Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sammal Hei! Olen lueskellut tätä palstaa jo muutaman vuoden, aina silloin tällöin seuraten sivusta keskustelujanne sen enempää kommentoimatta. Nyt päätin vihdoin luoda oman profiilin, koska olen edennyt henkisen kasvuni tiellä huomattavasti viime vuosien aikana, ja nyt uskon että myös minulla on paljonkin järkevää sanottavaa. Aloitan kuitenkin kysymyksellä; Intuitioni, enneuneni ja näkyni ovat vahvistuneet valtavasti viimeisen vuoden aikana. Liittyyköhän tämä Uuden Ajan alkuun? Minulla on enemmän kuin vahvasti sellainen tunne. Kuulostaako tämä kenestäkään tutulta? |
Minusta on vaikea tietää kenellä se liitty mahdollisesti johonkin (ykeismaailmalliseen, yliuniversaaliseen) uuteen aikaan ja kenellä henkilökohtaiseen kehitykseen. Jos sinusta tuntuu että se liittyy uuteen aikaan niin saattaa olla että olet oikeassa. Minulle (yleismaailmalliset, yleisuniversaaliset tms. Uuden Ajan tuntemukset eivät ole henkilökohtaisesti tuttuja tuntemuksia, vaan kun ikää tulee lisää niin näen enemmän ja enemmän toistuvuutta elämässä. En omassa koska se tuntuu menevän edelleenkin eteenpäin (seisahtamisen aika takana siis, koettu kuitenkin on sekin) mutta toistuvuutta uutisissä, sukujen uusissa vesoissa jne.
Myös uudet aatteet ja suuntaukset, niiden nousu, toiminta ja tuho ovat toistuvia asioita joita olen ehtiny nähdä ja maaimanhistoriallisena tapahtumana uutisista j kirjoista mieltää- vaikka en kaikkea olisi ehtinyt itse kokea.
En tiedä sitäkään onko telepatia, enkelit ja muu kovinkaan uutta. Jotenkin luulen että ei. Ennen ei ollut tällaista tiedonvälitystä joten elän käsityksessä että silloin telepattiset viestit oilisi välitetty ehkä vieläkin enemmän, yleisemmin ja varsinkin täsmällisemmin ja konkreettisemmin kuin nykyään.
Luulen että muutoksen entiseen näkee, jos sellaista yliastillisen kokemisessa on, vasta kun joku kansanuskomusten tutkija tutkii 50-75 vuoden kuluttua aikaamme laajemmin ja tekee siitä yhteenvedon entiseen verraten. Silloin näkee myös onko tässä asiassa tapahtunut jotain niin merkittävää muutosta että sitä voi nimittää Uudeksi Ajaksi.
Yksi uusi aika (Vesimiehen aika sanottiin silloin:) ) alkoi 60-luvulla. Jännä nähdä näinkö alkoi uusi aika taas 50-vuotta myöhemmin :) kaiken kuohunnan keskellä 60-luvusta jäi jotain hyvää ja pysyvääkin käteen. Uskoisin että vaikka ei aito telepatia yms. olisi kovin suuressa määrin
kasvavana tai
laadultaan muuttuvana totta tulevaisuudessa
(eikö ihmisillä ole haastattelututkimusten ja vanhojen kansankertomusten mukaan ollut jo vaikka kuinka kauan nämä hallussa, samoin enkeli-haamu- ym kokemukset. No on, kertoo haastattelututkimukset)
niin tämä uskontokentän murros muuttaa kuitenkin maallisia rakenteita (sisältäen siis myös ja nimenomaan uskonnot ja uskomukset) ja muuttaa sillä tavalla asioita ja että siitäkin (toivon mukaan ja niin uskoisin) jää kaiken kuohunnan keskellä jotain hyvääkin ja pysyvääkin jäljelle. Minusta näin on jo tapahutnut esim siten että (yliluonnollisista)asioista uskalletaan puhua vapaammin ja tiedekin tutkii enemmän ja useammalla tieteenalalla myös yliluonnollisina pidettyjä asioita tai vertailee sattumalta aiheeseen liittyviä löydöksiään avoimemmin tunnettuihin uskomuksiin esim. rinnakkaistodellisuuksista yms.
Tällaista tässä nyt ajattelen ja tuli mieleen. Jos aamulla huomaan etten ajattelekaan näin tai haluan muuten vain poistaa niin sitten deletoin taas :)))