| |  | | |
17.11.11, 03:53
|
#26 (linkki)
| | hejsan
Rekisteröitynyt: 10/2008 Sijainti: Ruotsi, Tukholman lääni
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja blueQ Ihan hyvää mietintää sinulta LF.
Minä tiedän ja tunnen sellaisia henkisiä etsijöitä ja auttajia, joista puhut.
Varmasti on olemassa huuhaa härhöjä, jotka kuvittelevat olevansa pitkälläkin henkisen kehityksen tiellä. Tunnen jopa heitäkin.
Asiahan on niin, että kaikki lähtee itsestä, minästä, jonka on oltava tasapainossa ja kunnossa, ennen kuin voi ja saa ketään auttaa.
Ehdottomasti energiahoidot, kanavoinnit ja katsomiset pitää lopettaa, jos omassa elämässä ei ole tasapainoa.
Tunnen sellaisia henkisiä auttajia, joilla on jalat maassa totaalisesti ja heidän auttamisensa ei ole yksistään henkisellä puolella. Siihen auttamiseen kuuluu myös tämä maallinen jokapäiväinen apu.
Sillä ei ole mitään väliä, miten kukin tiensä löytää, oli se sitten fen shuita, kursseja, kirjoja, mikä tahansa tie on ok, jos jalat pysyy tukevasti maan kamaralla.
Se mikä sai minut vastaamaan Sasaelle, oli se hyökkäävyys ja pilkka.
Minusta jokaista todellista henkistä auttajaa tulee siunata, eikä lyödä pilkkakirveellä.
. | Harvemmassa taitaa olla auttajat jotka auttaa ilmaiseksi, auttavat hyvyyttään.
Useimmat niin sanotut auttajat haluaa rahaa ennen kuin auttavat. Samoin kurssit yleensä hyvin hyvin kalliita.
Minun mielipide on, että niin kauan kuin autetaan maksusta, ei ole pelkästä hyvyydestä ja hengellisyydestä kysymys. Nykyaikana raha merkitsee hyvin paljon melkein kaikille, kerätään sitä maallista mammonaa.
Olen usein miettinyt, että minkälainen kristinuskosta olisi tullut, jos gnostism olisi voittaneet kansan puolelleen ja liittuneet heidän uskoon? Gnostilaisuushan on ihan erilaista mitä kristinusko. Olisiko rauhallisempaa maailmassa, jos gnostilaisuus olisi valloittanut maailman? Gnostilaisuushan vaati hyvin paljon hengellisyyttä ihmiseltä, kesti vuosi kausia ennen kuin alkoi lähestyä gnostisuutta. Kristinusko väkipakolla valloitti maailmaa, bannasi gnostilaisuuden.
.
| |
| | |
17.11.11, 07:19
|
#27 (linkki)
| | Nautiskelija, etsijä.
Rekisteröitynyt: 08/2007 Sijainti: maapallo
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja LF Harvemmassa taitaa olla auttajat jotka auttaa ilmaiseksi, auttavat hyvyyttään.
Useimmat niin sanotut auttajat haluaa rahaa ennen kuin auttavat. Samoin kurssit yleensä hyvin hyvin kalliita.
Minun mielipide on, että niin kauan kuin autetaan maksusta, ei ole pelkästä hyvyydestä ja hengellisyydestä kysymys. Nykyaikana raha merkitsee hyvin paljon melkein kaikille, kerätään sitä maallista mammonaa.
Olen usein miettinyt, että minkälainen kristinuskosta olisi tullut, jos gnostism olisi voittaneet kansan puolelleen ja liittuneet heidän uskoon? Gnostilaisuushan on ihan erilaista mitä kristinusko. Olisiko rauhallisempaa maailmassa, jos gnostilaisuus olisi valloittanut maailman? Gnostilaisuushan vaati hyvin paljon hengellisyyttä ihmiseltä, kesti vuosi kausia ennen kuin alkoi lähestyä gnostisuutta. Kristinusko väkipakolla valloitti maailmaa, bannasi gnostilaisuuden.
. |
Mielestäni olet nyt sekoittanut kaksi asiaa, henkisyyden ja uskonnot. Itse olen ns. henkinen, mutta en usko mihinkään uskontoon, ne vain pakottavat ihmiset samaan muottiin. Eikä uskonnot ota huomioon elämää kokonaisuutena.
Mistä sinä tiedät sen, että kaikki auttavat toisia ihmisiä pelkästään maksua vastaan? Jos itse toimit siten, niin älä ajattele, että kaikki tekevät samoin.
Ihmisiä voi auttaa hyvin monella tavalla, ei ainoastaan ns.henkiparannuksilla ym. siihen liittyvillä asioilla. Pelkkä keskustelu arkisissa asioissa jonkun kanssa on sitä auttamista, käyttäminen kaupassa, jos henkilö ei sinne pääse muuten jne...
On paljon asioita joita hyvin moni tekee, mutta ei tee siitä mitään numeroa, eikä kirjoita niistä asioista tänne pallolle.
Minusta se on myös hyvin minäminä keskeistä käskeä toisia tekemään samoin, kuin itse tekee. Eli sinäkin käskit ihmisiä menemään ulos ja olemaan sosiaalisia. Samoin käskytti se toinen nikki.
Olemalla tasapainoinen itsensä kanssa, ei tarkoita itsekkyyttä. Oman itsensä kehittäminen ei ole itsekkyyttä. Uskonnot on itsekkyyttä, minun mielestä, mutta ei minua yhtään haittaa se mihin kukin haluaa uskoa. Uskonnot erottelee ihmiset, henkisyys yhdistää. Henkinen ihminen hyväksyy kaikki ihmiset sellaisena, kuin he ovat, eivät he yritä muuttaa ketään omanlaiseksensa. Näin ainakin minä toimin ja elän, muista en voi puhua ja sanoa, että miten he toimivat.
Jokaisella meillä on oma polkumme kuljettavana, vaikka yhdessä taivalta teemmekin, kuka toiset ja kaiken ympärillä huomioiden, kuka omaan napaansa tuijottaen, mutta kaikella on tarkoituksensa.
Valkoinen susi
| |
| | |
17.11.11, 07:57
|
#28 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 06/2006
|
Olenkohan ollut hyvin onnekas, sillä olen syntynyt ympäristössä, jossa toisen auttaminen tarvittaessa oli normaalia? Toisista ihmisistä hyötyminen oli (ja on edelleen) omassa arvomaailmassa kyseenalaista mutta auttaminen ei. Yleensä toiminta on/oli vastavuoroista mutta paljon tapahtuu niinkin että joku tarvitsee enemmän apua ja tukea kuin toinen. (Aikamuotoa on vaikea päättää sillä lähinnä puhun ympäristöstä jossa kasvoin ja johon tunnen edelleen kuuluvani vaikka ihmisistä monet ovat siirtyneet pois ajasta:)
Minusta se ihan käytännöllinen ja konkreettinen apu (niin kuin vaikka käyt toiselle kaupassa tai kierrätät lasten vaatteet seuraavalle) on juuri sitä henkisäkin auttamistyötä. Sellaista arjen henkisyyttä. Varsinkin kun auttamisen tekee rakastavin ajatuksin.
Tässä ajassa pyyteetön auttaminen on vähän sinisilmäisenä ja naiivina pidettyä, sillä ihmiseltä vaaditaan tehokkuutta ja suorittamista. Siksi mediastakin välittyy yleensä sellainen ihmiskäsitys ja maailmankuva että vain suorittamisella ja tuloksellisella toiminnalla on arvoa.
Mutta paljon puhutaan siitä että toisenlainen aika on tulossa ja materialistiset arvot väistyvät. Ihan jo siitäkin syystä että meidän pitäisi selviytyä tällä planeetalla elinympäristöinemme. Kulutukseen ja taloudelliseen tehokkuuteen perustuva järjestelmä alkaa tulla tiensä päähän.
| |
| | |
17.11.11, 08:40
|
#29 (linkki)
| | hejsan
Rekisteröitynyt: 10/2008 Sijainti: Ruotsi, Tukholman lääni
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Valkoinen susi-60 Mielestäni olet nyt sekoittanut kaksi asiaa, henkisyyden ja uskonnot. Itse olen ns. henkinen, mutta en usko mihinkään uskontoon, ne vain pakottavat ihmiset samaan muottiin. Eikä uskonnot ota huomioon elämää kokonaisuutena.
Mistä sinä tiedät sen, että kaikki auttavat toisia ihmisiä pelkästään maksua vastaan? Jos itse toimit siten, niin älä ajattele, että kaikki tekevät samoin.
Ihmisiä voi auttaa hyvin monella tavalla, ei ainoastaan ns.henkiparannuksilla ym. siihen liittyvillä asioilla. Pelkkä keskustelu arkisissa asioissa jonkun kanssa on sitä auttamista, käyttäminen kaupassa, jos henkilö ei sinne pääse muuten jne...
On paljon asioita joita hyvin moni tekee, mutta ei tee siitä mitään numeroa, eikä kirjoita niistä asioista tänne pallolle.
Minusta se on myös hyvin minäminä keskeistä käskeä toisia tekemään samoin, kuin itse tekee. Eli sinäkin käskit ihmisiä menemään ulos ja olemaan sosiaalisia. Samoin käskytti se toinen nikki.
Olemalla tasapainoinen itsensä kanssa, ei tarkoita itsekkyyttä. Oman itsensä kehittäminen ei ole itsekkyyttä. Uskonnot on itsekkyyttä, minun mielestä, mutta ei minua yhtään haittaa se mihin kukin haluaa uskoa. Uskonnot erottelee ihmiset, henkisyys yhdistää. Henkinen ihminen hyväksyy kaikki ihmiset sellaisena, kuin he ovat, eivät he yritä muuttaa ketään omanlaiseksensa. Näin ainakin minä toimin ja elän, muista en voi puhua ja sanoa, että miten he toimivat.
Jokaisella meillä on oma polkumme kuljettavana, vaikka yhdessä taivalta teemmekin, kuka toiset ja kaiken ympärillä huomioiden, kuka omaan napaansa tuijottaen, mutta kaikella on tarkoituksensa.
Valkoinen susi | Valitettavasti minulla ei ole mitään faktatietoa tähän ketjuun. On vain ainostaan mielipiteitäni, mieliteitäni jotka ei tietenkään ole muitten kuin minun mielipiteitäni ja silloin se tarkoittaa, että arvelen, spekuloin, mietin ääneen. On aivan luonnollista, että sinä tai joku muu ei omi minun mielipiteitäni, niin se pitää ollakkin, jokaisella olkoon omat mielipteet ja ajatukset.
.
| |
| | |
17.11.11, 09:58
|
#30 (linkki)
| | etsijä
Rekisteröitynyt: 06/2006 Sijainti: koti on siellä missä sydänkin
|
Minulle henkisyys edustaa arjessa kasvamista. En ymmärrä miksi siihen joskus liitetään eirityistaitoja/lahjoja, kuten selvänäköä. Toisaalta voisi ajatella niinkin, että nämä *lahjat* voivat olla jopa esteenä henkiselle kasvulle.
Myös omaa lapsuus ja nuoruusaikaa on ollut elämistä vuorovaikutteisessa toisten auttamisessa. Muistuu mieleen tilanteita, joissa esim äiti pisti jonkun meistä lapsista kysäisemään kuinka yksin asusteleva mummeli jaksaa jos ikkunaverhot olivat olleet pitkälle päivää ikkunoiden edessä. Oli luonnollista lähestyä noin, koska sitä yleisesti pidettiin merkkinä että kaikki ei ole kohdallaan. Naapurin suurilla perunapelloilla käytiin auttamassa perunannostossa, että naapuri ennättäisi saada satonsa talteen ennen ensimmäisiä pakkasia. Se tuntui silloin hyvin luontevalta, naapuri auttoi siinä takaisin missä pystyi tai ennätti.
Verenluovutus on yksi auttamisen muoto, mikä unohtuu monilta pyyteetöntä auttamista epäileviltä. Palkkana on hyvä mieli siitä että monet voivat saada suurta apua ja vaikkapa mahdollisuuden elämänsä jatkamiseen verensiirtojen avulla. Tämän suuren ja pyyteettömän avun merkityksen sain koettavakseni konkreettisesti äitini saadessa kolme lisävuotta veritankkausten avulla. Ei ole olemassa osoitetta mihin suuntaan vilpittömän kiitokseni osoittaisin, voin vain ajatella omalta osaltani hyvittää niistä vuosista verenluovuttajia tulemalla osaksi verenluovuttajaryhmää piikkikammoani uhmaten.
| |
| | |
17.11.11, 10:59
|
#31 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 08/2007
|
LF pohti gnostilaisuutta, josta itsekin olen kiinnostunut. Uskoisin, että maailma näyttäisi erilaiselta, jos gnostilaisuutta ei olisi tukahdettu väkivaltaisesti.
Totta on, että kristinuskolla on hyvin veriset perinteet.
Gnostilaisessa vanhassa perinteessähän on, ettei ihminen tarvitse pappeja, eikä piispoja itsensä ja Jumalan väliin, kun jokainen ihminen kantaa jumaluutta ja valon kipinää.
Hyvä kirjoitus Suomessa alkavista gnostilais messuista oli viimeissä Minä Olen lehdessä.
Sitten tuosta pyyteettömästä auttamisesta, olen pohtinut sitä paljonkin.
Siinäkin on omat sudenkuoppansa.
Autettava voi tulla riippuvaiseksi auttajastaan, eikä itse yritäkkään auttaa itseään.
Ja auttajasta voi taas tulla katkera marttyyri. Samalla syntyy henkinen velka auttajan ja autettavan välille.
Minusta korvauksen ottaminen auttamisen vaivoista ei voi olla väärin.
Kryon, jonka kanavoimia kirjoja olen lukenut, hän sanoo mm. minkä arvon annatte henkiselle auttamiselle, se arvoisena te sitä pidätte. Kuitenkin, kun elämme tässä maailmassa raha on väline, jota tarvitaan ja jolla näitä arvoja mitataan.
Kryon kertoi myös esimerkin, jonka mukaan me olemme valmiit maksamaan esim. strippareille, mutta emme henkistätyötä tekeville, silloin emme arvosta henkistä työtä oikein.
Myös se, että tekee henkistä auttamistyötä korvauksetta, voi olla auttajalle sudenkuoppa, siihen voi langeta siksi, että kuvittelee itsensä ja auttamisensa hyvinkin jumalaiseksi teoksi.
Silloin auttaja lankeaa tähän ns. pyhyystautiin.
Moni on varmasti törmännyt tälläista tautia sairastavaan.
Kyllähän henkisyys on bisnestä ja rahastustakin hyvin pitkälle. Sen huomaa, jos on käynyt näillä henkisen alan messuilla.
Myös kurssit, joita tulee koko ajan uusia ja niiden kalleus ihmetyttää.
Henkisyydestä on tullut tuote, jota markkinoidaan ja uskotellaan ihmiselle, että se on jotain sellaista, jota ilman emme voi olla.
Mutta eihän se tyhmä ole, joka pyytää, vaan se, joka maksaa.
| |
| | |
17.11.11, 16:46
|
#32 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 06/2006
|
Kristinuskolla on todella edelleen meillä hallitseva asema. Äsken kuulustelin 6-luokkalaista uskonnon koetta varten. Eräs tehtävä oli, jossa hänen piti määritellä pakana. Olisi todella mielenkiintoista tietää että kuinka lapsille opetetaan tämä pakana-asia! Olenko minä esimerkiksi nykyopetuksen mukaan pakana kun en kuulu kirkkoon enkä ole oikein uskovainenkaan?
Minua häiritsi myös se, että raamatunkertomuksia todella opetetaan täysin kritiikittömästi todenmukaisina tapahtumina, eikä minään uskonnonhistoriana. Opettaja oli koulussa myös ilmaissut paheksuvansa homoutta, uskovainen kun on. Niin että kyllä ainakin tänä päivänä lasten henkinen kehitys saa aika kyseenalaisen pohjan, valtionuskonnonopetuksen toimesta...
Ilmeisesti kristinusko on levinnyt laajalle juuri verisyytensä ja sotaisuutensa vuoksi. Vallan käytöstähän siinä on kysymys. On vaikeaa kuvitella maailmaa ja elämää jossa olisi vallalla toisenlainen henkinen/uskonnollinen kulttuuri. Kuinka syvällä tämä kristillisen ajattelun juuret meissä ovat? Omasta lapsuudestani muistan ankaruuden, ilottomuuden ja kärsimyksen jalostavan vaikutuksen. " Kärsi, kurja, kirkkaamman kruunun saat!"
Pyyteettömällä auttamisella on tietysti monet kasvot. Olen itsekin väsynyt olemaan liian usein olkapäänä, toisinaan olen kokenut olevani sijaiskärsijä tai kärsiväni vääryyttä kun raahaan muiden taakkoja. Piehtaroinut itsesäälissä ja tuntenut itseni hyväksikäytetyksi aasiksi. Pyhyystautia vähemmän, mutta varmaan sitäkin toisinaan:)
Toisaalta hermostun siihen että jotkut tuttavistani ovat niin herkin aistein odottamassa tilaisuutta olla hyvä ja avulias ja he ovat anteliaisuudessaan niin vaatimattomia että se on aivan tuskallista! Niin kuin heillä olisi koko ajan tarve saada arvostusta ja hyväksyntää olemalla aina valmiina auttamaan. Vaikka he olisivat aivan tarpeeksi hyviä ja kelvollisia ihan omina itseinään, ilman turhia sädekehiä.
| |
| | |
17.11.11, 20:40
|
#33 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 07/2006 Sijainti: Noiruttu Pohojammaa
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja blueQ Minusta korvauksen ottaminen auttamisen vaivoista ei voi olla väärin.
Kryon, jonka kanavoimia kirjoja olen lukenut, hän sanoo mm. minkä arvon annatte henkiselle auttamiselle, se arvoisena te sitä pidätte. Kuitenkin, kun elämme tässä maailmassa raha on väline, jota tarvitaan ja jolla näitä arvoja mitataan.
Kryon kertoi myös esimerkin, jonka mukaan me olemme valmiit maksamaan esim. strippareille, mutta emme henkistätyötä tekeville, silloin emme arvosta henkistä työtä oikein.
. | Aivan. Ottaahan lääkärikin palkan, ei lääkäreitä kukaan vaadi ilmaiseksi työskentelemään. Mä en ymmärrä sitä jotta MIKSEI voi parantajan hommia tehdä klo 8-16 työkseen ja sitten nostaa siitä palkan? Miksi sitä työtä pitäisi tehdä ilmaiseksi? Millä sitten elää, sossun avustuksilla? Vai sitten yrittää tehdä leipätyönsä lisäksi parannustyötä ja sitten uhkaakin stressi kun kahta työtä pitää tehdä kun toisest EI SAA OTTAA RAHAA. Ja ilman rahaa tässä maailmassa ei pärjää.
Semmonen huijaaminen ja rahastus on tietty eri asia.
| | |
17.11.11, 20:43
|
#34 (linkki)
|
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Amur
Minua häiritsi myös se, että raamatunkertomuksia todella opetetaan täysin kritiikittömästi todenmukaisina tapahtumina, eikä minään uskonnonhistoriana. Opettaja oli koulussa myös ilmaissut paheksuvansa homoutta, uskovainen kun on. Niin että kyllä ainakin tänä päivänä lasten henkinen kehitys saa aika kyseenalaisen pohjan, valtionuskonnonopetuksen toimesta...
|
Aivan. Mututuntumana sanoisin että suuri osa suomalaisista on tapakristittyjä mutta silti kirkko jyllää... Kirkko ja valtio pitäisi erottaa ja kouluissa opettaa justkin uskonnonhistoriana eikä täytenä totena noita raamatunkertomuksia. Ei joulupukkiakaan totena opeteta...
| | |
17.11.11, 20:49
|
#35 (linkki)
| | Negatiivinen Ateisti
Rekisteröitynyt: 09/2009
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Arian Hmm, en tiedä onko tämä edes kunnon selitys, jos et ole halukas muuttamaan maailman kuvaasi. | Maailmankuvaani olen valmis muuttamaan, mutta siihen vaaditaan paljon muutakin kuin jonkun nettikirjoittelut. Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Arian Tässä materialistisessa Maailmassa on niin paljon muutakin, että he eivät voi enää epäillä sitä, kun ovat ottaneet selvää entisistä elämistään. | Miten entisistä elämistä otetaan luotettavasti selvää? Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Arian ...mutta kun saa todisteita jostakin uskonnon tyylisestä, niin yllättäen sitten jää sen maailman katsomuksen pariin. | Mitä tarkoittaa "uskonnon tyylinen"? Minkälaisia todisteita niistä voi saada? Mitkä todisteet ovat sinulle riittäviä? Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Arian Ja nyt tulee toinen asia mitä tarvitaan totuuden, Itensä ja maailmasta oppimiseen: Ymmärrys. Jos tätä ihmisellä ei ole, niin hän kieltää useissa tapauksissa henkisyydensä ja samalla suuren osan itsestään. | Milloin ihminen on ymmärtänyt? Silloinko, kun hän uskoo reinkarnaatioon? Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Arian Ihmisessä on luonnostaan henkinenpuoli, mutta se on liiankin helppo peittää, varsinkin, kun sielut ovat päättäneet joutunut syntymään sellaiseen perheeseen missä opetetaan jotakin uskontoa/tietynlaista "moraalia"(=uskotellaan esim. lapsille, että homoseksuaalisuus on väärin), eikä anneta lapsen miettiä itse omaa maailmankuvaansa. | Ristiriitaista. Sanot, että lapsen pitää miettiä omaa maailmankuvaansa, mutta itse tarjoat ainoana oikeana sellaista maailmankuvaa, jossa ihmisellä on "luonnostaan henkinen puoli" ja jossa sielu on olemassa.
Minä olen saanut kristillisen kasvatuksen - koulussa, en juurikaan kotona - ja olen silti päätynyt ateistiseen/uskonnottomaan ja tieteelliseen maailmankuvaan. Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Arian Materialistinen puoli on meissä niin vahva kuin olemme itse niin antaneet sen kasvaa, eli jos ei ole jo tarha-iässä oppinut että tahtoo olla omalla polullaan kulkija, niin olet luultavimmin silloin jossain määrin ainakin hukassa itsesi ja maailmankatsomuksesi kanssa. | Tämä oli niin käsittämätön lause, etten ymmärtänyt siitä mitään. Mitä tarkalleen ottaen tarkoitat "materialistisella puolella"? Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Arian Maailmassa on satoja tunhansia, ellei jopa ainakin pari miljoonaa ihmistä joiden psyykkiset kyvyt ovat päässeet esille ja tämä on henkisyyden sivutuotetta | Mistähän nuo luvut on repäisty? Ja miten nuo esille päässeet psyykkiset kyvyt ilmenevät konkreettisesti? Eli minkälaisia psyykkisiä kykyjä oikein tarkoitat? Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Arian Synnyit itsekkin tämä kaikki tieto ja muistot entisistä elämistä sisälläsi, mutta maailma on saattanut saada sinut unohtamaan ne, sillä maapallolla opetetaan vain materialistisuutta ja tavalliselle ihmiselle liian vaikeasti ymmärrettäviä uskontoja (esim. kristinuskon Raamattu ollaan milteimpä Aina tulkittu väärin. ) | Mistä tiedät, että synnyin?
Miten määrittelet tavallisen ihmisen?
Miten Raamattua on tulkittu väärin ja miten sitä tulkitaan oikein? Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Arian Mikään uskonto ei ole tällöin täysin totta, MUTTEI myöskään täysin väärin! | Mitä totta on esimerkiksi skientologiassa? Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Arian "Tieto kuuluu meille kaikille, mutta meillä kaikilla ei ole kykyä ymmärtää tietoa."
"Kukaan ei pakota sinua uskomaan mutta kun kuulet Totuuden Maailmasta ja Itsestäsi, sinun pitäisi huomata se, sillä synnyit tämä kaikki tieto ja viisaus sisälläsi."
"Jos epäilet, niin muista, että on olemassa vain yksi Totuus. Valheita siis opetetaan miljoonille ihmisille maailmassa, mutta vain Oma polku voi viedä sinut oikealle reitille elämässi. | Mikä on tuo "vain yksi Totuus", josta kirjoitat? Onko vain heillä, jotka ovat ymmärtäneet "Totuuden" kyky ymmärtää?
Jos näin on, niin et sinä eroa käytännössä millään tavalla kristitystä, joka pitää Jumalaa totena ja ainoastaan Jumalaan uskovia "Totuuden" ymmärtävinä. Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Arian Älä siis lue uskonnollisia kirjoja, vaan kuuntele Omaa Sisintäsi, älä vain omia tai muiden mielipiteitä. - Olet paljon enemmänkin kuin ulkoinen minäsi. | Lihavointi minun.
Minun ei siis tulisi kuunnella omia tai muiden mielipiteitä? Mitä pitäisi sitten kuunnella, eihän muita vaihtoehtoja ole? Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Arian Anteeksi, kun saattaa kuullostaa aivopesulta | Niin kuulostaa. Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Arian Vain ite voi löytää totuuden ja sen mainostaminen on joissakin tapauksissa väärin, siksi en selittänyt aijemmin. | Kovasti kuitenkin tunnut itse "totuutta" mainostavan.
__________________ Ylläoleva kirjoitus on tämänhetkinen mielipiteeni, joka saattaa olla väärä. | |
| | |
17.11.11, 21:02
|
#36 (linkki)
| | Negatiivinen Ateisti
Rekisteröitynyt: 09/2009
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Vesimies -70 Semmonen huijaaminen ja rahastus on tietty eri asia. | Tämä onkin se olennaisin asia.
Mihin vedetään ns. henkisessä työssä huijaamisen ja rahastamisen raja? Huijarimeedio - sellainen, joka tietää, ettei osaa oikeasti ottaa yhteyttä kuolleisiin - voi olla yhtä uskottava - tai jopa uskottavampi - kuin sellainen, joka uskoo osaavansa ottaa kuolleisiin yhteyttä.
Ennustuspalvelut ja astrologia ovat suomen lainsäädännössä viihdepalveluja. Periaatteessa kuka tahansa voi alkaa tarjoamaan näitä palveluita. Mutta ovatko ne huijaamista?
__________________ Ylläoleva kirjoitus on tämänhetkinen mielipiteeni, joka saattaa olla väärä. | |
| | |
17.11.11, 21:27
|
#37 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 04/2010
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Vesimies -70 Aivan. Ottaahan lääkärikin palkan, ei lääkäreitä kukaan vaadi ilmaiseksi työskentelemään. Mä en ymmärrä sitä jotta MIKSEI voi parantajan hommia tehdä klo 8-16 työkseen ja sitten nostaa siitä palkan? Miksi sitä työtä pitäisi tehdä ilmaiseksi? Millä sitten elää, sossun avustuksilla? Vai sitten yrittää tehdä leipätyönsä lisäksi parannustyötä ja sitten uhkaakin stressi kun kahta työtä pitää tehdä kun toisest EI SAA OTTAA RAHAA. Ja ilman rahaa tässä maailmassa ei pärjää.
Semmonen huijaaminen ja rahastus on tietty eri asia. | Yhdyn tähän näkemykseen. Työtä voi tehdä sydämellä vaikka saakin siitä palkkaa ja niin kuuluisikin olla. Oikeastaan siitä riippumatta mikä on ammatti. Olipa sitten nuohooja, muurari, lääkäri, opettaja tai kouluavustaja.
Samaa mieltä myös siitä että raamattu pitäisi opettaa uskonnonhistoriana. Pidän muunlaista opetusta jopa moraalisesti arveluttavana. Ainakin omassa opinahjossani mollattiin esim mormonien uurimia ja tummimia vaikka ihan vastaavia oli Mooseksen laintaulut jos lähdetään vertaamaan ja naureskelemaan. Ei sillä että fanittaisin mormonien uurimia ja tummimia mutta jos on teologilla (joka opettajamme siis oli) varaa istuttaa oppilaihinsa muiden uskontojen halveksuntaa niin pitäisi edes nähdä oman uskontonsa samanlaisuudet ja nauraa sitten niillekin.
Meillä ei saanut lisäpinnaa moisten vastaavuuksien osoittamisesta vaan joutui aina käytävään, muissakin kuin uskonkysymyksissä. Mutta uskonnossa sai samaiselta opettajalta huonon numeron jo siitäkin jos piti uskonlahkosta liian hyvän esitelmän (ei edes yksinomaan positiivista vaan monipuolisen mutta kunnioittavan) vaikka se olisi määrääty pidettäväksi.
Jos uskonnonopetus olisi samanlainen ei-tunnustuksellinen kuin muutkin aineet siihen ei sisätyisi opettajankaan puolelta niin suurta tunnelatausta ja yksisilmäisyyttä. Itseasiassa silloin opettajina voisi olla uskontotieteilijät ehkä.
.
| |
| | |
17.11.11, 21:43
|
#38 (linkki)
|
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sivaltaja Tämä onkin se olennaisin asia.
Mihin vedetään ns. henkisessä työssä huijaamisen ja rahastamisen raja? Huijarimeedio - sellainen, joka tietää, ettei osaa oikeasti ottaa yhteyttä kuolleisiin - voi olla yhtä uskottava - tai jopa uskottavampi - kuin sellainen, joka uskoo osaavansa ottaa kuolleisiin yhteyttä.
Ennustuspalvelut ja astrologia ovat suomen lainsäädännössä viihdepalveluja. Periaatteessa kuka tahansa voi alkaa tarjoamaan näitä palveluita. Mutta ovatko ne huijaamista? | No herranen aika. Huijausta on se kun uskottelee jotain mitä oikeasti ei ole. Jos oikeasti ei ole mitään parantamiskykyä tai meedion kykyä mutta uskottelee jotta on, niin se on huijausta. Toki sähän uskot jotta kellään ei ole kykyjä. Sähän pidät kaikkia meedioita, parantajia tms. huijareina.
| | |
18.11.11, 08:53
|
#39 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 09/2011 Sijainti: Vantaa
| Sivaltaja!
@Sivaltaja Tuo oli juuri tuota materialistista puolta mitä näytin hyvänä huonona esimerkkinä ;) Itseasiassa. Oon oikeesti kerranki onnellinen siit, ku tein virheen, ku ny oppinkin. Tuputin, en antanu sulle tilaa tai ees mahista antaa su miettii ite asioit eteenpäin. En voi sanoo muuta ku että Kiitos ja toivottavasti opin sun kautta vielä enemmänki oikeella tavalla selittämistä ja puhumista näistä asioista! <3 :) Mielipide on sellainen mikä peittää totuudet ajatukset? Mielipide ja tieto ei aina kohtaa.
Vastaan vielä kunnolla ja toivottavasti saan korjattuu tota asennettani selittämisen suhteen, ja jos en nii toivottavasti joku saa sillonki mun järjen esille. Mikää tieto ei tunnu oikeelle jos mainostaa tosiaankaan. Ehkä yritin alitajusesti saada sun mieltäs kääntyy, ku toi tekniikka on auttanut just nii monen uskonnon kannalta saada lisää väkee uskomaa samaa aatteesee? - Hyi, en olis ikinä uskonu, että vajoon nii alas. | |
| | |
26.11.11, 19:16
|
#40 (linkki)
| | Voima kanssamme
Rekisteröitynyt: 06/2006 Sijainti: Henkimaailma
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sasae - ??? Mielestäni henkisesti kehittyy siten, että lakkaa ajattelemasta minäminäkeskeisesti, miten minun chakrani ja feng shuini ja ties mitkä yhteisötietoisista kansanuskonnoista länsimaiseen minäminäkeskeisyyteen lainatut jutut vääristetysti toimivat -minäminäminän_ hyväksi.
Avaa sen sijaan silmänsä ja katsoo ympärilleen: mitä tapahtuu ympäristössäni? Seuraa uutisia kriittisesti ja asettuu heikomman puolelle. Nostaa persien ylös sieltä feng shuilla sisusten kämpän sohvalta ja lähtee ulos auttamaan konkreettisesti muita. | Ajatuksesi ovat kiinnostavia. Kyllä. Sitä sanoisin pelisilmäksi kun on tietoinen ympäristöstä ja sen ilmiöistä ja kuuntelee, katselee sekä ottaa osaa Voimiensa mukaisesti avarin ja tarkkaavaisin mielin. Hyvä. :) Voima kanssasi. | |
| | | | |