Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Amur Mie luulen että siinä on kysymys myös siitä että onko suhde itseen kunnossa... sillä parisuhde ei sitä sisäistä tyhjyyttä ja yksinäisyyttä poista. Sen mieki vuosien varrella vähitellen (hitaasti mutta varmasti) olen oppinut.
Vieläkin juostaan välillä seinään niin että roikaa... mutta oivalluksia alkaa jo tajuntaan välähdellä.
Toisista välittäminen ja huolehtiminen vähentää yksinäisyyttä? |
Minäkin olin mieluummin yksinäinen yksin kuin parisuhteessa, kuten Vesimieskin ajatteli ehkä ajattelevansa:) Minusta mikään ei ole kamalampaa kuin olla yksin parisuhteessa.
Se että odottaa puoliskolta oman elämänsä täyttäjää ja ikäänkuin sitä alkuajan symbioosia jatkuvasti, on toki eri asia ja siitä onkin opeteltava pois..mutta jos on muusta syystä suhteessa yksin eikä toinen ole halukas asiaa käsittelemään niin enpä tiedä pahempaa...jos ei nyt ihan päällekäyvää väkivaltaa oteta lukuun jolloin ei tietenkään voi tuntea ainakaan fyysisesti olevansa yksin, ymmärtänette mitä tarkoitan....
Mutta tuo Amurin laittama ajatus:
"Toisista välittäminen ja huolehtiminen vähentää yksinäisyyttä?"
on minusta niin totta. Se saattaa jopa suorastaan viedä kokonaan pois yksinäisyyden :)
En ehkä ihan huoletimista kaipaa itse mutta jos suhde olisi toisesta välittämistä ja huomioon ottamista, syvää kiintymyksen tunnetta ja rakastamista niin minäkin voisin ajatella parisuhdetta :)
Voi ajatella että no mitäs, välittäminen, kiintyminen ja rakastaminen on samansukuisia asioita ja niin varmaan ovatkin, mutta tarkoitan että jos huonoimpinakin hetkinä liikutaan noissa eri välittämisen eri sfääreissä eikä vihan ja torjunnan alueilla niin minusta parisuhde on silloin hyvällä pohjalla.
Tosin on räiskyviä ihmisiä joilla tunteet kulkevat ääritunteista toiseen ja riiidatkin ovat ns tempperamenttisia enemmänkin kuin pohdiskelevia tms, joten puhun tässä vain omista toiveistani. Malleja on monia ja uskon että temperamenikkaatkin ihmiset voivat kulkea sen kunnioituksen ym puolella jos kerran luottavat toisiinsa ja siihen että ymmärtävät toistensa temperamentin.