
#102 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja sasa Ihan hyvä että sulla on neljän tonnin tulot! |
Vaan ei ole neljällä tonnilla tullut käytös tapoja...sääli.Osta vaan niitä Iittalan tuotteita hyviä on ja kauniita.Oletko huomannut pientä tarraa pohjassa made in thailand...
| |
| | |
26.03.11, 01:00
|
#103 (linkki)
| | (Vierailija) | paloaika Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tuikkunen Ostin viime halloweeniksi mustia ja oransseja kynttilöitä Ikeasta, Tiimarista ja Stockalta.
Ikean ja Tiimarin kynttilät paloivat pienellä, kituliaalla, sinisellä liekillä. Usean kynttilän liekki tikahtui lopulta sulaneeseen kynttilämassaan, jota liekki ei kyennyt haihduttamaan.
Stockan kynttilät (merkkiä en muista) paloivat kirkkaalla, suurella liekillä. Ja vaikka poltin niitä koko illan, kruunukynttilöistäkin jäi vielä yli puolet pituudesta ensi kertaan.
Olin tosi pettynyt noihin Ikean ja Tiimarin kynttilöihin. En taatusti osta enää ikinä. Mitä tekee kynttilällä, joka ei edes pala kunnolla? | Mitä tuota miettimään se on ihan yksinkertaista laatu maksaa...itten en osta kynttilöitä jotka ei pala...Mitä niillä tekee?
| |
| | |
26.03.11, 01:04
|
#104 (linkki)
| | (Vierailija) | kippoloist Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tuontia harjoittava yrittäjä Satuin vahingossa lukemaan tämän "toraisan" keskustelun. Ihmetyttää, miksi moisesta
kannattaa näin tiukasti vetää herneitä nokkaan? Se on ihan sama mistä ostaa, niin
välikädet on kaikkialla. Ei se Tiimarin kauppias tasan vedä välistä vähempää kuin joku muukaan myyjä. Kysymys on osittain alkuperästä, raaka-aineen laadusta, työnhinnasta ja tietysti laillisuudesta. Jokaisen on erittäin halpaa tuotetta ostaessa syytä miettiä, kuka sen tuotteen on valmistanut? Kiinassakin on valmistajissa eroja. Toiset käyttävät laillista työvoimaa, oikealla heidän hinnalla ja työajoilla. Toiset riistää esim lapsityövoiman muodossa. Myös se onko tuote kopioitu vaikuttaa ratkaisevasti hintaan. Mainoskulut ja paketointi sekä rahtitapa on myös vaikuttavia asioita. On selvää että laatu maksaa. Se onko esim Iittala laatua, on suhteellinen kysymys. Meillä Suomessa ehkä on, ulkomailla ei. Meillä taas ei tiedetä monestakaan oikeasti laadukkaasta ja arvostetusta tuotteesta yhtään mitään. Mitä kynttilöihin tulee, poltan itse niitä paljon - eli n.10tuikkua/tuikkivaa ilta ja ulkotulet ym päälle. Kattauskynttilöitä kuluu 4 joka päivä, Votiivit kestävät aina 3 iltaa.Olen kokeillut
aika lailla kaikkien valmistajien tuotteita ja toteankin niistä näin. Kaikkein halvimmat ovat osittain steariinia ja osittain vettä - valuttavat tosi paljon ja myös savuttavat. 100% steariini kynttilät ovat jo selvästi hinnakkaampia - ei valuta mutta nokeaa ja tali on 142 asteista. Paraffiini kynttilät ovat tosi arvokkaita - ei valu, ei nokea, palaa n 60 asteisena... mutta kalliita. Itse olen tullut siihen tulokseen että käytän 100% havin kattaus/kruunukynttilöitä, vastaavia Daily ja Eldorado merkkisisä myös (nämä merkit ovat markettien kopio merkkejä- näissä tuotekehityksen on maksanut joku muu) Tuikuista löytyy niin lämpökynttilöitä, kuin tavan tuikkujakin. Tiimarin versioita en käytä, enkä lämpökynttilöitäkään niiden räjähdysriskin vuoksi. Havin tuikut ja PL: tuikkivat ovat minun käytössäni olleet ok. Lisäksi käytän Pl: n votiiveja sillä ne ovat tosi kauniitä nesteytyessään. Niissä puuhana on tosin se nastan kiinnitys pohjassa.
Nyt on sitten jokaisen itse mietittävät kukkaronsa ja arvojensa mukaan ostaako kalliimpia vai halvempia - haluaako merkkituotteita vai kopioita. Toiset käyttää aitoa kultaa ja toiset rihkamaa. Pääasia että on itse tyytyväinen. |
Musta tää on jonninjoutavaa kinastelua..!Joku käyttää Sloggi housui joku 1€ pöksyi mitä väliä sil o.
| |
| | |
26.03.11, 01:06
|
#105 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja sasa Mitä tuota miettimään se on ihan yksinkertaista laatu maksaa...itten en osta kynttilöitä jotka ei pala...Mitä niillä tekee? |
Iittalan kippoloist kyl vaan neki oo tehty thaimaas kattokaa vaan pohjas lukee made in thailand.Kyl thaimaalaiset ossaa muutaki ku poimi marjoi!
| |
| | |
26.03.11, 09:14
|
#106 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja sasa Iittalan kippoloist kyl vaan neki oo tehty thaimaas kattokaa vaan pohjas lukee made in thailand.Kyl thaimaalaiset ossaa muutaki ku poimi marjoi! | Kyllä mulla silmät päässä on. Sanoinhan että ostan kotimaista.
Taidat Sasa olla Partyliten porukkaa. Tsaijai.
| |
| | |
28.03.11, 14:34
|
#107 (linkki)
| | (Vierailija) |
Antakaa ihmisten ostaa kalliita tavaroita, sehän on jokaisen oma valinta. Ja siitä saa hyvän mielen, kun tietää, miten kallis joku tuikku tai kynttilä oli ja saa polttaa sitä kotonaan. Nämä partylitet on juuri sitä varten, että saa hyvän mielen. Muutenhan ne on ihan tavallisia kynttilöitä ja muita koriste-esineitä, vieläpä enemmän johonkin saksalaiseen makuun kuin suomalaiseen, mutta mitäpä siitä.
Ihan kuin tupperitkin, vastaavia saa muovikaupoista, mutta siitä saa hyvän mielen kun maksaa enemmän. Ihminen on sillain rakennettu että kallis miellyttää enemmän.
| |
| | |
17.08.11, 12:04
|
#110 (linkki)
| | (Vierailija) |
No täytyy kyllä ihmetellä, kuinka paljon ihmisillä on negatiivisia mietteitä partylitista! Itse olen opiskelija ja käyn ystävieni kutsuilla ainakun mahdollista. Asuntoni kynttilät ja somisteet olen hankkinut partilta, paitsi muutamaa tuiki tavallista tuikkukuppia lukuun ottamatta. Tietyt tuotteet, ovat toki arvokkaita, mutta sieltä löytyy jokaisen mieleen, nenään ja lompakollekin sopivia tuotteita. Itse ostin vähän aika sitten lasisen somisteen(oli kuin maljakko), joka oli täynnä ilmakuplia. Otin yhteyttä konsulttiini joka tuotteen tilasi, kerroin hänelle tuotteesta, jonka jälkeen asia oli pois minun harteiltani, eikä aikaakaan kun sain uuden ehjän tilalle. Jos et tykkää tuoksuista tai ole valmis maksamaan paria euroa enempää, niin hae se parin euron pussi sieltä tarjoustalosta jossa on 100kpl hajuttomia tuikkuja tai se n.20kpl tuoksulaatikon jonka hintaluokka on samaa kuin partyn..
| |
| | |
17.08.11, 12:54
|
#111 (linkki)
| | (Vierailija) |
Partyliten kamat on ihan kauheita suurimamksi osaksi. Muutma neutraali tavistavara siellä on, jotka sopivat suomalaiseen tyyliin. Niitä taas saa 5-10 %:lla PL:n hinnasta tavallisista ostopaikoista.
Mua ihmetyttää se "laadun" korostaminen.
Mitä olen Partyliten narikoita tuttavilla nähnyt, niin en nyt lippua salkoon sille laadulle ekana vetelisi. Esimerkiksi rösöisistä erivärisitä lasinpaloista kyhätty helvetin iso lasi(nsirpale)pysti nimellä hurrikaani. Jos se ei ollut pahinta tiimarihonkkari-stereotypiaa vastaavaa sälää niin ei mikään.
Sitten ne mustasta taivutetusta metallista tehdyt tuikkuhäkkyrät seinälle. Mikä niissä on laadukasta ja mitä laadukasta tarvitaan pitämään seinällä TUIKKU?? Mitähän ne painaa, 20 grammaa? Siihen riittää vaikka sillipurkin kannesta taivuttaa "hyllyn" ja roiskaisee seinään jos hajun kestää.
Ja ne hajut hyh hyh. On varmaan hyviäkin mutta tosiaan mitä tutuilla on tulee mieleen niljakas basaarikauppas marmariksessa enemmän kuin tasokas sisustaminen.
| |
| | |
30.10.11, 20:40
|
#112 (linkki)
| | (Vierailija) | en voi ymmärtää....
Voi voi....eiköhän ensin kannata ottaa paremmin selvää asioista,ennenku lähtee näin julkisesti nolaamaan itteään ja leikkiä kaikkitietävää - voi luoja - tää maailma ei vaan koskaan muutu!!
| |
| | |
31.10.11, 21:53
|
#114 (linkki)
| | (Vierailija) |
Juu, kalliita ovat ja tosi voimakkaan tuoksuisia. Tietääkö kukaan missä maassa tehtyjä.
Teen itse kynttiläni ja läpivärjään ne. Mielestäni sydänlangat ovat olleet puuvillaa.
| |
| | |
01.11.11, 09:23
|
#115 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 08/2009
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja törkyä törkyhintaan | Aivan järkyttävä hinta noista kipoista. Herranen aika. Yhtäkään en kotiini huolisi.
| |
| | |
02.11.11, 08:28
|
#116 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Stadin Friidu Aivan järkyttävä hinta noista kipoista. Herranen aika. Yhtäkään en kotiini huolisi. |
Ja sitäpaitsi nuo Partyliten tuikut eivät pala yhtään sen pitempään kuin vastaavat muut tuikut,olen testannut asian moneen kertaan! Nokeavat myös aivan samoin kuin tavallisetkin. Kysyin asiasta jo aikoja sitten Pl;n asiakaspalvelusta, mut yllättäen ei vastausta ole kuulunut...! Ja hinta...mieluimmin paljon halpoja ja hyviä kuin kalliita ja laadullisesti välttäviä.
| |
| | |
02.11.11, 08:39
|
#117 (linkki)
| | (Vierailija) |
En edes ymmärrä partyliten markkinointi-ideaa: kohutaan omasta laadusta ja haukutaan muita. Minulla on näitä tavallisia tuikkuja ja kynttilöitä (esimerkiksi Havi, Pirkka) ja niitä on polteltu nelisenkymmentä vuotta ilman ongelmia.
Ehkä jossain ulkomailla on sitten oikeasti markkinoilla jotain ihan paskoja kynttilöitä, joihin verrattuna ne partyliten vermeet on sitten selvästi parempia. Mutta mm. Havi palaa hyvin. Tämä ei ole mikään maksettu mainos, toi merkki on vaan se itselle vuosien aikana tutuksi tullut. Pirkan pöytäkynttilä palaa harva se päivä kuistilla, en tiedä missä maassa tai tehtaalle ne valmistetaan mutta toimivat hyvin viileissäkin tiloissa.
Minä en tiedä mihin kaikkeen partuliten porukka kynttiläänsä käyttää, minä tuikkaan sydämeen tulen ja annan palaa. Ja kun se näillä arkisista kaupoista saatavilla tuikuilla kerran onnistuu, niin ongelmienratkaisuun perustuva markkinointi ei minuun kyllä uppoa.
| |
| | |
08.01.12, 13:54
|
#118 (linkki)
| | (Vierailija) | Diipadaapa.
Mä olen sitä mieltä, että mikäli konsultit oikeasti tietäisivät mistä puhuvat esitellessään kynttilöitä niin yllättyisivät itsekin siitä harhaanjohtamisen määrästä.
Aloitan steariini vs. parafiini keskustelusta. Tässä taannoisilla kutsuilla konsultti höpöttää, että "PL kynttilät ovat parafiinia, joka on puhtaampaa ja ekologisempaa kuin steariini." Parafiinihan on siis öljynjalostuksen sivutuote, joka ei uusiudu, mutta toisaalta hajoaa luonnossa. Steariini sen sijaan valmistetaan nykyisin lähinnä palmuöljystä, eikä eläinrasvoista, kuten konsultti väitti. Steariini siis on uusiutuva ja yhtälailla luonnossa hajoava. Toisaalta palmuöljyn käyttö on yhdistetty sademetsien hävittämiseen, mutta kynttilöiden ja biodieselin valmistukseen tarvittavien määrien vertaaminen olisi aivan älytöntä.
Lisäksi on nostettu esiin tämä lämpötilakysymys. On totta, että parafiini sulaa 40-70 celsiusasteessa, mutta myös sen syttymislämpötila on alhainen. Steariinin sulamispiste pyörinee siinä 70 celsiusasteen tienoilla, joten ei se paljoa eroa, mutta syttymispiste on ymmärtääkseni huomattavasti korkeampi. Tästä syystä parafiinikynttilöistä aiheutuu enemmän esim. allaspaloja kuin steariinikynttilöistä. Kaikkialla kuitenkin korostetaan sitä, että turvallisuus riippuu paljolti käyttäjästä. Kynttilöiden polttaminen vaatii vaivannäköä.
Toiseksi tämä savuttamis/liekin lepatuskysymys. Konsultti selitti jälleen, että "Koska PL ei käytä kynttilöidensä sydänlankojen käsittelyyn boorihappoa eli kuten PL:laiset sanovat lyijyä, ovat puhtaat puuvillaiset langat irtonaiset eivätkä savuta ja siksi liekki myös lepattaa luonnollisesti." Hohhoi. Boorihappo = lyijy?! NO EI. Boorihappoa on kylläkin käytetty parantamaan langan palavuutta, mutta on järjetöntä väittää sitä lyijyksi. Mikäli kaikki konsulttiystäväiset eivät tiedä, niin on lyijy luokiteltu ongelmajätteeksi sekä haitalliseksi, eikä sitä siis nykyisin juuri ole sallittua käyttää. Totta on, että sitä on käytetty jäykistämään sydänlankaa. Se, että kynttilä lepattaa eli savuttaa, johtunee todennäköisimmin kuitenkin siitä, että lanka on liian pitkä tai siitä, että tilassa on vetoa. Lisäksi, parafiini savuttaa suuremmalla todennäköisyydellä kuin steariini, ellei parafiini ole erittäin erittäin puhdasta.
Mitä tulee tuoksukynttilöihin yleensä, sisältävät ne paljon enemmän haitallisia kemikaaleja ja aiheuttavat allergisia reaktioita. Tuoksukynttilöiden polttamisesta vapautuu ilmaan haitallisia aineita, esim. häkää, bentseeniä ja asetonia. Tutustukaa kynttilöiden sisältöön.
Lopuksi haluan todeta, että itse käytän lähinnä Havin Joutsenmerkittyjä kruunukynttilöitä, koska voin olla varma niiden sisällöstä. Suosittelen muillekin. Lisätietoja kynttilöiden joutsenmerkinnästä: http://www.ymparistomerkki.fi/files/..._kynttilat.pdf | |
| | |
21.04.12, 22:29
|
#119 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Varoitus Varoituksen sana kynttiläkonsulenteistä.
Eräs sellainen vamppasi ystävättäreni miehen.
Ja samaan aikaan esitti kotona pikkurouvaa miehelleen ja lapsilleen.
Eli sellaisia konsulentteja PartyLitella koulutetaan.
Olkaahan varovaisia, liekit saattavat polttaa siivet. |
Kylläpähän se niin on että ei Partylite liity mitenkään tuohon hommaan että mies lähti konsultin mukaan, olisiko aihetta miettiä tätä asiaa uudestaan?
Ymmärrän toki että ystävästäsi ja hänen miehestään on kyse mutta se ei liity Partyliten tuotteisiin eikä konsulttien koulutukseen millään lailla. Se olisi ihan hyvin voinut olla tupperin edustaja siinä missä Partyliten.
Ehkäpä et kuitenkaan tiedä ystäväsi suhteessa ihan kaikkea, jospa se ei ollutkaan niin kaunista kuin päällepäin näytti. Tästä viestistä saa sen kuvan että vika on vain Patyliten konsultissa ja siinä miten heitä koulutetaan mutta miehessähän ei ollut varmaan mitään vikaa. Konsultti varmaan väkisin vei miehen vasten miehen tahtoa. Eikö niin??
Jospa kävisit itse koulutuksen niin voisit sen asiaan suhteen olla hieman viisaampi!!!!!
| |
| | | | |