Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Kristallipallo > Ennustukset
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
11.02.12, 21:40   #1 (linkki)
huolimaton
(Vierailija)

kadonnut lompakko

Katsooko joku mitä lompakollen tapahtui. Kaikki kortit meni ja pankkikortit kuoletettu. Saanko lompakkoa takaisin?
  Vastaa viestiin

11.02.12, 21:53   #2 (linkki)
jepssss
(Vierailija)

Jotakin hässäkkää on sen kanssa. Porukalla tonkivat sitä, kauhealla kiireellä ja säpinällä, sitten paiskaavat menemään. Sitä ennen pemistetään sisälmykset katuun. Jos takaisin saat niin tyhjänä..
  Vastaa viestiin
11.02.12, 22:04   #3 (linkki)
huolimaton
(Vierailija)

kadonnut lompakko

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jepssss Näytä viesti
Jotakin hässäkkää on sen kanssa. Porukalla tonkivat sitä, kauhealla kiireellä ja säpinällä, sitten paiskaavat menemään. Sitä ennen pemistetään sisälmykset katuun. Jos takaisin saat niin tyhjänä..
Kiitos vastauksesta, näin arvelinkin, että ajokorttia,kela-kortteja ja muitakaan vain minulle tärkeitä kortteja en tule takaisin saamaan. Rahaa, kun lompakossa ei ollut yhtään.
  Vastaa viestiin
11.02.12, 22:10   #4 (linkki)
jepssss
(Vierailija)

Tätä sattuu ;( Ajokorttihakemus kannattaa muuten laittaa heti vireille, itsellä joskus katosi ja kun en noin kuukauteen älynnyt hakea uutta, sain sitä selitellä...Ja kesti aikansa kun se tuli.

Tsemppiä, toivoisin, että olisin väärässä...:/
  Vastaa viestiin
12.02.12, 13:50   #5 (linkki)
huolimaton
(Vierailija)

kadonnut lompakko

Lainaus:
Tätä sattuu ;( Ajokorttihakemus kannattaa muuten laittaa heti vireille, itsellä joskus katosi ja kun en noin kuukauteen älynnyt hakea uutta, sain sitä selitellä...Ja kesti aikansa kun se tuli.

Tsemppiä, toivoisin, että olisin väärässä...:/
Et ollut väärässä, mutta olin itsekin väärässä. En kadottanut lompakkoani vaan se on onnistuttu varastamaan sen jälkeen, kun olen käyttänyt pankkikorttiani ja näpytellyt tunnuslukuni. Tällä hetkellä kaksi samalla tunnusluvulla olevaa pankkitiliä on tyhjennetty
ja taloudellliset tappiot ovat tällä hetkellä 11 000 euroa :'( Ajokorttia ei kannata uusia poliisin mukaan vielä aikoihin, koska ilman ajokorttiakin voi ajaa
  Vastaa viestiin
12.02.12, 17:38   #6 (linkki)
sivullinen
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja huolimaton Näytä viesti
Et ollut väärässä, mutta olin itsekin väärässä. En kadottanut lompakkoani vaan se on onnistuttu varastamaan sen jälkeen, kun olen käyttänyt pankkikorttiani ja näpytellyt tunnuslukuni. Tällä hetkellä kaksi samalla tunnusluvulla olevaa pankkitiliä on tyhjennetty
ja taloudellliset tappiot ovat tällä hetkellä 11 000 euroa :'( Ajokorttia ei kannata uusia poliisin mukaan vielä aikoihin, koska ilman ajokorttiakin voi ajaa

Voi itku puolestasi! Minuakin harmittaa vietävästi vaikka en edes sinua tunne! Yritä ajatella että se on kuitenkin vain rahaa, kukaan ei ole kuollut. Laiha lohtu varmasti mutta ei paljon muuta voi. Tsemppiä sinulle!
  Vastaa viestiin
12.02.12, 18:47   #7 (linkki)
..tuli mieleen..
(Vierailija)

..että käyppä katsomassa onko sielä mistä viimeksi nostit rahat, videoitu nosto automaatti, jospa jonossa näkyisi tunnusluvun kurkistelija..ostareilla on.
  Vastaa viestiin
12.02.12, 20:01   #8 (linkki)
trolli?
(Vierailija)

Lainaus:
Kahteen eri pankkitiliin ei ole saamaa tunnuslukua, eli taitaa olla vähän keksitty juttu...? Korteissakaan ei ole samaa tunnuslukua, kun sitä ei voi valita itse vaan se annetaan pankista.
  Vastaa viestiin
12.02.12, 20:20   #9 (linkki)
huolimaton
(Vierailija)

kadonnut lompakko

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja trolli? Näytä viesti
Kahteen eri pankkitiliin ei ole saamaa tunnuslukua, eli taitaa olla vähän keksitty juttu...? Korteissakaan ei ole samaa tunnuslukua, kun sitä ei voi valita itse vaan se annetaan pankista.
En ole trolli, minulla on kahteen tiliin sama tunnusluku, toinen oma käyttötilini omalla kortilla ja toinen luottotili eli visakorttini. Kyllä korteissa on sama tunnusluku, itse sain valita oman tunnuslukuni aikoinani Sampopankista.
Voi kun olisin ollutkin trolli, mutta mitä ihmettä minä hyötyisin tänne kirjoittelusta????? Pistin tämän kysymyksen eilen, kun ahdisti kadonnut lompakko niin paljon. Tänään vastasin lisää, kun aamulla näin tilini ja visatilini täysin tyhjänä ja kävin poliisilaitoksella tekemässä rikosilmoituksen.

Yritän nipistää itseäni mahdollisimman lujaa, jotta olisinkin oikeasti trolli, joka herää pahasta painajaisunesta :(
  Vastaa viestiin
12.02.12, 20:22   #10 (linkki)
huolimaton
(Vierailija)

kadonnut lompakko

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ..tuli mieleen.. Näytä viesti
..että käyppä katsomassa onko sielä mistä viimeksi nostit rahat, videoitu nosto automaatti, jospa jonossa näkyisi tunnusluvun kurkistelija..ostareilla on.
Käsittääkseni kamera siinä on, mutta poliisi sanoi, että kuka sitten on se henkilö, joka tunnistaa varkaan? Tämä tapahtui Helsingin keskustassa ja poliisi epäili varkaan jo lähteneen lautalla kotimaahansa :( :(
  Vastaa viestiin
12.02.12, 20:24   #11 (linkki)
huolimaton
(Vierailija)

kadonnut lompakko

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sivullinen Näytä viesti
Voi itku puolestasi! Minuakin harmittaa vietävästi vaikka en edes sinua tunne! Yritä ajatella että se on kuitenkin vain rahaa, kukaan ei ole kuollut. Laiha lohtu varmasti mutta ei paljon muuta voi. Tsemppiä sinulle!

Kiitos paljon myötätunnosta! Ystäväni sanoi samaa ihan samaa, että se vain rahaa ja onneksi kukaan ei ole kuollut. Täytyy vain yrittää saada maksusopimus luottokortti tilin maksuista pankin kanssa, koska yhtään ylimääräistä minulla ei enää ole.
  Vastaa viestiin
12.02.12, 21:45   #12 (linkki)
jepssss
(Vierailija)

Voi taivas!!! Hirveän isot pahoittelut! Tuntuupa pahalta puolestasi! Et siis ehtinytkän kuolettaa kortteja ;(. Onhan pieni mahdollisuus, että saadaan kiinni, mutta aika pieni ;(

Mietin että ihmevastaus poliisilta, että ajokorttia ei tarvi uusia aikoihin. Pieni asia kyllä tuon isomman rinnalla, mutta jos sattuu virkaintoinen poliisi, niin ajokortitta ajostakin voi sakottaa :(. Tee ainakin katoamisilmoitus mahd. pian ja pyydä väliaikainen kortti. Voi ei, kun ikävä tilanne!

Jaksamisia!!!
  Vastaa viestiin
12.02.12, 23:00   #13 (linkki)
huolimaton
(Vierailija)

kadonnut lompakko

Lainaus:
Voi taivas!!! Hirveän isot pahoittelut! Tuntuupa pahalta puolestasi! Et siis ehtinytkän kuolettaa kortteja ;(. Onhan pieni mahdollisuus, että saadaan kiinni, mutta aika pieni ;(

Mietin että ihmevastaus poliisilta, että ajokorttia ei tarvi uusia aikoihin. Pieni asia kyllä tuon isomman rinnalla, mutta jos sattuu virkaintoinen poliisi, niin ajokortitta ajostakin voi sakottaa :(. Tee ainakin katoamisilmoitus mahd. pian ja pyydä väliaikainen kortti. Voi ei, kun ikävä tilanne!

Jaksamisia!!!
Kiitos, yritän jaksaa! Luulin, että olin ennättänyt kuolettaa kortit, mutta pitkäkyntinen oli minuakin nopeampi :( Polisi sanoi, että joskus nämä varkaat heittävät muut paperit roskiin, josta pullojenkerääjät niitä sitten löytävät ja palauttavat poliisilaitokselle. Sakkoja ei kuulema tule sen takia, kun merkintä, että ajokortti on varastettu. Poliisi tuumasi, kun kysyin ajokortista, että hei eihän sitä kortilla ajeta vaan ajo-oikeudella. Jos ajokortti ei ole mukana ilman pätevää syytä, niin silloin rikesakon määrä on 50 euroa, mutta kyllähän minun on se jossakin vaiheessa haettava kuitenkin. Kelakortit ja muut menee huomenna tilaukseen.
  Vastaa viestiin
19.02.12, 14:03   #14 (linkki)
huolimaton
(Vierailija)

kadonnut lompakko

Lainaus:
Kyselin viime lauantaina lompakkoni kohtalosta. Sain kuin sainkin lompakkoni takaisin viime torstaina. Anastajat olivat heittäneet lompakon roskiin sen jälkeen, kun olivat tyhjentäneet pankki- ja visatilini. Sain kaikki kortit takaisin, kiitos ystävällisen pullojenkerääjän, joka oli toimittanut lompakon Helsingin poliisilaitokselle.
  Vastaa viestiin
19.02.12, 14:47   #15 (linkki)
Kaiken kokenut
(Vierailija)

sille jollekin kysyjälle niin on tosiaan tosiaan mahdollista saada sama tunnusluku useampaan korttiin. Eikä mahdollisen varkauden takia kannata pitää tunnuslukua mukanaan vaan opetella se ulkoa. Sinulla ei tosin ollut tuosta kyse vaan olivat kurkkineet selän takana tunnuslukusi?

Tuli mieleen että oletko kysynyt pankista joudutko maksamaan itse varastetun summan? Onko tarkistettu ettei automaatissa ole jotain kopioijaa tms. jolla olisivat saaneet tunnusluvun tietoonsa. Silloin ei ainakaan voida laittaa vastuuseen oman tunnusluvun huolimattomasta säilyttämisestä. Vai katsotaanko sinun olleen huolimaton kun joku pääsi kurkkimaan tunnuslukusi (voiko sitä aina kaikilla automaateilla edes estää?).
Kun minulta vietiin lompakko en olisi joutunut maksamaan koska tunnuslukuni ei ollut lompakossa. Minulta ei myös kurkittu auyomaatilla tunnuslukua vaan vietiin "vain" lompakko paperieneen ja onneksi vähine rahoineen.
Otapa selville tarvitseeko sinun kärsiä tämä menetys omissa nahoissasi ja lue myös itse tarkkaan kortin ehdot että voit olla varma että asia tulkitaan oikein.

Todella harmi tuo mitä pääsivät tekemään. Hyvä että sentään säästyit korttien uusimiselta, vaikka eipä tuo varmaan paljoa lohduta. Toivotaan ettet joudu itse maksumieheksi.
  Vastaa viestiin
19.02.12, 15:57   #16 (linkki)
huolimaton
(Vierailija)

kadonnut lompakko

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaiken kokenut Näytä viesti
sille jollekin kysyjälle niin on tosiaan tosiaan mahdollista saada sama tunnusluku useampaan korttiin. Eikä mahdollisen varkauden takia kannata pitää tunnuslukua mukanaan vaan opetella se ulkoa. Sinulla ei tosin ollut tuosta kyse vaan olivat kurkkineet selän takana tunnuslukusi?

Tuli mieleen että oletko kysynyt pankista joudutko maksamaan itse varastetun summan?

Onko tarkistettu ettei automaatissa ole jotain kopioijaa tms. jolla olisivat saaneet tunnusluvun tietoonsa. Silloin ei ainakaan voida laittaa vastuuseen oman tunnusluvun huolimattomasta säilyttämisestä. Vai katsotaanko sinun olleen huolimaton kun joku pääsi kurkkimaan tunnuslukusi (voiko sitä aina kaikilla automaateilla edes estää?).
Kun minulta vietiin lompakko en olisi joutunut maksamaan koska tunnuslukuni ei ollut lompakossa. Minulta ei myös kurkittu auyomaatilla tunnuslukua vaan vietiin "vain" lompakko paperieneen ja onneksi vähine rahoineen.
Otapa selville tarvitseeko sinun kärsiä tämä menetys omissa nahoissasi ja lue myös itse tarkkaan kortin ehdot että voit olla varma että asia tulkitaan oikein.

Todella harmi tuo mitä pääsivät tekemään. Hyvä että sentään säästyit korttien uusimiselta, vaikka eipä tuo varmaan paljoa lohduta. Toivotaan ettet joudu itse maksumieheksi.
Tein asiasta korttireklamaation pankin vinkin perusteella, he tutkivat asiaa, että joudunko maksamaan vai meneekö se heidän vakuutuksestaan. Kotivakuutus ei näitä korvaa.

Tunnusluku oli minulla pelkästään muistissa, mutta onnistuivat sen saamaan maksutilanteessa tietoon. En siis suojannut kädellä, kun näpyttelin tunnuslukua :( Poliisilla on valvontakamerakuvat automaatilta, en sitten tiedä, että minkälaatuiset, kun poliisi ei niitä tässä vaiheessa suostu näyttämään.

Ajattelen asiaa pessimistisesti, niin että joudun korvaamaan menetetyt rahat. Näin en pety niin pahasti, kun vastaus tulee :( Pitkään tämä tulee kirpaisemaan, mutta tästä viisastuneena tililläni on asetuksena hyvin pienet nostorajat. Eniten tunne tällä hetkellä vihaa varkaita kohtaan ja mietinkin sitä, että nythän oli kyse vain rahasta. Millaista vihaa tuntisin siinä vaiheessa, jos joku tekisi pahaa lapselleni tai läheisilleni. Anteeksiantoon tarvitsisin varmasti sellaisessa tapauksessa paljon apua, kun nytkään ei ymmärrys riitä.
  Vastaa viestiin
19.02.12, 20:22   #17 (linkki)
Kaiken kokenut
(Vierailija)

Lainaus:
Tein asiasta korttireklamaation pankin vinkin perusteella, he tutkivat asiaa, että joudunko maksamaan vai meneekö se heidän vakuutuksestaan. Kotivakuutus ei näitä korvaa.

Tunnusluku oli minulla pelkästään muistissa, mutta onnistuivat sen saamaan maksutilanteessa tietoon. En siis suojannut kädellä, kun näpyttelin tunnuslukua :( Poliisilla on valvontakamerakuvat automaatilta, en sitten tiedä, että minkälaatuiset, kun poliisi ei niitä tässä vaiheessa suostu näyttämään.

Ajattelen asiaa pessimistisesti, niin että joudun korvaamaan menetetyt rahat. Näin en pety niin pahasti, kun vastaus tulee :( Pitkään tämä tulee kirpaisemaan, mutta tästä viisastuneena tililläni on asetuksena hyvin pienet nostorajat. Eniten tunne tällä hetkellä vihaa varkaita kohtaan ja mietinkin sitä, että nythän oli kyse vain rahasta. Millaista vihaa tuntisin siinä vaiheessa, jos joku tekisi pahaa lapselleni tai läheisilleni. Anteeksiantoon tarvitsisin varmasti sellaisessa tapauksessa paljon apua, kun nytkään ei ymmärrys riitä.

Tuo alhainen nostoraja on todellakin myös hyvä juttu. Kai sitä onkin vihainen tuollaisesta. Minä olin loukkaantunut: kuinka joku kehtaa viedä jonkun omaa. Pidin mielessäni lyhyen moraalisaarnan tekijälle, varsinkin kun pelkäsin että rahani olisi ehditty viedä enkä saanut sitä pariin päivään selville onko. Toisaalta tajusin miten maailma makaa ja miksi kehtaavat...ihmisiä tulee tänne niin eri olosuhteista ja arvomaailmoista...Tuo että joku tekee pahaa omalle lapselle tai muulle läheiselle onkin todella raskas kokemus. Omakohtaisesti voin sanoa että seuraahan siinä usein loppuelämäksi ainakin surullinen muisto kun mieleen kuitenkin jää ajatus rakkaan tuskasta ja avuttomuudesta pahuuden edessä jota viaton kokematon uhri ei voi edes todeksi käsittää. Vaikka anteeksi olisi annettu eikä vihaa olisi niin jää jäljelle työskenneltäväksi rakkaan kohtalo. Tämä vain yhtenä kertomuksena. On todella arvokasta että' jotkut ihmiset kuten Elisabeth Rehn ja Helena Ranta ovat kyenneet työskentelemään oloissa joissa ainakin Rehn on ollut läheisessä kontakteissa uhreihin ja sitten kuullut mitä heille on tehty. Ainakin Rehn mutta muistaakseni kummatkin ovat joissain haastatteluissa kertoneet että nekin muistot seuraavat mukana ajatuksissa ja unissa. Tuleepa tässä jo sotaveteraanimmekin mieleen, jotka joutuivat katsomaan ja kokemaan samat asiat heikkoina nälästä, unenpuutteesta ja turvantunteesta millään tasolla ja samalla näkemään mitä veljille tapahtui.
Taisi mennä jo aika ohi minkään aiheen tämä kirjoitukseni :) mutta totta on ettei maailma mikään ruusutarha ole...tai no, onhan elämässä paljon hyvääkin...on ihmisiä joilta ei voida varastaa edes kymppiä kun sitä ei ole. Ainakin itseäni jossain vaiheessa, nauratti silloin kun en tiennyt oliko rahani viety, että toisaalta on sitä aika "rikas" kun voi huolehtia siitä että rahat viedään :)
Ei tämä kirjoitus taida lohduttaa mutta ei kai se haittaakaan tee jos laitan tämän tulemaan?
  Vastaa viestiin
21.02.12, 16:52   #18 (linkki)
huolimaton
(Vierailija)

kadonnut lompakko

kiitos kirjoituksestasi, ei siitä mitään haittaa ollut :) Hyvää kevään jatkoa, minä odottelen yhä pankin päätöksiä ja jatkan elämääni nauttien siitä mitä minulla on
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku