| |  | |
22.11.11, 10:13
|
#1 (linkki)
| | etsijä
Rekisteröitynyt: 06/2006 Sijainti: koti on siellä missä sydänkin
| Outo uneni
Unielämä on olllut jo muutaman kuukauden ajan tapahtumarikas. Enkä nyt malta olla kertomatta viimeöistä untani.
Löysin itseni unessa ihan uudesta maisemasta. Olin uniostanut maapaikan Saarenmaalta ja maisema oli vehmas ja kumpuileva. Rakennukset olivat vanhoja ja rakennettu kivestä. Ulkorakennuksia oli useita ja olin vasta tutustumassa uuteen kiinteistööni. Isoa vanhaa kivinavettaa katselin ja visioin, siitä tulisi hyvä paikka ryhmälle, jos Suomen koululaiset haluaisivat tehdä luokkaretkiä sinne, niin siihen olisi hyvä oppilaat majoittaa. Rakenusten lähellä oli joen uomaa, johon välillä nousee vesi ja siksi sinne yläjuoksulle oli tehty sulku, josta vettä voisi juoksuttaa myllylle. Tiluksiin kuului myllykin, vaikka en unessa sitä nähnyt.
Välillä ihmettelin unessa sitä, mihin aikaan ja miksi olin investoinut tähän vanhaan maatilaan, näin kauaksi oikeasta kodistani, välillä olin hyvilläni, sillä mieheni viihtyisi hyvin puuhastellessaan ulkona. Ensimmäinen luokkaretki ryhmä tulikin jo siinä vaiheessa kun ihmetellen tarkistelin ulkorakennuksien kuntoa. Luokan opettaja oli unituttuni, ei kuitenkan sellainen jonka tuntisin valvetilassa. Tilan keittiö oli erillään muista rakennuksista ja sekin oli kivestä rakennettu, totesin sen olevan epäkäytännöllinen.
Uni poikkesi paljon tavallisista unista jo siinäkin, että uni esitteli paljon yksityiskohtia. Muun muassa maapohja oli punertavaa moreenia. En muista koskaan aikaisemmin nähneeni näin seikkaperäistä ja pitkältä tuntuvaa unta. Koskaan en ole edes haaveillut ostaa edes pientä tonttia rajan takaa, jotain pientä haavetta on ollut aikoinaan syntymäkuntani alueelta, mutta sekin on ollut vain ajatusleikittelyä. Lapsillani ei ole sille alueelle varsinaisesti mitään, mikä heitä sinne vetäisi.
Ovatko toiset palstalaiset huomanneet uniensa sisöllössä tapahtuneen muutoksia.
| |
| | |
22.11.11, 14:15
|
#2 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 06/2006
|
Ainakin mie olen nähnyt viime kuukausina unia - tai muistanut niitä aamuisin ihan eri tavalla kuin moneen vuoteen. Mutta noin hienoja unia kuin Inke, en ole nähnyt pitkään aikaan. Kuulostaa jonkin uuden ja sisältörikkaan elämänvaiheen enteeltä?
Sen sijaan minun uniini on tullut siskollani äsken todettu syöpä, jota nyt tutkitaan. Hän ei lääkärin mukaan kuole siihen, mutta isoihin leikkauksiin hän joutuu.
Ainakin syöpäasian käsittelyksi tulkitsin sen että viime yönä kotiini oli tullut ulkomaalaisia tunkeilijoita. Yritin raivoissani ajaa pois väkeä pihaltani. He olivat tunkeutuneet varastoihin ja hakeneet sieltä tarvikkeita leiriinsä, myös muiden piharakennusten ovia oli auottu. Lapset leikkivät ja kiipeilivät varastoissa. Olin kauhean vihainen mutta en saanut oikein kunnon ääntä vaikka yritin huutamalla saada heitä lähtemään. Päärakennukseen he eivät tulleet. He olivat ulkomaalaisia eivätkä ymmärtäneet sanojani joita yritin saada kuuluviin... tai eivät välittäneet.
Tapailin mielessäni ulkomaankielistä sanaa jonka arvelin tarkoittavan POIS! mutta sanakirjan mukaan olenkin huutanut että Terveydeksi!
(Todellisessa elämässä pihallani leiriytyy useinkin kulkijoita ja suhtaudun sellaiseen periaatteessa aika suopeasti:)
| |
| | |
24.11.11, 12:23
|
#3 (linkki)
| | Nautiskelija, etsijä.
Rekisteröitynyt: 08/2007 Sijainti: maapallo
|
On minunkin unielämä melkoisen vilkasta ollut. Viimeyönä näin kahdelaista unta, molemmissa unissa oli värillisiä palloja, sekä numerollisia asioita, mutta valitettavasti en muista niistä kuin ne värilliset pallot.
Yöllä kun heräsin välillä, niin ajattelin, että tällaistako se unimaailma oikeasti on. Eräällä tavalla liu´uin unesta toiseen, jonkinlaisen pyöreän levyn avulla.
Ne pallot oli sellaisia hieman jalkapalloa suurmmat ja niitä oli 7 eri väriä. Punaisia ei saanut viedä minkäänlaisten sähkölaitteiden lähelle, koska silloin laitteet hajosi. Ne pallot oli ilmassa, pysyivät siinä ja niitä voi liikutella. Itse olin mieltynyt violetin värisiin palloihin.
Ensi yöksi otan sängyn viereen kynän ja paperia, niin voin kirjoittaa muistiin uneni. Luulin muistavani hyvinkin tarkkaan sen, mitä viimeyönä näin ja mielestäni minun olisi oikeasti täytynyt muistaakin ne, koska niissä oli opetusta minulle.
Valkoinen susi
| |
| | |
24.11.11, 14:41
|
#4 (linkki)
| | etsijä
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Valkoinen susi-60 On minunkin unielämä melkoisen vilkasta ollut. Viimeyönä näin kahdelaista unta, molemmissa unissa oli värillisiä palloja, sekä numerollisia asioita, mutta valitettavasti en muista niistä kuin ne värilliset pallot.
Yöllä kun heräsin välillä, niin ajattelin, että tällaistako se unimaailma oikeasti on. Eräällä tavalla liu´uin unesta toiseen, jonkinlaisen pyöreän levyn avulla.
Ne pallot oli sellaisia hieman jalkapalloa suurmmat ja niitä oli 7 eri väriä. Punaisia ei saanut viedä minkäänlaisten sähkölaitteiden lähelle, koska silloin laitteet hajosi. Ne pallot oli ilmassa, pysyivät siinä ja niitä voi liikutella. Itse olin mieltynyt violetin värisiin palloihin.
Ensi yöksi otan sängyn viereen kynän ja paperia, niin voin kirjoittaa muistiin uneni. Luulin muistavani hyvinkin tarkkaan sen, mitä viimeyönä näin ja mielestäni minun olisi oikeasti täytynyt muistaakin ne, koska niissä oli opetusta minulle.
Valkoinen susi | Unia kannattaakin kirjoittaa ylös heti tuoreeltaan. Olen ainakin onalta kohdaltani huomannut unien sisällön muuttuvan kun on mennyt aikaa unennäkemistestä. Välillä kun lueskelen muistiinpanoja, niin muistankin ne aika erillaisina kuin mitä olen kirjannut ylös.
Voisikohan noi 7 palloa kuvata päächakroja, vai miten itse tulkitset untasi.
| |
| | |
24.11.11, 15:28
|
#5 (linkki)
| | Nautiskelija, etsijä.
Rekisteröitynyt: 08/2007 Sijainti: maapallo
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Inke Voisikohan noi 7 palloa kuvata päächakroja, vai miten itse tulkitset untasi. |
Itsekin noin ajattelen ja siksi olisi ollutkin hyvä muistaa se toinenkin uni, mutta kaikki aikanaan. En ehkä ollutkaan vielä valmis ymmärtämään valvetilassa sen unen sanomaa, vaikka se yöllä oli niin selkeä.
Valkoinen susi
| |
| | |
26.11.11, 19:36
|
#6 (linkki)
| | Voima kanssamme
Rekisteröitynyt: 06/2006 Sijainti: Henkimaailma
| Mitä sinulle pihapiiri merkitsee, virtaava joki, ihmiset niin lapset kuin opettaja; erityisesti kodin eri huoneet mikä on siis sinulle se vaikuttavin huone jne. missä toteutat itseäsi eri tavoin päivätajunnassasi suhteessa läheisiin. Miten siis nämä kaikki yksityiskohdat mukautat ihmisenä, energiana ja sieluna ja kuinka erityisesti niissä Voimaasi säteilet. Ihan mietintänä ja ajatuksena, omasi mukaan. Kannattaa siis kuunnella oikeasti Voimamme olevaisuutta.:) | |
| | |
27.11.11, 10:04
|
#7 (linkki)
| | etsijä
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sem Mitä sinulle pihapiiri merkitsee, virtaava joki, ihmiset niin lapset kuin opettaja; erityisesti kodin eri huoneet mikä on siis sinulle se vaikuttavin huone jne. missä toteutat itseäsi eri tavoin päivätajunnassasi suhteessa läheisiin. Miten siis nämä kaikki yksityiskohdat mukautat ihmisenä, energiana ja sieluna ja kuinka erityisesti niissä Voimaasi säteilet. Ihan mietintänä ja ajatuksena, omasi mukaan. Kannattaa siis kuunnella oikeasti Voimamme olevaisuutta.:) |
Aikani kuluksi pähkäilen Semin esittämiä kysymyksiä, vaikka ymmärränkin ne esitetyn retorisiksi kysymyksiksi.
Pihapiiri: minulle se merkitsee omaa reviiriä, yksityisyyttä, turvapaikkaakin.
Virtaava joki: alati liikkeessä, maisemaa ajankanssa muovaava, tunteiden elementti.
Lapset ja opettaja: Elämän jatkuvuus, tulevaisuus ja tietoja, taitoja sekä kehitystä ohjaava.
Kodin huoneet. Eri toiminnoille omat tilansa. Unen keittiön merkityksen tiedostan. OK, Sem, nyt oivallan. Työ, johon suhtaudun tunteella, seuraa usien kotiin myös konkreettisesti.
Pitikin eritellä uni osasiksi, päästäkseni uneen käsiksi.
| |
| | |
29.11.11, 14:26
|
#8 (linkki)
| | tähtityttö
Rekisteröitynyt: 11/2006 Sijainti: Cassiopeiasta itäänpäin
|
Minäkin ole täällä pähkäillyt erästä untani.
Eli viimeviikolla yhtenä aamuna herätessäni muistin että olin nähnyt jotain ihanaa unta mutta en saanut mieleeni että mitä. Yritin sitä kovasti muistella mutta ei onnistunut. Sitten minut *johdatettiin* sellaisille sivuille jossa voi nostaa oman voimaeläimen ja sieltä nousi kotka. Siinä samassa muistin uneni.
Eli siinä unessa katselin ihastellen ylhäällä täysin kirkkaan sinisellä taivaalla lentävää suurta kotkaa. Se oli siinä ensin aika lähellä mutta sitten se lensikin kauemmas ja kauemmas kunnes se lopulta muuttui pieneksi kirkkaaksi valoksi, kuin tähdeksi, joka liikkui siellä taivaalla.
Se oli aika jännä tunne kun pystyin seuraamaan sen kotkan lentoa vaikka se olikin siellä kaukana tähtenä tähtien seassa.
No, ei siinä vielä kaikki. Nyt viikonloppuna oltiin matkalla mökille. Siinä vävyn autossa on sellainen kattoikkuna ja yhtäkkiä vävy sanoi että katsokaa ylös. Ja siinä lensi se kotka. Ja taustana sininen taivas. Siis täysin samanlainen näky kuin siinä näkemässäni unessa:o
Eli joku tärkeä sanoma tuolla kotkalla ilmeisesti siis on kun noin voimallisesti näyttäytyy sekä unessa että valveilla ?
| |
| | |
30.11.11, 09:56
|
#9 (linkki)
| | etsijä
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Zera* Minäkin ole täällä pähkäillyt erästä untani.
Eli viimeviikolla yhtenä aamuna herätessäni muistin että olin nähnyt jotain ihanaa unta mutta en saanut mieleeni että mitä. Yritin sitä kovasti muistella mutta ei onnistunut. Sitten minut *johdatettiin* sellaisille sivuille jossa voi nostaa oman voimaeläimen ja sieltä nousi kotka. Siinä samassa muistin uneni.
Eli siinä unessa katselin ihastellen ylhäällä täysin kirkkaan sinisellä taivaalla lentävää suurta kotkaa. Se oli siinä ensin aika lähellä mutta sitten se lensikin kauemmas ja kauemmas kunnes se lopulta muuttui pieneksi kirkkaaksi valoksi, kuin tähdeksi, joka liikkui siellä taivaalla.
Se oli aika jännä tunne kun pystyin seuraamaan sen kotkan lentoa vaikka se olikin siellä kaukana tähtenä tähtien seassa.
No, ei siinä vielä kaikki. Nyt viikonloppuna oltiin matkalla mökille. Siinä vävyn autossa on sellainen kattoikkuna ja yhtäkkiä vävy sanoi että katsokaa ylös. Ja siinä lensi se kotka. Ja taustana sininen taivas. Siis täysin samanlainen näky kuin siinä näkemässäni unessa:o
Eli joku tärkeä sanoma tuolla kotkalla ilmeisesti siis on kun noin voimallisesti näyttäytyy sekä unessa että valveilla ? | Erikoisia unia nähty näemmä enemmänkin. En osaa nyt tarkemmin tulkita Zera untasi, mutta kehitykseen unessasi tuntuisi olevan viitettä. Symboliikassa kotkaan liittyy kovin vastakkaisia määreitä. Kotka on tarkkanäköinen voimakas lintu, se hahmottaa korkeuksista laajan alueen nopeasti. Kotka on myös saalistaja, joka unisymboliikassa ei aina ole välttämättä positiivinen kuvajainen. Paljon riippuu unen tunnelmasta ja kotkan merkityksestä unenen juonen sisällössä. Tähti on mielenkiintoinen unisymboli. Viisisakaraisena se viestii ihmisen tulosta maailmaan ja kuusi sakaraisena ihmisen tulosta tietoiseksi alitajunnan torjunnasta, tai jotain siihen suuntaan. Kehitysunena uneasi pitäisin, se että kotka voimallisesti näyttäytyy myös konkreettisesti valveilla ollessa saattaisi olla kohoitus pitää silmät aiku ja tarkkaavaisian.
Kunhan tässä höpöttelen joutavia, unien tulkitsijana on usein paras tulkki unennäkijä itse.
| |
| | |
30.11.11, 15:37
|
#10 (linkki)
| | tähtityttö
Rekisteröitynyt: 11/2006 Sijainti: Cassiopeiasta itäänpäin
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Inke Erikoisia unia nähty näemmä enemmänkin. En osaa nyt tarkemmin tulkita Zera untasi, mutta kehitykseen unessasi tuntuisi olevan viitettä. Symboliikassa kotkaan liittyy kovin vastakkaisia määreitä. Kotka on tarkkanäköinen voimakas lintu, se hahmottaa korkeuksista laajan alueen nopeasti. Kotka on myös saalistaja, joka unisymboliikassa ei aina ole välttämättä positiivinen kuvajainen. Paljon riippuu unen tunnelmasta ja kotkan merkityksestä unenen juonen sisällössä. Tähti on mielenkiintoinen unisymboli. Viisisakaraisena se viestii ihmisen tulosta maailmaan ja kuusi sakaraisena ihmisen tulosta tietoiseksi alitajunnan torjunnasta, tai jotain siihen suuntaan. Kehitysunena uneasi pitäisin, se että kotka voimallisesti näyttäytyy myös konkreettisesti valveilla ollessa saattaisi olla kohoitus pitää silmät aiku ja tarkkaavaisian.
Kunhan tässä höpöttelen joutavia, unien tulkitsijana on usein paras tulkki unennäkijä itse. | Kiitos Inksuli tulkinnasta. Jotenkin itsellänikin tuli tunne siitä että johonkin pitäisi kiinnittää huomiota. Tunnelma siinä unessa oli sellainen että olin jotenkin aivan haltioissani kun näin sen kotkan niin läheltä ja pystyin seuraamaan sen lentoa siellä kaukana taivaalla tähtenä. Ihan mielenkiinnosta kävin vielä ruotsalaisilla sivuilla etsimässä tietoa kotkasta ja sieltä löysin tämän: Örnen Det här är ett mycket betydelsefullt tecken. För många naturfolk runt om i världen var örnen en symbol för skaparen. Örnen sätter dig i kontakt med den store Anden där uppe i himlen. I det gamla Egypten var örnen en symbol för dagen och solljuset, och ansågs därför också vara en symbol för upplysning. I norra Europa symboliserade örnen i gamla tider gudarnas styrka, makt och krig. I många gamla kulturer var örnen himlens budbärare. På romerska mynt symboliserade den imperiets makt. Lyssna noga när detta tecken dyker upp i ditt liv; det kan betyda att du närmar dig en period av kraft och styrka i livet. Örnen kan vara ett tecken på frihet, på att se livet från nya höjder. Om du känner att du har kört fast i en situation, betrakta den från ett högre perspektiv. På väg mot nya mål. Låt dig guidas av din högre inspiration. Du har ett arbete att utföra för Moder Jord | |
| | |
01.12.11, 09:04
|
#11 (linkki)
| | etsijä
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Zera* Kiitos Inksuli tulkinnasta. Jotenkin itsellänikin tuli tunne siitä että johonkin pitäisi kiinnittää huomiota. Tunnelma siinä unessa oli sellainen että olin jotenkin aivan haltioissani kun näin sen kotkan niin läheltä ja pystyin seuraamaan sen lentoa siellä kaukana taivaalla tähtenä. Ihan mielenkiinnosta kävin vielä ruotsalaisilla sivuilla etsimässä tietoa kotkasta ja sieltä löysin tämän: Örnen Det här är ett mycket betydelsefullt tecken. För många naturfolk runt om i världen var örnen en symbol för skaparen. Örnen sätter dig i kontakt med den store Anden där uppe i himlen. I det gamla Egypten var örnen en symbol för dagen och solljuset, och ansågs därför också vara en symbol för upplysning. I norra Europa symboliserade örnen i gamla tider gudarnas styrka, makt och krig. I många gamla kulturer var örnen himlens budbärare. På romerska mynt symboliserade den imperiets makt. Lyssna noga när detta tecken dyker upp i ditt liv; det kan betyda att du närmar dig en period av kraft och styrka i livet. Örnen kan vara ett tecken på frihet, på att se livet från nya höjder. Om du känner att du har kört fast i en situation, betrakta den från ett högre perspektiv. På väg mot nya mål. Låt dig guidas av din högre inspiration. Du har ett arbete att utföra för Moder Jord | Niin, kotkaan liittyy monia upeita luonnehdintoja ja upea lintuhan se onkin. Siksi ei tätkään eläintä voi irroittaa unen kontektistä, vaan katsoa minkä roolin alitajunta on unessa tälle voimakkaalle korkeuksissa liitelevälle linnulle antanut. Joka tapauksessa unesi on mielenkiintoinen ja minulle uteiliaisuuttakin herättävä asia. Jäädäänpä odottelemaan kumpaa sieltä on tulossa. Kasvaako suku, vai onko sinua odottamassa trasformaation kaltainen tapahtuma, jossa olosuhteesi muuttuvat oleellisesti. Koska unen tunelma on positiivinen, on muutoksestakin odotettavissa sinulle hyvää eteen päin menoa.
| |
| | | | |