Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Kristallipallo > Kristallipallo
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
27.07.09, 20:48   #1 (linkki)
Sem
Voima kanssamme

Käyttäjän Sem avatari

Rekisteröitynyt: 06/2006
Sijainti: Henkimaailma
Elämästä ja kauneudesta

Soturin taito on tasapainottaa ihmisenä olemisen kauhistavuus ja
ihmisenä olemisen ihmeellisyys.

Keskitie on soturin miekka.
  Vastaa viestiin

27.07.09, 20:53   #2 (linkki)
Sem
Voima kanssamme

Käyttäjän Sem avatari

No, tuli nyt uusi aloitus kun vanhakin olisi kelvannut. Tosin eipä päässyt niille sivuille. Toisaalta vähän on tullut uusia otsikkoja tehtyä.
  Vastaa viestiin
27.07.09, 21:13   #3 (linkki)

Käyttäjän kamomilla avatari

Rekisteröitynyt: 08/2006
No, ei se mitään haittaa. Tännehän näitä aloituksia mahtuu ja aihe on varsin mielenkiintoinen, vaikka useampaan ketjuunkin :) Soturin tietä on hienoa pohtia. Joskus Sem ajattelin, ettei minun tarvitsisi enää kohdata pahaa. Ajattelin, että olen kohdannut jo sitä tarpeeksi ja jos vain olen hyvä, oikeudenmukainen ja ajattelen sydämelläni paha pysyy poissa, vaan näin ei ole. Testausta tuntuu elämä olevan ja tarkoituksena meitä kai vahvistaa näkemään ja tuntemaan molempien voimien tasapaino.
  Vastaa viestiin
27.07.09, 21:22   #4 (linkki)

Sem, kuinka kauan pitää kohdata pahaa vai onko hengen soturin tie juuri pimeyden muuttaminen valoksi?

Minä en edes koskaan halunnut soturiksi. Elämä vain jakoi korttinsa ja soturin luonnetta on joutunut jalostamaan, jotta olisi selvinnyt. Onhan se antanut paljon rohkeutta ja periksiantamattomuutta. Voiko hengen soturin tie joskus päättyä rauhaan ja rakkauteen, jolloin paha pysyy poissa kokonaan? Vaatiiko se aina uudestaan ja uudestaan pelon voittamista?
  Vastaa viestiin
27.07.09, 21:39   #5 (linkki)

Käyttäjän joanna* avatari

Rekisteröitynyt: 01/2009
miun mielestä jokainen ihminen voi toteuttaa "soturiuttaan" elämässä. tietenkin se vaatii kyllä joittenkin vaikeuksien läpikäymistä tai tavallaan pelon voittamista.

en miekään mikään erityinen soturi halua olla.. mut kyl mie melko vahva haluun olla. ja jaksan taistella hyvien asioiden puolesta.
  Vastaa viestiin
27.07.09, 21:51   #6 (linkki)

joanna09 tuo on jännä pohdinta tosiaan, miten erottaa vahvuus ja hengen soturius. Mitä piirteitä vaaditaan ihmiseltä, joka on elämässään vahva ja mitä tarkoittaa vastata kutsuun valon soturina.

Mulla on kans enemmän tuo, että taistelen oikeudenmukaisuuden ja hyvien asioiden puolesta. Toki jossain tapauksissa jaan valoa siis vaikka energiahoidoin ja tiukoissa tilanteissa, minua joskus kutsutaan apuun intuitiivisesti. Tällöin koen, että olen valon ja hengen soturi. Mutta yleensä elämässäni vain kasvanut ja kasvattanut sydäntäni ymmärrykseen. Onko hengen soturin tie oikeudenmukaisuus ja puolueettomuus... nähdä kaikissa kasvun siemen myös näennäisesti pahan valtaamassa tilanteessa? Ja aina lykätä itsensä koetuksille :)))
  Vastaa viestiin
27.07.09, 21:58   #7 (linkki)

hengen soturius ja vahvuus kyllä kovasti sivuavat toisiaan jos vahvuus ei ole teeskenneltyä tai pelkkää oman edun ajamista...?

kirjoitat hienosti kamomilla. itse varmasti käytännössä enemmän toteutan asioita kuin että osaisin pohtia näitä järkevästi.. ainakaan tänä iltana..
  Vastaa viestiin
27.07.09, 22:10   #8 (linkki)

Käyttäjän tiikeriskorpioni* avatari

Rekisteröitynyt: 07/2009
Minulle on nyt ihan uusi asia tämä koko soturi-juttu, terminä siis. En ymmärrä ollenkaan näitä aikaisempia viestejä tässä ketjussa. Enkä kyllä usko olenkokaan mikään soturi, ne ajatukset siinä kanavoinnissa vaan on minua.
Pitkät oon haistattanut ns. hyville koulutuksille ja turvalliselle klo 8-16 säännöllisine tuloineen olevalla elämälle jo 20 vuotta sitten. Kutsumusammatti tämä kiinteistönvälitys, vapaus ja ihmisten kanssa tekemisissä oleminen ne sille tielle ajoivat. Välillä saa palkkaa ja välillä ei, mut mikään päivä ei samanlainen ja koskaan ei aamulla tiedä minne tie vie. Siitä minä nautin, haastetta pitää olla. Ja onnellisia asiakkaita on kiva nähdä. Ja en minä ole koskaan mitään pelännyt.
Mikä tämä hengen soturi juttu oikein on ?
  Vastaa viestiin
27.07.09, 22:26   #9 (linkki)

jostain syystä minä ymmärrän tuon Semin aloituksen. siksi ehkä kirjoitinkin tähän.

tänään ei vaan sanat oikein meinaa osua täysin ymmärrettävästi kohdalleen. jos joku edes jotain ymmärtää niin sekin on jo "puoli voittoa" :)

soturi käsitettä voi mielestäni käyttää se kelle se istuu ja kuka haluaa..
  Vastaa viestiin
27.07.09, 22:36   #10 (linkki)
Sem
Voima kanssamme

Käyttäjän Sem avatari

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kamomilla
No, ei se mitään haittaa. Tännehän näitä aloituksia mahtuu ja aihe on varsin mielenkiintoinen, vaikka useampaan ketjuunkin :) Soturin tietä on hienoa pohtia. Joskus Sem ajattelin, ettei minun tarvitsisi enää kohdata pahaa. Ajattelin, että olen kohdannut jo sitä tarpeeksi ja jos vain olen hyvä, oikeudenmukainen ja ajattelen sydämelläni paha pysyy poissa, vaan näin ei ole. Testausta tuntuu elämä olevan ja tarkoituksena meitä kai vahvistaa näkemään ja tuntemaan molempien voimien tasapaino.
Mitä sinä pidät pahana elämässäsi. Onko sinulla siihen eri luokituksia?
  Vastaa viestiin
27.07.09, 22:40   #11 (linkki)

mie lainaan Paolo Coelhoa kun en osaa itse keksiä :)

Valon Soturi tarvitsee rakkautta.
Hellyys ja lämpö ovat osa hänen luontoaan.
Hän käyttää hyväkseen yksinäisyyttä,
mutta yksinäisyys ei käytä hyväkseen häntä.

- Valon soturin käsikirja -
  Vastaa viestiin
27.07.09, 22:42   #12 (linkki)

Käyttäjän Paronitar Paradoksia avatari

Rekisteröitynyt: 12/2008
Sijainti: Kyöpelinvuori
Jotta sitä kupeensa vyöttäisi ja astuisi varmoin askelin Herran sanassa :)))

Ei mulla oikeastaan asiaa ollut, tulin vain tähän jotain kirjoittamaan.
Pitäs mennä nukkumaan. Aina pitäs sitä ja tätä ja tota.

Vastaa viestiin
27.07.09, 22:45   #13 (linkki)

Paha on ilmennyt siis konkreettisesti kateellisuutena, uhkailuna, valehteluna, oman edun tavoitteluna ja kieroutena, manipulointina...siis myös vakavina rikkomuksina ja myös hankalina sosiaalisina moraalisina kysymyksinä. En lähde tarkemmin erittelemään, mutta paha - pimeys, negatiivisuus yms. on reunustanut ihmissuhteissa monessa muodossa melkein koko elämän läpi. Mikä sen tarkoitus on... pitääkö hengen soturin kohdata läpi elämän tätä?
  Vastaa viestiin
27.07.09, 22:48   #14 (linkki)

Nyt minäkin lähden nukkumaan. Hyvää yötä! Ei enää ajatus juokse tai sitten juoksee niin lujaa, etten perässä pysy :)) Hieno oli tuo Paolo Coelhon kirjasta otettu lainaus. Pitäisi joskus lukea kyseinen teos, jos se jotain ajatuksia lisää herättäisi...
  Vastaa viestiin
27.07.09, 22:50   #15 (linkki)

en ole tuota Coelhon teosta itsekään lukenut, vaan mulla on kirja "Elämä" Coelholta. Siinä on vaan mietelauseita.
  Vastaa viestiin
27.07.09, 22:53   #16 (linkki)
Sem
Voima kanssamme

Käyttäjän Sem avatari

Kyllä. Noista suurin osa on taitamatonta toimintaa, ymmärtämättömyyttä ja omaa vaikeutta elää elämäänsä tasapainossa, siis noista mitä luettelit pahoina joita ilmenee, jokaisessa jollain muotoa elämässään. Kykenemättömyyttään niistä irti pääsemään ne voivat kasvaa mittoihin jolloin ne jopa toteutuvat käytännössä yhä voimakkaammin. Oppimisen paikkana ne voivat olla mahdollisuus ymmärtää niitä, mahdollisuus oppia tunnistmaan elämässään kun luomme suhteita muiden ihmisten kanssa, milloin on oikea hetki jatkaa milloin päästää irti, tai milloin on parempi vain ohikulkijana pitää.
  Vastaa viestiin
27.07.09, 22:59   #17 (linkki)

Rekisteröitynyt: 04/2007
http://www.aumanet.fi/~kaarina.paakkonen/maya/soturi.htm

Maya merkistä tuli itselleni tässä versiossa soturi
  Vastaa viestiin
27.07.09, 23:00   #18 (linkki)

Rekisteröitynyt: 04/2007
"Sotilas on portti kosmiseen yhteyteen, tarjoten aseet universaaliin tietoisuuteen. Tämä on Mayojen mystinen galaktien välisistä kierteistä kudottu kudelma joka on tietoisuuskaavion yhteysputki. Hyväksy tämä lahja suuruuden tiedosta niinkuin odotat aamu-aurinkoa nousevaksi, kääntäen kasvosi sitä kohden."

Kopio ylläolevasta linkistä...
  Vastaa viestiin
27.07.09, 23:53   #19 (linkki)
Sem
Voima kanssamme

Käyttäjän Sem avatari

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kamomilla
Sem, kuinka kauan pitää kohdata pahaa vai onko hengen soturin tie juuri pimeyden muuttaminen valoksi?

Minä en edes koskaan halunnut soturiksi. Elämä vain jakoi korttinsa ja soturin luonnetta on joutunut jalostamaan, jotta olisi selvinnyt. Onhan se antanut paljon rohkeutta ja periksiantamattomuutta. Voiko hengen soturin tie joskus päättyä rauhaan ja rakkauteen, jolloin paha pysyy poissa kokonaan? Vaatiiko se aina uudestaan ja uudestaan pelon voittamista?
Soturin tie on aina rauhaa ja rakkauttaa, siellä myrskyn silmässäkin. Pelkoa ei tarvitse voittaa, pelko tunnistetaan, ymmärretään ja opitaan päästämään tunteesta irti, jolloin voimamme ei sellaista tunnetta lisää ruoki. Pelon tunteita voi tulla lisää mutta emme anna niille itsessämme pohjaa kasvaa.
  Vastaa viestiin
28.07.09, 00:03   #20 (linkki)

Käyttäjän Pihla avatari

Sijainti: Suomiäidin kainalo
Tiedän, että tulen olemaan kohta "myrskynsilmässä" ja mietin mistä löytäisin sen soturin rohkeuden kohdata se ilman että murtuisin....mutta olen silti päättänyt, että jos näin käy niin se minun on taisteltava, vaikka kyyneleitä siinä tulee riittämään, saako soturi kyynelehtiä...:/....ehkä sitten jälleen rauha ja seesteisyys voittaa, ja olen vain kuunnelut sydäntäni....ei helppotie....
  Vastaa viestiin
28.07.09, 15:51   #21 (linkki)
Killing Whispers

Käyttäjän Varjotar avatari

Rekisteröitynyt: 07/2008
Sijainti: In the darkest shadows...
On ihanan kätevää olla pieni. Rahaa menee puolet vähemmän vaatteisiin, kun ne saa halvemmalla lasten puolelta. Aikuisten vastaavat ovat yli 2x kalliimpia.
  Vastaa viestiin
28.07.09, 17:51   #22 (linkki)

Kiitos Sem pelon kohtaamisen ohjeista. Olen tuntenut viime aikoina pelkoa ihan syystäkin, mutta tuntuu hyvältä, että sen tunnistaa ja sen yli voi päästä.

Pihla toivottavasti asiasi järjestyvät. Itke vain, se on hyvä tapa purkaa tunteita ja paineita. Kyllä sinä sen sydämen äänen sieltä tunnistat, usko vain. Jokainen itkee joskus ja se vapauttaa kantamasta vaikeita asioita; syyllisyyttä, surua, pettymystä jne. Päivät ovat erilaisia. Voimia soturille! Kohdata jokainen tilanne rohkeasti ja mennä myrskynsilmään ja selvitä siitäkin, sehän on soturiainesta...

FrozenCorpse, minulla tulee mieleen yksi tuttava pienten kokojen käytöstä. Mahtava homma, kun löydät sopivia vaatteita ja edullisesti :)
  Vastaa viestiin
28.07.09, 18:01   #23 (linkki)
Killing Whispers

Rukan aikuisten ulkoilupuku maksaa 130€, kun saan lastenpuolelta heijastimin varustellut mustat tyylikkäät tuulihousut vain 15€:lla. Siinä suhteessa on paras olla pieni.:D
  Vastaa viestiin
28.07.09, 18:04   #24 (linkki)

Oho, onpa vain eroa hinnoissa ja laatu on sama. Tosi siistiä! Kannattaa kyllä hyödyntää, sillä eihän sitä eroa päällä huomaa onko lasten vai aikuisten mallistoa.
  Vastaa viestiin
28.07.09, 18:39   #25 (linkki)
Killing Whispers

No ei ja noiden isompien lasten puolella varsinkin, jossa koot yltää aina 170cm:n asti, löytyy ihan asiallista vaatetta. Ei mitään lapsellisia kuoseja ja pinkkiä väriä.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku