Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Kristallipallo > Kristallipallo
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
11.08.09, 19:41   #26 (linkki)

Käyttäjän Vesimies -70 avatari

Rekisteröitynyt: 07/2006
Sijainti: Noiruttu Pohojammaa
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Juna
Mun piti ottaa Sauna, mutta se oli varattu ja satu sinne olisi aina tupannut.
:D :) Niin oliski. Sillä ku on joskus tapana ängetä väärään saunaan...

Viimeinen muokkaaja Vesimies -70; 21.04.12 01:09.
  Vastaa viestiin
11.08.09, 19:44   #27 (linkki)
Sem
Voima kanssamme

Käyttäjän Sem avatari

Rekisteröitynyt: 06/2006
Sijainti: Henkimaailma
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Anita* Aurinkoinen
Minä en ole enää se mitä nikki sanoo, ehkä, no on mitä on.
Nimen keksin sillätavoin jotta oli jo ollut olemassa vuosia hotmailosoite aurinkoinen...
ja sen hetkisen ystävän etunimi jonka kanssa silloin eniten pidettiin yhteyttä näin toki edelleenkin.

ootteko usein vaihdelleet nikkejä? Mitkä on teidän vanhoja nikkejä? Oon ajatellut hih tuon aurinkoisenhan kuin sukunimen voisi välillä vaihtaa tuosta lopusta joksikin toiseksi mielen mukaan. Nyt sopisi ryttynaama tai patalaiska
:)

Muutamia on pitkällä aikavälillä. Eikä minun tarvitse edes niitä mainita kun ne tiedetään minua paremmin. :)
  Vastaa viestiin
11.08.09, 20:13   #28 (linkki)

Samalla nikillä niin kauan kun muistan, jota en muuten muista miten kauan :)) kai tää syntyi kun nouduin taas jotain asiaa...enkä prkl vaihda tätä koskaan :))
  Vastaa viestiin
11.08.09, 20:27   #29 (linkki)

Käyttäjän lolis avatari

Sijainti: Arco Iris
Ihan alussa mulla oli hetken joku, jolla en edes mitään kirjoitellut varsinaisesti. itten se muuttui Lolaksi, josta "lyheni" lolikseksi. Eivätkä ne merkitse yhtään mitään, paisi numerologisesti . Eikä niillä sen kummempaa syntyhistoriaakaan ole. Hyvinpä nuo on vuosien käytön kestäneet, hih.
  Vastaa viestiin
11.08.09, 20:31   #30 (linkki)

Käyttäjän tulli avatari

Minä taas aattelin, että oonkohan tullista tullu ja siinä se oli:))
  Vastaa viestiin

11.08.09, 20:34   #31 (linkki)
Sem
Voima kanssamme

Käyttäjän Sem avatari

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tulli
Minä taas aattelin, että oonkohan tullista tullu ja siinä se oli:))
jouduitko heti syynäykseen. :)
  Vastaa viestiin
11.08.09, 20:39   #32 (linkki)
Sydämmen asialla

Käyttäjän Anita* Aurinkoinen avatari

Rekisteröitynyt: 08/2008
Sijainti: Sydänmaa
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Verita
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pallopia
Ai no höh, mä ihan luulin että oot tuon ottanut kun tykkäät viinistä ja vanha sananlaskukin sanoo että oot ihan viinissä........;)))))))))

Vieläkin tiedätkö, joudun usein poistamaan sen s:n kun kirjoitan nikkisi, se vaan nyt jotenkin siihen kuuluu :)!
No joo se on sellanen homma, että mä en tykkää muusta alkoholista kuin kermalikööristä ja karvias siideristä, mutta oikeastaan viime vuosina en ole juonut yhtikäs mitään, vaikka en kyllä mikään absolutisti ole. Mä olen vain niin vahvasti syntymähumalassa, että mulle alkoholi ei tee mitään. Mutta se olkoon tollanen piilossa oleva s.
Mä aattelin alkaa lauantaina putken, ostin kaupasta sellaisen minipunaviinipullon josta kenties tulee pari lasillista ja sen kanssa äidin luokse ruokailemaan. Ja tarina on se jotta en eläissäni juurikaan ole punaviiniä juonut, mutta nyt ajattelin kokeilla maistuuko se helmeilevältä.

Vastaa viestiin
11.08.09, 20:40   #33 (linkki)

Käyttäjän blueQ avatari

Rekisteröitynyt: 08/2007
Minä olin ensin isosisko, joka lyheni isikseksi, olin siis vuosia "jumalatar";)
Sitten tuli suuria muutoksia elämääni, muutin lähelle lapsiani ja lastenlapsia. Pieni kolmevuotias lapsi ,suuri Star Wars-fani sanoi minun olevan Yoda. Koin , että on hyvä uudistaa elämääni myös nikin kautta, joten olen Yoda*. Minun piti laittaa tähti perään, kun sanottiin, että Yoda on varattu.
  Vastaa viestiin
11.08.09, 20:43   #34 (linkki)

Käyttäjän tulli avatari

Sem:)

Mistä arvasit, sillä joudun aina syynäykseen. Ennen tavarataloissakin hälytyslaitteet piippasivat minun kohdalla ja aina syynäyskeen, mutta mitään eivät koskaan minulta luvatonta ole löytäneet:))
Nykyään ne ei sitä enää tee.
  Vastaa viestiin
11.08.09, 20:44   #35 (linkki)

Eräänä hikisenä ja kuumana kesänä laitoin netin näyttöön kuvan lumisesta pakkasmaisemasta ja kun sen katselminen viilensi mutta kuva ei näkynyt kun meni nettiin, otin kuvan mukaani nikin muodossa. Siitä lumisade.
  Vastaa viestiin
11.08.09, 20:47   #36 (linkki)
Sydämmen asialla

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sem
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Anita* Aurinkoinen
Minä en ole enää se mitä nikki sanoo, ehkä, no on mitä on.
Nimen keksin sillätavoin jotta oli jo ollut olemassa vuosia hotmailosoite aurinkoinen...
ja sen hetkisen ystävän etunimi jonka kanssa silloin eniten pidettiin yhteyttä näin toki edelleenkin.

ootteko usein vaihdelleet nikkejä? Mitkä on teidän vanhoja nikkejä? Oon ajatellut hih tuon aurinkoisenhan kuin sukunimen voisi välillä vaihtaa tuosta lopusta joksikin toiseksi mielen mukaan. Nyt sopisi ryttynaama tai patalaiska

Muutamia on pitkällä aikavälillä. Eikä minun tarvitse edes niitä mainita kun ne tiedetään minua paremmin. :)
Sem kiltti mä en tiiä niistä, sitten kun ne muut jotka tietää paremmin, niin annatko niihen olla mua parempii tietäjiä pöh.

Niin no myönnetään on mulla ollut pari nikitöntä jos oon jotain ennustusten puolella tehnyt mut ei kovin usein edellisestä kerrasta taitaa olla pari kol kuukautta jos riittääkään kun harkkailin yhtä jutskaa.

Vastaa viestiin
11.08.09, 20:47   #37 (linkki)
Sem
Voima kanssamme

Käyttäjän Sem avatari

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tulli
Sem:)

Mistä arvasit, sillä joudun aina syynäykseen. Ennen tavarataloissakin hälytyslaitteet piippasivat minun kohdalla ja aina syynäyskeen, mutta mitään eivät koskaan minulta luvatonta ole löytäneet:))
Nykyään ne ei sitä enää tee.
  Vastaa viestiin
11.08.09, 20:51   #38 (linkki)

Rekisteröitynyt: 10/2006
Sijainti: jossain päin Satakuntaa
Minä olen taatusti kertonut tämän nikkini tarinan aikaisemminkin :

Päätin vaihtaa nikkiä, koska se ensimmäinenoli jo vuosia ollut ja nostatti kaikenlaista paskapuhetta täällä, joka meni lopulta aivan ööveriksi.

Mietin miksi ryhtyisin, kun taas pallolle palasin. Sitten muistin tarinan, jossa sukulaiseni, pikkuruinen hänkin, oli kurkottanut vaunuihini, ja sanonut:
Sinka vauva, kakkavauva, hyhhyh.

Somasti siis korreloivat entinen ja nykyinen nimimerkkini toisiaan. Minua nauratti mahdottomasti kun rekisteröin itselleni tämän nimimerkin.
  Vastaa viestiin
11.08.09, 21:00   #39 (linkki)

Rekisteröitynyt: 10/2008
Tää kielo tulee "kielon jäähyväisistä". Tuli läheiseksi jo ekan sairauden aikana. Muuta nikkiä en edes käyttää. Saa sitten nähdä koska pääsevät sitä krematorion luukulle laulamaan.
  Vastaa viestiin
11.08.09, 21:27   #40 (linkki)

Rekisteröitynyt: 03/2008
Sijainti: Pohjola
Akmeeli, Ikämieli oli kertomusten vanha lapinnoita, joka saattaa jotain sukuhaaraa pitkin ulottua minuun asti. Halusin kokeilla että onko sillä minulle mitään annettavaa. Tosin piti hakea että löysin vapaan nimimerkin lähinimistöstä:)

Amur- sana minusta kuulosti kauniilta ja toisinpäin se oli ruma. Minusta siinä yhdistyi hauskasti kumpikin. Rumuus sisältyi kauneuteen ja toisinpäin...
  Vastaa viestiin

11.08.09, 21:43   #41 (linkki)

:) ei oo vaikee arvata, maitotuotteita välttelen ja jos en välttele niin sitten iskee haisu.
  Vastaa viestiin
12.08.09, 12:09   #42 (linkki)
Ikuinen opiskelija

Sijainti: Oma keho
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja haisu
:) ei oo vaikee arvata, maitotuotteita välttelen ja jos en välttele niin sitten iskee haisu.

Minulle nikistäsi tuli aiemmin mieleen hapero, siis haisuhapero. Niitä kasvaa meillä päin melkoisesti ja aina sateen jälkeen maasta nousee tusinoittain "haisuja".

Vastaa viestiin
12.08.09, 12:42   #43 (linkki)

Rekisteröitynyt: 10/2006
Sijainti: jossain päin Satakuntaa
Amur- sanasta ei ollenkaan huomannut, että se olisi väärinpäin luettuna ruma. Kun kerroit, en mienannut siltikään tajuta.

Johtuu ehkä siksi, että Amur oli minusta niin kiehtova sana. Assoisioin sen Siperiaan, jylhiin taigoihin ja villinä ja vuolaavana virtaavaan jokeen.
Tosin myös hieman surumielisyyttä mukana, isoisäni veli joutui rangaistukseksi Amurin rataa rakentamaan.
  Vastaa viestiin
12.08.09, 12:54   #44 (linkki)
Se aito ja alkuperäinen

Käyttäjän original alte avatari

Sijainti: seittemän kurvin suoran päässä

Oma nikkini sai alkunsa eräältä toiselta Foorumiltajoiden keskustelupalstojen tuoksinassa sain toisilta lempinimen kettu, myös ketunaamaksi mollasivat.

Tuolla Foorumilla eräät jäykkäniskat pitivät kantansa niitä muuttamatta vaikka tiesivät olevansa joskus väärässä, eivät siis myöntäneet koskaan erehtyneensä.
Minä taas myönsin virheeni ja saatoin muuttaa kantaani perehdyttyäni tarkemmin ko asioihin. omatkin eivät pitäneet koska lipesin rivistä ...noimpa sain nimen [loikkari,petturi,kaksinaamainen eli]Ketunaama .

Tuolloin Myös telkkarista tuli Sarja nimeltä Deer alte jolle oli annettu suomenkielinen nimi Vanha kettu ..siis kettu muotoutui alteksi ja rekkauspakon tultua lisäsin eteen sanan Original koska joku oli ryhtynyt jo kirjoittelemaan pilailumielessä pelkällä alte nimelläni.
  Vastaa viestiin
12.08.09, 13:21   #45 (linkki)

Käyttäjän Juna avatari

Lainaus:
Sullehan voisi sopia sitten hyla-haisu. Altelle joskus ehdottelin Hyla-altea, mutta ei ole kelvannut :)
  Vastaa viestiin
12.08.09, 13:53   #46 (linkki)

Käyttäjän peloton avatari

Minäkin olen nikin historian kertonut ennenkin mutta kerronpa kuitenkin uudelleen.
Monta, monta vuotta sitten opiskelin atk.ta ja kurssin väiaikoina kunmuut kävi tupakalla, mie seikkailinnetissä erilaisila henkimaailmaan liittyvillä sivustoilla. Kuukkeloin sitten enkelisivuillakin ja uhdella haulla tömpsähdin kristallipallolla käytyyn enkeli-keskusteluun.
Siihen ketjuun kirjoitin siis ekan viestini tänne ja nikkinä oli peloton. Kerroin siinä oman enkelikokemukseni ja siitä kuinka kuoleman ( ja elämän ) pelkoni oli kadonnut.
Välillä olin pois toista vuotta ja kuntulin takaisin nikkini oli happy. Olinhan löytänyt Sen Suuren Rakkauden elämääni. Jonkin ajan päästä koirakultani jäi rekan alle enkä voinut sitä nimeä enää käyttää, minusta tuli Yaxche. Silloin oli joku hebrea buumi täällä meneillään ja tuo tarkoittaa Mayojen Elämänpuuta eli on synonyymi oikealle ristimänimelleni. Ei nimeni ole tietenkään* Elämänpuu*, mutta nimeni merkitsee sitä.
Sitten seikkailin vähän aikaa vaihtuvilla nikeillä kun aika vähän täällä kävin, mutta palasin vanhaan ja tuttuun nikkiin sitten myöhemmin kun olo ja elo taas oli asettuneet raiteilleen ja alkoi tuntua pelottomalta jälleen. :)
  Vastaa viestiin
12.08.09, 16:24   #47 (linkki)
Sydämmen asialla

Hyvä selitys Peloton, olotilan mukaan erinlainen nikki.
Mulle oikeesti kävi vain hassusti kun aluksi nikittömänä anita aurinkoisena kyselin ja mielikuvia sekoitti minut johonkin toiseen nikkiin ja sitten lupasin laittaa tähden selventämään jotta ei enää menisi sekaisin. Nyt tuo tähti tuntuukin tosi tärkeältä, yön tähti ja päivän paistava aurinkoinen.
  Vastaa viestiin
12.08.09, 16:43   #48 (linkki)

Käyttäjän Pihla avatari

Sijainti: Suomiäidin kainalo
Lainaus:
Tästä äkkiä voisin mainita kauniit sanat, Pihla- Inke- Healer. Laitoin "varmuuden vuoksi" Inken tuohon väliin

Kiitos Juna....<3....mut ehkei liene viisasta laittaa ketään tohon väliin, tiedä minkälaiseen soppaan vielä välissä olija joutuu....;)...:D

Pihlan kehittelin silloin kun tuli rekkauspakko ja Uni oli jo varattuna jollekin kuten oli myös Pihlaja, lempipuuni (pensas siis)....joten siitä lyhenne Pihla...:)....noo, sitä vielä aikaisemmasta nikistä nyt ei niin väliä ole edes puhua....:)
  Vastaa viestiin
12.08.09, 16:47   #49 (linkki)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Valkoinen susi
Lainaus:

Minulle nikistäsi tuli aiemmin mieleen hapero, siis haisuhapero. Niitä kasvaa meillä päin melkoisesti ja aina sateen jälkeen maasta nousee tusinoittain "haisuja".
Mulla taas tuli se joku muumihahmo? Oliko se Haisuli?
  Vastaa viestiin
12.08.09, 16:48   #50 (linkki)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sinka
Amur- sanasta ei ollenkaan huomannut, että se olisi väärinpäin luettuna ruma. Kun kerroit, en mienannut siltikään tajuta.

Johtuu ehkä siksi, että Amur oli minusta niin kiehtova sana. Assoisioin sen Siperiaan, jylhiin taigoihin ja villinä ja vuolaavana virtaavaan jokeen.
Tosin myös hieman surumielisyyttä mukana, isoisäni veli joutui rangaistukseksi Amurin rataa rakentamaan.
Se joki mullakin tuli mieleen
  Vastaa viestiin

Kirjoita viesti

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku