Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Kristallipallo > Kristallipallo
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
09.01.12, 21:01   #26 (linkki)

Käyttäjän Amur avatari

Rekisteröitynyt: 06/2006
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Vesimies -70 Näytä viesti
Oiskahan yks syy siihen jotta en ole parisuhteessa se jotta ei huvita olla yksinäinen parisuhteessa... Toki ei mun parisuhteessa olevat lähipiiriläiset näytä mitenkää siinä yksin olevan mutta kun kuitenki usein lukee täntyyppistä niin miettii jotta mieluummin oon itekseni ku parisuhteessa yksin...Meikällä kun on tietty kuva parisuhteesta ja en sitte tiiä on ko se liian vaativa...Pitää tukea toista kun kerta kimpassa ollaan ja olla toiselle läsnä...
Mie luulen että siinä on kysymys myös siitä että onko suhde itseen kunnossa... sillä parisuhde ei sitä sisäistä tyhjyyttä ja yksinäisyyttä poista. Sen mieki vuosien varrella vähitellen (hitaasti mutta varmasti) olen oppinut.

Vieläkin juostaan välillä seinään niin että roikaa... mutta oivalluksia alkaa jo tajuntaan välähdellä.

Toisista välittäminen ja huolehtiminen vähentää yksinäisyyttä?
  Vastaa viestiin
11.01.12, 19:04   #27 (linkki)

Käyttäjän Vesimies -70 avatari

Rekisteröitynyt: 07/2006
Sijainti: Noiruttu Pohojammaa
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Varjotar Näytä viesti
Tässä asunnossa lemmikit kielletty eläimiä inhoavan kiinteistönomistajan takia ja kun ei ole varaa pitää, niin ei voi ottaakaan.
Ei ole varaa pitää tarkoittaa, ettei ole varaa hankkia sitä eläintä, ei ole varaa sen jokapäiväiseen ylläpitoon ( ruoat, kuivikkeet, eläinlääkärit ja myöhemmin lopetuskin) ja toisekseen, olen hyvin allerginen kissoille.
Siedätys, tiedän, olen kokeilemassa sitä, mutta silti ei mahdollisuutta omiin eläimiin.
Jos ei asunnossa saa niin sehän sitten stoppaa mutta kissasasta ei useinkaa tarvi maksaa jos ei rotukissaa hommaa ja mun mielestä ei ole pakko syöttää niitä kaupan gourmet-aterioita koko aikaa ainakaan. Mä uskon jotta ihan tekemälläkin kotona samalla lailla kuin ittelle vois kissallekkin.. Kuivikkeet ja eläinlääkäri tietenki maksaa. Sitä eläinlääkäriä tarvii ainakin heti kun/jos leikkauttaa ettei lisäänny ja nämä matolääkkeet... En tiiä voisko kuivikkeiksi keksiä jotakin mitä sais luonnosta ilmatteeksi...

Mutta allergia ja se jottei asunnos saa pitää tietty stoppaa. Mä en oikein tuosta siedätykestä tiedä...Toimiiko semmonen?
11.01.12, 21:13   #28 (linkki)

Käyttäjän ähhää avatari

Rekisteröitynyt: 04/2007
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sem Näytä viesti
Ainahan se on ruusuilla tanssimista. :))))
Niin se on, mutta välillä tanssitaan myös niillä piikkisillä varsilla.
  Vastaa viestiin
11.01.12, 21:38   #29 (linkki)

Käyttäjän Kissantassu* avatari

Rekisteröitynyt: 04/2010
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Varjotar Näytä viesti
Tässä asunnossa lemmikit kielletty eläimiä inhoavan kiinteistönomistajan takia ja kun ei ole varaa pitää, niin ei voi ottaakaan.
Ei ole varaa pitää tarkoittaa, ettei ole varaa hankkia sitä eläintä, ei ole varaa sen jokapäiväiseen ylläpitoon ( ruoat, kuivikkeet, eläinlääkärit ja myöhemmin lopetuskin) ja toisekseen, olen hyvin allerginen kissoille.
Siedätys, tiedän, olen kokeilemassa sitä, mutta silti ei mahdollisuutta omiin eläimiin.
Minusta Varjotar on ilahduttavan vastuullinen ja tietävä tässä eläinasiassa. On hyvä tuntea hankittava eläin ettei esim luule kissan hoitoa kaikin osin samanlaiseksi ja yhtä helpoksi kuin koirn. Kissa on usein vaativampi sen suhteen mitä syö kun melkeinpä koira kuin koira syö mitä eteen annetaan jos ei ole totutettu ehdoin tahdoin hanhenmakssan :)
Samoin kissalla on odotuksia ja vaatimuksia kuivikkeiden kanssa. Koiralla asia on helpompi kun se asioi ulkona, mutta siksi olisikin hyvä kuunnella kissan mielipidettä asiasta ja hankkia sen mieluisia kuivikkeita. Kissa on herkkähipiäinen hygieniasta myös WC-asioissa.
Samoin voi eläin kuin eläin sairastua vaiikka jo 4kk ikäisenä joten sen varaan ei voi laskea miten kulut jakautuvat normaalitapauksissa sen elämän kaaressa vaan eläimestä on kyettävä huolehtimaan kaikissamahdollisissa tilanteissa.
Siedätyshoidosta olen sitä mieltä että sitä ei pitäisi tehdä ottamalla eläin jos on epäilyä allergiasta. Eläimelle saattaa olla kohtuuton kokemus vaihtaa myöhemmin kotia ja omistajaa. Oikea kunnon allergia saattaa olla todella vaikea-asteinen tai muuttua sellaiseksi eikä siedätys ole sitä että tuodaan allergiankähde kerralla kokoaikaiseksi ja pysyvästi kontaktiin vaan sitä että siedätetään itseään vähitellen ko. lähteelle ja katsotaan vaiheittain miten menee. Allergia voi siedättymisen sijaan myös pahentua ja muuttua vaikka astmaksi.
Jollekin herkistyminen on sitten eri asia kuin jo varsinainen allergia, Mutta siinäkin varjelisin eläintä ja kokeilisin siedätystä vaikka kyläilemällä siellä missä ao. herkistymis-tai allergialähde on kuten kissanomistajan kodissa tai eläinsuojeluyhdistyksen kissataloissa, kunnes olisin varma että' immuniteettini toimii oikein - myös jatkuvassa kontaktissa- kyseisiin eläimiin.
Elikkä minusta Varjotar on kyllä tässä ajatellut hyvin...voiikohan sitten olla mahdollista jossain kohtaa kokeilla siedätystä vaikka siellä kissatalossa ja saada näin syvempikin suhde samalla eläimiin? Jos ei nimittäin ole vielä varaa omaan eläimeen eikä tämä kiinteistönomistaja anna edes lupaa sille. Ja tietysti vain jos allergiasi paranee siedätyksellä niin että voit lopulta olla kissatalossa. Meillä päin ainakin kaivataan vapaaehtoisia pitämään seuraa löytöeläimille...
  Vastaa viestiin
11.01.12, 21:55   #30 (linkki)

Käyttäjän Kissantassu* avatari

Rekisteröitynyt: 04/2010
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Amur Näytä viesti
Mie luulen että siinä on kysymys myös siitä että onko suhde itseen kunnossa... sillä parisuhde ei sitä sisäistä tyhjyyttä ja yksinäisyyttä poista. Sen mieki vuosien varrella vähitellen (hitaasti mutta varmasti) olen oppinut.

Vieläkin juostaan välillä seinään niin että roikaa... mutta oivalluksia alkaa jo tajuntaan välähdellä.

Toisista välittäminen ja huolehtiminen vähentää yksinäisyyttä?
Minäkin olin mieluummin yksinäinen yksin kuin parisuhteessa, kuten Vesimieskin ajatteli ehkä ajattelevansa:) Minusta mikään ei ole kamalampaa kuin olla yksin parisuhteessa.
Se että odottaa puoliskolta oman elämänsä täyttäjää ja ikäänkuin sitä alkuajan symbioosia jatkuvasti, on toki eri asia ja siitä onkin opeteltava pois..mutta jos on muusta syystä suhteessa yksin eikä toinen ole halukas asiaa käsittelemään niin enpä tiedä pahempaa...jos ei nyt ihan päällekäyvää väkivaltaa oteta lukuun jolloin ei tietenkään voi tuntea ainakaan fyysisesti olevansa yksin, ymmärtänette mitä tarkoitan....

Mutta tuo Amurin laittama ajatus:
"Toisista välittäminen ja huolehtiminen vähentää yksinäisyyttä?"
on minusta niin totta. Se saattaa jopa suorastaan viedä kokonaan pois yksinäisyyden :)
En ehkä ihan huoletimista kaipaa itse mutta jos suhde olisi toisesta välittämistä ja huomioon ottamista, syvää kiintymyksen tunnetta ja rakastamista niin minäkin voisin ajatella parisuhdetta :)

Voi ajatella että no mitäs, välittäminen, kiintyminen ja rakastaminen on samansukuisia asioita ja niin varmaan ovatkin, mutta tarkoitan että jos huonoimpinakin hetkinä liikutaan noissa eri välittämisen eri sfääreissä eikä vihan ja torjunnan alueilla niin minusta parisuhde on silloin hyvällä pohjalla.

Tosin on räiskyviä ihmisiä joilla tunteet kulkevat ääritunteista toiseen ja riiidatkin ovat ns tempperamenttisia enemmänkin kuin pohdiskelevia tms, joten puhun tässä vain omista toiveistani. Malleja on monia ja uskon että temperamenikkaatkin ihmiset voivat kulkea sen kunnioituksen ym puolella jos kerran luottavat toisiinsa ja siihen että ymmärtävät toistensa temperamentin.
  Vastaa viestiin
14.01.12, 15:15   #31 (linkki)
Killing Whispers

Käyttäjän Varjotar avatari

Rekisteröitynyt: 07/2008
Sijainti: In the darkest shadows...
Vahingossa tulin nähneeksi kuvapätkän lehmästä, joka oli tainnutettu pultilla, mutta joka verenlaskussa virkosi ja alkoi pyrkimään pois. Ei mitenkään kaunista, mutta pahaa tekee katsoa.. Vielä rumempaa on nähdä tajuissaan oleva, pultilla halvaannutettu lehmä, joka joutuu pistettäväksi :(

En kuulu tähän aikaan..
  Vastaa viestiin
14.01.12, 17:14   #32 (linkki)
Sem
Voima kanssamme

Käyttäjän Sem avatari

Sijainti: Henkimaailma
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Vesimies -70 Näytä viesti
Jos ei asunnossa saa niin sehän sitten stoppaa mutta kissasasta ei useinkaa tarvi maksaa jos ei rotukissaa hommaa ja mun mielestä ei ole pakko syöttää niitä kaupan gourmet-aterioita koko aikaa ainakaan. Mä uskon jotta ihan tekemälläkin kotona samalla lailla kuin ittelle vois kissallekkin.. Kuivikkeet ja eläinlääkäri tietenki maksaa. Sitä eläinlääkäriä tarvii ainakin heti kun/jos leikkauttaa ettei lisäänny ja nämä matolääkkeet... En tiiä voisko kuivikkeiksi keksiä jotakin mitä sais luonnosta ilmatteeksi...

Mutta allergia ja se jottei asunnos saa pitää tietty stoppaa. Mä en oikein tuosta siedätykestä tiedä...Toimiiko semmonen?
Mitä nyt livenä näitä useampia nähnyt niin ei oikein toimi. Mutta varmasti poikkeuksia on.
  Vastaa viestiin
14.01.12, 22:46   #33 (linkki)
Killing Whispers

Pärjään kyllä hoitokoirien voimin ja puoliskollani on 3 kissaa, joita näen aina sielläpäin käydessäni...
  Vastaa viestiin
15.01.12, 08:31   #34 (linkki)

Käyttäjän Amur avatari

Mie kysyin kerran yheltä transsimeediolta, joka oli parituhatta vuotta sitten elänyt kiinalainen lääkäri, että kuinka hän hoitaisi ampiaisallergiaa. Hän neuvoi ensiksi pyytämään ampiaisilta lupa (sillä ne ovat laumasielu) ja sen jälkeen ottamaan yksi ampiainen ja hieromaan sen peräpäätä iholla, niin että ihan aavistus myrkkyä joutuu iholle. Hoitoa jatketaan niin että iholle joutuvaa myrkkymäärää vähitellen lisätään. Näin saadaan oma immuunijärjestelmä totutettua myrkkyyn.

Periaatteessa vissiin samaa hoitoa saa Suomessa nykyään erilaisiin allergioihin.
  Vastaa viestiin
15.01.12, 15:09   #35 (linkki)

Käyttäjän joanna* avatari

Rekisteröitynyt: 01/2009
huohh jah räähkin myös..

sinnikkäästi pojat taas ulkoili 13 asteen pakkasessa ja luminietoksissa. mie en tiiä oonko mie ennää kovin sitkeä vähän lyhysien yöunien ja tämän touhottamisen kanssa.

vaan kyllä se on apetta laitettava vaikka kuinka ramasuttaisi välillä...
  Vastaa viestiin
15.01.12, 21:45   #36 (linkki)

Käyttäjän joanna* avatari

Rekisteröitynyt: 01/2009
kuinka se onkaan niin vaikeaa se suomen kieli, sekä puhuminen että ymmärrys ajoittain :0

kun sitä joskus tyhmyyksissään kuvittelee, että aina ei sanoja tarvita mutta sitten ollaan metässä kun lumiukot jos pitää taukoa puhumisesta.

?
  Vastaa viestiin
15.01.12, 22:47   #37 (linkki)
Killing Whispers

Ei lapsia minulle kiitos.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

>Työkalut Hae ketjusta
>