Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Kristallipallo > Kristallipallo
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
21.11.11, 12:35   #1 (linkki)
Sydäntietoisuus

Käyttäjän Erendil avatari

Rekisteröitynyt: 06/2006
Sijainti: Valon sydämessä
Lapin rumpu/intiaanirumpu, mutta miksi ei vaikka enkelirumpu?

Onpa hiipinyt tässä mieleeni hiljattain, että voisin tehdä itselleni sellaisen Lapin rummun muotoisen rummun. Ovaalirumpu, koska jostain syystä pyöreä rumpu ei puhuttule minua ollenkaan. Mutta, nyt kun olen googlettanut ja etsinyt mahdollista kurssia, niin sellaiset normaalit 2 päiväiset, yhden viikonlopun ajan kurssi tuntuu täysin riittämättömältä. Vaikka en tiedä rummunteosta yhtikäs mitään niin siitä huolimatta kuitenkin tuntuu siltä, että jos rummun haluan tehdä, niin siihen pitää paneutua ja se pitää tehdä ajan kanssa. Olisiko viikko sellainen minimi, vaikka iltakurssin muotoisesti?

Itse en yhdistä tähän rumpuprojektiini mitään intiaani/shamaani juttuja, vaan jotain ihan muuta. Siksi mietinkin tässä, että onko kukaan tehnyt toisenlaista rumpua, vaikkapa enkelirumpua? Tai jotain mitä tahansa muuta kuin näitä intiaani/shamaanirumpuja?

Ja jos tiedät omasta kokemuksestasi jonkun ihanan/hyvän rummuntekijän, joka tälläisiä vähän pidempiä kursseja pitää, niin laita vaikka viestiä yksityisesti, jos täällä koetaan, että on mainostamista.
  Vastaa viestiin

22.11.11, 09:48   #2 (linkki)
etsijä

Käyttäjän Inke avatari

Sijainti: koti on siellä missä sydänkin
Viehättävä ajatus.

Olen joskus kysellyt rumpujen tekokursseista tänne meidän alueellemme, mutta ainakin silloin ne olisivat olleet viikonloppukursseina 2 päiväisiä. Mikäänhän ei estä itse järjestämisä, jos saat kivan sopivan kokoisen ryhmän kasaan ja paikan. Neuvottelet sitten kurssin pitäjästä ja hinnoitelusta. Kun tein tiedusteluja oli henkilö, joka olisi haluttu jakamaan tietojaan ja taitojaan aivan kohtuuttoman hintavaksi arvioiva mies. Kansalaisopistoiltakin kannattaa kysyä, voisivatko järjestää tai jos lähialueellasi on toimiva henkiseen kasvuun rekisteröitynyt järjestö, nin sieltakin voisi kysellä, ehkä rummun tekoon olisi laajempaakin tarvetta olemassa. Kysyvähän ei koskaan eksy tieltä.
  Vastaa viestiin
22.11.11, 10:52   #3 (linkki)
Sydäntietoisuus

Kiitos Inke vinkeistäsi:) Tuo tuntuisi ajatuksena mukavalta, että voisi järjestää ystävien kanssa yhteisen rumpukurssin, mutta tällä hetkellä olen ainut ystäväpiirissäni, jota tämä rummunteko puhuttelee. Monille ajatuskin rummunteosta on vähän pelottava asia, kun yhdistävät sen itselleen täysin vieraaseen alueeseen.

Itseäni vaan jotenkin kutkuttaa ajatus omasta enkelirummusta (laitan nyt tälläisen nimen, kun en muutakaan keksi) ja sillä mennä paukuttelisin kotonani ja hiilaisin itseäni. Tai viettäisin sellaisen meditaatiohetken rummun sykkeen energioissa. Rummun kumina kun vie minut johonkin äärettömän onnelliseen aikaan, joskus jossain Lapissa.....pimeydessä, pakkasessa, tähtien tuikkeessa, nuotiotulen loimutessa ja koivuklapin ihana tuoksu ilmassa....
  Vastaa viestiin
22.11.11, 11:12   #4 (linkki)
etsijä

Käyttäjän Inke avatari

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Erendil Näytä viesti
Kiitos Inke vinkeistäsi:) Tuo tuntuisi ajatuksena mukavalta, että voisi järjestää ystävien kanssa yhteisen rumpukurssin, mutta tällä hetkellä olen ainut ystäväpiirissäni, jota tämä rummunteko puhuttelee. Monille ajatuskin rummunteosta on vähän pelottava asia, kun yhdistävät sen itselleen täysin vieraaseen alueeseen.

Itseäni vaan jotenkin kutkuttaa ajatus omasta enkelirummusta (laitan nyt tälläisen nimen, kun en muutakaan keksi) ja sillä mennä paukuttelisin kotonani ja hiilaisin itseäni. Tai viettäisin sellaisen meditaatiohetken rummun sykkeen energioissa. Rummun kumina kun vie minut johonkin äärettömän onnelliseen aikaan, joskus jossain Lapissa.....pimeydessä, pakkasessa, tähtien tuikkeessa, nuotiotulen loimutessa ja koivuklapin ihana tuoksu ilmassa....
Ymmärrän hyvin ideasi, miten sen haluaisit tehdä, sillä minulla on vähän samanlaista ajatusta ikonista. Haluaisin maalata oman ikonini sille kuuluvalla menetelmällä, mikä tahansa ei minulle ei kelpaa. Aikani on vain nykyisin niin tiukoilla, etten ennätä täällä järjestetyille ikonin maalaiskursseille ja siksi olisinkin valmis myöntymään ostettuun ikoniin, jos tietäisin sen maalatun oikeaoppisesti. Voisithan vihkiä enkelirumpusi vaikka meditaatiossa omaan tarkoitukseen, jos tekisitkin sen jollain muulla energialla. Sinä todella voisit vihkiä rummun sinulle sopivaan tarkoitukseen omaksi enkelirummuksesi.
  Vastaa viestiin
22.11.11, 11:32   #5 (linkki)

Käyttäjän Amur avatari

Lainaus:

Mulla on ollu saman suuntaisia ajatuksia. Olen ajatellu ajan kans järjestää täällä semmosen kurssin MUTTA siihen osallistuisi MYÖS sellaisia ihmisiä jotka tekisivät rummun vain musiikkia varten. Mutta rummussa ei sinänsä ole eroa; kehärumpu, perinteinen soi oikein hyvin. Sillä on hyvät värähtelyt... kaikin puolin.

Rummun tekijä tai omistaja vihkii rumpunsa siihen käyttöön mihin sitä aikoo käyttää, se on hyvin henkilökohtainen. Luultavasti saisin sellaisen opettajankin, joka ymmärtää rummun henkisemmän merkityksen. Mutta olen täällä kaukana, kaukana...

Viimeinen muokkaaja Amur; 22.11.11 11:33. Syy: kirotusvirhe
  Vastaa viestiin
22.11.11, 21:33   #6 (linkki)
Sydäntietoisuus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Inke Näytä viesti
Ymmärrän hyvin ideasi, miten sen haluaisit tehdä, sillä minulla on vähän samanlaista ajatusta ikonista. Haluaisin maalata oman ikonini sille kuuluvalla menetelmällä, mikä tahansa ei minulle ei kelpaa. Aikani on vain nykyisin niin tiukoilla, etten ennätä täällä järjestetyille ikonin maalaiskursseille ja siksi olisinkin valmis myöntymään ostettuun ikoniin, jos tietäisin sen maalatun oikeaoppisesti. Voisithan vihkiä enkelirumpusi vaikka meditaatiossa omaan tarkoitukseen, jos tekisitkin sen jollain muulla energialla. Sinä todella voisit vihkiä rummun sinulle sopivaan tarkoitukseen omaksi enkelirummuksesi.
Kun ajattelen rummun vihkimistä, niin siitä tulee heti energioina/virtauksena mieleeni lumi ja vaaleanpunainen sydän......ja näiden kahden yhdistelmä kuin kietoutuneena toisiinsa. Mutta, näin pöljänä kysyn, että mitä se rummun vihkiminen oikein tarkoittaa? Niitä energioita, mitä se välittää vai?
  Vastaa viestiin
22.11.11, 21:36   #7 (linkki)
Sydäntietoisuus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Amur Näytä viesti
Mulla on ollu saman suuntaisia ajatuksia. Olen ajatellu ajan kans järjestää täällä semmosen kurssin MUTTA siihen osallistuisi MYÖS sellaisia ihmisiä jotka tekisivät rummun vain musiikkia varten. Mutta rummussa ei sinänsä ole eroa; kehärumpu, perinteinen soi oikein hyvin. Sillä on hyvät värähtelyt... kaikin puolin.

Rummun tekijä tai omistaja vihkii rumpunsa siihen käyttöön mihin sitä aikoo käyttää, se on hyvin henkilökohtainen. Luultavasti saisin sellaisen opettajankin, joka ymmärtää rummun henkisemmän merkityksen. Mutta olen täällä kaukana, kaukana...
Mikä on kaukana? Jos SUomen rajojen sisäpuolella asustelet, niin eihän se silloin kaukana ole. Ja jos kurssisi olisi sellainen pidempi versio, niin hyvässä lykyssä löytyy jostain edullinen yöpymispaikka ja eiku kurssille...
  Vastaa viestiin
22.11.11, 22:19   #8 (linkki)

Käyttäjän Amur avatari

No jos käy niin että et ensi kesään mennessä ole vielä saanut rumpua, niin katsotaan jos tänne saataisiin kasaan semmonen pitempi sessio, jossa rumpu vihkimisineen rakennettaisiin. Mielessä on ainakin yksi opettaja jolla on kyllä hyvin mielenkiintoinen miljöö itteelläänkin... ei kovin kaukana täältä minun seuduilta.

Sekä järjestämisessä mukana voin olla (tarvittaessa) mutta kyllä myös osallistuisin tekemiseen, vähän saman tapaisilla ajatuksilla kuin sieki, Erendil.
  Vastaa viestiin
22.11.11, 23:04   #9 (linkki)

Käyttäjän Awa* avatari

Rekisteröitynyt: 10/2009
Linkkivinkki:

Whizhealer Co.

:)
  Vastaa viestiin
23.11.11, 10:40   #10 (linkki)

Käyttäjän Kissantassu* avatari

Rekisteröitynyt: 04/2010
Erendilin rummunetsintä sykähdyttää minua.

Olen joskus kertonutkin täällä että kuulin kerran sykähdyttävää taivaallista rummutusta niin, että ensin nukuin, ilmeisen kevyesti koska "heräsin" siihen että tajusin olevani jo hereillä ja silti kuulen samaa ihanaa rummutusta koko ajan vaan.
Kuuntelin sitä pitkät pätkät hereillä ollen ja vaikka yritin you tubesta löytää ja veljenikin lähetti avuksi hienoja rumpujuttuja esim intiaaneilta niin mikään ei vedä vertoja sille mitä kuulin.
Se rummutus ei ollut tästä maailmasta. En ollut ikinä miettinyt soitetaanko " taivaassa" mitä soitinta mutta jos olisi kysytty niin viimeiseksi mieleeni olisi tullut rummut. Nyt tiedän että on siellä nekin ;)
  Vastaa viestiin
25.11.11, 07:12   #11 (linkki)
Sydäntietoisuus

Avautuipa sinulle ihana taajuus Kissantassu, kuin uusi radiokanava. Oletkos kokeillut virttää itsesi uudelleen tuohon yhteyteen? Tulee mieleeni, että olisi kanava, jonka avulla saat itsellesi energiaviritystä/tankkausta, sinun tulee vain ankkuroida itsesi tuohon lähteeseen ja pyytää itsellesi tätä ihanaa taivaallista musiikkia vaikkapa meditoidessasi:) On sinulle annettu vinkki, mikä avautuu kunhan vain itse sitä pyydät. Ja vaikka et sitä enää kuulisikaan, tulee se sinulle kuitenkin energian kautta...

Mutta tästä kokemuksestasi sain tälle enkelirummulleni lisää väriä: pyhä taivaallinen, sitä samaa mitä ikoneissakin on...
  Vastaa viestiin
25.11.11, 08:24   #12 (linkki)

Minulla on toinen lähde johon kiinnitän itseni ja jonka kautta tulee nämä muut :)
Tämä oli taivaallista mutta ei pyhää musiikkia.....tämä oli sekä mahtavaa että myös leikkisää...tai ei leikkisää mutta arvaanko sanoa keveää....todella vaikeaa kuvata kuten arvata saattaa mutta yksi sana sinne päin on myös pehmeä joka siihen oikeasti sopii...
Tuosta pyhästä varsinkin isolla kirjaimella niin Pyhän läsnäolo tekee määrätynlaisen olotilan, ei majesteettiista mutta syvästi kunnioittavan ja nöyrän (siis tarkoittaa minulla valmiutta kuunnella) joskin siinä ollaan myös luonnollisella tavalla tasavertaisia [vaikea sana tuokin tuossa kuvata, sillä Pyhä on kuitenkin niin paljon enemmän) ja täydellisen rakkauden ympäröimä.

Tämä rummutus oli taivaallisen kaunista mutta ei Pyhää siinä merkityksessä. Se ei avannut verhoa tämän maan päältä eikä laittanut näkemään sen taakse, eikä se laittanut nöräksi sillä määrätyllä tavalla vaan ennemminkin pysähdytti ja laittoi kuulemaan sillä taivaallisella kauneudellaan ja erityisyydellään, sillä erityistä taivaallinen musiikki aina on.

Se alkoi etäisenä rummutuksena joka kiiri matkojen koko ajan läheten mutta ei koveten ja oli kuin viesti. Kuin hymyilevä kaunis pehmeä viesti aikojen takaa....voisin kuvata vaikka en tiedä, että joku Pyhä (joku Mestari) näytti millaista rummutus voi olla korkeammissa sfääreissä. Sen laadun kaunista hymyilyä (= keveyttä) ja tunnelmaa siinä minusta oli mutta ei sormella osoittaen näyttämistä vaan ennemminkin annettu kuin lahjana, syvästi läsnäolevana rummutuksena eikä näyttämisen haluna. Miksi tämä lahja sitä en tiedä, en pyytänyt enkä virittäytynyt ainakaan tietoisesti...minusta sieltä päin lähestyttiin ja yhteydet on jo auki sinne, jostain syystä.

Lähdin kuvailemaan tarkemmin tuota kokemustani kun hahmotin siinä samalla itselleni mitä sanoja uskaltaisin eli voisin kokemuksestani käyttää tekemättä kovasti hallaa kuulemalleni.
Inspiroiduin siihen tietenkin sinun käyttämistäsi sanoista ja ikonovertauksesta. Mistäpä minä oikeasti tietäisin vaikka kuulemani olisi sinulle juuri Pyhää ikonirummutusta tai mikä ehkä myös mahdollista, sinulle se rummutus ehkä tulee joku kerta Pyhänä mutta siksipä lähdin erittelemään että mitenkähän se minulla oli tämä juttu :)

Innostit minua tarkentamaan ja sanoittamaan itselleni omaa kokemustani siis, kiitos siitä Erendil, jotenkin jo tuon muisteleminen noin intensiivisesti teki hyvää taas kerran kuten arvelitkin <3

Muista kuitenkin pitää kiinni omista väreistäsi, älä anna selostukseni sotkea, niin saat oman laisesi kokemuksen joka tulee sinunlaisenasi sinulle tarpeeseen :)

.

Viimeinen muokkaaja Kissantassu*; 25.11.11 08:39.
  Vastaa viestiin
25.11.11, 13:43   #13 (linkki)
Sydäntietoisuus

:)) Oikeastaan liitin itsestäni itselleni tuon sanan "pyhä" ja taivaallinen tuli sinun kauttasi. Itse koen pyhyyden sydämessä tuntuvana suurena rakkauden tilana - Jumalan valon voima on rakkaus - tämän olen joskus itselleni meditoidessani saanut. Mutta, sinun kokemasi kautta avautui minulle ripaus kuin mausteeksi siihen mitä etsin...
  Vastaa viestiin
25.11.11, 14:11   #14 (linkki)

Lainaus:
:)) Oikeastaan liitin itsestäni itselleni tuon sanan "pyhä" ja taivaallinen tuli sinun kauttasi. Itse koen pyhyyden sydämessä tuntuvana suurena rakkauden tilana - Jumalan valon voima on rakkaus - tämän olen joskus itselleni meditoidessani saanut. Mutta, sinun kokemasi kautta avautui minulle ripaus kuin mausteeksi siihen mitä etsin...
Ah, ymmärrän :)
  Vastaa viestiin
26.11.11, 17:49   #15 (linkki)
Sem
Voima kanssamme

Käyttäjän Sem avatari

Sijainti: Henkimaailma
Lainaus:
Sinun kokemuksilla mitä kerroit meditoinnistasi ei ole mitään epäselvyyttä kuinka sinä vihkisit rummun juuri niin kuin se sinun Voimassasi kuuluu olla ja toimia. :)
  Vastaa viestiin
26.11.11, 23:12   #16 (linkki)

Käyttäjän Vesimies -70 avatari

Rekisteröitynyt: 07/2006
Sijainti: Noiruttu Pohojammaa
Yritin ettiä tähän ketjuun kelttirummutusta youtubesta mutten löytäny semmosta mitä ettin... Oli kyllä kelttirumpuja muttei sitä mitä ettin...
27.11.11, 10:54   #17 (linkki)
etsijä

Käyttäjän Inke avatari

Lainaus:
Kun ajattelen rummun vihkimistä, niin siitä tulee heti energioina/virtauksena mieleeni lumi ja vaaleanpunainen sydän......ja näiden kahden yhdistelmä kuin kietoutuneena toisiinsa. Mutta, näin pöljänä kysyn, että mitä se rummun vihkiminen oikein tarkoittaa? Niitä energioita, mitä se välittää vai?
Vihkiminen tarkoittaa tehtävään *siunaamista*. Kerronpa erään tarinan tehtävään siunaamisesta. Eräs nuori sukulaiseni oli kädentaitohin suuntautuvassa koulussa, jossa hän opiskeli nuken valmistusta. Tämä nuori tyttö, jonka täti olen, kysyi mitä hän tekisi näyttötyökseen ja jonka piti olla tilaustyö, ei siis itselle tarkoitettu. Siinä heitin ilmaan ajatuksen jos hän valmistaisi minulle tietäjänuken. Näyttötyöhön kuului paitsi kirjata kaikki käytetyt työmenetemät, myös kuvata nuken profiilia. Kävimme tytön kanssa läpi miten tietäjänukke voisi heti ensinäkemältä viestiä edustamaansa ideaa. Itselläni oli takana eräs Suomisen kursseista, joissa meditoitiin paljon ohjatusti. Kyseisellä kurssilla teimme meditaatomatkan korkealle vuorelle tapaamaan suurta tietäjää. Visualisena ihmisenä sain selkeän vision nuotion äärellä istuvasta suuresta tietäjästä pitkine maahan asti uloittuvine harmaine hiuksineen askeettisessa asussaan ja siinä meditaatiossa tietäjä antoi käsiini lahjan.

Kerroin tytölle vain pääpiirteittäin tästä meditaatiotietäjästä,koska halusin jättää nuorelle taiteilijalle mahdollisimman vapaat kädet. Nukesta tuli huikea, parmpi, kuin jos olisin yksityiskohtaisesti ohjeistanut tyttöä. Nuken hiukset ovat todela pitkät ja monilla pienillä palmikoilla, jotka kietoutuvat nuken vartalon ympärille spiraalimaisesti. Päässä nukella on pienistä ametistisiruists tehty kruunu. (hyvä oivallus, sehän on selvästi kruunuchakra) Otsaa somistaa yönsininen helmen puolikas ja käsissään nukke kannattelee aavikkoruusuksikin sanottua kiveä.

Tytön kaksi opettajaa halusi olla paikalla, kun nukke luovutettiin sitten valmiina minulle ja kyselivät nuken käyttötarkoitusta. Ehkä tytön työselostus oli herättänyt mielenkiinnon tai jonkinlaisen uteliaisuuden tästä nukesta, sillä onko käsin valmistetulla nukella muuta tarkoitusta. kuin olla koristeena lasivitriinissä. Kysymyksessä ei ollut mikään mollamaija tyyppinen nukke. Opettajat olivat kovasti kkiinostuneita käyttötarkoituksesta ja sanoin vihkiväni nuken tiettyyn tarkoitukseen, joka on osana omaa filosofiaani. Kovasti olivat myös kiinnostuneita siitä mitä vihkiminen tehtävään tarkoittaa ja kuinka se suoritetaan.

Mainitsin tuossa jotain meditaatiosta, jossa kävimme tapaamassa suurta tietäjää. Meditaation jälkeisessä purkutilanteessa tuli selväksi, että tämä suuri tietäjä edusti meidän jokaisen omaa sisäistä viisauttamme. Tietenkin, olihan se pitänyt arvata jo meditaation edetessä.

Ehkä rumpusi rakentuu kuvaamaan sinun sisäistä viisauttasi tai välittää energiavärähdyksiä oman enkelisi suojaavasta rakkaudesta tai juuri siitä mitä kulloinkin rummuttaessasi enkelirumpuasi tarvitsetkin. Ikonin maalauksen oikeaan tekniikkaan kuuluu osana rukokset tai meditaatiot aina kun työ otetaan keskeytymisen jälkeen uudestaan esiin työstettäväksi, näin siihen ikoniin saadaan energia, joka eroittaa ikonin muista uskonnollisia aiheita kuvaavista tauluista. Näin olen sen asian ymmärtänyt.

Ajatus enkelirummun valmistamisesta omaan käyttöön tuntuu viehkolta, mutta kerrostaloasukkaana, enkelikutsuni tapahtuu pienellä tiu'ulla tai ajatuksella johon sisltyy pyyntö. Onhan minulla vanha tuohitorvi ja tuohikontti, vaarini peruja, joihin liittyvät sitten luonnonhenkien energiat, mutta en niistä sitten sen enempiä ala nyt turisemaan.

Varsin mielelläni kuulisin miten enkelirumpu projektisi etenee ja millainen siitä tulee. Haluatko nimetä rumpusi jollekin tietylle enkelille, tai mikä ajatus sinua kannattelee valmistautuessasi oman rumpusi ideoimiseen.

Viimeinen muokkaaja Inke; 27.11.11 11:41.
  Vastaa viestiin
27.11.11, 15:17   #18 (linkki)
Sydäntietoisuus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sem Näytä viesti
Sinun kokemuksilla mitä kerroit meditoinnistasi ei ole mitään epäselvyyttä kuinka sinä vihkisit rummun juuri niin kuin se sinun Voimassasi kuuluu olla ja toimia. :)
Kiitos Sem:)

<3
  Vastaa viestiin
27.11.11, 15:39   #19 (linkki)
Sydäntietoisuus

Inke

Rumpuni olisi ovaalinmallinen, valkoinen, jossa reunoissa kiertää x:n mallisesti nahkanauhat ja näissä x:n keskipisteissä olisi sitten koristeena vaaleanpunaiset pienet sydämet. En ehkä nimeäsi tätä rumpuani jollekin tietylle enkelille vaan kysymys olisi juurikin voimasta/valosta/rakkaudesta . Joskus näin sellaisen unen, missä istuessani kuin toimiston ikkunalaudalla katselin ikkunasta ulos ja alas kadulle, kun yks kaks siinä silmieni edessä ulkona alkoi virtaamaan katkeamattomana nauhana enkeleitä ja taivaallisia soittajia........ja juuri tälläista energiaa haluaa tämä rumpunikin välittää:))

Byzantine Art - Oche Nach (The Lords Prayer) - YouTube

pyhä taivaallinen on se sana, mikä siivittää ajatustani tästä rummustani

Mutta, ihana oli tämä kertomuksesi tästä tietäjänukesta:)
  Vastaa viestiin
28.11.11, 11:50   #20 (linkki)
etsijä

Käyttäjän Inke avatari

Lainaus:
Rumpuni olisi ovaalinmallinen, valkoinen, jossa reunoissa kiertää x:n mallisesti nahkanauhat ja näissä x:n keskipisteissä olisi sitten koristeena vaaleanpunaiset pienet sydämet. En ehkä nimeäsi tätä rumpuani jollekin tietylle enkelille vaan kysymys olisi juurikin voimasta/valosta/rakkaudesta . Joskus näin sellaisen unen, missä istuessani kuin toimiston ikkunalaudalla katselin ikkunasta ulos ja alas kadulle, kun yks kaks siinä silmieni edessä ulkona alkoi virtaamaan katkeamattomana nauhana enkeleitä ja taivaallisia soittajia........ja juuri tälläista energiaa haluaa tämä rumpunikin välittää:))

Byzantine Art - Oche Nach (The Lords Prayer) - YouTube

pyhä taivaallinen on se sana, mikä siivittää ajatustani tästä rummustani

Mutta, ihana oli tämä kertomuksesi tästä tietäjänukesta:)
Ihanalta vaikuttaa enkelirumpusi, samoin unesi. Nää enkeli jutut aina saa minut herkistymään. Poikkasenkin nyt taas valitusta aiheesta enkelitarinaan.

Eräs nuorena leskeksi jäänyt nainen kertoi kuinka hän oli pyytänyt apua raskaaseen suruunsa enkeleiltä. Suru oli pitänyt tätä lekeä pitkään otteessaan ja kerran hän sitten oli nähnyt ikkunallaan kolme enkeliä jotka olivat hyvin väsyneen näköisiä ja hän kertoi omista katkeruuden tunteistaan, miksi hänen avukseen on lähetetty väsyneet enkelit, kun juuri hän omassa uuvuttavassa tilanteessaan olisi tarvinnut enkelieiltä apua jaksamiseensa. Vuosia myöhemmin samainen nainen oli tutustunut uuteen ihmiseen, johon hän oli ihastunut ja mietiskeli olisiko oikein antaa tälle uudelle ihmiselle tilaa omassa perheessään. (muistelen hänellä olleen silloin pieniä lapsia) Varmasti tällä naisella risteili monenlaisia ajatuksia ja erilaisia tunteita suhteessa uutena versoavaan rakkauteensa, jonka uusi ihminen halusi sinetöidä avioliiton valoin ja saman aikaisesti kaipaus hyvään ja turvalliseen puolisoonsa, jonka hän menetti kuoleman kautta. Apuja oli pyydetty enkeleiltäkin, kunnen hänen ikkunalleen ilmestyi taas kolme enkeliä, jotka taputtelivat iloisena käsiään. Enkelit olivat rohkaisseet häntä vastaamaan kosintaa hyväksyvästi, näin hän se oli tulkinnut.

Ajatus niistä ensimmäisistä väsyneistä enkelistä tuntui oudolta, ehkä hän juuri surunsa hetkellä olisi todella tarvinnut avukseen vahvat enkelit, vai olivatko enkelitkin uuvuksissa kantaessaan osaa suuresta ja raskaasta surusta, johon tämä nainen oli enkelitä avukseen pyytänytkin.

Ehkä minäkin joskus teen rummun, en enkelirumpua, vaan jonkun muunlaisen ja sen reunan somisteiksi haluan ehdottomasti ripustella pieniä tiukuja koristella sen punaisin silkkinauhoin ja kultalangoin.
  Vastaa viestiin
28.11.11, 16:13   #21 (linkki)
Se aito ja alkuperäinen

Käyttäjän original alte avatari

Sijainti: seittemän kurvin suoran päässä
Pistä viskoo

Lainaus:
No jos käy niin että et ensi kesään mennessä ole vielä saanut rumpua, niin katsotaan jos tänne saataisiin kasaan semmonen pitempi sessio, jossa rumpu vihkimisineen rakennettaisiin. Mielessä on ainakin yksi opettaja jolla on kyllä hyvin mielenkiintoinen miljöö itteelläänkin... ei kovin kaukana täältä minun seuduilta.

Sekä järjestämisessä mukana voin olla (tarvittaessa) mutta kyllä myös osallistuisin tekemiseen, vähän saman tapaisilla ajatuksilla kuin sieki, Erendil.
Eihän rummunteko ole vaikeaa sillä jokainen siihen pystyy!
( en nyt tarkoita virtuaalirumpuja kuten Awaa tai Healeria sillä jos heille jotain kirjoittaa, niin rummutus heidän taholtaan alkaa heti , jopa pirullinen ja pitkäkestoinen ..heh heh ..vitsi vitsinä)

Öljytynnyrista saa takomalla kauaskantoisen rummun mutta kyseessä kai oli lapin shamaanien nahkarumpu?+

Puukehä ja kostea nahka kireelle sinne päälle, joka kuivuessaan pingoittuu soidinkelpoiseksi !
Harva enää eläinten rakkoja halua käsitellä rumpuja valmistaessaan, joten myös keinovalmisteissa löytyy!

Vinkkina valmistukseen että mitähän materiaalia, esim amerikan intiaanit mahtoikaan käyttää rumpujaan valmistaessaan?
Mitäs luulette? Oiskohan siitä Googlesta mitään apua????
  Vastaa viestiin
28.11.11, 17:52   #22 (linkki)

Käyttäjän nakki. avatari

Rekisteröitynyt: 12/2007
Sijainti: karjalan kunnailla
Nahkaahan ne käyttää.

Rummuntekijä, Karhunkantaja - Drummaker, Bearcarrier

Ole oma itsesi. Kaikki muut ovat varattuja.
- Oscar Wilde
  Vastaa viestiin
28.11.11, 19:18   #23 (linkki)

Käyttäjän Amur avatari

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja original alte Näytä viesti
Öljytynnyrista saa takomalla kauaskantoisen rummun mutta kyseessä kai oli lapin shamaanien nahkarumpu?+

Puukehä ja kostea nahka kireelle sinne päälle, joka kuivuessaan pingoittuu soidinkelpoiseksi !
Harva enää eläinten rakkoja halua käsitellä rumpuja valmistaessaan, joten myös keinovalmisteissa löytyy!

Vinkkina valmistukseen että mitähän materiaalia, esim amerikan intiaanit mahtoikaan käyttää rumpujaan valmistaessaan?
Mitäs luulette? Oiskohan siitä Googlesta mitään apua????
Öljytynnyreistä olen tehnyt rummun. Ei muuten ollu raponen ääni ja oikein paksusta metallista tehty pönttö ei juuri edes kunnolla kolissut. Vaikka tyhjän tynnyrin kolinaa on iänkaiken mainottu!

Kuule Alte, viimeksi oli puhetta sianrakoista rummun kalvomateriaalina. En tosin muista mihin siinä päädyttiin.

Mielenkiintoinen muuten tuo sinun ilmaus kuinka rumpunahka pingottuu soidinkelpoiseksi. Niin että ei muuta kuin soitimelle sitten vaan!

Epäilen kyllä tuota sinun keinonahkarumpua. Semmonen varmaan voitaisiin periaatteessa valmistaa, mutta: oletan että lihansyönti maailmassa jatkuu vielä jonkin aikaa nykyisen kaltaisena ja on ekologista käyttää se eläin kokonaisuudessaan, nahkoineen päivineen. Jos joku kerran tapetaan syötäväksi niin olisihan se haaskuuta syödä vaan fileet ja paistit ja heittää loppuruho kaatikselle. Niin että ei kannata kaivaa tässä kohti tikkua toisen navasta!

Afrikassa käyttävät rummuissaan vuohennahkoja. Olisivatko joidenkin hirvieläinten nahkoja käyttäneet intiaanit? Rummun kokoa rajoittaa sen kalvona käytetyn eläimen taljan koko. Porosta ei ihan mahottoman suuria saa. Onkohan sillä ollut myös joku henkisempi merkitys, sillä että minkä eläimen nahka siinä rummun kalvona on? Minulle kun on päässyt syntymään sellainen käsitys että rumpu oli merkittävä apuväline matkan teossa, ehkä jopa suoranainen kartta tai ehkä itsessään matkustusväline tai ...portti?
  Vastaa viestiin
29.11.11, 16:31   #24 (linkki)
Se aito ja alkuperäinen

Käyttäjän original alte avatari

Sijainti: seittemän kurvin suoran päässä
Lainaus:
Öljytynnyreistä olen tehnyt rummun. Ei muuten ollu raponen ääni ja oikein paksusta metallista tehty pönttö ei juuri edes kunnolla kolissut. Vaikka tyhjän tynnyrin kolinaa on iänkaiken mainottu!

Kuule Alte, viimeksi oli puhetta sianrakoista rummun kalvomateriaalina. En tosin muista mihin siinä päädyttiin.

Mielenkiintoinen muuten tuo sinun ilmaus kuinka rumpunahka pingottuu soidinkelpoiseksi. Niin että ei muuta kuin soitimelle sitten vaan!

Epäilen kyllä tuota sinun keinonahkarumpua. Semmonen varmaan voitaisiin periaatteessa valmistaa, mutta: oletan että lihansyönti maailmassa jatkuu vielä jonkin aikaa nykyisen kaltaisena ja on ekologista käyttää se eläin kokonaisuudessaan, nahkoineen päivineen. Jos joku kerran tapetaan syötäväksi niin olisihan se haaskuuta syödä vaan fileet ja paistit ja heittää loppuruho kaatikselle. Niin että ei kannata kaivaa tässä kohti tikkua toisen navasta!

Afrikassa käyttävät rummuissaan vuohennahkoja. Olisivatko joidenkin hirvieläinten nahkoja käyttäneet intiaanit? Rummun kokoa rajoittaa sen kalvona käytetyn eläimen taljan koko. Porosta ei ihan mahottoman suuria saa. Onkohan sillä ollut myös joku henkisempi merkitys, sillä että minkä eläimen nahka siinä rummun kalvona on? Minulle kun on päässyt syntymään sellainen käsitys että rumpu oli merkittävä apuväline matkan teossa, ehkä jopa suoranainen kartta tai ehkä itsessään matkustusväline tai ...portti?

öööö..eikös se jo rummuksi vältä tuollainen 35-40 sentin läpimitaltaan oleva vanne nahkoineen !
On nimittäin kätsempi varastoida ja kuljettaa sekä varsinkin ensitöikseen tehdä!
Tuohon tapaan, mut rummuksi : Uudelleenohjausilmoitus
  Vastaa viestiin
29.11.11, 22:07   #25 (linkki)

Käyttäjän Amur avatari

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja nakki. Näytä viesti
Ihan hyvä linkki Nakilla!
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

>Työkalut Hae ketjusta
>