Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Koti > Tietotekniikka
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
11.02.12, 22:20   #1 (linkki)
kettumarja
(Vierailija)

Mikä hemmetin Ask?

Tänään Firefox alkoi pelleilemään ja tarjoaa googlen sijasta jotain ihme Ask:ia. Mikä se on ja miten siitä pääsee eroon? Mokomakin Ask tuputtaa ensin sponsoroituja sattumia ja sitten liudan ulkomaankielisiä perään. Eihän tuota jaksa ja osaa käyttää erkkikään. Mihin hävisi tuttu googeli?
  Vastaa viestiin

12.02.12, 14:07   #2 (linkki)
googlaaja
(Vierailija)

Sama ongelma, eli päivityksen jälkeen oletushakukoneena ei olekaan enää google vaan samainen Ask kuten aloittajalla, enkä ole osannut googlea takaisin palauttaa.

Kuinka Firefox Mozillassa saadaan oletushakukone muutettua?
  Vastaa viestiin
12.02.12, 21:16   #3 (linkki)
reijo_0
(Vierailija)

takas

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja googlaaja Näytä viesti
Sama ongelma, eli päivityksen jälkeen oletushakukoneena ei olekaan enää google vaan samainen Ask kuten aloittajalla, enkä ole osannut googlea takaisin palauttaa.

Kuinka Firefox Mozillassa saadaan oletushakukone muutettua?
Onhan siinä vaalikossa muitakin vaihtoehtoja hakukoneeksi kun
klikkaa valikon kuvaketta niin saa googlen takasi.
Minullakin on valmiina 7 erillaista hakukonetta.
  Vastaa viestiin
13.02.12, 12:01   #4 (linkki)
googlaaja
(Vierailija)

On valikossa kyllä, mutta siitä ei saa oletushakukonetta muutettua ja ainakin itselläni on kysymys juuri siitä, eli haluan että firefoxissa google on automaattisesti hakukoneena eikä yht´äkin ilmestynyt Ask joka on ihan pyllystä.

Eikö kenelläkään ole antaa kikkakakkosta jolla asia korjautuu ennalleen?
  Vastaa viestiin
13.02.12, 12:17   #5 (linkki)
Jx

Käyttäjän Jx avatari

Rekisteröitynyt: 07/2006
Sijainti: Pääkaupunkiseutu
Lainaus:
On valikossa kyllä, mutta siitä ei saa oletushakukonetta muutettua ja ainakin itselläni on kysymys juuri siitä, eli haluan että firefoxissa google on automaattisesti hakukoneena eikä yht´äkin ilmestynyt Ask joka on ihan pyllystä.

Eikö kenelläkään ole antaa kikkakakkosta jolla asia korjautuu ennalleen?
Miksi käyttää firefoxia, kun IE toimii paremmin ja siinä on vähemmän ongelmia eli kannattaisiko alkaa käyttämään IE:tä?
  Vastaa viestiin
13.02.12, 18:05   #6 (linkki)
Ei kannata
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jx Näytä viesti
Miksi käyttää firefoxia, kun IE toimii paremmin ja siinä on vähemmän ongelmia eli kannattaisiko alkaa käyttämään IE:tä?
IE:ssä on paljon enemmän tietoturva-aukkoja.
  Vastaa viestiin
13.02.12, 20:36   #7 (linkki)
googlaaja
(Vierailija)

En ala käyttämään IE:tä sillä olen tähän saakka ollut oikein tyytyväinen tulikettuun. Odottelen siis kiltisti että joku viisaampi osaisi neuvoa tässä ongelmatilanteessani.

Onko aloittaja saanut apua jostain muualta?
  Vastaa viestiin
14.02.12, 10:47   #8 (linkki)
näin minulla
(Vierailija)

Asetukset - Yleiset - Aloitussivu - Google (Kirjoitetaan kohtaan aloitussivu) Ok. Siinä se.
  Vastaa viestiin
14.02.12, 10:49   #9 (linkki)
näin minulla
(Vierailija)

Asetusikkuna - Yleiset-paneeli | Ohje | Firefox-tuki tässä lisää tietoa
  Vastaa viestiin
16.02.12, 13:43   #10 (linkki)
googlaaja
(Vierailija)

näin minulla

Joo, noilla ohjeilla saa kyllä Firefoxin avautumaan googlen sivulle ja pääsin raivostuttavasti Ask´ista eroon ja hyvä niin, tähän on tyytyminen ellei toista keinoa ole.

Alunperin mulle kyllä tuli ekaksi Firefoxin oma aloitussivu (jota nyt ei näy) ja hakukoneena oli siis aina google.

Edelleen kyllä toivoisin että jollain keinolla saisin Firefoxin oletushakukoneen muutettua Ask´ista googleen, aivan kuten vuosikausia se mulla on ollut. Nyt päivitystoiminto teki ilkeän tepposen.

Hermothan tämän kanssa menee!
  Vastaa viestiin
20.02.12, 08:49   #11 (linkki)
kettumarja
(Vierailija)

Lainaus:
En ala käyttämään IE:tä sillä olen tähän saakka ollut oikein tyytyväinen tulikettuun. Odottelen siis kiltisti että joku viisaampi osaisi neuvoa tässä ongelmatilanteessani.

Onko aloittaja saanut apua jostain muualta?

Apua ei ole tullut eli tilanne on sama kuin aloituksessani. Ask hyökkii koko ajan kun Firefoxia käytän. On muuten luvattoman huono hakukone.
  Vastaa viestiin
20.02.12, 11:54   #12 (linkki)
auttaiskohan
(Vierailija)

Firefox - Työkalut - Asetukset - Yleiset - (alhaalla oikealla) Hallinnoi lisäosia - Laajennukset -Ask( jos kerran on koneella) Poista
  Vastaa viestiin
07.05.12, 11:40   #13 (linkki)
hhhh
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja auttaiskohan Näytä viesti
Firefox - Työkalut - Asetukset - Yleiset - (alhaalla oikealla) Hallinnoi lisäosia - Laajennukset -Ask( jos kerran on koneella) Poista

Mulla sama ongelma. Tuota just yritin poistaa noin ja luulin jo että onnistui, mutta ei. Nyt taas kun yritän hakea jotain googlella, niin joudun aina ask:in sivulle. En voi siis hakea googlella mitään, kun vaikka yritän, niin tulokset tulee aina ASKin sivulta. Ja se on ihan surkea hakukone.
  Vastaa viestiin
12.05.12, 16:56   #14 (linkki)
kettumarja
(Vierailija)

Ask on täälläkin yhä riesana. Pelkele!
  Vastaa viestiin
20.05.12, 09:50   #15 (linkki)
Kuperkeikkaa
(Vierailija)

Vaihda selain

Vaihda selain Safariin, niin johan löytyy google eikä mikään ask häiriköi.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku