| |  | |
01.06.12, 15:58
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | Vika!
Voisitko katsella myös minun ongelmiini? Olen työtön eikä rahat meinaa millään riittää elämiseen tässä perheessä. Näkyykö mitään helpotus siihen?
Lisäksi minun pitäisi päättää kahden eri koulun välillä, että kumman pääsykokeisiin menen ensi viikolla, vai menenkö ollenkaan. Masennus vaivaa ajoittain, mutta yrittämisen halua löytyy vielä. Ehkä taas uusi pettymys edessä, mutta vaikea päättää sovinko enemmän nuorten parissa työskentelyyn vai sosiaalityöhön. Ehkei sitä kannattaisi täällä kysyä, mutta kysyn kuitenkin. Päätös on kuitenkin pian tehtävä. Saisinko mitään vinkkiä sinun kautta näkyväksi?
| |
| | |
01.06.12, 20:29
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) |
Hei, ihan oman elämänviisauden pohjalta olen kirjoitellut, vaikkakin intuitiivisesti aina mutta varsinaista selvänäköä en ole käyttänyt kun se ei ihan pinnassa ole minulla.
Raha asioihin sanoisin että lakkaa odottamasta ihmettä, ala elää ihmettä siis ei puute elämää vaan runsaus elämää. Tämä voi kuulostaa hullulta mutta niin se toimii. Ajattele että kaikki järjestyy pian, rhojen puutteeseen ja siihen mitä siitä seuraa ei kannata uhrata yhtään ajatusta!
Kummassa koulutuksessa näet itsesi helpommin? Jo se, jos siinä kuvassa joku ns tökkii kertoo sinulle, että siihen on vielä esteitä ylitettävänä, mutta jos näet itsesi heti toisessa koulussa ja vielä innokkaana ja odottamassa kaikkea uutta mitä se voi tuoda tullessaan, kannattaa valita se.
Masennus kertoo sisäisen ja ulkoisen ristiriidasta, koeta saada selville mikä sinussa odottaa ulostulemistaan, mitä et vielä ole voinut itsessäsi ilmaista . Jos olet vähänkään luova, anna sen kukan kukkia, tai laita kukkimaan, luovuus ja virtaaminen ajaa ulos monia energiatukoksia, helpottaa virtaamista. Älä anna masennuksen tulla päällesi koko voimallaan, se on hyvin rankkaa.
Sosiaalityö tuo ihmisten asiat sinulle jollain tavalla selvitettäväksi, ehkä tämä on heijastusta omasta nykyisestä olostasi ?
Samoin voi tehdä nuorten parissa työskentely, mutta lapset ja nuoret ovat virtaavampia ja energisempia, ja voivat näin auttaa sinuakin, molemminpuolinen apu? Lapset taas kantavat niin paljon valoa mukanaan että jo heidän läsnäolo on "parantavaa", samoin nuoret vaikka heillä onkin taipumus sulkeutua kuoreensa. No nyt alkoi mennä jo sivuraiteille, toivottavasti sain heräteltyä joitain ajatuksia, pääasia ettet itse sulkeudu tai vaivu epätoivoon, niin asioilla on tapanaa järjestyä, ellei niitä varsinaiseti estetä järjestymästä :)
| |
| | |
07.06.12, 07:38
|
#3 (linkki)
| | (Vierailija) | Kiitos. Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vika Hei, ihan oman elämänviisauden pohjalta olen kirjoitellut, vaikkakin intuitiivisesti aina mutta varsinaista selvänäköä en ole käyttänyt kun se ei ihan pinnassa ole minulla.
Raha asioihin sanoisin että lakkaa odottamasta ihmettä, ala elää ihmettä siis ei puute elämää vaan runsaus elämää. Tämä voi kuulostaa hullulta mutta niin se toimii. Ajattele että kaikki järjestyy pian, rhojen puutteeseen ja siihen mitä siitä seuraa ei kannata uhrata yhtään ajatusta!
Kummassa koulutuksessa näet itsesi helpommin? Jo se, jos siinä kuvassa joku ns tökkii kertoo sinulle, että siihen on vielä esteitä ylitettävänä, mutta jos näet itsesi heti toisessa koulussa ja vielä innokkaana ja odottamassa kaikkea uutta mitä se voi tuoda tullessaan, kannattaa valita se.
Masennus kertoo sisäisen ja ulkoisen ristiriidasta, koeta saada selville mikä sinussa odottaa ulostulemistaan, mitä et vielä ole voinut itsessäsi ilmaista . Jos olet vähänkään luova, anna sen kukan kukkia, tai laita kukkimaan, luovuus ja virtaaminen ajaa ulos monia energiatukoksia, helpottaa virtaamista. Älä anna masennuksen tulla päällesi koko voimallaan, se on hyvin rankkaa.
Sosiaalityö tuo ihmisten asiat sinulle jollain tavalla selvitettäväksi, ehkä tämä on heijastusta omasta nykyisestä olostasi ?
Samoin voi tehdä nuorten parissa työskentely, mutta lapset ja nuoret ovat virtaavampia ja energisempia, ja voivat näin auttaa sinuakin, molemminpuolinen apu? Lapset taas kantavat niin paljon valoa mukanaan että jo heidän läsnäolo on "parantavaa", samoin nuoret vaikka heillä onkin taipumus sulkeutua kuoreensa. No nyt alkoi mennä jo sivuraiteille, toivottavasti sain heräteltyä joitain ajatuksia, pääasia ettet itse sulkeudu tai vaivu epätoivoon, niin asioilla on tapanaa järjestyä, ellei niitä varsinaiseti estetä järjestymästä :) | Nyt on jo kevyemmät energiat. Kävin eilen pääsykokeissa. Valitsin sitten tuon nuoriin tähtäävän koulutuksen. Nytv vaan jännittämään miten käy :)
Luova olen, mutta se pitää vaan päästää kunnolla irti. Voin aina paremmin kun pääsen toteuttamaan itseäni.
Kiitos vastuksestasi ja hyvää kesää!
| |
| | | | |