| |  | | |
11.03.10, 21:09
|
#76 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 06/2006 Sijainti: Suomi
| leah, niinkuin sinä... Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja leah En myöskään viihdy ihmispaljouksissa muutakuin sen mitä täytyy(kauppareissut).. luonto on ehdoton,,tulee vain liian vähän käytyä tai sitten pelkään,että eksyn metsässä.. |
Samanlainen vapaaehtoinen yksinolija täällä. Minulle riittää että joka toinen tai kolmas päivä vaihdan pari ystävällistä, poitiivista sanaa ruokakaupassa, apteekissa tai pankissa.
Asun ihan keskellä kirkonkylää mutta keittiön ja olohuoneen ikkunasta näen syreenipensaita, koivuja ja rannan. Mukava kävelytie siinä välillä antaa ihailla koiria ja niiden reippaita ulkoiluttajia ja iso maantie taas antaa upean kuvan siitä että vielä autot ja rekat kulkee...
Ennen kävin paljon metsissä, soilla ja kallioilla marjan- ja sienenpoiminnassa mutta nyt eivät jalat kestä ojennuksessa ja keuhkoahtauma astmoineen muistuttaa että kivampi katsoa kuin marssia :)
Istumalla keittiön pöydän ääressä olen siis keskellä luontoa ja ihmisiä.
Terveisin
| |
| | |
22.03.10, 20:32
|
#77 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 01/2009
|
kiitän kaikista hyvistä hetkistä itseni seurassa ;)
rauhaisaa iltaa, hyvää yötä ja huomista taas kerran. mitäpä sitä muuta nyt toivoisi...
| |
| | |
27.03.10, 21:59
|
#78 (linkki)
|
|
niin että elämä soljuu hiukan helpommin kun saa joskus hetken ajatella, siivota tai jotain muuta yksin.
seurallinenhan mie olen, mutta en millä tahansa ehdoilla...
| |
| | |
10.01.12, 16:08
|
#79 (linkki)
| | Killing Whispers
Rekisteröitynyt: 07/2008 Sijainti: In the darkest shadows...
|
Yksinolo on hyvästä silloin, kun sitä tuntee tarvitsevansa.
Vastoin tahtoaan yksin oleminen on enemmän kuin helvetillistä.
| |
| | |
18.01.12, 22:59
|
#80 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 10/2010 Sijainti: Pääkaupunkiseutu
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja joanna* Toisissa ketjuissa on puhuttu esim. indigo/kristalli ihmisen tarpeesta rauhoittua yksin ajoittain.
Se on tärkeää.
Yksin olo ja yksinäisyys on kuitenkin kaksipiippuinen juttu... Joskus yksinäisyys raastaa, pelottaa, väsyttää.
Joskus eheyttää.
Siinäpä sitä sitten on taiteillessa sopivan yksinäisyytensä kanssa...
Vai mitä olette mieltä..? | Tuntuu olevan tärkeää juu :) Laumassa en osaa olla yksin, se on pelottavaa, mutta kun saan olla ihan yksin niin lataan akkujani. Saan vihdoin olla "oikea oma itseni rauhassa". Ei paineita mistään, voin itkeä tuntea vain olla.... ei muita häiritseviä energioita, tai energian poistumista. Ihan kuin opettelisi itseään tuntemaan aina lisää ja lisää... Pelkään että olen jäämässä tähän koukkuun :D ... koska en ajatellut olla "yksin" koko loppuelämääni. Indigosta en tiedä, kristalliksi joku joskus näkijä sanoi, mutta enpä uso tuota... tais olla sillon 10 vuotta sitten niitä yli meneviä juttuja. Nyt on jalat kivasti maassa, kun elämä ne sinne väkisellä laittanut. :) Ei liitele tämä fisu enää niin korkeissa svääreissä kuin ennen. Muuten mukavaa tätä vuotta, mietin juuri että olen vieraillut tällä palstalla jo melkein 10 vuotta taukoinen päivineen... mutta aina takaisin :) Terv. jos joku muistaa vuosien takaa, niin Ilona oli silloin nimimerkkini... <3 (sori - poikkesin aiheesta :P ) | |
| | |
19.01.12, 09:59
|
#81 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 08/2007
|
Tervehdys love_fortune!
Minä muistan Ilonan ja Ilonallen.
Kiva "nähdä" sinua!
Toivottavasti olet jatkossakin ilonamme:)
Minäkin olin aiemmin "muu"!
| |
| | |
19.01.12, 10:24
|
#82 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 04/2010
|
Tervetuloa love_fortune takaisin joukkoon. En tiedä olemmeko koskaan keskenämme kirjoitelleet, mutta ei kai se haittaa jos emme :)
Hyvältä kuulostaa tuo nykyinen elämäsi, maadoittuneelta :)
BlueQ, nyt selvisi sekin kuka oli se "muu" joka meidän sähkökoneita häiritsi ;)
Minulla ei olisi juuri nyt tässä elämänvaiheessa ollenkaan haitaksi vaikka saisin olla kuukauden yksin...mutta vain jos tietäisin että sitten se loppuu. Kuukausi yksin vuodessa ja silloin tällöin pieniä pätkiä muutenkin - kuten viikonloppuja-olisi minulle ihan hyvä rytmi :)
| |
| | |
19.01.12, 12:38
|
#83 (linkki)
| | etsijä
Rekisteröitynyt: 06/2006 Sijainti: koti on siellä missä sydänkin
|
Olen niinä harvoina yksin olemisen hetkinä kiittänyt niistäkin tuokioista, sillä tarvitsen ne hetkeni yhteydenpitoon oman sisäisen olemukseni kanssa. Joskus olen noista hetkistä käyttänyt nimitystä *sielunluostariin vetäytymiseksi*.
Eipä minulle pahaa tekisi vetäytyä muutamksi päiväksi todelliseen hiljaisuuden retriittiinkään. Sain käsiini esitteen, jossa kerrottiin matkasta Kreikkaan ja tutustua siellä olevaan vanhaan luostariin. Ajatus kiehtoo kovin.
Joitakin aikoja sitten sain eräältä virtuaalinettitutulta privaviestin, jossa hän kertoi minun muuttuneen, ehkä olenkin, ehkä koko tämä yhteisö on muuttunut, eihän mikään muu ole pysyvää, kuin jatkuva muutos.
Yhä vielä olen aktiivinen tämänkin palstan kirjoittelija, valtavasti kirjoittamiani pitkiä sepustuksia leijailee jossain mikä lie se paikka deletenäppäimen takana. Ajatukset ovat energiaa ja ne viestini sinkoilevat ajatusenergiana ilmatilassa, ehkä joku niihinkin ajatuksiin törmää, joten käytän tässä hyväkseni mahdollisuutta pyytää anteeksi yhteentörmaystä.
Eipä tässä muuta, vapaapäivän ratkoksi jonninjoutavia ajattelen nautiskellen pikku priksitä tervehtien tätä lumesta vaikoista päivää.
Viimeinen muokkaaja Inke; 19.01.12 14:27.
| |
| | |
19.01.12, 14:44
|
#84 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 06/2006
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kissantassu* BlueQ, nyt selvisi sekin kuka oli se "muu" joka meidän sähkökoneita häiritsi ;) | Kerro nyt muillekin?
| |
| | |
19.01.12, 16:51
|
#85 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 04/2010
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Juna Kerro nyt muillekin? | Hööö, ei minun tarvitse kertoa kun blueQ juuri kertoi love_fortuneeli Ilonallelle että hän se oli, siis blueQ itse ;)
Katsopa nyt: Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja blueQ Tervehdys love_fortune!
Kiva "nähdä" sinua!
Minäkin olin aiemmin "muu"! | | |
| | |
22.01.12, 11:02
|
#86 (linkki)
|
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja blueQ Tervehdys love_fortune!
Kiva "nähdä" sinua!
Minäkin olin aiemmin "muu"! | Juu täällä ollaan Taas! Hassua kun tänne aina palaa takaisin :D ... Muistit! hihii :) onhan täällä sitten vielä vanhojakin. Inkekin siellä jne... :) | |
| | |
22.01.12, 11:14
|
#87 (linkki)
| | etsijä
Rekisteröitynyt: 06/2006 Sijainti: koti on siellä missä sydänkin
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja love_fortune Juu täällä ollaan Taas! Hassua kun tänne aina palaa takaisin :D ... Muistit! hihii :) onhan täällä sitten vielä vanhojakin. Inkekin siellä jne... :) | mihinkä pahasta pääsisi :)
| |
| | |
22.01.12, 11:21
|
#88 (linkki)
|
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Inke mihinkä pahasta pääsisi :) | Vai pahasta... :D heheh! Höpön höpö :P
Jos sille linjalle mennään niin samat sanat... :)
Tää on vähän kuin "koti" hassua sanoa näin, mutta vaikka on poissa melkein parikin vuotta tänne aina palaa takaisin, ja fiilis on sama. Menipäs nyt tunteet ja tuoksut linjalle jutskat :P
| |
| | |
26.01.12, 23:08
|
#89 (linkki)
|
|
huomaan, että kun mun pitää keskittyä ajatuksin johonkin asiaan, joko "pakenen" kotitöihin (tänään innostuin meditatiivisesti leipomaan juusto-metwursti sarvia, nam) tai johonkin pakkaseen karkaan.
yksin olo on joskus paikallaan. toivon vaan että se luontevasti asettuisi jokaisen muunkin ihmisen elämään jotka tässä tavallaan rinnalla on kulkeneet.
blaablaa: ltahan tuo kuulostaa. mutta jotensakin ei aina jaksa olla seurallinen, jotenkin väsyy välillä puhumaan jne...
illan jatkoa eniveis, ei tänne mitään ihmeellistä kuulu taaskaan. lapsiviikonloppua odottelen tässä kaapit täynnä evästä :)
| |
| | |
26.01.12, 23:26
|
#90 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 07/2006 Sijainti: Noiruttu Pohojammaa
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja joanna* huomaan, että kun mun pitää keskittyä ajatuksin johonkin asiaan, joko "pakenen" kotitöihin | Hitsit, mikä sais mun pakenemaan kotitöihin, kun yleensä pakenen niitä...???
| | |
27.01.12, 16:46
|
#91 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 05/2010 Sijainti: Pääasiassa Maan piiri
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja joanna* huomaan, että kun mun pitää keskittyä ajatuksin johonkin asiaan, joko "pakenen" kotitöihin (tänään innostuin meditatiivisesti leipomaan juusto-metwursti sarvia, nam) tai johonkin pakkaseen karkaan.
yksin olo on joskus paikallaan. toivon vaan että se luontevasti asettuisi jokaisen muunkin ihmisen elämään jotka tässä tavallaan rinnalla on kulkeneet. |
tänne vaan, jos joskus oma kämppä tulee niin siivoks ettei oo kotitöitä tehtävänä. Tänne saa tulla pakenemaan siivoukseen ja jos tahtoo siivota yksin, mut voi potkasta vaikka lenkille siksi aikaa.
bestsmileys.com smiley sieltä
Mun on pakko saada olla yksin silloin tällöin. Se on rentouttavaa.
27.01.12, 17:19
|
#92 (linkki)
|
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Vesimies -70 Hitsit, mikä sais mun pakenemaan kotitöihin, kun yleensä pakenen niitä...??? | kun mun mielestä kotityöt on paljon rentouttavampia, kuin esim sotkussa olevat paperihommat tai liiaksi vaativat ihmissuhteet. joo, ainahn ihmissuhteet vaatii jotain (kuin myös antavat), mutta joskus turhilta natkutuksilta välttyy, kun väistyy hetkeksi johonkin takavasemmalle tms...
| |
| | |
03.02.12, 23:11
|
#93 (linkki)
| | Killing Whispers
Rekisteröitynyt: 07/2008 Sijainti: In the darkest shadows...
|
Viime lauantaina tuli dokumenntti eristysvangeista, jotka viettivät pienissä kopeissaan ( 7 neliöö) 23h vuorokaudesta ilman mitään kontakteja muihin ihmisiin. Ainoa kontakti sellin ulkopuolelle oli kerran päivässä raudoissa talutettuna suihkuun ja hetkeksi isompaan huoneeseen kävelemään.
Vartijoille ei saanut puhua ja minimirangaistus eristyksessä oli 2 vuotta.
Vangeilla ilmeni hurjia käytöshäiriöitä ja niistä rangaistiin väkivallalla.
Miten paljon yksinäisyyttä on liikaa ihmisen psykkeelle? Vastoin tahtoaan täydellisesti eristetty ihminen hajoaa hyvinkin nopeasti, mutta yksinäinen ja eristetty voi olla ihmisten keskelläkin..
| |
| | | | |