Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Kristallipallo > Ennustukset
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
09.06.12, 10:43   #1 (linkki)
epätoivoinen
(Vierailija)

Näkijä, katsoisitko?

Tilanteeni on äärimmäisen vaikea taloudellisesti. Tuntuu, että en enää selviä. Miten minun käy? Löydänkö ratkaisun? Voimia ei oikein ole, eikä keinoja.
  Vastaa viestiin
09.06.12, 12:52   #2 (linkki)
Et kai
(Vierailija)

Et kai kysy

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja epätoivoinen Näytä viesti
Tilanteeni on äärimmäisen vaikea taloudellisesti. Tuntuu, että en enää selviä. Miten minun käy? Löydänkö ratkaisun? Voimia ei oikein ole, eikä keinoja.

täällä suurelta osin taloudellisesti heikoilla eläviltä vastaajilta, miten sinun taloudellisesti heikko tilanne pitää ratkaista?

Oletko kääntynyt Takuu-Säätiön, sossun, kunnan velkaneuvonnan puoleen? Onko töihinmeno tullut mieleesi.

Mitä odotat vastaajilta? Että lottovoitto tai perintö on tulossa.

Et kertonut muuta kuin, että olet "äärimmäisen vaikeassa taloudellisessa" tilanteessa, kuten moni nykyään.

Minä en pysty vastamaan kysymykseesi. Mutta ehkä täällä on joku vastaaja, joka pystyy kertomaan keinot, jolla "epätoivoinen" pääsee tolpilleen.
  Vastaa viestiin
09.06.12, 13:19   #3 (linkki)
Helmiliina
(Vierailija)

Kyllä sinä selviät

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja epätoivoinen Näytä viesti

Hei, minäkään en valitettavasti ole näkijä, mutta sanon silti, että sinä selviät. Jos elät Suomessa, olet kuitenkin turvatussa asemassa, vaikka tapahtuisi jokin taloudellinen katastrofi. Äärimmäisessä tilanteessa sosiaaliturva varmistaa mahdollisuudet peruselämään. Leveää leipää sillä ei saa ja monessa joutuu sinnittelemään. Hyvän mielikuvituksen omaavat osaavat elää myös varsin pienillä tuloilla, kun pystyvät vetämään kulunsa minimiin.

Olen ehkä vähän jäävi neuvomaan, koska olen itse nykyisin ihan hyvätuloinen. Olen kuitenkin ollut ylivelkainen ja tiedän, miltä tuntuu, kun rahahuolet tulevat yöuniin. Aikoinaan myös mieheni elämäntyö (perheyritys) oli mennä nurin yllättävän tapahtuman takia. Näistäkin selvittiin, kun nostettiin asiat pöydälle ja mietittiin pala palalta, miten asian voisi ratkaista.

Raha-asioissa ei kannata odottaa lottovoittoa, vaan ne on ratkaistava itse. Vain sinä itse tiedät, mihin olet valmis sitoutumaan oman elämäntilanteesi parantamiseksi.
  Vastaa viestiin
09.06.12, 20:08   #4 (linkki)
ap
(Vierailija)

kiitos

Kiitos Helmiina! Vastauksesi antoi voimia. Unohdan, että yksin ei tarvitse selvitä ihan kaikesta. Olen aina toiminut yksin, enkä ole tottunut turvautumaan apuun, vaikka kai sitä on saatavilla tosi kiperissä tilanteissa. Kai minä jotenkin selviän. Toisaalta minulla on hyvät voimavarat, vaikka rahat ovat nyt kertakaikkiaan loppu. Kiitos sinulle ja hyvää kesää!
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku