Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Kristallipallo > Kristallipallo
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
14.11.11, 12:23   #1 (linkki)

Käyttäjän vaihtonikki avatari

Rekisteröitynyt: 07/2011
Mitä henkinen opettajasi sinulle todella voi opettaa?

Ihmismieli etsii ulkopuoleltaan jatkuvasti opettajia ja guruja. Markkinoidaan palveluja, kanavointeja, tulkintoja ja keksimällä keksitään markkinarakoja, joista raha kulkee henkisen opettajan luokse.

Olen törmännyt saiteilla tällaiseen ilmiöön, jossa ns. henkinen opettaja lanseeraa maksullisia kursseja esimerkiksi rahan ja runsauden ilmentymästä mm. rahaa vastaan kurssimateriaali - vaikka itse painiskelee konkurssin ja vararikon partaalla. Miten opettaja voisi siirtää tai opettaa asiaa, joka hänelle itselleenkin on elämän sudenkuoppa ja opetus egolle? Yritetään vain keinolla jos toisella pitää oma nimi ja imago henkisten opettajien kartalla ja keplotella itsensä kuiville säilyttäen nimi ja suuren opettajan habitus.

Monia muitakin ilmiöitä on havaittu - puhutaan paljon rakkaudesta näennäisestä, vaikka selvästikään sydän ei ole mukana teoissa ja sanoissa vaan egolliset pyrkimykset ja hyödyn tavoittelu.

Miten ihmiset voivat mennä noin halpaan, vai onko se henkisyyden yksi paradokseista taas, että syyllisyydestä mennään mukaan harhaan ja vielä kuvitellaan tekevänsä valotyötä?

Eipä ole aina hauskaa huomata kaikenlaisia henkisyyden vähemmän mairittelevia lieveilmiöitä...
  Vastaa viestiin

14.11.11, 12:31   #2 (linkki)

Tai sitten omia haavojaan korjaava ja persoonallisesti viekas ja karu ihminen menee mukaan henkiseen valtapelitoimintaan, joka on saatu näyttämään ylevältä ja henkiseltä, vaikka taustalla hän toimii kaikkia etiikan ja moraalin sääntöjä vastaan erittäin itsekkäästi ja omahyväisesti aiheuttaen suurta kärsimystä ja tuhoa, hyödyntäen massojen kilvoittelua. Negatiivisen polun kulkijat voivat sujuvasti naamioitua hyvien tekojen tekijöiksi ja ehtiä aiheuttaa karismallaan ja suurella egovoimallaan sekä vallantavoittelullaan pienille ihmisille melkoisia oppimiskokemuksia kärsimyksen tiellä. Paljon on näitä karuja esimerkkejä petollisista lahkoista, guruista ja onnenonkijoista.
  Vastaa viestiin
14.11.11, 12:55   #3 (linkki)

Sitten puhutaan runsaudesta ja korkeista kanavista, jotka toki kanavoivat oma etu ja hyvinvointi mielessään.

Missähän ovat Suomess hiljaiset opettajat joiden olemus puhuu totuuden kieltä ja tietoisuudellaan avaavat muitakin rohkeasti omalle tutkimusmatkalleen, vaikka eivät saisi sentin senttiä palveluistaan???

Ikävästi jaotellaan työläiset ja energiatyöläiset ns. korkalle kehittyneemmät henkiset kaksinaismoralistisesti, vaikka vaikka kaikki ovat yhtä arvokkaita sieluja ja vastaukset kaikissa ihmisissä tasapuolisesti.

Mulla niin häirittee tuo ihmisten halu saada nimensä esille ja keinot rahastaa toisten typeryydellä ja hyväuskoisuudella - lisätä riippuvutta kuin poistaa sitä ja lähettää ihmiset löytämään oma totuutensa. Höh, kaiken maailman henksuja sitä kihiseekin...

Mielestäni henkisten pitäisi samalla tavalla tienata leipänsä kuin muidenkin, eikä yrittää keplotella kyvyillään ja rahastaa luoden tarpeita hukassa oleville ihmislle. No, oonkin tämmöinen vastarannan kiiski ...
  Vastaa viestiin
14.11.11, 13:05   #4 (linkki)

Sitten vielä elellään illuusiotodellisuudessa miettien, miten rahamarkkinatalous poistuu joskus tulevaisuudessa, miten kaikilla on kaikkia - muuten kuka tekee ne likaiset hommat jatkossa - kuka hoitaa ja pesee kaikki vanhukset, kuka tekee roska- ja likakuskin hommat, kuka raskaat työt - maanviljelyn, ruokahuollon jne. kun kaikki voivat lillua henkisyydessään ja meditoida sekä kanavoida korkeissa energioissa.

Ei yhteiskunta poistu varmaankaan koskaan maapallolta, koska tarvitaan jonkinlainen järjestelmä millä turvataan ihmisten elinolosuhteet ja selviytyminen, ruokahuolto ja yhteiskunnallinen toimivuus. Jos maailma muuttuisi illuusiotodellisuudeksi ja kaikki saisivat toteuttaa vain mieluisiaan asioita (huom. mieluiten vain energiatasolla ja luomistyössään) niin silloin pitäisi jo muuttua koko maapallon rakenteen ja ihmisen olomuodon, missä se on vain tietoisuus eikä fyysisesti kuluttava ja tarvitseva olio, jolla tarpeet määrittelevät toiminnan ja hyötysuhde on aina mielenpäällä.

Sisäisesti voi muokata itseään ja persoonaansa, jotta voisi yrittää ymmärtää muitakin ja toimia hieman toisiakin huomioivasti, mutta emme pääse itseämme karkuun. Edes opettajien oppeja seuraamalla emme pääse karkuun itseämme tai löydä oikopolkuja, vaikka niin kovasti toivoisimme. Vain elämä opettaa kokemuksien kautta ja joskus kovalla kädellä.
  Vastaa viestiin
14.11.11, 13:26   #5 (linkki)

Anteeks vaan ny tätä vuodatusta ja ylitse pursuavaa maljaa...

Mietinpä vain tietoisuutta...

Jos ihminen esimerkiksi haluaa meedion kanavoivan kuollutta ihmistä, mistä syystä hän sen tekee... olisiko helpottaakseen omaa suruaan, syyllisyyttä, paikatakseen aikaa, tekojaan, uteliaisuuttaan tai saadakseen lähipiirin tietoa sieltä toisesta tasosta. Ihmisen tietoisuus ei hetkessä muutu ylimaalliseksi ymmärrykseksi kaikesta olevasta, vaikka hän poistuukin fyysisestä maailmasta eikä näin ollen voi edesmennyt ihminen antaa kattavia ohjeita, millä elämä hoidetaan kuosiin ja olet pärjännyt ja selvinnyt hyvin. Kuinka hän voisikaan kun on vapaasta tahdosta kyse ja jokaisen henkilökohtaisesta tiestä. Toisen ihmisen sen hetkisen inkarnaation opit ovat jo päättyneet. Ja silti niin korkealle arvostamme meediot... miksi?

Selvännäkijä antaa tietoa mahdollisuuksista. Näidenkin koukussa ovat useat, vaikka se olisi silkkaa viihdettä ja ajankäyttöä - elämän hallittavuutta, jotta tuntisimme olevamme tärkeämpiä kuin muuten tuntisimme emmekä pelkäisi tehdä virheitä ja oppia elämän kautta. Juu, joissakin tilanteissa tietysti ihan hyödyllisiäkin kohtaamisia voi tulla selvännäkijöiden kanssa, mutta mitään ylimaallista oppia ei heiltä tule, mitä ei muuta kautta voisi tulla tai sisäisen tietoisuuuden avautumisen kautta - mikä taas jättää pysyvän muistijäljen olemukseen. Opit itsestäsi itsesi kautta.

Enkeleistä kanssa puhutaan jo paljon siihen malliin, että he ovat meitä pieniä piiipertäjiä varten tänne luotu - ja lähinnä viihdytysmielessä. Kuljetaan enkeleiden kera, pumpulipilvessä ja puoli metriä maanpinnan yläpuolella ja heitä kutsutaan kuin heidän pääasiallinen tehtävä olisi luoda meille elämyksiä ja tuottaa hyvää oloa. Ehkäpä joku kysyy mitä elämässä pitäisi tehdä - vaikka eiväthän enkelit voi edes neuvoa, koska heillä ei ole oikeutta puuttua vapaaseen tahtoon. Vain energioin lohduttaa. Itsekäs enkuleiden käyttö ja sotkeminen heidät puolueellisiksi joidenkin etuoikeudeksi on varsin kummallinen käsitys.

Nämä vain omassa päässäni aiheuttavat pohdintoja, mutta kaikella kai se tarkoituksensa ja oppinsa on...
  Vastaa viestiin
14.11.11, 13:33   #6 (linkki)

Käyttäjän lolis avatari

Rekisteröitynyt: 06/2006
Sijainti: Arco Iris
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vaihtonikki Näytä viesti
Anteeks vaan ny tätä vuodatusta ja ylitse pursuavaa maljaa...

Mietinpä vain tietoisuutta...

Jos ihminen esimerkiksi haluaa meedion kanavoivan kuollutta ihmistä, mistä syystä hän sen tekee... olisiko helpottaakseen omaa suruaan, syyllisyyttä, paikatakseen aikaa, tekojaan, uteliaisuuttaan tai saadakseen lähipiirin tietoa sieltä toisesta tasosta. Ihmisen tietoisuus ei hetkessä muutu ylimaalliseksi ymmärrykseksi kaikesta olevasta, vaikka hän poistuukin fyysisestä maailmasta eikä näin ollen voi edesmennyt ihminen antaa kattavia ohjeita, millä elämä hoidetaan kuosiin ja olet pärjännyt ja selvinnyt hyvin. Kuinka hän voisikaan kun on vapaasta tahdosta kyse ja jokaisen henkilökohtaisesta tiestä. Toisen ihmisen sen hetkisen inkarnaation opit ovat jo päättyneet. Ja silti niin korkealle arvostamme meediot... miksi?

Selvännäkijä antaa tietoa mahdollisuuksista. Näidenkin koukussa ovat useat, vaikka se olisi silkkaa viihdettä ja ajankäyttöä - elämän hallittavuutta, jotta tuntisimme olevamme tärkeämpiä kuin muuten tuntisimme emmekä pelkäisi tehdä virheitä ja oppia elämän kautta. Juu, joissakin tilanteissa tietysti ihan hyödyllisiäkin kohtaamisia voi tulla selvännäkijöiden kanssa, mutta mitään ylimaallista oppia ei heiltä tule, mitä ei muuta kautta voisi tulla tai sisäisen tietoisuuuden avautumisen kautta - mikä taas jättää pysyvän muistijäljen olemukseen. Opit itsestäsi itsesi kautta.

Enkeleistä kanssa puhutaan jo paljon siihen malliin, että he ovat meitä pieniä piiipertäjiä varten tänne luotu - ja lähinnä viihdytysmielessä. Kuljetaan enkeleiden kera, pumpulipilvessä ja puoli metriä maanpinnan yläpuolella ja heitä kutsutaan kuin heidän pääasiallinen tehtävä olisi luoda meille elämyksiä ja tuottaa hyvää oloa. Ehkäpä joku kysyy mitä elämässä pitäisi tehdä - vaikka eiväthän enkelit voi edes neuvoa, koska heillä ei ole oikeutta puuttua vapaaseen tahtoon. Vain energioin lohduttaa. Itsekäs enkuleiden käyttö ja sotkeminen heidät puolueellisiksi joidenkin etuoikeudeksi on varsin kummallinen käsitys.

Nämä vain omassa päässäni aiheuttavat pohdintoja, mutta kaikella kai se tarkoituksensa ja oppinsa on...
Anna maljan vuotaa reilusti yli vaan ;) ....
Erittäin paljon sieltä tuntuu läikkyvän aivan asiallista asiaa.
Kiitos.
  Vastaa viestiin
14.11.11, 14:12   #7 (linkki)

Kiva ;) Miepä läikyttelen sitten!
  Vastaa viestiin
14.11.11, 14:12   #8 (linkki)

Käyttäjän Arian avatari

Rekisteröitynyt: 09/2011
Sijainti: Vantaa
Niin totta!

Vaihtonikki, olet Niin oikeassa ja olen enemmän kuin ylpeä sinusta, kun laitat totuudet tänne, kun muut vain miettivät (jos siis ovat edes vaivautuneet ajattelemaan) näitä muristen yksin! <3

Kiltti, jos keksit vielä jotain kirjoitettavaa, niin laita ihmeessä tänne! Sait jo oman fanin täältä ruudun takaa~ :D
  Vastaa viestiin
14.11.11, 14:26   #9 (linkki)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Arian Näytä viesti
Vaihtonikki, olet Niin oikeassa ja olen enemmän kuin ylpeä sinusta, kun laitat totuudet tänne, kun muut vain miettivät (jos siis ovat edes vaivautuneet ajattelemaan) näitä muristen yksin! <3

Kiltti, jos keksit vielä jotain kirjoitettavaa, niin laita ihmeessä tänne! Sait jo oman fanin täältä ruudun takaa~ :D
Onhan se mukavampi jakaa ajatuksia ja varsin vapauttavaa, kun oikein tulee mitta täyteen ja katsoo totuuttaan silmästä silmiin ja maailmaa kuin sen useimmat kokevat ja näkevät, niin se on vain jaettava muiden kanssa. Oli seuraukset sitten mitä vain.

Tuntuu vain, ettei kovin paljon samoin ajattelevia tai ajatuksiaan esille tuovia henkisissä piireissä ole tai sitten yksinään hiljaa miettivät, sulkevat sisimpänsä ja mutisevat :)
  Vastaa viestiin
14.11.11, 16:34   #10 (linkki)

Käyttäjän Amur avatari

Minusta on oikein hyvä että tuot esiin tätä näkökulmaa. Toivottavasti syntyy mielenkiintoista keskustelua.

Jotkut tutut ja läheisetkin osallistuvat aika paljon erilaisille henkisen kehityksen koulutuksiin. Kun viimeksi keskustelin ystäväni kanssa siitä että miksi hän maksaa kallista (henkiseen kehitykseen tähtäävää) koulutusta, hän sanoi että vaikka näitä asioita voisi itsekseenkin kehittää, hän väitti olevansa niin laiska että ei tulisi meditoineeksi niin säännöllisesti eikä muutenkaan kehittäneeksi itseään riittävästi. Ymmärrän kyllä sen kannan, että ryhmätyöskentelystä saa voimaa. Koulutuksessa myös oma tahto ja mieli on helpompi ohjata kohti päämäärää kuin itsekseen pohtimalla.

Ystävälläni on työelämä tällä hetkellä henkisesti vaativaa ja uskon että siksi hän kaipaa tukea pysyäkseen tasapainossa ja vahvana. Niin uskoisin, vaikka en ole asiaa suoraan kysynyt.

Itse olen joskus hakeutunut kursseille tai johonkin istuntoon etsiskelymielessä. Olen halunnut saada esimerkiksi jotakin varmuutta henkimaailman olemassaolosta tms. Mutta en ole oikein löytänyt mitään sellaista, jonka olisin kokenut oman kehitykseni kannalta olevan kovin tärkeää. Usein olen jäänyt vähän hämmentyneeksi enkä ole aivan vakuuttunut kouluttajien ja opettajien opeista ja ajatuksista.

En tiedä onko kysymys siitä että minun kohdallani ei ole vielä sellaisen aika tai sitten siitä että minun tieni sattuu olemaan yksinäisempi ja omaehtoisempi.
  Vastaa viestiin
14.11.11, 17:17   #11 (linkki)

Käyttäjän Arian avatari

Rekisteröitynyt: 09/2011
Sijainti: Vantaa
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Amur Näytä viesti
En tiedä onko kysymys siitä että minun kohdallani ei ole vielä sellaisen aika tai sitten siitä että minun tieni sattuu olemaan yksinäisempi ja omaehtoisempi.
Uusien henkisten tuttavien myötä olen ainakin itse aina kehittynyt, mutta ei siitäkään pitäisi joutua maksamaan tai joutua etsimällä etsimään. Jos sellaisia on tarkoitus tulla elämään, niin kyllä niitä tulee. :)

Sanoisin, että olet kurssilaisia "korkeammalla tasolla" tässä asiassa (niin kuin kaikki muutkin maksuttomat oppijat). Tiedät, ettei kukaan muu saa sinua kehittymään kuin sinä itse, ja ettei kukaan muu tallaa polkuasi. Lisäksi tämä auttaa sinua pysymään oikealla reitillä, kun et joudu kuuntelemaan toisten mielipiteitä asioista ja pääset menemään omaan tahtiin.

Ainakin tämä on oma näkemykseni :D
  Vastaa viestiin
14.11.11, 19:45   #12 (linkki)

Käyttäjän Kissantassu* avatari

Rekisteröitynyt: 04/2010
Lainaus:
Onhan se mukavampi jakaa ajatuksia ja varsin vapauttavaa, kun oikein tulee mitta täyteen ja katsoo totuuttaan silmästä silmiin ja maailmaa kuin sen useimmat kokevat ja näkevät, niin se on vain jaettava muiden kanssa. Oli seuraukset sitten mitä vain.

Tuntuu vain, ettei kovin paljon samoin ajattelevia tai ajatuksiaan esille tuovia henkisissä piireissä ole tai sitten yksinään hiljaa miettivät, sulkevat sisimpänsä ja mutisevat :)
Voi olla että muut ovat jo läikyttäneet ajatuksensa selviksi näistä asioista esim täällä tai muualla eikä siksi ole sanottavaa. Nyt on sinun vuorosi tehdä tuo työ itsellesi :)

Olen samaa mieltä kuin mitä jo täällä sanottiinin, että anna tulla vain. kirjoitat ihan hyviä asioita ja ihmettelyjä ulos.

.
  Vastaa viestiin
15.11.11, 20:14   #13 (linkki)

Käyttäjän Vesimies -70 avatari

Rekisteröitynyt: 07/2006
Sijainti: Noiruttu Pohojammaa
Joo tääläkin on vaihtonikki-fani, hyvä jotta täälä taas joku puhuu asioista niiden oikeilla nimillä.

Miksi mä menisin selvännäkijälle/meediolle? Uteliaisuudesta ja kiinnostuksesta pääasiassa. Ja jospa se jotain tietäis...??? Vaikka itse vähän karsastan noita kaikenmaailman kursseja joista saa hunajaa maksaa niin toisaalta ymmärrän jotta joku (Amurin ystävä) just menee siksi kun yksin ei tulisi aikaiseksi...Täälä toinen jolle "yksin ei tule aikaiseksi sitä eikä tätä". Laiska mikä laiska...
15.11.11, 23:37   #14 (linkki)

Käyttäjän Kissantassu* avatari

Rekisteröitynyt: 04/2010
Mitä henkinen opettajasi sinulle todella voi opettaa?

Lainaus:
Ihmismieli etsii ulkopuoleltaan jatkuvasti opettajia ja guruja.
....
Mielestäni henkisten pitäisi samalla tavalla tienata leipänsä kuin muidenkin, eikä yrittää keplotella kyvyillään ja rahastaa luoden tarpeita hukassa oleville ihmislle. No, oonkin tämmöinen vastarannan kiiski ...

Pienenä muistutuksena asiantoisestakin puolesta...
Olen joskus kertonut täällä ainoasta käymästäni henkisten kurssista (numerologiaa en osaa pitää henkisenä koska siinä opeteltiin "vain" tulkitsemaan numeroita. Äärettömän avartava kurssi sekin mutta koin sen paljon konkreettisempana aiheena kuin esim energiahoitoa yms.

Siis olen kertonut täällä joskus ensimmäisestä ja ainoasta käymästäni henkisten kurssista. En tiedä kuinka moni siellä etsi ulkopuolista gurua mutta elän edelleenkin uskossa että suurin osa oli muuta kuin gurua etsimässä. Kaikki tuntuivat sillä kurssilla henkisesti aikuisilta ja keskittyivät kurssin teemaan (joka ei ollut "gurua etsimässä"). Myös opettaja tuntui pitävän huolta että jokainen kääntyy oppaansa puoleen muissa kuin tekniikka kysymyksissä ja tekniikkakysymyksissäkin lopulta vain oppaan puoleen mikäli eteen tulee kysymyksiä jotka poikkeavat opetetusta.

Menin kurssille Korkeimman johdattamana ja kurssi osoittautui yhdeksi suurista käänteentekevistä kokemuksista elämässäni. Kurssi maksoi paljon mutta niin maksoi kurssipaikan vuokrakin joka oli keskeisellä paikalla jokaisen sinne päästä.

Jos kurssin vetäjä olisi tehnyt kahta työtä niin hänellä ei olisi ollut ehkä ajan puolesta mahdollisuutta pitää näitä kursseja niin monelle kuin oli ainakin silloin tulijoita. Nykyisestä buumista en tiedä kun en ollut häneen yhteydessä kurssin jälkeen.
Se olisi sääli sillä saaduilla opeilla olen auttanut monia ihmisiä ja myös itseäni.
Jos katsotaan että hän kokopäiväisellä näiden asioiden opettamisellaan kuuluu näihin keplottelijoihin ja että hänen pitäisi mennä töihin vaikkapa pankin osakeantineuvontaan ollakseen kunnon töissä, niin pitäisin sitä menetyksenä. Ei pelkästään minulle vaan niille muillekin kurssilaisille jotka siitä hyötyivät samoin kuin niille joille he saattoivat vastaavasti olla avuksi.

Tämä kirjoituksena tuohon otsikkoon "Mitä henkinen opettajasi sinulle todella voi opettaa?" että paljon ja että se on kerrottuna täälläkin. Kurssi oli muutenkin todella ihmeellinen kokemus minun ja Korkeimman välillä, mutta tämä ketju ja yleisö ei tunnu oikein sopivalta sen kertomiseen :)
  Vastaa viestiin
17.11.11, 20:59   #15 (linkki)

Käyttäjän Vesimies -70 avatari

Rekisteröitynyt: 07/2006
Sijainti: Noiruttu Pohojammaa
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kissantassu* Näytä viesti
Kurssi maksoi paljon mutta niin maksoi kurssipaikan vuokrakin joka oli keskeisellä paikalla jokaisen sinne päästä.

Jos kurssin vetäjä olisi tehnyt kahta työtä niin hänellä ei olisi ollut ehkä ajan puolesta mahdollisuutta pitää näitä kursseja niin monelle kuin oli ainakin silloin tulijoita.
Se olisi sääli sillä saaduilla opeilla olen auttanut monia ihmisiä ja myös itseäni.
Jos katsotaan että hän kokopäiväisellä näiden asioiden opettamisellaan kuuluu näihin keplottelijoihin ja että hänen pitäisi mennä töihin vaikkapa pankin osakeantineuvontaan ollakseen kunnon töissä, niin pitäisin sitä menetyksenä. Ei pelkästään minulle vaan niille muillekin kurssilaisille jotka siitä hyötyivät samoin kuin niille joille he saattoivat vastaavasti olla avuksi.
Joo sanon tässä sitä samaa kuin toisaalla jotta MIKSI henkisen työn tekijän pitäisi aina tehdä työnsä ilmaiseksi? Eihän lääkärinkään tarvi. Miksei henkisen työn tekijä voi tehdä töitä klo 8-16 ja nostaa siitä palkkaa? Miksi se on huijausta kun se ei ole kun lääkäri tekee näin? Miksi henkisen työn tekijän pitäisi mennä "oikeisiin töihin". (Näinhän sanottin ennen rokkistaroille "mee oikeisiin töihin")

Huijaus ja pelkkä rahastus on sitten tietty eri asia.

Mutta eihän voi vetää yhtäläisyysmerkkiä että jos vaikka parantaja ottaa maksun = huijari? Miksei maksun ottava lääkäri ole?
03.12.11, 18:25   #16 (linkki)
Sem
Voima kanssamme

Käyttäjän Sem avatari

Sijainti: Henkimaailma
Lainaus:
Sitten puhutaan runsaudesta ja korkeista kanavista, jotka toki kanavoivat oma etu ja hyvinvointi mielessään.

Missähän ovat Suomess hiljaiset opettajat joiden olemus puhuu totuuden kieltä ja tietoisuudellaan avaavat muitakin rohkeasti omalle tutkimusmatkalleen, vaikka eivät saisi sentin senttiä palveluistaan???

Ikävästi jaotellaan työläiset ja energiatyöläiset ns. korkalle kehittyneemmät henkiset kaksinaismoralistisesti, vaikka vaikka kaikki ovat yhtä arvokkaita sieluja ja vastaukset kaikissa ihmisissä tasapuolisesti.

Mulla niin häirittee tuo ihmisten halu saada nimensä esille ja keinot rahastaa toisten typeryydellä ja hyväuskoisuudella - lisätä riippuvutta kuin poistaa sitä ja lähettää ihmiset löytämään oma totuutensa. Höh, kaiken maailman henksuja sitä kihiseekin...

Missä hiljaiset ovat. Eivät tietenkään voi olla täällä kun eivät kirjoita. Ovat siellä meidän jokaisessa arkielämässä kanssamme kokemassa ja tekemässä ja opettamassa sitä omaa osaavaa aluettaan on se sitten työ, harrastus tai jokin muu elämänosa-alue. Sieltä me ne opimme itseemme ja ymmärrämme kun kehitymme, niiden arvon kun emme sitä tajunneet silloin opetushetkessä (välttämättä). :)

Voima kanssamme.
  Vastaa viestiin
07.12.11, 14:26   #17 (linkki)

Käyttäjän KARS JEDIMESTARI avatari

Rekisteröitynyt: 01/2007
Sijainti: ´SATEENKAARIGALAKSI
JEDIN TIE VAATII PELOTTOMAN JA VAKAAN RAUHALLISEN LUONTEEN

HEI te toiset ymärrätte väärin tämän jaottelulun se ei tarkoiita pahaa se o vähän sama kun , se että . on olemassa eri kansoja eroilla.

eli siis kaikki ei ole skywalkereita eli taiteilija sieluja eli valonalienihmisiä, he ovat siis taviksia.

eli heillä ei ole voiman lahjaa . Eli he eivät voi tulla valonvoimanvaltiaksi eli Jedi-ritareiksi.

Mutta , se myös tarkoittaa että ,heistä ei voi tulla samalla tavalla valotyöntekijöitä ku skywalkereista. Mutta he voivat eritavalla toimia hyvyyden puolesta. Ei voiman avulla vaan esim muiden järjästöjen esim ottamalla kummilapsen köyhästä maasta ja avustamalla sitä . Ja tukamalla sitä. Sekin on arvokasta valotyötä. Mutta erilaista ku varsinaiset skywalkerit ja Jedimestarit tekee.

Tämä jaottelu ei tarkaita sitä että, emme muuten olisi tasa arvoisia .

no tämä siis lisä selityksenä ku teillä toisilla tuntuu olevan käsitys että me Jedimestarit ym valotyöntekijät emme tue tasaarvoa.

Tuemme kyllä mutta tämä jaottelu vaan on se juttu, koska me olemme erilaisia . taviket, ja me skywalkerit eli valonalienihmiset. STAR WARS Maailmasssakin oli tavikset ja skywalkerit joista toiset valittiin Jedin tielle. Jotka siihen kykenivät . ja luonteelta soveltuivat. En minäkään suikaan kaikkia skywalkereita kaouluta monia olen hyllyttänyt. Liian palljon Anakinin kaltaisia tyyppejä . Liiaan pelokkaita ja vihaisia , malttamattomia .liaan kärsimättömiä.

Jedin tie vaatii pelottoman ja vakaan rauhallisen luonteen.

t. KARS SKYWALKER JEDIMESTARI

VOIMA OLKOON KANSSANNE
  Vastaa viestiin
07.12.11, 17:12   #18 (linkki)
Se aito ja alkuperäinen

Käyttäjän original alte avatari

Sijainti: seittemän kurvin suoran päässä
Ei täysin tasapainoinen ja normaaliälyinen ihminen mitään henkisiä opettajia tarvitse!
Jos joku on ohjattavissa tai ko opetuksen tarpeessa niin eiköhän sellainen henkilö ole jo holhoukseen asetettavalla tasolla!
  Vastaa viestiin
07.12.11, 19:08   #19 (linkki)

Käyttäjän joanna* avatari

Rekisteröitynyt: 01/2009
voi alte sinuu taas noitten kommenttiesi kanssa :)

vaikka kuinka oikeassa olisitkaan, niin jotkut herkät ihmiset saattaa jättää pian viestinsä kirjoittamatta kun sie oot niin suorasanainen.

ei haittaa, niin pitääkin olla.

mutta, jos on vielä siinä vaiheessa että opettajia tai "guruja" tarvitsee, olkoon sitten niin mutta jokaisen aikuisen ihmisen toki olisi suotavaa luoda oma uskomusmaailmansa jota käytännössä sulavasti toteuttaa. tottakai.

Viimeinen muokkaaja joanna*; 07.12.11 19:59.
  Vastaa viestiin
07.12.11, 19:11   #20 (linkki)

ORIFGINALALTE JEDINTIE ON ENÄMMÄN KU NORMAALI ELÄMÄ 1000 X VAATIVAMPI JUTTU

HEI orginalte henkinen jedintie on enämmän ku mitä normaali elämä .

Se on kova kurinalainen koulu.

ja siinä on syytä olla mestari opastamassa ohi sudenkuoppien jotka m vaanii suuremmantien kulkijaa ilman mestaria.
NO seb voi kyllä selvitä ilman mestaria eli senseitä mutta ´,silloin kuoppiin tippumisen vaara on todella suuri. On paljon turvalisempaa ku on jedimestari joka opastaa OHI suden kuoppien . jedikokelaat.

t. KARS SKYWALKLER JEDIMESTARI
VOIMA OLKOON KANSSANNE
  Vastaa viestiin
07.12.11, 20:04   #21 (linkki)

Käyttäjän joanna* avatari

Rekisteröitynyt: 01/2009
miehän en varsinaisesti ole jedilakeihin tutustunut, mitä nyt täällä Karsin ja muiden kirjoituksista.

ja miun soturitieni on hyvinkin erilainen kuin perinteisesti sotureista ajatellaan.

tuo opettaja juttu jäi vaan mietityttämään. varmaan jokaisella on omat erityisvahvuus alueensa. ja kaikessa ei voi olla yhtä hyvä, joten opastusta tarvii ihan käytännön jutuissakin, kuten mie jossain tekniikassa ym. autojutuissa...

sitten taas toisaalta, toivottavasti äskenkin toteutin omaa elämäntehtävääni. hieno ilta tämäkin.

Viimeinen muokkaaja joanna*; 08.12.11 12:45.
  Vastaa viestiin
07.12.11, 22:51   #22 (linkki)

JOANNA TÄSSÄ SUORA LINKKI JEDILAKIIN KOTISIVULLE

Uusi sivu 1

tässä suora linkki JEDILAKIIN KOTISIVULLE
  Vastaa viestiin
09.12.11, 18:53   #23 (linkki)
Sem
Voima kanssamme

Käyttäjän Sem avatari

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja KARS JEDIMESTARI Näytä viesti
HEI te toiset ymärrätte väärin tämän jaottelulun se ei tarkoiita pahaa se o vähän sama kun , se että . on olemassa eri kansoja eroilla.

eli siis kaikki ei ole skywalkereita eli taiteilija sieluja eli valonalienihmisiä, he ovat siis taviksia.

eli heillä ei ole voiman lahjaa . Eli he eivät voi tulla valonvoimanvaltiaksi eli Jedi-ritareiksi.

Mutta , se myös tarkoittaa että ,heistä ei voi tulla samalla tavalla valotyöntekijöitä ku skywalkereista. Mutta he voivat eritavalla toimia hyvyyden puolesta. Ei voiman avulla vaan esim muiden järjästöjen esim ottamalla kummilapsen köyhästä maasta ja avustamalla sitä . Ja tukamalla sitä. Sekin on arvokasta valotyötä. Mutta erilaista ku varsinaiset skywalkerit ja Jedimestarit tekee.

Tämä jaottelu ei tarkaita sitä että, emme muuten olisi tasa arvoisia .

no tämä siis lisä selityksenä ku teillä toisilla tuntuu olevan käsitys että me Jedimestarit ym valotyöntekijät emme tue tasaarvoa.

Tuemme kyllä mutta tämä jaottelu vaan on se juttu, koska me olemme erilaisia . taviket, ja me skywalkerit eli valonalienihmiset. STAR WARS Maailmasssakin oli tavikset ja skywalkerit joista toiset valittiin Jedin tielle. Jotka siihen kykenivät . ja luonteelta soveltuivat. En minäkään suikaan kaikkia skywalkereita kaouluta monia olen hyllyttänyt. Liian palljon Anakinin kaltaisia tyyppejä . Liiaan pelokkaita ja vihaisia , malttamattomia .liaan kärsimättömiä.

Jedin tie vaatii pelottoman ja vakaan rauhallisen luonteen.

t. KARS SKYWALKER JEDIMESTARI

VOIMA OLKOON KANSSANNE

Soturiveljeni, minulla on kummilapsi kurjista oloista.
  Vastaa viestiin
10.12.11, 20:54   #24 (linkki)

Käyttäjän ähhää avatari

Rekisteröitynyt: 04/2007
Kyllä kaikki on henkisiä opettajia toisille. Kuka opettaa enemmän kuka vähemmän. Kuka opettaa surua ja kuka iloa.
Tää koko elämä on henkinen polku jossa opiskellaan ja opetataan kukin tyylillään.
Tosin on myös oikeita OPETTAJIA sellaisia jotka on tullut tänne muualta opettamaan. He eivät ota opeistaan rahaa ja heitä ei välttämättä heti tunnista opettajiksi. Itse tapasin "opettajani" töissä. Olen siellä kehitysvammaisten ohjaajana. Yksi asukkaista on mun "opettajani" sen aikaa kun olen siellä. Senkin jälkeen opetus jatkuu, mutta ei tällä tasolla.
Varmaan noissa maksullisissakin "opettajissa" on niitä oikeita, mutta heidänkin on elettävä jollain.
  Vastaa viestiin
10.12.11, 21:07   #25 (linkki)
Sem
Voima kanssamme

Käyttäjän Sem avatari

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ähhää Näytä viesti
Kyllä kaikki on henkisiä opettajia toisille. Kuka opettaa enemmän kuka vähemmän. Kuka opettaa surua ja kuka iloa.
Tää koko elämä on henkinen polku jossa opiskellaan ja opetataan kukin tyylillään.
Tosin on myös oikeita OPETTAJIA sellaisia jotka on tullut tänne muualta opettamaan. He eivät ota opeistaan rahaa ja heitä ei välttämättä heti tunnista opettajiksi. Itse tapasin "opettajani" töissä. Olen siellä kehitysvammaisten ohjaajana. Yksi asukkaista on mun "opettajani" sen aikaa kun olen siellä. Senkin jälkeen opetus jatkuu, mutta ei tällä tasolla.
Varmaan noissa maksullisissakin "opettajissa" on niitä oikeita, mutta heidänkin on elettävä jollain.
Kohtaamisissa ei koskaan mietitä mitä meistä kukin tekee minkäkin pitimiksi, se jos on itsessämme kykynä tai kokemuksena, niin sen kokemuksen tulee aivan varmasti ymmärtämään ellei ole itseään olemuksena tullut sumennetuksi jotakin kohtaan. :)
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku