Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Koti > Sisustus
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
13.12.11, 16:55   #1 (linkki)
sisustaja-elli
(Vierailija)

Tuolin irtopäällisten kiinnitys

Olen tekemässä suunnilleen samantyylisiin tuoleihin kuin alempana linkissä vastaavanlaiset irtopäälliset. Reunahelma jää puolet kapeammaksi kuin kuvassa.

Millä kiinnityssysteemillä kiinnittäisin myös etureunan? Jos laitan solmittavat nauhat, ne repsottavat sieltä häiritsevästi. Jos laitan kuminauhaa, se hankaa tuolia ja löystyen hapristuu aika nopeastikin.
Etureuna kuitenkin tarvitsisi jotain kiinnitystä, sillä muuten päällys irtoaa noustessa ja kääntyillessä. Kumiverkko tuolin ja istuimen välissä ei auta.

Ompelun Ihanuus: Tuolin päälliset
  Vastaa viestiin

18.12.11, 12:23   #2 (linkki)
tarra solmun sijaan?
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisustaja-elli Näytä viesti
...
Millä kiinnityssysteemillä kiinnittäisin myös etureunan? Jos laitan solmittavat nauhat, ne repsottavat sieltä häiritsevästi. Jos laitan kuminauhaa, se hankaa tuolia ja löystyen hapristuu aika nopeastikin.
...
Ompelun Ihanuus: Tuolin päälliset
solmittavien nauhojen tilalle tarrakiinnitys? Noitahan ei pestä viikottain, joten tarrat kyllä kestävät ja jos teet ne pitkinä pitävät kyllä varmasti. Pujotat kiinnityskaistaleen heti istuimen alapuolelle, eikä se jää häiritsevästi näkyviin.
Itse olen ommellut tarrat pitkien ikkunaverhojen kiinnitystamppeihin kun en halunnut rusetteja tai muita solmuja enkä tupsuja.
  Vastaa viestiin
18.12.11, 20:00   #3 (linkki)
sisustaja-elli
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tarra solmun sijaan? Näytä viesti
solmittavien nauhojen tilalle tarrakiinnitys? Noitahan ei pestä viikottain, joten tarrat kyllä kestävät ja jos teet ne pitkinä pitävät kyllä varmasti. Pujotat kiinnityskaistaleen heti istuimen alapuolelle, eikä se jää häiritsevästi näkyviin.
Itse olen ommellut tarrat pitkien ikkunaverhojen kiinnitystamppeihin kun en halunnut rusetteja tai muita solmuja enkä tupsuja.

Kiitos vinkistä. Tarrakiinnityksen mahdollisuuden olin täysin unohtanut. Sellaisen nyt kehittelen näihin päällisiin.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku