Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Kristallipallo > Kristallipallo
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
20.08.06, 15:59   #1 (linkki)

Rekisteröitynyt: 06/2006
Nussuntai :)

Jaa jaaa täällä sitä näköjänsä syödään edelleenkin tota monen päivän vanhaa sekemetelisoppaa ja keppihevosella hämmennettynä ;)

Mulla oli joskus pentuna sellainen heppa :) omatekemä, mitähän järkee siinäkin on työntää yks keppi haarojen väliin ja kuvitella sitten, että se on oikea ;)

Siinä se tärkeimmät sitten olikin :) Hauskaa Nussuntaita :)
  Vastaa viestiin

20.08.06, 16:01   #2 (linkki)
daadaa
(Vierailija)

Re: Nussuntai :)

Nyt siis joudut sinäkin toteamaan, että hiljast o. Loogisesti seuraava kysymys on tietysti, että MIKSI?
  Vastaa viestiin
20.08.06, 16:06   #3 (linkki)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja daadaa
Nyt siis joudut sinäkin toteamaan, että hiljast o. Loogisesti seuraava kysymys on tietysti, että MIKSI?
Minulla ei ole hiljaista, teillä taitaa olla kun en ole aloittamassa keskusteluja täällä ;) oiskohan se syynä ;) Itsestähän se on kiinni kuinka on kiinnostunut asioista, täällä on oltu enemmän kiinnostuneita muista ihmisistä :)

Koettakaa nyt herätellä tätä palloa :)
  Vastaa viestiin
20.08.06, 16:14   #4 (linkki)
daadaa
(Vierailija)

Kukaan ei ole korvaamaton. Pallo taisi pyöriä ennen minun osallistumistani ja niin varmasti myös ennen sinun osallistumistasi.
  Vastaa viestiin
20.08.06, 16:22   #5 (linkki)
hepan omistaja
(Vierailija)

daadaa.....

Ei nokis varmaan sitä tarkoittanut, otitko itseesi ?

Keppihevonen on tainnut kuulua jokaisen tytön ja pojan lapsuuteen...jos muistan oikein niin minun heppani oli valkoinen... hepan harjas oli ruskea ja letitetty ja keppi oli mustaksi maalattu... millainen sinulla oli nokinenu ? toit kivan muiston mieleeni... :D
  Vastaa viestiin
20.08.06, 16:34   #6 (linkki)

Rekisteröitynyt: 07/2006

Sul on Nokis sitten sitkee ihailija :)

Ei vaan taida tietää miten päin sinua pitäis kosiskella; huutaa niin julmetusti että kaikki naavakorvaiset noidatkin huomaa vai hiljaa hipsutella jossain sivussa.

Minä painun pehkuihin. Tuli taasen univelkaa kun pitkin maita lentelin ja sehän täytyy maksaa vällyjen välissä. Jos vaikka illaks sitten tokenis.
  Vastaa viestiin
20.08.06, 17:38   #7 (linkki)
=?
(Vierailija)

Kuvittele nokis....kaikki pallolaiset riviin ja keppihevonen haarojen väliin, tämä oli "vitsi" :D
  Vastaa viestiin
20.08.06, 17:56   #8 (linkki)
Cypressos Narsissos
(Vierailija)

Hei kaikki noidat ja noidanmieliset noitaystävälliset.

Olen ihan naatti! Olen tänään istunut yli tunnin kirkossa ja olen vieläkin siitä niin järkyttynyt, etten pysty vielä tätä kokemusta teidän kanssanne jakaa.
Nyt menen ja juon kunnon nussuntai-kahvit ja yritän ryhdistäytyä. Vaikka, voi se olla että olen nujerrettu iäistyyteen asti ja kahvikaan ei enää auta.....
No, katsotaan ja palaillaan.

Aina teidän niin järkyttynyt Pia, joka ei jaksa edes rekkautua mutta on kuitenkin itsensä (tai sitten ei vaan transformoitunut zombie ;))
  Vastaa viestiin
20.08.06, 19:34   #9 (linkki)
On vain yksi minä :)

Käyttäjän Astara avatari

Terve narsissossi :D
Miltä elämä näyttää nussuntai-kahvin jälkeen, vieläkö järkyttää?

Kirkkohan on ihan kiva paikka istuskella, ne saarnathan siitä tekee vähän kiusallisen paikan oleskella...

Terv. nussuntai-kahvitteleva Astis
  Vastaa viestiin
20.08.06, 20:02   #10 (linkki)
Psyko
(Vierailija)

mieluummin jo kirkonmenoja kuuntelee kirkon ulkopuolelta jos olis siihen tarvis..nusutteletteko ensi nussuntainaki?
  Vastaa viestiin
20.08.06, 20:11   #11 (linkki)

Althea :) sitkee tuntuu olevan, sitkeempi kuin naudan liha joka on tapettu ylämäkeen :) eikö sulla ole vielä omaa lentäjää, itekö sä sitä luutaa ohjaat, mä olen siirtynyt nykyaikaan, oma pilotti ja kaikki on automatisoitua :) mä voin lainata omaa perämiestä sulle silloin tällöin :)

Pia :)

Kirkko on kumma paikka, siellä pitäis mielen ja kehon rentoutua, niin siellä vaan ahistuu :( viime vuonna olin hautajaisissa, mutta kun aloin sitä pappia kuuntelemaan niin oli vähän vaikea olla :) jutteli aikuisille ihmisille kuin pienille lapsille, hyvä etten laittanut peukaloa suuhuni ja alkanut sitä luttuuttaan siinä virren veisujen välillä. Ehkä pappi yritti sillain lähestyä surevia ihmisiä, mutta minusta se tuntui lähinnä koomiselta, ottaen huomioon kuitenkin tilaisuuden vakavuuden, tässä tilaisuudessa papin arvokkuus mureni silmissäni kerta heitolla :)

Ja Astara narsispussis halitus :) äläkä lipitä sitä kahvia, mä join vasta pari kuppia hitto menee yöunet mutta en kehdannut olla juomattakaan, tässä sitten kukutaan puolille öin, tai ei tässä tarkoitus olisi viettää elokuvailtaa :)

Vastaa viestiin
20.08.06, 20:51   #12 (linkki)
Pia pianonpimputtaja
(Vierailija)

No niin, alkaa jo hiukan helpottamaan :). Kirkko rakennuksena oli todella kaunis ja kauniita olivat konfirmantitkin. Ihania nuoria, raikkaita ja iloisia ihmisiä. Kaikki oli oikeastaan aika miellyttävää siihen asti kun pappi rupesi puhumaan (saarnaamaan?). Hänellä oli miellyttävä matala, vähän sellainen samettinen ääni. Iloisen ja rauhallisen oloinenkin mies oli, mutta jenttanpåå mitkä jutut!!!!????

Jos täällä ollaan jauhettu jostakin uhkailusta, niin mitähän se oli!Hän ihan oikeasti sanoi, että jos ei nyt juuri tällä sekunnilla valitse Jeesuksen polkua ja vielä iloisena, niin sitten on suunnattoman suuret aarteet ulottumattomissasi.

Miten käy heidän, jotka eivät juuri silloin jaksaneet olla iloisia, mutta valitsivat kuitenkin Jeesuksen polun (mikä lie sekin?)? Ilman aarretta surutta ja lopullisesit jäivät! Entä he, jotka halusivat vähän fundeerata asiaa, ja valitsivatkin vasta tunnin kuluttua? Ei heillekään ollut enää aarretta josta ammentaa.

Jumala kuulemma rakastaa kaikkia pyyteettä. No, helppohan sen on! Sehän tämän legendan mukaan tietää kaiken alusta loppuun! Kyllähän silloin voi rakastaa ja rakastaa ja rakastaa maailman ääriin ja siitäkin vielä eteenpäin! Mutta me jotka emme tätä tietoa omaa, miksi ihmeessä meiltä vaaditaan Jumalan rakastamista, kun ei ole mitään takeita siitä onko sellaista olemassakaan siinä muodossa kuin tämä pappi siellä julisti!

Ja jotta oltaisiin kuitenkin saatu vähän sellaista tekohurskasta "me" henkeä tähän uhkailun lomaan, piti ihan mainita että Ruotsissa vain noin 30% nuorisosta enää konfirmoituu. Tuli heti kunnon SUomi-Ruotsi maaotteluhenki saliin. "kyllä me vaan ollaan hyviä ja meitä varmasti rankaistaan vähemmän kuin noita kamalia Svenskejä"-helpotuksen huokaus oli melkein korvin kuultavaa :).

Sitten hän kertoi kamalan itkustoorin jostakin kehitysvammaisesta lapsesta joka halusi konfirmoitua vaikka vanhemmat olivat hävittömät eronneet kirkosta. No, saihan tämä lapsi konfirmoitua, mutta kun vanhemmat eivät suostuneet ehtoolliselle konfirmaatiotilanteessa, tämä kehitysvammainen lapsi itki kirkossa!! Ja taas tuntui sellainen "kyllä minä ainakin menen nyt tuonne ylös, etten vaan ole yhtä kamala kuin nuo"- huokaus salissa. Ja saakeli, sinnehän sitten änkkäs koko porukka jotta tilaisuus kusi aikataulussa ainakin 10 minsaa. Yritti ne järjestää sinne lisätarjoilua sivuille, mutta kun porukka ei älynnyt mennä sinne!

Ei siinä mitään, kauniit puitteet, ihanat nuoret ihmiset ja kauniisti pukeutuneita vanhempia ja sukulaisia, paljon ruusuja. Mutta miksi ihmeessä tuollaista puhetta, uhkailua ja esimerkki uhreja tarjolle riepoteltaviksi?

Seremonian jälkeen oli sitten iloista porukkaa (ilmeisen helpottuneita siitä että se oli ohi), lisää ruusuja ja naurua. Jäin fundeeraamaan kuinka paljon enemmän sitä olisi ollut, jos ei olisi ollut niin ahdistavaa itse aktin aikana.

Jännä yksityiskohta oli kun pappi pyysi jokaista itse hiljaa miettimään mitä hänellä olisi anteeksipyydettävää. Odotin henkeäni pidellen, että kohta hän vaatiikin jokaisen sinne ylös viereensä julistamaan kaikelle kansalle syntinsä ja kertomaan kuinka usein masturboi, ja muut saisivat sitten ilkkua joko heti siinä tai tekopyhään tapaansa myöhemmin selän takana.

Huh, en mä sittenkään ole vielä toipunut :)ö Mielenkiintoinen kokemus ja ehdottoman tarpeellinen. Lupasin itselleni ettei minun ikinä enää tarvitse mennä tällaista riittiä todistamaan.

Kaikille heille, jotka tästä pitävät ja kokevat tämän omakseen, tietenkin suon sen. Minulle tämä ei vain sovi. MInun tapa ei varmasti sovi monelle muulle, mutta en minä ole sitä heille tyrkyttämässäkään, saatikka että heidän firmansa pitäisi sitä verorahoilla rahoittaa!

Olisko mitään kevyempää aihetta vielä tälle illalle? :D:D:D:D
  Vastaa viestiin
20.08.06, 21:01   #13 (linkki)

Omista kuljettajista puheen ollen. Minä se joudun aina mitä ihmeellisimpiin kuljetusselkkauksiin. (nää on näitä "kun kuski sai hermoromahduksen" -päiviä. Tässä vähän aikaa sitten bussikuski heitti kaikki matkustajat pihalle bussistaan -paitsi minut. Minä pääsin perille, muiden piti jäädä puolimatkassa pois. Mut kun on niin hauska jättää tarina puoleenväliin, niin en kerro miksi juuri minä sain jatkaa matkustajana. :) Nimimerkki matkustanut joskus junassakin ilmaiseksi kun konnari ei viitsinyt lähteä hakemaan rahastuslaitetta.

Kaveritkin jo tajuaa olla lähtemättä kanssani juna tai bussimatkoille, jos eivät halua jännitystä matkoilleen. Vimeks olikin savolaiseukkoja junan vaunu puolillaan. Voi sitä melskettä ja yletöntä höselleystä!

Niin ja niitä perämiehiä nou tänks! En oo vielä edes toipunut siitä herra Ricasta. Nou tänks! Minä ohjaan luutaani itte. Itte. Mut mulla onkin uusin malli, että sehän kulkee ihan ajatuksella, ja joskus jopa ilman sitä. Jos joku tahtoo tulla mukaan lentelemään, niin paras pysyä vierellä vaan. Ei perässä eikä edellä, vaan vierellä. Se on se paras (mutta vaikein) paikka.

No olikos tossa kepeyttä tarpeeksi Pia ja saitteko nauraa?

Kirkkotarinat kyllä on mahtavia, miten niistä aina nautinkaan ehe ehe...
  Vastaa viestiin
20.08.06, 21:12   #14 (linkki)

Tiiättekö että pelkäsin konfirmaatiossa. Kun siinä alttarille pakotettuna tajusin,että en voi millään hyväksyä kristittyjen uskontunnustusta. Että neitseestä syntynyt ja jalalallalllaa.... .

Mut siinä alttarilla polvistuneena " en voi uskoa tähän -tunnustukseni" jälkeen tulikin omat sanat mieleen, jotka saatoin sanoa niin ettei pappi kuule. :)))

Sanat vain tuli jostain ja sen jälkeen sainkin semmosen noitakokemuksen että oksat pois. Ja viiniä päälle. On se kumma ku riparilla ei saanut edes pojille puhua (meidät lukittiin huoneisiimme sen jälkeen kun "eräät" tytöt olivat "kuulemma" käyneet yöllä poikien tuvassa pelaamassa korttia. *huokaus*) ja sitten alttarilla kaadetaan viiniä nieluun ;)

Missä moraali oi kirkko :)
  Vastaa viestiin
20.08.06, 21:13   #15 (linkki)
Pia Peränais
(Vierailija)

Re: Althea

Juu, kyllä matkustelujutut aina kirkkojutut voittaa :). Kiitos!

Vierellä kuljenkin mielummin. Vaikeintahan se on, mutta paljon antoisampaa kuin perässä hiihtäminen, eteen kiilaaminen, alla musertuminen tai yllä leijaileminen. :)

Mä en ihan oikeasti aina jaksais ohjata itse luutaani. Tulee välillä niitä heikkoja hetkiä kun toivoo, että joku muu ottaisi luudan ja näyttäisi tien. Itseni tuntien, en kuitenkaan siinä kyydissä kauaa viihtyis, joten pitää vaan jaksaa. :)

Mulla on takanani sellaine puolitoistavuotta, kun tämä saakelin luuta ei oikein ole kulkenut kunnolla. En ole kuitenkaan hypännyt kenenkään muun kyytiin ja nyt alkaa jo matkanteko tuntumaan vähän iisimmältä. Tuntuu kivalta ajatella, että itse sen sai aikaiseksi ja itse sen kesti.
Joten niin perä- kuin muutkin miehet saa pysyä kaukana mun luudan varresta.
  Vastaa viestiin
20.08.06, 21:18   #16 (linkki)

Pia, vie se luuta huoltoon, tiiä vaikka saat samalta reissulta sit uuden perämiehen ;)
  Vastaa viestiin
20.08.06, 21:20   #17 (linkki)
Pia Vaihtonais
(Vierailija)

Ei se perämies vaihtamalla parane. Saattaa pahentua ja sitä riskiä en oo valmis ottamaan :)!
  Vastaa viestiin
20.08.06, 21:26   #18 (linkki)
Psyko
(Vierailija)

Peräsmieshän on sarjakuvasankari joka piereskeli joka paikas ja nai toisten naisia muiden sikailujensa lomassa...se ei liene sama kun teidän tarkoittama perämies?
  Vastaa viestiin
20.08.06, 21:31   #19 (linkki)
Allu
(Vierailija)

Ei Psyko, ei :)
  Vastaa viestiin
20.08.06, 21:35   #20 (linkki)
Illu
(Vierailija)

Noup! Ihan eri jätkästä jupistaan :).

Pia
  Vastaa viestiin
20.08.06, 21:47   #21 (linkki)

Ei meillä ole aina *se* asia mielessä vaikka miehistä puhutaan, oli ne sitten etulinjassa, tai peräpään miehiä ;)

Minä vietin oman rippikouluni kirkossa, oli sekin kokemus, tupakilla oltiin urkujen takana olevassa komerossa :) mitään ei olla poltettu, siinähän olis voinu vaikka kirkko palaa, ei tainnu ihan puukirkko olla kuitenkaan :)
Ja pojan perkeleet perässä juoksi ja niitä sai ikkunasta ulos mennä pakoon, mikä siinä on että pojat kun tulevat rippikouluikään, niin ne villiintyy sioiksi ja sikoina jatkavat elämäänsä :)
  Vastaa viestiin
20.08.06, 21:52   #22 (linkki)
Possufarmari
(Vierailija)

Hihii, tulee väistämättä Viivi ja Wagner mieleen :).Sikojahan ne, mutta mikä ihme siinäkin sitten on että jotkut meistä viittii vielä karsinansakin jakaa niiden kanssa vuositolkulla??!! :D

Pia
  Vastaa viestiin
20.08.06, 21:59   #23 (linkki)
Padelma
(Vierailija)

Astikselle ja Masukille tiedoksi, että meidän böndellä on vattuvallankumous! :) Muutamasta pensaasta on jo nyt tullut kilokaupalla vattuja. Niitä on syöty sellaisenaan, pakastettu ja hillottu. Uusia pensaita puskee hillittömään tahtiin ja joudun niitä murhaamaan kun ei enää tuttaville mahdu :'(.

Onkohan Masukki järjestänyt että maailma on täynnä vattuja kun hän tulee? Taidan lähettää ne nettikummilahjatarotkortit käärittynä vadelmanlehtiin :)

Vastaa viestiin
20.08.06, 22:04   #24 (linkki)
Nussuttelija
(Vierailija)

Oli sen verran rankka päivä ja ahdistavia kokemuksia, että painun unten maille juttelemaan oppaitteni kanssa vaihtoehtouskomuksista :).

Kaikille nussuttelijoille makoisia unia toivottaapi
Pia
  Vastaa viestiin
20.08.06, 22:36   #25 (linkki)

Samoin siattomia öitä, tämä kans hiippailee jenkkiä kohti :) huomenna on sitten Saanantai :) hauskaa työpäivää everone.

Ulkona on täyspimennys, kohta joutuu laittamaan kukkavalot joka nurkkaan, nyt kun ne niin komeesti kukoistaa, surkeeta kun talvi ne taas nitistää :)

Pitäis laittaa sellaiset taputusvalot, läps ja valot päälle ja pois off ja on, eikun pyllyt pois tyynyltä ja leikit sikseen ja nukkumaan.

Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku