Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Koti > Sisustus
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
18.01.12, 22:23   #1 (linkki)
Sisustajatar
(Vierailija)

Suomen kaamein kämppä

Olen katsonut pari jaksoa Suomen kaamein kämppä -ohjelmaa, ja minusta sisustukset ovat olleet aivan kamalia. Ensimmäinen olohuone oli mauton, ja keittiökään ei ollut kovin kiva, joo keltainen raikastaa, mutta liika on liikaa. Uolevin syöttätuoli oli tosin kiva, mutta muuten ei kiitos. Kokanaisuudessaan halvan ja kertakäyttoisen näköistä sisustamista, ei kestä aikaa. Parissa vuodessa nuo sisustukset tulevat olemaan poissa muodista.

Mitäs te muut olette sisustuksista tykänneet? Haluaisitteko Teuvon kotiinne sisustamaan?
  Vastaa viestiin

18.01.12, 22:54   #2 (linkki)
teuvon fani
(Vierailija)

Ohjelmaa en valitettavasti ole päässyt katsomaan, mutta aiemmista tuotannoista on jäänyt kiinnostus Teuvoon.

Jos ja kun palkkaan sisustussuunnittelijan niin aion kysyä Teuvoa ja jos aikataulu ja hinta osuvat ja hän ylipäätään on kiinnostunut niin haluaisin hänet. Hän osaa minusta hurmu hyvin kommunikoida asiakkaan kanssa ja jotenkin osaa kääntää ne tekniset ammattiasiat tavan tallaajan kielelle.

Minulla oli ennakkoluuloja häntä kohtaan aiemmasta julkisuudesta mutta hänpä näyttikin närhen munat ja on ollut minusta ihan mahtavia esmes siinä pintaremppaohjelmassa.
  Vastaa viestiin
19.01.12, 10:47   #3 (linkki)
katsottu on
(Vierailija)

mitä sikolättejä

Ensimmäisessä jaksossa oli aivan kamalia ja törkyisiä kaikki kämpät.
Mietin, että mitä jos ne laittaisikin kuntoon-niin kohta varmaan olisivat aivan samassa kaaoksessa.
Luulisi, että vaikka on ränsistynyttä, niin voisi ainakin siisteyttä pitää yllä. Itse en ilkeäisi lähettää moisista sikaloista kuvia ihmisten nähtäväksi. Oli kuin itänaapurista jostakin slummeista ne olohuoneet.
Valittu kämppä muuttui Teuvon päässä ja idoissa aivan upeaksi. Paitsi niistä kaapeista nimikirjaimineen en tykännyt. Koitttaisi nyt se rouva ja tietysti koko perhe pitää asuntonsa edes jonkinlaisessa kuosissa. ettei koko stailaus menisi aivan hukkaan.
Tämä viimeisen jakson keittiöstä en kyllä pitänyt. Jotenkin hengetön. Enkä voi sietää pyöreitä muovipöytiä enkä muovituoleja. Ne sopii minun mielestäni terassille, jos sinnekään.
Kyllähän siitä muutoksen näki. Valoisampi ja aurinkoisempi tuli verrattuna siihen vanhaan pimeään luukkuun.
Ja tosiaan se syöttötuoli/emännänjakkara oli aivan mahtava!
  Vastaa viestiin
20.01.12, 02:10   #4 (linkki)
Sisustajatar
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja katsottu on Näytä viesti
Ensimmäisessä jaksossa oli aivan kamalia ja törkyisiä kaikki kämpät.
Mietin, että mitä jos ne laittaisikin kuntoon-niin kohta varmaan olisivat aivan samassa kaaoksessa.
Luulisi, että vaikka on ränsistynyttä, niin voisi ainakin siisteyttä pitää yllä. Itse en ilkeäisi lähettää moisista sikaloista kuvia ihmisten nähtäväksi. Oli kuin itänaapurista jostakin slummeista ne olohuoneet.
Valittu kämppä muuttui Teuvon päässä ja idoissa aivan upeaksi. Paitsi niistä kaapeista nimikirjaimineen en tykännyt. Koitttaisi nyt se rouva ja tietysti koko perhe pitää asuntonsa edes jonkinlaisessa kuosissa. ettei koko stailaus menisi aivan hukkaan.
Tämä viimeisen jakson keittiöstä en kyllä pitänyt. Jotenkin hengetön. Enkä voi sietää pyöreitä muovipöytiä enkä muovituoleja. Ne sopii minun mielestäni terassille, jos sinnekään.
Kyllähän siitä muutoksen näki. Valoisampi ja aurinkoisempi tuli verrattuna siihen vanhaan pimeään luukkuun.
Ja tosiaan se syöttötuoli/emännänjakkara oli aivan mahtava!
Samaa minäkin kiinnitin huomiota. Vaikka en sisustuksista tykännytkään, olihan ne parempia kuin alkuperäiset, ja puhtaus on puoliruokaa. Mutta äkkiähän sen kämpän saa taas järkyttävän näköiseksi, jos ei säännöllisesti siivoa. Ihmettelin kanssa repsottavia kaapinovia, muutaman minuutin homma korjata, vähän ruuveja säätelee, ja jos se ei auta niitä rautakaupasta saa parilla eurolla vaihto-osia.
  Vastaa viestiin
20.01.12, 08:03   #5 (linkki)
Oho
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sisustajatar Näytä viesti
Parissa vuodessa nuo sisustukset tulevat olemaan poissa muodista.
Sisustaako joku tosiaan oman kotinsa muodin perusteella?
  Vastaa viestiin
21.01.12, 20:47   #6 (linkki)
Manke
(Vierailija)

Katsoin tänään tuon ohjelman, ja mustakin se keltainen keittiö oli liian simppelin ja steriilin näköinen, siis todellakin hengetön. Harmaat työtasot ei olleet kivat, ne oli jotenkin liian vaaleanharmaat ja keltainen on mulle muutenkin sisustuksessa ehdoton no-no. Niin persoonaton keittiö kuin olla voi. Verhotkin ihan mitäänsanomattomat ja ilmeettömät.

Marko Paananen olisi takuulla saanut sinne jotain kivaa yksityiskohtaa ja katseenvangitsijaa ja varmasti kivemmat väritkin. Hänen sisustuksensa siinä entisessä Innossa oli musta aina onnistuneet. Hänet minä meille "ostaisin" jos pystyisin.

Pyöreä pöytä, varsinkin ruokapöytänä, on mulle aina ollut vaikea sulattaa. En käsitä sellaisen suosiota. Siinä on vaikeata esim. lukea aamun sanomalehteä samalla kun syö aamiaista tai juo kahvia. Aina joku lehden reuna riippuu ilmassa. Ja muovi huonekalumateriaalina on ikävä. Tykkään reilusta puusta, se ei ole liian pahan näköinen naarmuuntuneenakaan, se on jotenkin vaan "elänyt," mutta naarmittunut ja kulunut muovipinta on vain halvan ja tylsän näköinen.
  Vastaa viestiin
25.01.12, 22:09   #7 (linkki)
ärsyttää
(Vierailija)

ärsyttää

Mua ärsyttää yli kaiken tuo "suomen kaamein kämppä" = epäsiisteimmät asunnot. "Tää sohva on kamala, koirakin oksensi siihen" -osta uus. Itse käsitän tämän rajoittuvan lattia, seinät, katto -akselille. Kaikki osaavat ostaa sohvan johon koira ei ole oksentanut?! Saatika siivota ne vaatteet/tavarat olohuoneesta.
  Vastaa viestiin
26.01.12, 09:03   #8 (linkki)
En jaksa enää katsoa
(Vierailija)

Seurasin viimeksi muutaman minuutin sieltä täältä, ja taisi jäädä viimeiseksi kerraksi. Teuvo on keskittynyt Lolan tisseihin, eikä jaksa ollenkaan kertoa, mikä se idea hänen sisutukseen on.

Ja mikä idea koko ohjelmassa tosiaankaan on jos valituksi tulee se kaikista paskaisin ja sotkuisin asunto. Itse en kyllä omalla naamallani kehtaisi tv:ssä esitellä, että "tämmöinen sottapytty mä nyt sitten oon".
  Vastaa viestiin
27.01.12, 16:52   #9 (linkki)
lime
(Vierailija)

Ohjelmaa katsoisin ja katsonkin, mutta tämä Lola. Käkättää ja vaikuttaa koko ohjelman turhakkeelta.
On ilmeisesti mukana vain maskottina.
  Vastaa viestiin
27.01.12, 18:39   #10 (linkki)
minua taas
(Vierailija)

lola ym.

Minusta parasta ohjelmassa on kolmikko: Lola, Teuvo ja puuseppä. Hyvää läppää. Mutta tosin tissi-jutut Teuvo voisi säästää kameran ulkopuolelle.
Kodit ovat todella niistä kauheimmasta päästä. Sikolättejä kaikki.
Viimeksi olisin halunnut nähdä uudistettavan sen vanhan keittiön. Mutta eipä tietenkään, kun ei ollut mikään sikolätti.
En pitänyt uudistuksesta-siinä tyttösen huoneessa. Mutta tosin hänhän tahtoi kaikkea imelää-vaaleanpunaista. Onneksi Teuvo ei ihan niin imeläksi huonetta tehnyt.
Sitä ihmettelin, että kun asukas toivoi parempaa tv-tasoa, niin Teuvopa ratkaisi sen ongelman jättämällä sisustuksesta koko television pois???? Outo ratkaisu.
Lopputulos oli sellainen-kiiltoa ja höyheniä. Juuri sille neitoselle sopiva.
Enemmin pidän Innosta, siinä viime ohjelmassa minusta se ´poika´teki oikein upean sisustuksen siihen pikku yksiöön.,
Samoin tyylivarkaissa on sitä jotain-tyyliä.
No tämä Kaamein kämppä on sellainen sikolätistä->asumiskuntoon. Ei oikein ole tyylillä maustettu.
Se oli vain minun mielipiteeni;)
  Vastaa viestiin
29.01.12, 00:20   #11 (linkki)

Rekisteröitynyt: 01/2012
kyseinen ohjelma on omasta mielestäni aika hölmö, kämpät eivät edes ole kamalia, ja sisustukset eivät ikinä jotenkin sovi muuhun kämppään eijkä omistajiin.
sisustuksissa on aina jotain nättiä ja kivaa, mutta aina myös jotain tosi rumaa ja typerän näköistä.
pari kertaa katsonut ja sai riittää. keskityn ennemmin sisustamaan omaa kämppääni :)
  Vastaa viestiin
01.02.12, 15:44   #12 (linkki)
kääk
(Vierailija)

Hyi yäk. Nyt inhotti. Laittoiko tuo silmälasipäinen Teuvo eilisessä ohjelmassa, sen rotanloukusta löytämänsä juustopalan suuhunsa? Loukku oli lattialla vanhan sängyn vieressä ja siinä tietysti syöttinä juustonpala. Montakohan rottaa oli loukussa jo saanut loppunsa?

Kuitenkin makuuhuoneen ilme muuttui aika rajusti. Kaunis vanha puutalo, mutta itse en olisi noin paljon valkoista laittanut. Parempi oli moninverroin mitä ennen.
Meidän makuuhuoneeseen saavat tulla sekä lapset, että koirat, heitä eivät suunnittelijat voi suunnitelmissaan , eikä toteutuksissaan jättää pois.
  Vastaa viestiin
02.02.12, 11:53   #13 (linkki)
sisustaja
(Vierailija)

YKSI SANA....MAUTON !!! makuuhuoneen tyyli ei sopinut taloon ja kaikki aidot materiaalit peitettiin feikillä....
  Vastaa viestiin
02.02.12, 12:39   #14 (linkki)
Uah
(Vierailija)

Mauton oli. Hirveä sänkyrumilus, täysin yliampuvaa tuohon ympäristöön. Jotain kaupunkimaista haetaan väkipakolla tyylikkääseen vanhaan suomalaiseen taloon.
Pitääkö entisen missin keimailla siinä ohessa, olisi mennyt hevosia hoitamaan, eikä meikata itseään niin julmetusti purkkimönjillä.
  Vastaa viestiin
03.02.12, 09:03   #15 (linkki)
N52
(Vierailija)

Ai, minä katsoin eilen sen uusintana ja minusta makkari oli ihan hieno. Mieluusti ottaisin itselleni.

Noista koirista. Olen huomannut, että monesti naiset ottavat koiran jopa sänkyyn - se on yksi lapsista ja sen vieressä köllötellään, jopa peiton alla ja samalla tyynyllä. Toki lapset tulevat makuuhuoneeseen mutta koira on koira.

Sellaiset tuntemani miehet jotka asuvat yksin ja joilla on koira (muutama tuttu) taas eivät päästä koiraa ollenkaan makuuhuoneeseen mikä on mielestäni ihan fiksua. Eräällä on olkkarin ja makkarin oven pielessä nojatuoli, joka on koiran tuoli eli se näkee siitä makuuhuoneeseen muttei koskaa ylitä kynnystä.
  Vastaa viestiin
03.02.12, 11:06   #16 (linkki)
kiinnostavaa
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja N52 Näytä viesti
Ai, minä katsoin eilen sen uusintana ja minusta makkari oli ihan hieno. Mieluusti ottaisin itselleni.

Noista koirista. Olen huomannut, että monesti naiset ottavat koiran jopa sänkyyn - se on yksi lapsista ja sen vieressä köllötellään, jopa peiton alla ja samalla tyynyllä. Toki lapset tulevat makuuhuoneeseen mutta koira on koira.

Sellaiset tuntemani miehet jotka asuvat yksin ja joilla on koira (muutama tuttu) taas eivät päästä koiraa ollenkaan makuuhuoneeseen mikä on mielestäni ihan fiksua. Eräällä on olkkarin ja makkarin oven pielessä nojatuoli, joka on koiran tuoli eli se näkee siitä makuuhuoneeseen muttei koskaa ylitä kynnystä.

Jep saman olen huomannut tuosta, että moni nukkuu koiran kanssa mutta eniten minua ällöttää kun ihmiset pussailevat koiransa kanssa ja antavat tämän nuolla kasvojaan ja lapsenkin kasvoja, hyi hitsi, eikö kukaan mieti, että koira haistelee ulkona toisten koirien peräpäätä ja jätöksiä.

Mitä tulee tuohon ohjelmaan niin olen sitä mieltä, että jos ei osaa pitää kämppäänsä järjestyksessä ja puhtaana ennen remppaa niin ei taatusti osaa sitä sen jälkeenkään. Lolahan sanoikin jossain haastattelussa, että he tietävät muutaman kohteen joka on ollut hetken päästä heidän remonttinsa jälkeen sikolättikunnossa.
  Vastaa viestiin
04.02.12, 00:15   #17 (linkki)
kaima
(Vierailija)

Koiramme nukkuu sängyn jalkopäässä joka yö. Töistä tultuani puistan peiton ulkona joka päivä. Päiväksi suljen makuuhuoneen oven, joten koira ei makoile sängyssä päivisin.
Näin on kaikki sujunut monta vuotta. Jostain syystä koiraihmisiä pidetään muita ihmisiä terveempinä, joku viisas on tehnyt jopa tutkimuksia. Kylä meidänkin koira nuolaisee kasvoja aina silloin tällöin, eipä ole haitannut.

Silti viimeinen ohjelma kunnostetusta makuuhuoneesta oli mauton. Epäonnistunut ratkaisu ammatti-ihmiseltä.
  Vastaa viestiin
04.02.12, 12:06   #18 (linkki)
DD
(Vierailija)

muoti on huijausta

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sisustajatar Näytä viesti
Olen katsonut pari jaksoa Suomen kaamein kämppä -ohjelmaa, ja minusta sisustukset ovat olleet aivan kamalia. Ensimmäinen olohuone oli mauton, ja keittiökään ei ollut kovin kiva, joo keltainen raikastaa, mutta liika on liikaa. Uolevin syöttätuoli oli tosin kiva, mutta muuten ei kiitos. Kokanaisuudessaan halvan ja kertakäyttoisen näköistä sisustamista, ei kestä aikaa. Parissa vuodessa nuo sisustukset tulevat olemaan poissa muodista.

Mitäs te muut olette sisustuksista tykänneet? Haluaisitteko Teuvon kotiinne sisustamaan?

Sisustavatko ihmiset nykyään sen mukaan mikä on muodissa? Muoti on sana jonka on keksinyt kauppiaat ja valmistajat se on keino saada ihmisiltä rahat pois.
  Vastaa viestiin
17.02.12, 17:33   #19 (linkki)
senkun vain pahenee
(Vierailija)

kuinka kaameesta sisustetaan mauton

Viime jakso olit sit taas jo rimanalitusta parhaimmillaan.
Tehdäänpä mukava áskartelu´tila. Joopa joo.
Teuvo pääsi taas omaan elementtiin laittamaan kaikenmaailman krumeluuria sinne.
Tehdäänpä itse juomavesi????
Tätä jaksoa en pystynyt enää katsomaan kuin osittain ja pikakelauksella sekin.
Tämä on kuin köyhän miehen-Inno tai Pientä pintaremonttia. Onneksi on vielä nämä kaksi ohjelmaa (vai onko Innoakaan enää) mitä katsoa.
Perjantaina tulee Jimiltä ruotsalainen kaamein kämppä.
Siellä on tyylitajua hepuilla, jotka kämppiä pistävät uuteen uskoon. Tämä katsoja siirtyykin Jimin katsojaksi, jos kaameasta tehdään viihtyisää.
Ennen tykkäsin Teuvon tyylistä, nykyään hänellä hieman heittää yli. Maku on kuin pikku-pikku-prinsessan.
  Vastaa viestiin
18.02.12, 10:43   #20 (linkki)
Annika)
(Vierailija)

En ole koskaan kuullut, että ihminen olisi saanut infektioita koirista. Onko joku muu kuullut?

Päinvastoin olen kuullut, että koiran kielessä olisi infektioita parantavia aineita, kerran luin tosikertomuksen jostain sotakarkurista tai sen tapaisesta joka asui salaa talon kivijalassa koiran kanssa, miehen jalka oli pahasti haavoittunut ja tulehtunut ja talon koira alkoi nuolla sitä joka päivä, jalka parani ihmeellisen nopeasti. Tähän oli liitetty jonkun asiantuntijan lausunto siitä, että tuo, että antoi koiran nuolla jalkaa, oli viisas ratkaisu, koska koiran kielessä on tulehduksia parantavia aineita.

Koirahan on muutenkin aivan ihmeellinen eläin.

Haisteleehan ne toisten koirien jätökset tarkkaan, mutta ei sentään syö niitä. Jos niiden oma elimistö pystyy tuottamaan niin voimakkaat vasta-aineet näiden pissojen ja kakkojen bakteereita vastaan, niin eiköhän ne ihmistäkin suojaa, vaikka yhteiselämää viettävätkin ja vaikka vähän pusuttelevatkin. Oma väki on aina omaa väkeä ja koira on sitä omaa väkeä myös.

Ei meilläkään koira sänkyyn pääse, mutta vain siitä syystä, että siitä lähtee jonkun verran karvaa, ei onneksi paljoa, mutta sen verran, että ei halua lakanoissa niitä pyörivän. Kaikkialla muualla koira saa olla, myös siis siellä makurissa, missä sillä on oma sänky. No ei tietenkään koira istu ruokapöydäsä, eikä edes siinä pöydän vieressäkään ihmisten syödessä.

Pussailee ja "nuolee" ne ihmiset vauvojaan ja lapsiaan ja toisiaankin, mistä sitäkään tietää, missä kenenkin kielet ja huulet ja sormet on milloinkin olleet... harrastaneet vaikka suuseksiä ja sen jälkeen mennäänkin heti vauvaa hoitamaan....
  Vastaa viestiin
18.03.12, 08:57   #21 (linkki)
Päivi Raumalta
(Vierailija)

Suomen kaamein kämppä

Onpas täällä kriittisiä kommentteja ko. ohjelmasta. Itse tykkään ohjelmasta tosi paljon ja joka jakso täytyy nähdä. Tykkään myös Teuvosta, Lolasta ja Uolevista ja heidän välisestään "hassuttelusta". Remontoitavat tilat ovat yleensä kamalassa kunnossa ja roinaa täynnä. Pienellä tai ehkä vähän isommallakin siivouksella saisi jo paljon aikaan, mutta ehkä se on sitä nykyajan uusavuttomuutta, who knows? Muistan sellaisen jakson, jossa pikkutytölle remontoitiin oma huone omakotitalon yläkerrassa. Siitä tuli tosi kiva. Viime jaksossa rempattiin omakotitalon keittiö ja pidin myös siitä. Muita suosikkisisustamisohjelmiani ovat Pientä pintaremonttia, Tyylivarkaat ja Jimiltä tuleva Ruotsin karmein koti. Siinä kaksi homomiestä laittavat ruotsalaisten koteja hienommiksi. Olen jäänyt koukkuun tähänkin ohjelmaan.
  Vastaa viestiin
18.03.12, 15:04   #22 (linkki)
Kiva katsoa
(Vierailija)

Tämähän on ihan hauska formaattikopio kanadalaisesta Sisustustiimi -ohjelmasta, jota katsoin aivan riemuissani. Siinä kaksi homomiestä, "Colin and Justin" ja aasialaissyntyinen nuori naisihminen pistivät ihmisten huushollit uusiksi ja tosi upeasti. Kaikki heidän luomuksensa olivat aivan huippuluokkaa, kyllä siinä oli todella taitavat ammattilaiset asialla. Ohjelmaan kuului tietysti myös katsojia varten alituinen huulenheitto ja pelleily.

Harmi, kun sitä ei enää tule teeveestä, mutta kyllä tätä suomalaistakin versioita katselee ihan mielellään. Ihan samaa luokkaa ei sisustukset ole, tietenkään. Mutta jännä juttu, että se homomies tarvitaan ohjelmaan... näissähän on kaikissa vähintään yksi. No, ehkä se on heille jotenkin tyypillisempi juttukin.
  Vastaa viestiin
19.03.12, 10:01   #23 (linkki)
just joo
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Annika) Näytä viesti
En ole koskaan kuullut, että ihminen olisi saanut infektioita koirista. Onko joku muu kuullut?

Päinvastoin olen kuullut, että koiran kielessä olisi infektioita parantavia aineita, kerran luin tosikertomuksen jostain sotakarkurista tai sen tapaisesta joka asui salaa talon kivijalassa koiran kanssa, miehen jalka oli pahasti haavoittunut ja tulehtunut ja talon koira alkoi nuolla sitä joka päivä, jalka parani ihmeellisen nopeasti. Tähän oli liitetty jonkun asiantuntijan lausunto siitä, että tuo, että antoi koiran nuolla jalkaa, oli viisas ratkaisu, koska koiran kielessä on tulehduksia parantavia aineita.

Miksi sitten koiralle laitetaan tötterö kaulaan, esim. leikkauksen jälkeen, jotta se ei voisi nuolla omaa leikkaushaavaansa?
Siis jos se koiran nuoleminen nyt niin terveellistä on?
  Vastaa viestiin
19.03.12, 18:13   #24 (linkki)
Tikun omistaja
(Vierailija)

En usko, että sillä tötteröllä niin suurta merkitystä onkaan itse haavan kannalta, mutta koira voi pureskella tikkejä ja saada ne irtoamaan ennen aikojaan. Lisäksi ainakin meidän koiralla oli jotain haavanhoitoainetta siinä, jota ei olisi saanut joutua koiran suuhun, tai paremminkin että se hoitoaine olisi saanut vaikuttaa siinä.

Ja varsinkin jos siinä on joku side päällä, niin onhan se voitava jotenkin estää ettei koira revi sitä irti. Ihan alkuaikana haavaa pitää suojella infektioilta koirallakin. Yleensä koirat kyllä nuolee haavansa itse hyvinkin perusteellisesti. Meillä kaikkien omistamieni koirien kaikki leikkaushaavat on aina parantuneet erinomaisen nopeasti ja hyvin, vaikka koira on nuollutkin ne perinpohjin. Ikinä ei ole mitään tulehduksia tullut. Tötteröt on otettu pois ensimmäisen yön jälkeen, ei ole viitsitty koiria kiusata.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku