Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Koti > Sisustus
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
30.11.11, 23:44   #1 (linkki)
Vaavinvartooja
(Vierailija)

Vauvanhuoneen värit

Hei sisustaja-Ellit!

Meillä odotellaan kevätvauvaa (ultrassa veikattiin poikaa).

Lapsen huoneessa on vaaleat oliivinvihreät seinät ja pähkinäparketti.

Isovanhemmat olivat ihastuneet Finlaysonin iltasatu-kankaaseen (valkopohjaista) ja ostaneet sitä lahjaksi,
joten siitä pitäisi keksiä jotakin kivaa.

Odottelen innolla värivinkkejä kun itse olen ihan toivoton sisustaja!
  Vastaa viestiin

02.01.12, 01:16   #2 (linkki)
ei mikään ekspertti
(Vierailija)

Vihreä on musta tooosi ihana väri pojalle. Kivaltahan toi kuulostaa ja sopii varmaan hyvin tuo kangas vihreiden seinien ja parketin kanssa, esim verhoiksi? Itse tykkään lapsen huoneessa eniten ehkä kapasta, mutta sivuverhotkin on kivat. Jos ostaisi siihen rinnalle vielä vaikka yksiväristä vihreää kangasta ja tekisi siitä toiset sivuverhot (ellei kokonaisuudesta tule sitten liian raskas). Laittaisi sitten tuon iltasadun ikäänkuin keskelle ja vihreät sivuille. Liikaa värejä ei kannata laittaa samaan huoneeseen, hyvä pitää aina mielessä ne päävärit, niinkuin esim. tuo ruskea ja vihreä. Ja jos esim matoissa pysyttelee yksivärisessä ja selkeässä, niin kokonaisuus on aina rauhallisempi ja siistimpi. Paitsi, että tokikin kyseessä on lapsen huone, joten liika pelkistäminen saattaa jäykistää sen tunnelmaa liiaksi. Ite oon myös sisustuksessa tosi "peukalo keskellä kämmentä"-tyyppi, mutta joku sanoi joskus niin yksinkertaisen neuvon, että ostaa ensin jotain, josta tykkää ja sitten kerää tavallaan siihen sopivaa kokonaisuutta ja mulla se on toiminut.
Hyvää odotusaikaa!:)
  Vastaa viestiin
02.01.12, 12:09   #3 (linkki)
Yks mamili
(Vierailija)

No ihan sellainen pikkujuttu kannattaa muistaa, että vauva on vauva vain sen vuoden verran. Ellei ole sisustusfriikki, kannattaa sisustaa sillä ajatuksella, että huone näyttää kivalta sen vauvavaiheen jälkeenkin. Ja jos ajatellaan vielä vähän pidemmälle, viisivuotias poika ei luultavasti siedä mitään hempeitä vauvamaisia elementtejä huoneessaan, joten sitäkin kannattaa ajatella. Verhoja ja muita pikkujuttuja voi aina vaihdella, mutta seiniä ei esimerkiksi ole kiva pistää uusiksi muutaman vuoden päästä. Vaalea oliivinvihreä kuulostaa fiksulta valinnalta, sopivan neutraali. Ellei tuo kangas miellytä verhokankaana, voi siitä ommella vaikka pussilakanoita ja tyynyliinoja, jos se on siihen tarkoitukseen sopivaa.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku