| |  | |
31.12.08, 22:43
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | Pelkkään moderniin
Kuinka moni on oikeasti kyllästynyt pelkkään moderniin minimalismiin sisustuksessa? Ennen pidin pelkästään kyseisestä tyylistä, mutta nyt se on alkanut tuntumaan tylsältä ja liian steriililtä!
En tiedä, olenko päästäni vinksallaan, kun haluaisin muuttaa tyylin paljon romanttisemmaksi. Vain vähän modernia ja enemmän vanhaa aikaa (antiikkia) sekoittaen. Tanskalaisromanttinen tyyli on varmaan lähinnä sitä mitä tarkoitan... ja se vaatii vanhat puitteet.
Hehee, musta on näemmä tullut romantikko.
| |
| | |
01.01.09, 18:30
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) |
Olen itse asunut omillani jo noin 20 vuotta. Täytyy myöntää, että oma maku on muuttunut matkan varrella jo moneen kertaan. Oma ensiasuntoni oli mustaa, valkoista ja mausteena tulipunaista sekä kromia. Meni yli 10 vuotta ennenkuin taas vähitellen otin mustaa väriä mukaan sisustukseen. Nyt nimittäin alkaa taas beige jo kyllästyttämään ja olen katsellut nykyistä asuntoani vähän sillä silmällä, että jos ottaisi pitkästä aikaa harmaata mukaan sisustukseen.
Oma tyylini oli noin 10 vuotta sitten todella romanttinen, mutta nyt on maku vähän karsiutunut lähemmäs sellaista talonpoikaista tyyliä.
| |
| | |
02.01.09, 08:27
|
#3 (linkki)
| | (Vierailija) |
Täysin sama tilanne, itsekin aina suosinut modernia, suoralinjaista ja minimalistista tyyliä. Nyt kun meillä on pari vuotta laitettu uutta kotia pikkuhiljaa ja sisustus valmis, tuntuukin liian steriililtä ja tylsältä, kodikkuus puuttuu tietyllä tapaa vaikka meillä ei mitään kokovalkoista kotia olekaan. Kaikkeahan ei tietenkään voi alkaa laittaa uusiksi, vaikka mieli näin muuttuikin :)
Tanskalaiset sisustukset miellyttää silmää, usein selkeitä ja rauhallisia, mutta silti ihanan kodikkaita!
| |
| | |
04.01.09, 17:31
|
#4 (linkki)
| | (Vierailija) |
Samaa mieltä, kaikki sisustuslehdet ovat täynnä valkoisia seiniä, valkoisia keittiökaapistoja puutasoilla, valkoisia sohvia jne.. Itse olen alkanut kaivata paljon värikkäämpää ja rohkeampaa sisustamista, tyylien sekoittelua ja vähän epästailattua tyyliä.
| |
| | |
04.01.09, 18:16
|
#5 (linkki)
| | (Vierailija) |
Itse pidän modernista tai ns. skandinaavisesta tyylistä. Itselleni nuo tyylit eivät kuitenkaan tarkoita anemista kaiken kattavaa valkoisuutta tai armotonta askeettisuutta.
Oma käsitykseni modernismista on rintamamiestalo tai kaupunkiasunto, jossa on se mitä tarvitaan, ei sen enempää tai vähempää. Värit ovat 50-lukulaiset, jopa räväkät. Myös kuviot tapetissa ja tasoissa kuuluvat asiaan. Huonekalut ovat kotimaisista materiaaleista, tekstiilit luonnonmateriaaleja.
http://frequentlywrongbutneverindoubt.com/2005/05/50s-interior-design-furnishings-maybe.html
Vaikkapa noin.
| |
| | |
04.01.09, 18:37
|
#6 (linkki)
| | (Vierailija) |
Meillä on 50-luvun rintamamiestalo. Olemme remontoineet sen nykyaikaiseksi. Ällöt tapetit poistettiin ja eristettiin ja villattiin seinät. Ikkunat on uudet selektiivilasiset. Malli entinen, mut uudet ikkunat. Osa lattioista on laminaatti laitettu. Tehtiin iso kylpyhuone. Ei muistuta yhtään ällöä vanhaa rintamamiestaloa kuin ulkoisesti. Maalasimme vaaleankeltaiseksi. Vihreä ällö lehmuksen vihreä väri oli.
| |
| | |
04.01.09, 20:04
|
#7 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja aijaaa Meillä on 50-luvun rintamamiestalo. Olemme remontoineet sen nykyaikaiseksi. Ällöt tapetit poistettiin ja eristettiin ja villattiin seinät. Ikkunat on uudet selektiivilasiset. Malli entinen, mut uudet ikkunat. Osa lattioista on laminaatti laitettu. Tehtiin iso kylpyhuone. Ei muistuta yhtään ällöä vanhaa rintamamiestaloa kuin ulkoisesti. Maalasimme vaaleankeltaiseksi. Vihreä ällö lehmuksen vihreä väri oli. | Yksi tykkää äidistä toinen tyttärestä.
| |
| | |
28.02.09, 00:16
|
#8 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja aijaaa Ei muistuta yhtään ällöä vanhaa rintamamiestaloa kuin ulkoisesti. | Onneksi olkoon, olette ulkokuorta lukuunottamatta saaneet saneerattua itsellenne nykyaikaisen tyyppitalon. Äkkiä pari erkkeriä kehiin ja kenties parveke toiseen kerrokseen. Kyllä se RM-talo siitä kaunistuu.
Vai olisiko hyvä talo mennyt huonoilla omistajilla ihan hukkaan? | |
| | |
28.02.09, 10:39
|
#9 (linkki)
| | (Vierailija) |
Modernista tyylistä en ole koskaan tykännyt. Lehtien sivuillakin käännän ne nopeasti ohi, kun silmä ei niissä lepää. Masentavaa minun makuuni.
Itse käytän klassista, antiikkia, romanttista.
| |
| | |
01.03.09, 13:42
|
#10 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja aijaaa Meillä on 50-luvun rintamamiestalo. Olemme remontoineet sen nykyaikaiseksi. Ällöt tapetit poistettiin ja eristettiin ja villattiin seinät. Ikkunat on uudet selektiivilasiset. Malli entinen, mut uudet ikkunat. Osa lattioista on laminaatti laitettu. Tehtiin iso kylpyhuone. Ei muistuta yhtään ällöä vanhaa rintamamiestaloa kuin ulkoisesti. Maalasimme vaaleankeltaiseksi. Vihreä ällö lehmuksen vihreä väri oli. | Poistitte vissiin alkuperäiset lautalattiat ja laitoitte laminaattia. Miten tyypillistä nykypäivän tyyliä raiskata hienot rm-talot...
Olisitte rakentaneet sen "modernin" talonne ja jättäneet rm-talon sellaiselle, joka osaa kunnioittaa rakennuksen ulkomuotoa ja alkuperää.
| |
| | |
05.03.09, 11:58
|
#11 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Just_just Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja aijaaa Meillä on 50-luvun rintamamiestalo. Olemme remontoineet sen nykyaikaiseksi. Ällöt tapetit poistettiin ja eristettiin ja villattiin seinät. Ikkunat on uudet selektiivilasiset. Malli entinen, mut uudet ikkunat. Osa lattioista on laminaatti laitettu. Tehtiin iso kylpyhuone. Ei muistuta yhtään ällöä vanhaa rintamamiestaloa kuin ulkoisesti. Maalasimme vaaleankeltaiseksi. Vihreä ällö lehmuksen vihreä väri oli. | Poistitte vissiin alkuperäiset lautalattiat ja laitoitte laminaattia. Miten tyypillistä nykypäivän tyyliä raiskata hienot rm-talot...
Olisitte rakentaneet sen "modernin" talonne ja jättäneet rm-talon sellaiselle, joka osaa kunnioittaa rakennuksen ulkomuotoa ja alkuperää. | Aamen. | |
| | |
05.03.09, 12:33
|
#12 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja aijaaa Meillä on 50-luvun rintamamiestalo. Olemme remontoineet sen nykyaikaiseksi. Ällöt tapetit poistettiin ja eristettiin ja villattiin seinät. Ikkunat on uudet selektiivilasiset. Malli entinen, mut uudet ikkunat. Osa lattioista on laminaatti laitettu. Tehtiin iso kylpyhuone. Ei muistuta yhtään ällöä vanhaa rintamamiestaloa kuin ulkoisesti. Maalasimme vaaleankeltaiseksi. Vihreä ällö lehmuksen vihreä väri oli. | Jos yhtään osaan arvata oikein, tutustuit rintamamiestalosi "tekniseen toimintaperiaatteeseen" yhtä innokkaasti, kuin tätä rakennustyyliä muuten fanitat...Onneksi olkoon: kivi/lasivillasi, laminaattisi ja muovimaalisi sekä-tapettisi kera kosteuden homehduttavat talosi alta aikayksikön! Suosittelen, että alat silmäillä jo Etuoven valikoimaa pikaisen muuton varalta...
| |
| | |
06.03.09, 10:32
|
#13 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja aijaaa Meillä on 50-luvun rintamamiestalo. .... . | Olihan tämä trolli, olihan? En halua uskoa, että tällaista tehdään enää nykyään. :'-( | |
| | |
06.03.09, 12:34
|
#14 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Just_just Lainaus: |
Olisitte rakentaneet sen "modernin" talonne ja jättäneet rm-talon sellaiselle, joka osaa kunnioittaa rakennuksen ulkomuotoa ja alkuperää. | Näin juuri! Hukkaan meni sekin kaunis rintamamiestalo - piloilla!!! Voi taloparkaa :( :( :(
| |
| | |
06.03.09, 22:27
|
#15 (linkki)
| | (Vierailija) | Persoonallinen sisustus paras
Minä ainakin yhdistän sisustuksessa rohkeasti modernimpaa tyyliä ja antiikkihuonekaluja, värejä ja valkoisuutta.
Jos toteuttaa asunnon vain yhdellä tyylillä, voi se olla kyllä kiiltokuvamaisen hieno, mutta ei minusta ainakaan itsestä tuntuisi kodilta. Kuka tahansa sisustussuunnittelija olisi sellaisen voinut luoda.
Minulla on ultramoderni valkoinen nahkasohva, mutta sen kavereina mahonkiset 1800-luvun alun tuolit sini-kultaisella kankaalla ja Billnäsin vanha kirjahylly. Keittiössä on vihreä empiresohva, mutta myös Baltasarin lasipöytä ja BoConceptin mustat, kromirunkoiset ruokapöydäntuolit. Näin esimerkkinä. Ja minusta kotini on mukava, vaihteleva, mielenkiintoinen ja ennenkaikkea sellainen kodikas, jossa itse viihdyn, koska siellä on sellaisia huonekaluja, värejä ja esineitä, joista itse pidän.
| |
| | |
06.03.09, 22:30
|
#16 (linkki)
| | (Vierailija) | Vielä rm-talokeskusteluun
Ihmetyttää, miksi tuon rm-talouudistuksen tehnyt henkilö on ylipäänsä ostanut kyseisenlaisen talon, jos se on vain ällö? En ikinä voisi ostaa kodiksi taloa, jossa ei heti tulisi sellainen fiilis, että nyt olen tullut kotiin.
Onhan markkinoilla pilvinpimein uusia ja uudehkoja oktalojakin...
Tosin itsekään en rm-talotyyppiä niin paljon fanita, että sellaisessa itse haluaisin ympärivuotisesti asua. Riittää, kun sellainen on kesämökkinä.
| |
| | |
09.10.09, 08:51
|
#17 (linkki)
| | (Vierailija) | Billnäsin vanhat pölyiset kirjahyllyt
Ne vanhat kirjahyllyt vitivalkoisen nahkasohvan vieressä. Ne ovat varmasti tosi "ällöjä".
Kun pikkuhiljaa varmasti ymmärrät että se tumma vanha, nuhruinen puu ei sovi sen vitivalkoisen nahkasohvan kanssa yhteen. Silloin, soita minulle niin ostan mieluusti ne Billnäsin kirjahyllyt tuohon nuhjaisen Billnäsin sohvan viereen. Meillä kun on niin kovin vanhaa käytettyä kaikki niin ne sopii kyllä tänne kierrätyskeskukseen.
j.rossi(at)wippies.com
| |
| | |
11.10.09, 14:17
|
#18 (linkki)
| | (Vierailija) | Juu, kyllästyttää jo
Vähän samanlaiset on fiilikset täälläkin niin kuin AP:lläkin. Jo monta vuotta olen plärännyt sisustuslehtiä oikein urakalla, ja nyt alkaa ne korkeakiiltoiset sileät valkoiset keittiön yläkaapit, "kantti kertaa kantti"-sohvat, ynnä muu pelkästään suorista linjoista ja moderneista huonekaluista koostuvat sisustuskotikuvat TODELLA KYLLÄSTYTTÄÄ.
Oma kämppä ei ole mikään ideaali (rajallisesti rahaa, tilaa, aikaa, taitoa), mutta jotenkin vuosien vieriessä sitäkin on ruvennut katsomaan vähän lempeämmin silmin. Eli mieluummin otan tämänhetkisenkin oman sekametelisopan kaikkine muinekin puutteineen kuin sliipatun modernin hienouden.
Mikähän sitten olisi unelmasisustukseni ? Jaa, riippuisi tosi paljon talosta/asunnosta itsestään, joten vaikea sanoa. Tietty vanha pitsihuvila kauniin puutarhan keskellä olisi ideaali, mutta sitä varten pitäisi olla tosi paljon kahisevaa ja kirvesmies aviomiehenä ! :))) Jotta romantikkoa pukkaa täälläkin... ! :)))
| |
| | |
11.10.09, 19:38
|
#19 (linkki)
| | (Vierailija) |
Makuasioista ei kannata kiistellä. Itse en moderniin kyllästy. Päin vastoin. Maku muuttuu koko ajan minimalistisemmaksi.
| |
| | |
14.10.09, 17:24
|
#20 (linkki)
| | (Vierailija) |
Minusta Marko Paanasen sisustukset Innossa oli ihania. Parempia kuin näitten nykyisten innolaisten.
Eli modernia, suoralinjaistakin, mutta silti pehmeitä pintoja ja runsautta, ei pelkkää steriiliä tyhjää tilaa. Ja Markon sisustuksissa oli aina verhot ja matot. Nykymoderni sisustaja kun tuntuu suorastaan vihaavan näitä elementtejä. Hienointa on mahdollisimman alaston huone. Melkein kaikilla on nykyään tummat puu- tai laminaattilattiat ja valkoinen sohva. Ne on niin kuin nakutettu ihmisten päihin, että ne on ainakin oltava, oli muuten mitä tahansa.
Tänään katselin päivällä remppa vai muutto -ohjelmaa, ja en voi kuin kauhistella englantilaisten makua. Huoneet on pieniä ja sokkelomaisia, ja ainakin tässä ohjelmassa molempien asuntojen värit ihan kauheita. Punaista, keltaista ja vihreätä kaikissa mahdollisissa sävyissä ja yhdistelmissä, ja kaikenmaailman koukeroita ja koristeita. Meidän minimalistisuutemmekin, vaikka sitten liioiteltunakin, on minusta kuitenkin rauhoittavampaa ja kauniimpaa. En voisi asua sellaisen räikeyden keskellä. Mitähän sikäläiset ajattelee meidän kodeistamme? Ollaankohan me heidän mielestään mielikuvituksettomia ja köyhiä. | |
| | |
12.12.11, 17:11
|
#21 (linkki)
| | (Vierailija) |
oma sisustusmakuni taas on tekemässä rajua käännöstä hyperromanttisesta ultramoderniin... käääk en tietenkään voi laittaa kaikkea heti uusiksi, mutta pieni muutoksin ja pikkuhiljaa modernisoin ja minmalisoin asuntoani...:)
| |
| | |
13.12.11, 04:27
|
#22 (linkki)
| | (Vierailija) |
Minusta taas modernismi, Bauhausista sodanjälkeisiin uudistajiin ja 50-60-70-luvuille oli hyvinkin rikasta sisustuksellisesti. Tämä nykyinen valkoinen sohva karvamaton päällä -tyyli taas ei modernismia edes ole.
| |
| | | | |