Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Koti > Sisustus
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
18.01.12, 12:41   #1 (linkki)
mitämitämitä...
(Vierailija)

IKEAN kuvasto

Ikean kuvastossa on ihan kivoja sisustusjuttuja mutta esim. keittiöt on kuvattu niin sekaisesti, että yksityiskohdat jäävät yleisen tavarakaaoksen jalkoihin. Kuvat ovat niin täynnä tavaraa, että erkkikään ei saa selvää niistä.
Onko se nyt päivän trendi, että tavaraa on köökki pullollaan, niitä on ripustettu kattoon, seinät on hyllyjä täynnä ja niissä on tavaraa hirvee määrä.
Kuka ne huoneet siivoaa?
  Vastaa viestiin

18.01.12, 12:59   #2 (linkki)
sekaista on
(Vierailija)

Minä olen huomannut saman ja oma arvio on että syynä on kolme asiaa, kaikki liittyvät myynnin edistämiseen.

1) Ikea ja moni muu puoti myy sekä niitä kalusteita että pikkusälää -> saadaan mainostettua useampaa juttua.

2) Kun mainostetaan kaikenlaisia yksittäisiä hyllyjä ja tankoja saadaan asiakaskuntaan mm. persaukiset, vuokralla olijat, hetken aikaa asuntoa tarvitsevat jne. Eli saadaan ostajiksi ihmisiä jotka ei isoa satsausta helua/voi tehdä.

3) Kun astiat ja vuodevaatteet saadaan ihmisten mielissä osaksi sisustusta, niitä voidaan pumpata markkinoille enemmän - enää ei ole kyse siitä tarvitaanko kahvikuppeja vaan siitä että tarvitaan TRENDIKKÄÄT kupit.

4) Kun koko koti räätälöidään säilytystiloiksi (siis esim ei vapaata seinäpintaa vaan tankoa ja hyllyä) niin taas saadaan pumpattua sinne enemmän turhaa tavaraa.

Epäkäytännöllinen suuntaus minusta. Kaikki tavara on sitten rasvan ja pölyn peitossa niillä avohyllyillä. Sikin sokin kipot ja murot jne. Ei hjuva.
  Vastaa viestiin
20.01.12, 15:01   #3 (linkki)
popiu
(Vierailija)

Taitaa saada ison osan katteestaan Ikea juuri tuolla salalla.
  Vastaa viestiin
20.01.12, 19:44   #4 (linkki)
Ikea-asiakas vsta 1985
(Vierailija)

Ruotsalaisilla ei edelleenkään ole esim. astiankuivauskaappia vaan astiat valutetaan/kuivataan pöydällä seisovassa häkkyrässä. Kun semmoista aikanaan tarvitsin keittiöremontin aikana (tiskasin astiat käsin pesuhuoneessa käyttäen kahta pesuvatia) niin Ikeaa olisin silloin tarvinnut.
Ikean kuvastoissa on aina esitelty todella tavaralla kyllästettyjä "koteja".
  Vastaa viestiin
20.01.12, 21:55   #5 (linkki)
Entinen Ikean asiakas
(Vierailija)

Mulla oli tapana tulla aina kassit täysinä Ikeasta, tyyliin menen ostamaan sänkyä, mutta tulinkin kotiin useamman kassi kanssa, täynnä muka kaikkea tarpeellista. Lopetin erinäisistä syistä Ikeassa vieraillut, ja kotikin on pysynyt paljon siistimpänä, ja pikkuhiljaa kaikki mitä olen Ikeasta on hajonnut, ja olen kohta onnellisesti Ikeavapaan kodin omistaja. Tykkään kyllä selailla Ikean kuvastoa, mutta itse myymälään en enää mene.

Siis varmaan sen takia ne kuvastot täynnä kaikenlaista, koska sillä sälällä tehdään ne isoimmat voitot. Harva uusii sänkynsä joka vuosi, mutta ainahan sitä voi ostaa jotain pientä mikä piristää.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku