Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Kristallipallo > Ennustukset
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
15.06.12, 10:01   #1 (linkki)
Maiju
(Vierailija)

Korttien tulkinta apua

hei!

Minulla on suht hyvä suhde erääseen mieheen. Meillä ei juurikaan ole pahoja riitoja
tms. Mutta mies vähän "jo-jottelee kanssani", hänellä on myös vähäistä taipumusta narsismiin.
Hänessä on hyväkin puoli kyllä.

samaan aikaan tahdon olla hänen kanssaan ja samaan aikaan suhteen tulevaisuus näyttää melkein mahdottomalta.

Nostin 7-kortin pöydän mihin suuntaan suhde on kehittymässä.

Menneisyys: lanttien 7
Nykyisyys: intohimo
tulevaisuus: kuu
Mitä tehdä. maljojen ässä
Auttava/häiritsevä energia: sauvojen kaksi
Toiveet/pelot: sauvojen prinsessa
Tulos: sauvojen viisi

Erityisesti tuo kuu askarruttaa. Pitäisikö se tulkita muiden korttien pohjalta että miehellä on
salaisuuksia ja suhde osittain perustuu valheille? vai niin että kaikki ei ollutkaan niin huonoa kuin miltä aluksi näytti?

Auttavan/häiritsevän energian tulkitsisin jotenkin niin että pysähtyneisyys häiritsee suhdetta.

maljojen ässä jotenkin kehottaa kuitenkin rakastamaan ehdoitta.

Mahtaisiko sauvojen viisi meinata että suhteen eteen joutuu tekemään työtä, vai sitä että
suhde muuttuu myrskyisäksi?

kiitos avusta!
  Vastaa viestiin
15.06.12, 21:33   #2 (linkki)
satuin paikalle
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Maiju Näytä viesti
Menneisyys: lanttien 7
Nykyisyys: intohimo
tulevaisuus: kuu
Mitä tehdä. maljojen ässä
Auttava/häiritsevä energia: sauvojen kaksi
Toiveet/pelot: sauvojen prinsessa
Tulos: sauvojen viisi

Heippa,
Olen muutamia vuosia harjoitellut taroteilla katsomista, voin kertoa mitä nuo kortit mulle merkkaavat..

Lanttien 7: tässä kortissa on saavutettu elämässä ihan mukava elintaso tms, ja on tullut aika harkita haluaako lähteä tavoittelemaan jotain vielä enemmän, vai jäädä paikalleen, tuttuun ja turvalliseen.

Intohimo = ?? Käytän itse Rider Waite pakkaa, joten en tiedä mikä tämä kortti on. Nimi kuitenkin kertonee jo kortin sisällön. :)

Kuu: Tämä on valitettavasti kokemukseni mukaan aika ikävä kortti. Enteilee alakuloa, murehtimista yms... Korttiin sisältyy kuitenkin myös muistutus, että kuun valossa asiat näyttävät helposti vääristyneiltä. Itse ajattelen tämän niin että kaikki suru ei ole aina edes suremisen arvoista (esim. huonosti kohtelevan ihmisen perään itkeminen) ja että usein sitä ajattelee asioiden olevan huonommin kuin ne ovatkaan.

Maljojen ässä: Ässät tarkoittavat uusia alkuja, maljojen ässä tarkoittaa tapahtumana esim. uutta rakkautta. Ohjeena tämä kortti kehottaa avaamaan sydämensä ja suhtautua kaikkeen rakkaudella, tasapainoisesti, ei niin että uhraudut tai annat loukata itseäsi.

Sauvojen 2: Tämä on jotenkin vaikea kortti tulkita. Rider Waiten pakassa tässä kortissa on yksi ihminen ja kaksi sauvaa. Mihin hän tarvitsee molempia, vai tarvitseeko edes? Toisesta mies pitää kiinni, toinen on hänen selkänsä takana. Kuvassa mies pitää kädessään koko maailmaa ja ikäänkuin pohtii mitä sillä tekisi. Minulle tästä kortista välittyy jopa vähän itsekkäät fiilikset. Tämä voi tarkoittaa teistä kumpaa tahansa.
Ehkä mies ajattelee enimmäkseen vain itseään, ja/tai puntaroi onko hänestä sitoutumaan johonkin missä pitäisi ottaa toistakin huomioon. Ehkä sinun pitäisi olla itsekkäämpi ja pohtia mitä SINÄ todellisuudessa haluat ja tarvitset.
Olen aina käsittänyt tämän kortin jotenkin niin, että se kuvan henkilö voisi tehdä mitä ikinä hän haluaa, muokata maailman mieleisekseen, hänen pitäisi vain päättää mikä on hänelle tärkeintä.

Sauvojen prinsessa: Tämä on taas sellainen kortti jota ei ole minun pakassani, mutta jos tämä on vastaava kuin sauvojen lähetti, niin se voi tarkoittaa esim. lasta tai nuorta naista. Eli... toivotko lasta tämän miehen kanssa, tai pelkäätkö että hänellä on joku toinen? Menee ihan arvailuksi, itse varmaan tulkitset tämän paremmin.

Sauvojen 5: Harmin paikka, mutta tämä on kyllä yksi ärsyttävimpiä kortteja koko tarotpakassa. Ainakin itselleni tämä kortti tarkoittaa aina ärsyttäviä tilanteita, hermojen kiristymistä, vaikeuksia tulla toimeen ihmisten kanssa. Toki tämä kortti kehottaa etsimään kompromisseja ja yhteisiä näkemyksiä, mutta silti... aina kannattaa miettiä onko se lopulta sen arvoista, jos yhteiselo on voittopuolisesti tällaista taistelua.

Huomauttaisin vielä, että jos oma intuitiosi kertoo sinulle muita merkityksiä näille korteille niin todennäköisemmin ne ovat lähempänä totuutta. Nämä tulkintani ovat vain omalta kokemuspohjaltani. Toivottavasti tästä oli kuitenkin jotain pientä apua. :)
  Vastaa viestiin
17.06.12, 13:47   #3 (linkki)
maiju
(Vierailija)

korttien tulkinta apu

Paljon kiitoksia!

Sauvojen prinsessa osui nappiin. Minulla on Crowleyn pakka ja siinä kuvataan pelosta vapautumista, mitä työstän koko ajan. Edellisessä suhteessa minua petettiin jatkuvasti ja noista peloista on ollut vaikea päästä.

Kuu on kyllä vaikea kortti! Olen tässä tapauksessa ottanut sen kuitenkin positiivisesti, sillä kaikki on näyttänyt negatiiviseltä ja toinen ihan kamalalta ihmiseltä, eli jos se ei olekkaan niin "paha" kuin kuvittelen. crowley varoittaa kuun kohdalla myös siitä että vastaan voi tulla tiennäyttäjiä jotka eivät itsekkään tiedä tietä. Konsultoimani selvänäkijä oli sitä mieltä että unohda se jätkä saat paremman.
Tuossa kohti tuli kyllä niin välitön reaktio että muita en halua, joten sydän ei halua suhteesta vielä lähteä.

Mielenkiintoinen näkökulma tämä itsekkyys.. Sekin on ollut teemana tässä puolin ja toisin.
Molemmat haukkuvat toisiaan itsekkäiksi. En ole tarpeeksi objektiivinen sanomaan onko molemmat sitten liian itsekkäitä vai ei. Minulla on kyllä "kynnysmatto" menneisyys, joten tulkkaisin sen ehkä niin että minun tulisi opetella olemaan hieman itsekkäämpi ja toisen epäitsekkäämpi. Usein hän ei ole tilanteissa minun kanssa yhdessä erityisesti jos paikalla on muita ihmisiä. En osaa selittää tuota enkä ole varma onko se minun puolelta itseluottamuksen puutetta vai mitä. Annan paljon hänelle kuitenkin anteeksi, koska hän on tottunut olemaan yksin. Pisin suhde ennen minua hänellä on kestänyt alle vuoden..

Tämä suhde on muutenkin niin kummallinen. Välillä tuntuu että suhde on ihan mahdoton, ettei esim. yhdessä asumisesta tulisi ikinä koskaan mitään ja yhteinen elämä tuntuu mahdottomuudelta. Itseäni turhauttaa myös että tässä on jo puolitoista vuotta lähinnä tapailtu.
Silti molemmilla tuntuisi olevan selkeä halu olla yhdessä. JOtenkin hassusti tässä suhteessa on minä ja sinä muttei meitä..

Lopputulokseksi saisin tästä että kuu kertoo ettei kaikki ole siltä miltä näyttää, prinsessa kehottaa päästämään irti peloista, sauvojen vitonen sanoo että selvittelyä on luvassa ja maljojen ässä kehoittaa ottamaan kaiken vastaan hyväksyen ja rakkaudella.

Tuosta sauvojen kakkosesta en sitten tiedä..

Paljon kiitoksia!
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku