Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Kristallipallo > Kristallipallo
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
29.10.11, 15:13   #1 (linkki)

Käyttäjän Awa* avatari

Rekisteröitynyt: 10/2009
Kristallipallo vapaaksi pannasta?

Koska tämä Kristallipallon keskusteluosio on niin kovin näivettynyt, miltei kuollut, niin ehdottaisin sen vapauttamista pannasta eli rekisteröitymispakon poistamista. Mitä mieltä täällä tällaisesta ajatuksesta ollaan? Haluaisitteko tänne uusia tuulia uusien, ei-rekkautuneiden kirjoittajien muodossa?

Kommenttianne saatetaan odottaa myös täällä:

Palaute ? Alanavi ? Plaza
  Vastaa viestiin

29.10.11, 17:04   #2 (linkki)

Käyttäjän blueQ avatari

Rekisteröitynyt: 08/2007
Olen tässä pyöriteellyt mielessäni Awan heittämää ajatusta.
Tulin siihen tulokseen, etten kannata rekkaamattomuutta.
Syy on se, että Kristallipallo on säilynyt kauan riidattomana, joskin hiljaisena osiona.

Minua naurattaa se, kun yliluonnollisissa puhutaan kahvi-ketjuista, niitähän täällä ei ole ollut vuosikausiin :)))

Toivoisin kovasti, että tälläkin puolella syntyisi keskusteluja.
Varmasti monet muutkin kokevat samoin kuin minä, kun koen, että olen näkymätön, sillä niin harvoin täällä keskusteluja syntyy.

Protestoin myös sitä, että on niin tarkasti rajattu mitä tällä pallonpuolella saa olla.
Kysynkin, että miksi?
Eikö nimikkeen kristallipallon alle sovi monenlaiset asiat ja ettei niitä tarvitse siirtää aina muihin ketjuihin?

Toivon, että muutkin voisivat kirjoittaa omista näkemysksistään, miten tätä pallon puolta voisi kehittää.
  Vastaa viestiin
29.10.11, 18:00   #3 (linkki)

Käyttäjän Soturityttö avatari

Rekisteröitynyt: 06/2006
Sijainti: Keskipaikkeilla Suomea
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Yoda* Näytä viesti
Olen tässä pyöriteellyt mielessäni Awan heittämää ajatusta.
Tulin siihen tulokseen, etten kannata rekkaamattomuutta.
Syy on se, että Kristallipallo on säilynyt kauan riidattomana, joskin hiljaisena osiona.

Minua naurattaa se, kun yliluonnollisissa puhutaan kahvi-ketjuista, niitähän täällä ei ole ollut vuosikausiin :)))

Varmasti monet muutkin kokevat samoin kuin minä, kun koen, että olen näkymätön, sillä niin harvoin täällä keskusteluja syntyy.

Protestoin myös sitä, että on niin tarkasti rajattu mitä tällä pallonpuolella saa olla.
Kysynkin, että miksi?
Eikö nimikkeen kristallipallon alle sovi monenlaiset asiat ja ettei niitä tarvitse siirtää aina muihin ketjuihin?

Toivon, että muutkin voisivat kirjoittaa omista näkemysksistään, miten tätä pallon puolta voisi kehittää.
oisi kiva taas ottaa se kahviketju käyttöön muuten...
  Vastaa viestiin
29.10.11, 18:01   #4 (linkki)

Käyttäjän joanna* avatari

Rekisteröitynyt: 01/2009
mie koen asian niin, että liian nopeat ja hektiset keskustelupalstat ei sovi miulle. jos kovin nopeaan uusia aloituksia tulee, ei löydä enää omaa aloitustaan, jos ei vaikka joka päivä ehdi tsekata viestejä.

toki, hiljaista kristallipallolla on useinkin. vaan kyllä (me) jotkut sinnikkäät viitsimme jotain raportoida, vaikka kuinka arkisiakin asioita. ja toisaalta se taas ei joitakin kiinnosta ja sitten keskustelua ei synny.

toisaalta, tietty "ryhmäkuri" toimii, jos pitää rekkautuneena kirjoittaa. mutta en oikeastaan ole mitään mieltä siitä pitäisikö rekkautua vai ei tähän osastoon.
  Vastaa viestiin
29.10.11, 19:41   #5 (linkki)

Käyttäjän blueQ avatari

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Soturityttö Näytä viesti
oisi kiva taas ottaa se kahviketju käyttöön muuten...
Ihan hyvä ajatus Soturityttö!
Vois olla kaksikin kahviketjua eli, Iltakahviketju ja Aamukahviketju.
  Vastaa viestiin
29.10.11, 19:49   #6 (linkki)
Se aito ja alkuperäinen

Käyttäjän original alte avatari

Sijainti: seittemän kurvin suoran päässä
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Awa* Näytä viesti
Koska tämä Kristallipallon keskusteluosio on niin kovin näivettynyt, miltei kuollut, niin ehdottaisin sen vapauttamista pannasta eli rekisteröitymispakon poistamista. Mitä mieltä täällä tällaisesta ajatuksesta ollaan? Haluaisitteko tänne uusia tuulia uusien, ei-rekkautuneiden kirjoittajien muodossa?

Kommenttianne saatetaan odottaa myös täällä:

Palaute ? Alanavi ? Plaza
Minun puolesta se käy!
Omalla nimimerkillä toimiminen näytää rajoittavan keskustelua!
Toiset ei uskalla kirjoittaa mitään rekatuille!
  Vastaa viestiin
30.10.11, 17:54   #7 (linkki)

Käyttäjän Vesimies -70 avatari

Rekisteröitynyt: 07/2006
Sijainti: Noiruttu Pohojammaa
Ensinnä aattelen että mulle on ihan sama pitääkö rekkautua vai ei. Mutta sitten taas niinkuin joku sanoi niin jos on rekkautumispakko niin silloin on nämä häiriköt pois. Nämä häiriköt kun on niin pelkureita jotteivät uskalla rekkautua. Toki kyllä mulle on ihan sama periaatteessa pitääkö rekkautua vai ei. Mä kun uskallan kirjoittaa rekattuna toisin kuin häiriköt. Sitten taas toisaalta onko paree jotta kristallipallossa keskustellaan ja puolet on häirikköjä niinkun yliluonnollisissa vai että on hiljista mutta keskustelu on asiallista?

Mä en tiedä, sanon suoraan, kumpaa kannattaisin rekkautumispakkoa vai ei. Kummallakin on puolensa.
30.10.11, 18:00   #8 (linkki)

Lainaus:

Ja mua naurattaa se, jotta ne puhuu sielä kahviketjusta (tarkoittaa wanhaakin wanhempaa..") hyvin negatiiviseen ja halveksivaan sävyyn mutta kuitenki näköjään lukee sitä ja Kristallipallon puolta yleensäkkin...Tänne vain ei ole munaa niillä pelkureilla kirjoittaa kun eivät uskalla rekkautua. Pitää sitten yliluonnollisissa kommentoida...
Tai sit ne rekkautuu jollakin väliaikaisnikillä. Pelkurit. :D :D Saa nähdä mitä kyseinen sakki reagoi tähän kirjoitukseen, taitaa aivot savuta ja raivokirjotuksia tulla... :D

Lainaus:

.
Et sä mikään näkymätön ole mä luen kyllä sun juttus aina mutta jos ei ole mitää erikoista kommentoitavaa niin ei sitten tuu kommentoitua.
01.11.11, 00:13   #9 (linkki)

Käyttäjän Awa* avatari

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja original alte Näytä viesti
Minun puolesta se käy!
Omalla nimimerkillä toimiminen näytää rajoittavan keskustelua!
Toiset ei uskalla kirjoittaa mitään rekatuille!
Kiitos original alte vastauksestasi.

Viimeinen muokkaaja Awa*; 01.11.11 08:36.
  Vastaa viestiin
01.11.11, 00:28   #10 (linkki)

Käyttäjän Awa* avatari

..........

Viimeinen muokkaaja Awa*; 01.11.11 08:13. Syy: Poistin tarpeettomana
  Vastaa viestiin
04.11.11, 17:11   #11 (linkki)

Käyttäjän Awa* avatari

Nyt kysyn teiltä rekkautuneilta kristallipallolaisilta, miksi ette halua kohdata täällä niitä, jotka anonyymeinä haluavat toimia eli rekkautua eivät halua?

Mestari Sananda (Jeesus) sanoi aikoinaan, että antakaa kaikkien lasten tulla tyköni, tarkoittaen sitä, että ketään ei tule ulkopuolelle jättää. Onhan se tietenkin ihanaa, kun ns ystävien kanssa voi kaikessa rauhassa arkea ja sen haasteista pohtia. Tiedostan, että monilla muillakin kuin rekkautuneilla olisi jotain tärkeää kerrottavaa meille jo monin tavoin urautuneille rekkautuneille.

Rekkautumispakko sulkee aina pois sellaista, mitä emme omaan maailmaamme hyväksy.;(

A Message from Archangel Gabriel - YouTube

Olisiko jo aika uuden - Kristallipallon rajattomuuden?

PS! Tämän päivän uusista aloituksista kiitollinen olen.:)
  Vastaa viestiin
04.11.11, 17:28   #12 (linkki)

Käyttäjän blueQ avatari

Kuules nyt Awa, mikäli olen oikein lukenut muilta Kristallipallon palstoilta, niin kukaan ei ole kertonut, että tulisivat tänne, mutta kun...
Tämä on vain sinun omaa päähänpinttymääsi!

Ystäväsi, jotka eivät halua kirjautua, niin heillä on Yliluonnolliset olemassa.
Tämä on vapaa palsta, ja jokaisella on vapaa valinnan oikeus.
Vapaa valinta kirjautua tai olla kirjaantumatta.

Minä toivon sydämestäni, että lopetat tämän eripuran lietsomisen.
  Vastaa viestiin
04.11.11, 17:38   #13 (linkki)

Käyttäjän Awa* avatari

Lainaus:
Kuules nyt Awa, mikäli olen oikein lukenut muilta Kristallipallon palstoilta, niin kukaan ei ole kertonut, että tulisivat tänne, mutta kun...
Tämä on vain sinun omaa päähänpinttymääsi!

Ystäväsi, jotka eivät halua kirjautua, niin heillä on Yliluonnolliset olemassa.
Tämä on vapaa palsta, ja jokaisella on vapaa valinnan oikeus.
Vapaa valinta kirjautua tai olla kirjaantumatta.

Minä toivon sydämestäni, että lopetat tämän eripuran lietsomisen.
En minä eripuraa suinkaan tällä aloittamallani ketjulla lietso, vaan yhdistää ihmisiä vain haluan. Jokaisella kanssakulkijallamme on toisillemme sanottavaa, merkityksellistä meille jokaiselle. Sen tiedän, että vain kanssakäymisessä toistemme kanssa henkisesti kasvaa voimme. Toivon Yoda*, ettet enää ihmisiä eriarvoiseen asemaan luokittelisi. Rekkautumispakko luokittelee aina, olkookin se sinun mielestä ns vapaaehtoista. Minun mielestä se ei sitä ole.
  Vastaa viestiin
04.11.11, 19:48   #14 (linkki)
Sem
Voima kanssamme

Käyttäjän Sem avatari

Sijainti: Henkimaailma
Lainaus:
En minä eripuraa suinkaan tällä aloittamallani ketjulla lietso, vaan yhdistää ihmisiä vain haluan. Jokaisella kanssakulkijallamme on toisillemme sanottavaa, merkityksellistä meille jokaiselle. Sen tiedän, että vain kanssakäymisessä toistemme kanssa henkisesti kasvaa voimme. Toivon Yoda*, ettet enää ihmisiä eriarvoiseen asemaan luokittelisi. Rekkautumispakko luokittelee aina, olkookin se sinun mielestä ns vapaaehtoista. Minun mielestä se ei sitä ole.
Tässä vaiheessa voin kertoa sinulle Voimasta. Se miten Voima ilmenee se ilmenee sen vapaassa virtauksessa ei meidän halussa sitä muokata omanlaiseksemme miten muiden pitäisi olla. Minun eikä sinun. Vaan sen vapaus siihen kiinnittymättä on sen suuruus eli Voima sen varsinaisessa merkityksessä. Voimme haluta ja tahtoa asioita, se on hyvä, mutta täytyy muistaa että Voimassa on lukuisia puolia.

Voima kanssamme,

Sem.
  Vastaa viestiin
04.11.11, 19:57   #15 (linkki)

Lainaus:
Toivon Yoda*, ettet enää ihmisiä eriarvoiseen asemaan luokittelisi. Rekkautumispakko luokittelee aina, olkookin se sinun mielestä ns vapaaehtoista. Minun mielestä se ei sitä ole.
Kyllähän se olet sinä juuri joka luokittelet ihmisiä eriarvoiseen asemaan. Sen lisäksi sulla vähän väliä nousee joku ihme päähänpinttymä jonka ympärillä sun ajatukset pyörii ja pyörii aiva liiallisuuksiin asti. Teet jostakin asiasta joka periaatteessa ei sun murhees ole niin maailman tärkeimmän asian ja kuppi kaatuu ja mopo karkaa käsistä.

Istu alas ja hengitä...hengitä...hengitä...ota rauhallisesti ja mieti todella onko kyseinen asia semmonen jotta sun pitää mielenrauhas menettää sen takia...

Ja et myöskään kestä sitä että sinun kanssasi ollaan eri mieltä, se näkyy tuostakin vastauksestas Yodalle. Kuuntele kuule sinä Yodaa siinä on ihminen jolla on fiksua sanottavaa.

Ja lakkaa myös olettamasta jotta kaikki aina tanssii sun pillisi mukaan ja tekee juuri niinkuin sinä haluat. Tommoisen kuvitteleminen ja odottaminen ei ole realistista.

Sä Awa luot usein aivan turhia murheita elämääs, niinkun nyt tämäkin missio.
04.11.11, 20:04   #16 (linkki)
Negatiivinen Ateisti

Käyttäjän Sivaltaja avatari

Rekisteröitynyt: 09/2009
Lainaus:
En minä eripuraa suinkaan tällä aloittamallani ketjulla lietso, vaan yhdistää ihmisiä vain haluan.
Et voi yhdistää ihmisiä väkisin.

Ne, jotka eivät jostain syystä halua rekkautua, voivat kirjoittaa muilla palstoilla. Ymmärtääkseni tämä Kristallipallo on ainoa Plazan palsta, johon vaaditaan rekisteröityminen. Joten ei-rekkautuneilla on vain yksi palsta vähemmän käytettävissään kuin rekkautuneilla. Ei kuulosta hirveän epäoikeudenmukaiselta.
04.11.11, 20:10   #17 (linkki)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sivaltaja Näytä viesti
Et voi yhdistää ihmisiä väkisin.

Ne, jotka eivät jostain syystä halua rekkautua, voivat kirjoittaa muilla palstoilla. Ymmärtääkseni tämä Kristallipallo on ainoa Plazan palsta, johon vaaditaan rekisteröityminen. Joten ei-rekkautuneilla on vain yksi palsta vähemmän käytettävissään kuin rekkautuneilla. Ei kuulosta hirveän epäoikeudenmukaiselta.
On muitakin, mutten muista mitä. Ruokaosiossa on ainakin joku tai oli ainakin muutama vuosis itten ja arvaa minkä takia...riitelyn...
04.11.11, 20:12   #18 (linkki)

Käyttäjän Awa* avatari

Täällä jos missä ollaan oikeasti suvaitsemattomia. Lintukodossanne haluatte omahyväisesti keskenänne ikuisesti lillua. Te ette erilaisuutta arvosta, ette ole oikeasti henkisiä. Sen kun vaan näyttelette.

Vesimiehelle tämä:

Istu alas ja hengitä...hengitä...hengitä syvään...ota rauhallisesti!
Niin, ja muista ne pillerit!
  Vastaa viestiin
04.11.11, 20:16   #19 (linkki)

Lainaus:
Täällä jos missä ollaan oikeasti suvaitsemattomia. Lintukodossanne haluatte omahyväisesti keskenänne ikuisesti lillua. Te ette erilaisuutta arvosta, ette ole oikeasti henkisiä. Sen kun vaan näyttelette.

Vesimiehelle tämä:

Istu alas ja hengitä...hengitä...hengitä syvään...ota rauhallisesti!
No jos sinä haluat tehdä elämästäsi vaikean niin eihän se mulle kuulu... otatko sä muuten koskaan neuvoa keltään vastaan? Muutakun niiltä jotka antaa semmosia neuvoja joita haluatkin ja odotat? Oletko sä koskaan väärässä? Ja tekeekö tosielämässä ihmiset aina niin kuin sinä haluat?

Mä ihan ystävyydellä tuon sanoin sen edellisen viestin ja tämän kanssa. Mutta niinkuin olen sanonut niin en osaa sitä pumpuli pusi pusi kieltä..

Musta on vain surullista kun haaskaat elämääs turhaan murehtimiseen. Ei sun tarvi.

Ja mun mielestä sä olet ihan tervetullut tänne palstalle ja en mä sua ainakaan yliluonnollsiistakaan pois halua ajaa mutta ota hyvä ihminen asiat rauhallisesti älä keksi turhia murheita.

Viimeinen muokkaaja Vesimies -70; 04.11.11 20:26.
  Vastaa viestiin
04.11.11, 20:27   #20 (linkki)

Käyttäjän Awa* avatari

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Vesimies -70 Näytä viesti
No jos sinä haluat tehdä elämästäsi vaikean niin eihän se mulle kuulu... otatko sä muuten koskaan neuvoa keltään vastaan? Muutakun niiltä jotka antaa semmosia neuvoja joita haluatkin ja odotat? Oletko sä koskaan väärässä? Ja tekeekö tosielämässä ihmiset aina niin kuin sinä haluat?

Mä ihan ystävyydellä tuon sanoin sen edellisen viestin ja tämän kanssa. Mutta niinkuin olen sanonut niin en osaa sitä pumpuli pusi pusi kieltä..

Musta on vain surullista kun haaskaat elämääs turhaan murehtimiseen. Ei sun tarvi.
Älä sinä Veskari elämästäni huolta kanna, minullahan on nyt kaikki ihan hyvin. Ympärilläni on lukuisia henkiystäviäni, joiden kanssa elämääni jaan. Yhdessä elämän mysteereitä pohdimme ja toisiamme vaikeuksissa tuemme, ihan konkreettisestikin. Toisiamme opastamme, aina kun on tarpeen. Olen minä useitakin virheitä elämässäni tehnyt, mutta ymmärrän että kaikella kokemallani on ollut korkeampi tarkoituksensa.

Virheitä me kaikki oppiaksemme teemme, niinkuin sinäkin Veskari olet tehnyt. Myönnä jo vihdoin!

Ystävyydellä,
Awa*
  Vastaa viestiin
04.11.11, 20:27   #21 (linkki)
Negatiivinen Ateisti

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Vesimies -70 Näytä viesti
Ruokaosiossa on ainakin joku tai oli ainakin muutama vuosis itten ja arvaa minkä takia...riitelyn...
Ymmärrän, että on olemassa paljonkin aiheita, joista ihmiset riitelevät, mutta en osaa ymmärtää, mitä riitelemistä ruonlaitossa on. Vai tarkoititko ruokavalioita?

Lainaus:
Edelleenkin löytyy todella monta palstaa, jossa ei-rekatut voivat kirjoittaa - kuten yliluonnolliset ilmiöt - palsta. Eikä rekisteröityminen vaadi muuta kuin sähköpostiosoitteen ja viisi minuuttia aikaa.

Ja onko ylipäätään ei-rekattujen puolelta tullut halua/vaatimusta sille, että tälle puolelle heidän pitäisi päästä kirjoittamaan? Loukkaannutkohan sinä nyt olemattomien ihmisten puolesta?

Lainaus:
Mitä pillereitä Vesimies syö? E-pillereitä? Ne kannattaakin muistaa ottaa päivittäin.
04.11.11, 20:44   #22 (linkki)

Käyttäjän Awa* avatari

Lainaus:
Mitä pillereitä Vesimies syö? E-pillereitä? Ne kannattaakin muistaa ottaa päivittäin.
En minä Vesimiehen pillereistä tiedä, kuten ei hänkään minun olemattomiin, mutta sen tiedän että joskus vaikkapa väärien olettamuksien ehkäisyyn onkin syytä pillereitä hyvä ottaa.:)
  Vastaa viestiin
04.11.11, 20:54   #23 (linkki)
Negatiivinen Ateisti

Lainaus:
...mutta sen tiedän että joskus vaikkapa väärien olettamuksien ehkäisyyn onkin syytä pillereitä hyvä ottaa.
Tuollaisista pillereistä en ole kuullutkaan. Mikä on lääkkeen nimi ja saako sitä reseptivapaasti?

Samaa lääkettä kannattaisi sinunkin ottaa.
04.11.11, 20:55   #24 (linkki)

Lainaus:
Virheitä me kaikki oppiaksemme teemme, niinkuin sinäkin Veskari olet tehnyt. Myönnä jo vihdoin!

Ystävyydellä,
Awa*
MULLA ei ole mitään ongelmia myöntää virheitäni... Oon tehnyt niitä roppakaupalla..Oon myös ensimmäisten joukossa ollut kun täällä oli josksus ketjuja joissa pohdittiin varjopuolia niin niitäkin listaamaan..

Negatiiviset tunteet ja ja varjopuolet sun muut kannattaa kyllä myöntää kiltisti.

Ja siis mulla on arkielämässä toisinaan tapana suurennella työjuttuja ja ottaa stressiä samaan tyyliin kuin sinä täällä milloin mstäkin... Joten tiedän mistä puhun.

Kannattaa myös ihan ottaa nöyrästi toisten neuvoja niitäkin jotka kirpasee ja nimenomaan niitä. Niistä oppii.

Ilman mitään "piilovittuilua". :D

Mutta tottahan sä tuon henkisenä ihmisenä tiedät vai mitä?
04.11.11, 21:01   #25 (linkki)

Lainaus:
Ymmärrän, että on olemassa paljonkin aiheita, joista ihmiset riitelevät, mutta en osaa ymmärtää, mitä riitelemistä ruonlaitossa on. Vai tarkoititko ruokavalioita?
No se oli henkkoht vittuilua erästä nikkiä kohtaan tosin otti se nikki joskus munkin hermoihn mutta ne vittuilijat pilas aina kaikki keskustelut.

Lainaus:
:D :D Joo niin kandee. No siitepölyallergialääkkeitä kesällä.

Lainaus:
En minä Vesimiehen pillereistä tiedä, kuten ei hänkään minun olemattomiin, mutta sen tiedän että joskus vaikkapa väärien olettamuksien ehkäisyyn onkin syytä pillereitä hyvä ottaa.:)
No oisko sun aika ottaa...??? "ei hänkään minun olemattomiin" ???? Suomeksi kiitos, en mä ole sun käskenyt pillereitä ottaa, sähän ne otit puheeksi, kokemuksestako? :D (Vitsi, vitsi, vitsi) Awa otappa nyt löysin rantein...Ei elämä oo niin vakavaa.
Kirjoita viesti

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku