Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Kristallipallo > Kristallipallo
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
01.01.12, 21:01   #1 (linkki)

Rekisteröitynyt: 01/2012
Herra Maitreya ja ylösnousseet mestarit

Olen havahtunut vasta lähiaikoina Maitreya-hapatukseen. Mikäli Kristus saapuisi takaisin maapallolle, tuskinpa hän ensimmäisenä hakeutuisi julkisuuteen, ainakaan mihinkään amerikkalaiseen keskusteluohjelmaan, kuten Creme väittää.

Diana Cooperkin tuntuu uskovan Maitreyaan.
Diana Cooper Suomen vierailulla: "Elämme maaplaneetan historian merkittävintä siirtymävaihetta"
Cooperilla on paljon hyvää asiaa, mutta hän tekee asioista kovin monimutkaisia. Onko henkisyys monimutkaista? Esimerkiksi hän kirjoittaa hierarkioista, enkeleiden ja ylösnouseiden mestareiden hierarkioista. Minusta hierarkiat on ihmismielen tekoa. Hierarkioitahan meillä täällä riittää, mutta voisiko sama meininki jatkua (muissa) henkimaailmoissa?

Mitä tuumitte Maitreyasta?
  Vastaa viestiin

01.01.12, 21:53   #2 (linkki)

Käyttäjän KARS JEDIMESTARI avatari

Rekisteröitynyt: 01/2007
Sijainti: ´SATEENKAARIGALAKSI
KYLLÄ HIESARKIAT ON TARPEEN MYÖS ENKELEILLÄ

´KYllä enkeleillä on tuikka hierarkia se on tarpeen koulutuksen suhteen sama juttu ku maan jedeilläkin on se pätee myös enkelei¨den keskuudessa. lue mun juttu hiarkioista niin tajuat. . t KARS SKYWALKER JEDIMESTARI

VOIMA OLKOON KÁNSSASI
  Vastaa viestiin
01.01.12, 22:08   #3 (linkki)

No jaa

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja KARS JEDIMESTARI Näytä viesti
´KYllä enkeleillä on tuikka hierarkia se on tarpeen koulutuksen suhteen sama juttu ku maan jedeilläkin on se pätee myös enkelei¨den keskuudessa. lue mun juttu hiarkioista niin tajuat. . t KARS SKYWALKER JEDIMESTARI

VOIMA OLKOON KÁNSSASI
Kiitos voimatoivotuksesta. En kyllä ymmärrä. Herättää vaan lisää tunnetta, että kyllä ihminen voi hurahtaa niin moneen juttuun nykyaikana, valinnanvaraa riittää. Miltähän nykymeino näyttää ateistin vinkkelistä katsottuna? Itse olen uskonut ehkä liiankin helposti. Nyt on herännyt ajatus esimerkiksi Cooperin suhteen, että liian suuri "info"määrä vie uskottavuutta. Koko ajan pukataan uutta asiaa mitä pitäisi oppia, jotta valaistuisi. Kristallikalloa ja atlantishoitoja jne. Ihmisten tarpeet tietää lisää rahaa kurssittajille ja luennoitsijoille.
  Vastaa viestiin
01.01.12, 23:00   #4 (linkki)

JOKAIXSELLA LÄHETTILÄLLÄ ON VÄHN OMA TYYLINSÄ

DIANA COOPER yksi monista lähetiläistä maapallolla . joka lähettiläällä oma tyylinsä , kertoa asioista ehkä näun dia cooper haluaa valmistrella ihmniskuntaa atlantiksen toideen tuloon maanpäääle.

´Kullkin on oma tyylinsä diana coopert puhuu asiasta parantajan sanoin me jedit soturin sanoin : riipuu vähän siitä mikä omn lähtö kohta asiaan.
Juhan af Grann taas puhuu asiasta ennustajan ja tähtienlähettilään sanoin : Mitenn puhuu kirjoittaa rriippuu paljon näkö kannoista.

esim Jedikoulutus ei mitään maksa eikä tule ko´skaan maksa maankaan mitään . Tavallaan ymmär miksi reikikursisdt maksaa ne tilat jossa kurssit pidetään ne oin kalliita ei mitään halpoja ne pitää kattaa rkennukse vuokta asiuin vesi sähkö ym kulut. Isooimman suman maksaa ne vanhimmant oppilaat eli mestari kurssin kävijät.

kaikki vaan eivoi toimia ilman rahaa.

t. aKARS SKYWALKER JEDIMESTARI

VOIMA OLKOONN KANSSASI
  Vastaa viestiin
02.01.12, 08:35   #5 (linkki)

Niin

Nieletkö sinä siis kaiken mitä henkisellä areenalla kirjoitetaan? Etkö kyseenalaista mitään? Tämä on mielestäni pieni ongelma, kirjoja ja kursseja tulvii. Mistä pieni ihminen voi tietää, mihin kannattaisi tarttua ja mikä kannattaa ehdottomasti jättää sivuun.
  Vastaa viestiin
02.01.12, 09:35   #6 (linkki)

Käyttäjän vaihtonikki avatari

Rekisteröitynyt: 07/2011
Hyvä aloitus Miekkojen Kuningattarelta!

Samaa olen vähän itsekin miettinyt omilta kokemuksiltani.

En tiedä mistä johtuu, mutta itselleni Maitreya ei herätä mitään positiivisia tuntemuksia enkä näe odottavaa kuvaa tästä maailmanopettajan tulosta realistisena totuudellisuutena. Juuri nuo hämmentävät tv-esiintymiset mistä puhuit ja ilmestymiset vanhanaikaisena partaisena miehenä raamatunhengessä tullen - taikurina ja jekkuilijana. Jokin siinä omassa mielessäni ontuu...

Samoilla linjoilla olen myös tuossa kirjoitus- ja tiedotustyössä, mitä jotkut leipääntyneet lähettiläät suoltavat aika ajoin lisämammonaa odotellessa. Jotenkin tietotulva ja suoltaminen vaan ajaa todellisen tarpeen ohi ja lisää hypetystä jo irrallisessa new age- kulttuurissa, josta sitten tietyt tahot hyötyvät.

Enemmän kaipaisi juuri maan läheistä kriittistä pohdintaa ja kokemuksista juttelemista ja sitä kautta totuudenhakemista.

Lisäksi mielestäni tämä aika vaatii ihmisiltä asioita, mitä eivät ole voineet kaikenmaailman edellisillä aikakausilla eläneet valaistuneet mestarit käsittää. On uudet ongelmat juuri näiden monenlaisten hössötys new agelaisuuksien myötä. Tarvitaan erottelukykyä ja kykyä löytää oma tie markkinapaineissa ja yksilön pärjäävyyttä ja menestyvyyttä korostavassa ajassa. Tämä pärjäämiskulttuuri on vienyt pois myös yhteisöllisyyttä ja välittämistä - yhä enemmän on mielenterveysongelmia- päihdeongelmia ja yksinäisyyttä ja epätoivoisasti huudetaan ja haetaan apua enkeleilta ja auttajilta usein ymmärtämättä tai sitten vaivaalloisesti ymmärtäen itseään ja kasvuaan ihmisenä. New age piireissä voi joutua todella harhaankin kaiken tiedon lomassa ja menettää kosketuksen todelliseen itseensä ja tavoitteisiinsa elämässä. On tämä niin kovaa peliä Bostonissa ;)

Ja samaa hierarkkiaa olen miettinyt, eipä se varmaan korkeammissa ulottuvuuksissa merkitse juuri mitään, mikä on markkina-arvosi ja mihin kaikkeen elämässä pystyt hierarkkiassa nousemaan. Vain oleminen ja elämä itsessään ja sen kokemuksellinen opettavuus merkitsee. Ei täällä taideta stipendejä jaeta Valotyöntekijöille ja kultakruunuja soviteta, että mahtavasti meni taas tämäkin elämä opettaessa taviksia ja vähempiarvoisia pulliaisia. Ehkä enemmän hyvä ihminen toiselle tasa-arvoisena voi yrittää olla ja sekin on vaikeaa ;)

Jokaisella ihmisellä on kai hetkensä, jolloin hän onnistuu olemaan vähemmän itsekäs ja pyrkimään hyvään ja on tasapainosssa itsensä kanssa ja haluaa tasapainoa ja onnea jakaa eteenpäin muille. Toisinaan taas haluamme asioita itsekkäästi ja omia tarpeita vaalien ja haemme tasapainoa itsessämme ehkä kärsimyksen ja vaateiden kautta. Ei siinä silloin aina valaistunut mestari ole puhdistelemassa tai silittelemässä päätä vaan itse haemme tarvittavat kokemukset ja hyvä niin.

Eipä kukaan valaistunut mestari ole koko kansakuntien tietoisuutta voinut muuttaa ja vaikuttaa yksilöiden valintoihin vaan siihen aina tarvitaan oma oppiminen, joten ei niitä valaistuneita ja ylösnousseita mestareita kannata helmoihin kai tarttua ja roikkua siinä maailman tappiin ;)

Mutta kiitos vielä aloituksesta ;)
  Vastaa viestiin
02.01.12, 14:51   #7 (linkki)

Kiitos

Kiitos Sinulle Vaihtonikki kirjoituksestasi. Siitä oli apua akuuttiin pähkäilyyni. Olet ajatellut paljon samoja asioita kuin minä. Tämä pieni kriisin poikanen tuli aivan yllättäen. Olin saanut maailmankuvani ja energiani aika hyvään tasapainoon ja odottelin mielenkiinnolla vuotta 2012. Sitten putkahti tämä Maitreya ja Creme, ja aloin miettiä, kuinka paljon henkisyydessä on sitä samaa scheissea, mitä olin näkevinäni Cremen puheissa.
Mulla on vaihe että joutunen purkamaan koko rakentelemani henkisyyden pieniin osiin. Jäljelle jää vain olennaiset osat, ja kaikki pakeneminen todellisuudesta ja arjesta jäänee toisarvoiseksi. Huomaan ajoittain, että enkeli-ja henki-sfäärit kiinnostaa enemmän kuin vaikka työssäkäynti...Ja mikä milloinkin mitä nyt satun tutkimaan, tiedonjano on rajaton. No niin, se siitä tilityksestä :)
  Vastaa viestiin
02.01.12, 16:49   #8 (linkki)

Käyttäjän Kissantassu* avatari

Rekisteröitynyt: 04/2010
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vaihtonikki Näytä viesti
Hyvä aloitus Miekkojen Kuningattarelta!

Samaa olen vähän itsekin miettinyt omilta kokemuksiltani.

En tiedä mistä johtuu, mutta itselleni Maitreya ei herätä mitään positiivisia tuntemuksia enkä näe odottavaa kuvaa tästä maailmanopettajan tulosta realistisena totuudellisuutena. Juuri nuo hämmentävät tv-esiintymiset mistä puhuit ja ilmestymiset vanhanaikaisena partaisena miehenä raamatunhengessä tullen - taikurina ja jekkuilijana. Jokin siinä omassa mielessäni ontuu...

Samoilla linjoilla olen myös tuossa kirjoitus- ja tiedotustyössä, mitä jotkut leipääntyneet lähettiläät suoltavat aika ajoin lisämammonaa odotellessa. Jotenkin tietotulva ja suoltaminen vaan ajaa todellisen tarpeen ohi ja lisää hypetystä jo irrallisessa new age- kulttuurissa, josta sitten tietyt tahot hyötyvät.

Enemmän kaipaisi juuri maan läheistä kriittistä pohdintaa ja kokemuksista juttelemista ja sitä kautta totuudenhakemista.

Lisäksi mielestäni tämä aika vaatii ihmisiltä asioita, mitä eivät ole voineet kaikenmaailman edellisillä aikakausilla eläneet valaistuneet mestarit käsittää. On uudet ongelmat juuri näiden monenlaisten hössötys new agelaisuuksien myötä. Tarvitaan erottelukykyä ja kykyä löytää oma tie markkinapaineissa ja yksilön pärjäävyyttä ja menestyvyyttä korostavassa ajassa. Tämä pärjäämiskulttuuri on vienyt pois myös yhteisöllisyyttä ja välittämistä - yhä enemmän on mielenterveysongelmia- päihdeongelmia ja yksinäisyyttä ja epätoivoisasti huudetaan ja haetaan apua enkeleilta ja auttajilta usein ymmärtämättä tai sitten vaivaalloisesti ymmärtäen itseään ja kasvuaan ihmisenä. New age piireissä voi joutua todella harhaankin kaiken tiedon lomassa ja menettää kosketuksen todelliseen itseensä ja tavoitteisiinsa elämässä. On tämä niin kovaa peliä Bostonissa ;)

Ja samaa hierarkkiaa olen miettinyt, eipä se varmaan korkeammissa ulottuvuuksissa merkitse juuri mitään, mikä on markkina-arvosi ja mihin kaikkeen elämässä pystyt hierarkkiassa nousemaan. Vain oleminen ja elämä itsessään ja sen kokemuksellinen opettavuus merkitsee. Ei täällä taideta stipendejä jaeta Valotyöntekijöille ja kultakruunuja soviteta, että mahtavasti meni taas tämäkin elämä opettaessa taviksia ja vähempiarvoisia pulliaisia. Ehkä enemmän hyvä ihminen toiselle tasa-arvoisena voi yrittää olla ja sekin on vaikeaa ;)

Jokaisella ihmisellä on kai hetkensä, jolloin hän onnistuu olemaan vähemmän itsekäs ja pyrkimään hyvään ja on tasapainosssa itsensä kanssa ja haluaa tasapainoa ja onnea jakaa eteenpäin muille. Toisinaan taas haluamme asioita itsekkäästi ja omia tarpeita vaalien ja haemme tasapainoa itsessämme ehkä kärsimyksen ja vaateiden kautta. Ei siinä silloin aina valaistunut mestari ole puhdistelemassa tai silittelemässä päätä vaan itse haemme tarvittavat kokemukset ja hyvä niin.

Eipä kukaan valaistunut mestari ole koko kansakuntien tietoisuutta voinut muuttaa ja vaikuttaa yksilöiden valintoihin vaan siihen aina tarvitaan oma oppiminen, joten ei niitä valaistuneita ja ylösnousseita mestareita kannata helmoihin kai tarttua ja roikkua siinä maailman tappiin ;)

Mutta kiitos vielä aloituksesta ;)
Hieno kirjoitus mielestäni :)
Yhtään haluamatta kumota mitä sanoit, niin tuli vain mieleeni lause, raamatun Jeesusta siteeratakseni: minun omani tuntevat minun ääneni, eli eri ihmiset seurannevat eri viisauksia oman polkunsa mukaan. Yksinkertaistaen: jotkut kuulevat paremmin Buddhan kautta tulevia viisauksia ja kokemuksia, niitä itselleen soveltaen, jotkut jonkun muun ja jotkut kaikkea yhdistäen etc..

Mutta hienoa ja rohkeaakin työtä on analysoida puhki omat kuvitelmansa ja kuvansa joita näkee itsessään ja ympäristössään. Ap:lle kiitokset tästä hienosta aloituksesta.

.
  Vastaa viestiin
02.01.12, 18:03   #9 (linkki)
Negatiivinen Ateisti

Käyttäjän Sivaltaja avatari

Rekisteröitynyt: 09/2009
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Miekkojen Kuningatar Näytä viesti
Miltähän nykymeino näyttää ateistin vinkkelistä katsottuna?
Jos hieman tarkennat, että mitä tarkoitat nykymenolla, niin voisin yhden ateistin mielipiteen kertoa.
  Vastaa viestiin
02.01.12, 18:22   #10 (linkki)

:)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sivaltaja Näytä viesti
Jos hieman tarkennat, että mitä tarkoitat nykymenolla, niin voisin yhden ateistin mielipiteen kertoa.
Nykymenolla tarkoitan tässä tapauksessa sitä, että henkisiä suuntauksia, ideologioita, kouluja, kursseja, oppaita, guruja jnejnejne syntyy kuin sieniä sateella. Mietin että ateistin tai skeptikon silmissä se saattaa näyttää jopa huvittavalta. Vai mitä tunteita se herättää?

Vielä sata vuotta sitten tilanne oli se, että suurten uskontojen lisäksi oli olemassa vain teosofit ja ruusuristiläiset. Harva pääsi käsiksi tämän kaltaisiin asioihin. Nyt spirituaalinen sarka tarjoaa monelle tavan elättää itsensä, tai ainakin moni haaveilee siitä ja yrittää sitä. Omassa tuttavapiirissänikin on tätä tendenssiä, moni haluaisi olla henkinen opettaja. Mutta tienatakseen rahaa täytyy erottua porukasta. On jo olemassa aika monta henkilöä jotka kanavoi enkelten, henkioppaiden tms viestejä. On jo kysyntään nähden liikaa energiahoitajia ja joogaohjaajia. Täytyy keksiä uusia hoitoja, uusia teoriota jotta porukka kiinnostuisi. Henkisillä messuilla esimerkiksi mulle yritettiin myydä taikatippaa, joka korjaa kaikki kehoni väärät asennot, yksi tippa!
  Vastaa viestiin
02.01.12, 19:35   #11 (linkki)

MEIDÄN JEDIMESTARIEN EI TARVI LUKEA MUITA KIRJOJA ME TIEDÄMME ENEMMÄN KUN KIRJ

diaana cooper pujuu mista asiaa no hä n puhuu säkeistä n o sitä me jedit emme tee me puhumme kokinaisvaltsesti voimasta . mahdista unuversimin mahdista .

´Mutta sama asia Tiedän ylös nousset mestarit heitä on nykyääm paljon , heihin lukeutuu kaikki mestarit joka ovat maamnpäällä elänneet .

Buddha ,jeesus /maintrea, muhamet ,gangdhi, tkiinan ja tiibetin , buddha ja stao munkit jotka jättäneet vain jäljelle vaattet , Eli tehdneet Obi Wanit tai Yodan tai suorituksen.

Tähän pystyy jokainen Jedimestari halutessaan , Valonkansat aikoinaan muua opettaessa laittooivat mut ymmärryksden vuoksi tekemään sen valvotussa tilanteeessa .
Eli tein itsestäni pelkkää bittiä emrgiaa ja sen jälkeen hetken katselin y,pärille katson jopa itseäni en nähnyt kehoa näin vain virtaavaa energiaa . Sen jälkeen uudestaan sidoin itseni voiman mahdilla energiakehoksi. takaisin eli tein saman minkä jeeusus,buddha, muhamed ym muut monet tiibetin mestarit ovat tehneet kuollessan. Kun sidoin energia kentällä kehoni normaaali tilaan takaisin tunsin voimakkaan sähköiskun : Se ilmeisisti liittyi taas normi emnrgiakehon käynistykseen.

Kuulin äänen sanovan hienoa Kars Skywalker Jediritari ja Valonkansoista Harmaat valvoivat suoritustani tehtävän ajan . Kuulin Harmaiden sanovan jokainen Jediritari /jedimestari pystyy tähän voimanmahdin avulla koska tahansa , me voimme jättää vaatteet jäljelle kuten momet muut meitä ennen. Mutta se ei ole tarpeen. Sillä sen on tehnyt niin moni meitä ennen sitö ei tarvi tehdä enään . .

Näitä ylös nousseita mestareita on myös muiista planeetta kunnista muista galakseista tulleita he yhdessä muodostavat valkoisen veljeskunnan /jota myös ylösnousseiksi mestareiksi puhutaan.

Mutta mitä kirjoihin ja muihin jutuihin tulee me kyllä ymmärrämme niitä, Mutta yhdekään Jedin ei tarvi niitä lukea me saamme tietomme suoraan valonkansoilta ,ja henkiopailatamme.

Jo Jedikokelaan toisen tehtävän läpäsyyn edeellytetään sitä ,että toinen, hallitsee telepatian täysin pystyy keskustemaan miljardien valonkansojen kanssa ja henkioppaan kanssa täydellisesti.

Me Ja kun henkilö valmistuu Jediritariksi .

Hän jatkaa kasvuuan yhä suuremmaksi valonkansojen ja henkioppaan avulla.

Meidän ei tarvi lukea kirjoja ,riittä kun kysymme asiaa jokin mielessä niin kysymme valonalieneilta eli enkelikansoilta eli Valonkansoilta.

Mutta tästä johtuen ymmärrämme kyllä kaikkia kirjoja ja jopa kursseja .

Mutta me emme niitä itse tarvi.

Ehkä tähän sanoisin suur jedimestarin buddhlaisittain laman sanoin. Kun saavuttaa Jedimestarin cosmisenteitoisuuden sén, jälkeen ymmärtää liki kaikesta universiminkokonsisuudesta ja valonksansoista

Ym tähän liittyvästä kaiken sen olen naisimman.

Emme tarvi enään mitään kirjoja . Jopa liki kiakki tähtiteitreilijät huvittasvat meitä niin kuin ,kemsitit ja fyysikot . Ehkä yksdion lährenmänä meitä taef hookisns .

Meillä onm käytössä kaikki se kosmimen daatta teito. . Tänne olen vain osoia siitä riputellut.

Mulla ei ole lupaa kertoa edes niitä kaikkia teitoja täällä . Ei edes Juhan af Grannilla ei Diana Cooperilla ole lupaa kertoaa sitä kaikkea mimkä Jokainen jedimestari teitää tästä kokonaisiuudesta..

Uskokaa pois hekin saavat vain kertoa osia tiesdostaan julkisuuteen . tämä on tosi asia.

Yksikään tähtien Lähettiläs ei saa kertoa kaikkea mitä he teitävät kokonisuudeata uskokaa pois . en Minäkään nettilähetiläänä pieno osia ripotelen teille tästä koko naisuudesta.

Jos kertoisin kaiken minkä tiedän te toden näköisesti sekoaisitte siihen tietoon , ja teidän maailm,an kuva menisi täysin sekaisin.

Te ette ole siihen tietoon vielä valmiita uskokaa pois , .

Ehkä siteeraan erästä Area 51 työntekijää.

Jos me kerromme sen kaiken mitä teidämme valonalieneista ja kosmoksesta maailmalle.

Maailma ajautuiisi anargiaan .

Ja uskokaa piis valonaeieneiden maailmassa vallitsee todella tuikka hierkia sen kyllä tiedän, hyvin se liittyy siihen n että , jokainen enkeli eli valonalien etenee " Jedikoulutuksessa " tarkasti varmasti ja kurinalaisesti pykälä pykälälätä suuremmaksi. Näin omn myös maan Jedien suhteen.

Ja eri kursseista maintakseni Kurssseja on paljon että olisi valinanvaraaa kosmissa asioissa kun , ón niin paljomn , erilaisia ihmisisiä ja heillä on useampia eri kiinnostus kohteita , että tarvitaan monenlaisia kursseja, toisia Wicclaisista lähtökohdista liikeelle lähtien, Shamanisnsta ,,Maijajojen mestsárirnpoluista., ym reikitire, heilinparannus ym se ei tarkoita sitä että kaikkia kursseja kaikkia kirjoja tarvii lukeaa mutta, musta opn hyvä että , ihmisllä on runsaasti valinnan varaa kursseissa kirjoissa.

Mutta uskokaa pois yksikään luennoitsija lähettiläs kirjoittaja ei saa kertoa kaikkeea en minikään . Niistä saa vaan keskustella emailitse toisten jedimestareiden kanssa.

Ja mainitaan että sain elilen luvan kertoa vasta tosta omasta ylösnousemis jutusta. ja no Muista se on kyllä vähän väärä nimi . Aisialle Enimmin voitaisisiin puhua energia kehotilan saavuttamissesta.
Ja silloin kun sen saavuttaa ei tarvi tehdä tota juttua jonka ma oon tehnyt jediritarina jos ei , valonkansonsojen valvoessa välttämättä halua mooista tehdä ,mutta kortostan silloin,uin sen tekee jos völttämättä haluaa tehdä sen , noin Pitää olla valonkansalaiset eli valonalienet valvomassa ja pitää olla saavuttanut Jediritarin voima tason muuten voi käydä niin että , ei pysty palauttamaan itseään takaisin tähän normaali tilaan vaan jää energiabiteiksi eli voimaksi sem jediveljeni teitää mitä tällä tarkoitan
  Vastaa viestiin
02.01.12, 19:55   #12 (linkki)
Negatiivinen Ateisti

Lainaus:
Nykymenolla tarkoitan tässä tapauksessa sitä, että henkisiä suuntauksia, ideologioita, kouluja, kursseja, oppaita, guruja jnejnejne syntyy kuin sieniä sateella. Mietin että ateistin tai skeptikon silmissä se saattaa näyttää jopa huvittavalta. Vai mitä tunteita se herättää?
Kun en itse tunne minkäänlaista tarvetta henkisyydelle, niin lähinnä ihmettelen sitä, miksi monet tuntevat? Tai enhän minä tiedä, tuntevatko monet, ennemminkin olen pitänyt heitä marginaalisena ihmisjoukkona.

Lainaus:
Omassa tuttavapiirissänikin on tätä tendenssiä, moni haluaisi olla henkinen opettaja. Mutta tienatakseen rahaa täytyy erottua porukasta. On jo olemassa aika monta henkilöä jotka kanavoi enkelten, henkioppaiden tms viestejä. On jo kysyntään nähden liikaa energiahoitajia ja joogaohjaajia. Täytyy keksiä uusia hoitoja, uusia teoriota jotta porukka kiinnostuisi. Henkisillä messuilla esimerkiksi mulle yritettiin myydä taikatippaa, joka korjaa kaikki kehoni väärät asennot, yksi tippa!
Henkiseksi opettajaksihan pystyy periaatteessa ryhtymään kuka tahansa, koska mitään koulutusta ei vaadita, eikä minkäänlaista valvontaa ole.

Minulla on hyvin ristiriitaisia ajatuksia henkisistä kursseista, maksullisista kanavoinneista, astrologisista tulkinnoista ym. Toisaalta en niitä vastusta, koska ketään ei niihin pakoteta ja mielestäni jokainen saa käyttää rahansa miten haluaa. Toisaalta taas noiden hinnat tuntuvat todella suurilta ja niiden opetussisältö on kyseenalaista.

Energiahoidot tai taikatipat tuskin ovat ihmiselle haitallisia, paitsi siinä tapauksessa, jos niiden takia ihminen jää vaille tieteeseen perustuvia hoitoja. Jos energiahoidot tai tipat todellakin parantaisivat, niin kyllä niiden teho pystyttäisiin tieteellisesti todistamaan.

Tuollaiset henkiset messut ovat liian hyvää maaperää huijareille. Ylen "Hullu Juttu"-ohjelmassa toimittajat keräsivät tavallisia kiviä ja menivät myymään niitä joillekin vastaaville messuille. En muista, mitä ominaisuuksia kivillä väitettiin olleen, mutta kaupaksi niitä meni. Tai olisi mennyt, muistaakseni he paljastivat ostajille myöhemmin kyseessä olleen pelkän huijauksen.

Huuhaata on paljon. Mutta siitä on vaikea päästä eroon.
  Vastaa viestiin
02.01.12, 19:56   #13 (linkki)

UNOHTUO LOPPU PÄÄTE

T.KARS SKYWÁLKER SUUR JEDIMESTARI/LAMA

VOIMA OLKOON KANSSANNE
  Vastaa viestiin
02.01.12, 19:59   #14 (linkki)

?

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sivaltaja Näytä viesti
Kun en itse tunne minkäänlaista tarvetta henkisyydelle, niin lähinnä ihmettelen sitä, miksi monet tuntevat? Tai enhän minä tiedä, tuntevatko monet, ennemminkin olen pitänyt heitä marginaalisena ihmisjoukkona.
Mikä sinut vetää tälle palstalle?
  Vastaa viestiin
02.01.12, 20:20   #15 (linkki)
Negatiivinen Ateisti

Lainaus:
Mikä sinut vetää tälle palstalle?
Ihmettely ja yritys ymmärtää. Muun muassa.
  Vastaa viestiin
02.01.12, 21:39   #16 (linkki)

Käyttäjän joanna* avatari

Rekisteröitynyt: 01/2009
tuota olen itsekin miettinyt, että miksi pitäisi vaan lukea ja lukea ja lukea jos saman tiedon saa ihan tavallisesta elämästä kohtaamisineen.

toki olen itsekin jotain lukenut, ja todennut että nykyisin harkitsen tarkkaan mihin kirjaan tai lehti artikkeliin tartun, tai minkä luen kokonaan. ja myös hyvin kriittisesti suhtaudun, jos joku sanoo että elämä on sen ja sen tapahtuman jälkeen ollut yhtä autuutta.

siihen en usko. elämä on aikalailla tavallista taaplaamista, mutta toki jotkut hienot ajatukset ja luovuus mielessä pitäen voi arjestakin tehdä mielenkiintoisempaa.
  Vastaa viestiin
03.01.12, 00:00   #17 (linkki)

ARJELLA JEDILLÄ EI OLE MITÄÄN MERKIYSTÄ

jedeillä tavallisella arjella ei ole mitään merkitystä tyä on van asi´sa joka on pakko tehdä. Tärkeintä on jedintien kulkeminen ja siihen liityvät tehtävät . sen jälkeen tulee harrastukset /jos on kummppani mutta tärkéin on jedin KUTSUMUS TYÖ joka parantajana, jedi-soturina, ennstajaná selvänäkijänö ,meediona tai kaikkea tätä yhdessä . jedin arki on erinlainen myös meillä ei ole olemassa ainetta on vain energia jonka energia kenttä sitoo kasaan eikä painovoimaa on vain työntävä ja vetävä voima.

t. KARS SKYWALKER JEDIMESTARI

VOIMA OLKOON KANSSANNE
  Vastaa viestiin
03.01.12, 08:26   #18 (linkki)
Negatiivinen Ateisti

Miten Jedi tienaa elantonsa? Palkkatyössäkö?

Miten sinä, Kars, tienaat elantosi?
  Vastaa viestiin
03.01.12, 09:19   #19 (linkki)

Lainaus:
Kiitos Sinulle Vaihtonikki kirjoituksestasi. Siitä oli apua akuuttiin pähkäilyyni. Olet ajatellut paljon samoja asioita kuin minä. Tämä pieni kriisin poikanen tuli aivan yllättäen. Olin saanut maailmankuvani ja energiani aika hyvään tasapainoon ja odottelin mielenkiinnolla vuotta 2012. Sitten putkahti tämä Maitreya ja Creme, ja aloin miettiä, kuinka paljon henkisyydessä on sitä samaa scheissea, mitä olin näkevinäni Cremen puheissa.
Mulla on vaihe että joutunen purkamaan koko rakentelemani henkisyyden pieniin osiin. Jäljelle jää vain olennaiset osat, ja kaikki pakeneminen todellisuudesta ja arjesta jäänee toisarvoiseksi. Huomaan ajoittain, että enkeli-ja henki-sfäärit kiinnostaa enemmän kuin vaikka työssäkäynti...Ja mikä milloinkin mitä nyt satun tutkimaan, tiedonjano on rajaton. No niin, se siitä tilityksestä :)
Henkisyyden osiin purkaminen ja oman totuuden hakeminen ja asioiden kyseenalaistaminen on itselläkin ollut jo pitkään käynnissä. Nyt olen havahtunut siihen, miten pakenin aikaisemmin henkisiin asioihin, vaikka toisaalta tiesin minulla olevan elämässä haavoja, jotka odottavat kohtaamista ja parantamista. Toisaalta silloin oli paikallaan mennä niin vauhdikkaasti mukaan henkisyyteen ja siitä muodostamaan ihmiskuvaan ja identiteettiin. Tunsi itsensä jotenkin tärkeämmäksi ja sai nopean selityksen sille, miksi elämä on ollut niin vaikeaa. Oli helpompi hyväksyä kohtaamat kolaukset ja taas liidellä välillä aikuisten utopioissa ja tuntea olevansa erityislaatuinen.

Nyt on nokka tuuleen ja ihmisyys se ydinasia elämässä ja tasapainon hakeminen elämän kautta. Siinä sivussa saa tulla henkiset asiat luonnollisena osana, mutta ei pääasiana tai pakotienä.
  Vastaa viestiin
03.01.12, 11:19   #20 (linkki)

Kyllä

Lainaus:
Henkisyyden osiin purkaminen ja oman totuuden hakeminen ja asioiden kyseenalaistaminen on itselläkin ollut jo pitkään käynnissä. Nyt olen havahtunut siihen, miten pakenin aikaisemmin henkisiin asioihin, vaikka toisaalta tiesin minulla olevan elämässä haavoja, jotka odottavat kohtaamista ja parantamista. Toisaalta silloin oli paikallaan mennä niin vauhdikkaasti mukaan henkisyyteen ja siitä muodostamaan ihmiskuvaan ja identiteettiin. Tunsi itsensä jotenkin tärkeämmäksi ja sai nopean selityksen sille, miksi elämä on ollut niin vaikeaa. Oli helpompi hyväksyä kohtaamat kolaukset ja taas liidellä välillä aikuisten utopioissa ja tuntea olevansa erityislaatuinen.

Nyt on nokka tuuleen ja ihmisyys se ydinasia elämässä ja tasapainon hakeminen elämän kautta. Siinä sivussa saa tulla henkiset asiat luonnollisena osana, mutta ei pääasiana tai pakotienä.
Kai se tasapainon hakeminen on olennainen osa henkistä kehitystä. Itse löysin eilen vastauksen tilanteeseeni. Vastaus ei ole henkisyyden hylkääminen (tuskin siihen pystyisinkään), vaan olennaisiin asioihin keskittyminen. Käytännössä omalla kohdallani on hyvä muistaa kohottaa energiatasoa meditoimalla heti aamulla. Näin on enemmän läsnä elämässä ja vetää puoleensa hyviä asioita. Rakkaudellisen energian kohottaminen itsessä myös avaa kolmatta silmää lempeästi ja turvallisesti.
Valoisaa päivää kaikille!
  Vastaa viestiin
03.01.12, 12:00   #21 (linkki)

Lainaus:
Kai se tasapainon hakeminen on olennainen osa henkistä kehitystä. Itse löysin eilen vastauksen tilanteeseeni. Vastaus ei ole henkisyyden hylkääminen (tuskin siihen pystyisinkään), vaan olennaisiin asioihin keskittyminen. Käytännössä omalla kohdallani on hyvä muistaa kohottaa energiatasoa meditoimalla heti aamulla. Näin on enemmän läsnä elämässä ja vetää puoleensa hyviä asioita. Rakkaudellisen energian kohottaminen itsessä myös avaa kolmatta silmää lempeästi ja turvallisesti.
Valoisaa päivää kaikille!
En minäkään voi hylätä täysin henkisyyttä tai kokonaan jättää huomaamatta sitä osaa itsessäni, kun se nousee esiin kokemuksina, unina, viesteinä, energioina ja sisäisenä tarpeena. Ilman henkistä osaa itsessään olisi myös hukassa ja vuoropuhelu kasvun ja oppimisen välineenä kuihtuisi elämän pelkistymiseen ja kyynisyyteen, jossa olisi raivannut tieltänsä ja sisältänsä sen rikkaan maailman, jonka sielun syvät vedet ja kokemukset tuovat.

Ajattelen, että oivalluksia ja syklejä mahtuu jokaisen omalle tielle. Sinä olet löytänyt jotain itsellesi tärkeää ja mukava näitä kokemuksia on jakaa.

Itse yritän nyt olla tavoitteellisempi ja sosiaalisempi elämässä. Ehkä liikaakin olen vetäytynyt sfääreihin ja aika olisi kaivautua kuorestaan myös nauttimaan elämästä ja kanssaihmisistä ja siitä ilosta, mitä voimme toisillemme tuottaa ja jakaa. Ihanaa talvista päivää myös toivoen kaikille!
  Vastaa viestiin
03.01.12, 12:32   #22 (linkki)

:)

Lainaus:
Itse yritän nyt olla tavoitteellisempi ja sosiaalisempi elämässä. Ehkä liikaakin olen vetäytynyt sfääreihin ja aika olisi kaivautua kuorestaan myös nauttimaan elämästä ja kanssaihmisistä ja siitä ilosta, mitä voimme toisillemme tuottaa ja jakaa. Ihanaa talvista päivää myös toivoen kaikille!
Ehkä henkisyyden ydin ei olisikaan pakeneminen sfääreihin, vaan nimenomaan heittäytymistä elämän virtaan. Oivallusten ja auenneiden energioiden tuomista arkeen. Helppohan se on yksin kotona olla mystinen, arjessa opit koetellaan. Jaksatko olla läsnä ja myötätuntoinen jne. Ei me vahingossa olla tänne maapallolle jouduttu, miksi turhaan paeta täältä. Eikö lie juuri tämä maailma ole meille kasvuksi.
  Vastaa viestiin
03.01.12, 23:26   #23 (linkki)

Käyttäjän Vesimies -70 avatari

Rekisteröitynyt: 07/2006
Sijainti: Noiruttu Pohojammaa
Lainaus:
Mistä pieni ihminen voi tietää, mihin kannattaisi tarttua ja mikä kannattaa ehdottomasti jättää sivuun.
Niinpä. Hyvä huomio.
03.01.12, 23:36   #24 (linkki)

Lainaus:

En tiedä mistä johtuu, mutta itselleni Maitreya ei herätä mitään positiivisia tuntemuksia enkä näe odottavaa kuvaa tästä maailmanopettajan tulosta realistisena totuudellisuutena. Juuri nuo hämmentävät tv-esiintymiset
Missä ootte onnistuneet Maitreyan tv:ssä näkemään? Joillakin maksullisilla kanavillako? Vai onko ihan näillä jokataloudenkanavilla? Mulla on siinä tapaukses menny ohi.

Lainaus:
Ja samaa hierarkkiaa olen miettinyt, eipä se varmaan korkeammissa ulottuvuuksissa merkitse juuri mitään, mikä on markkina-arvosi ja mihin kaikkeen elämässä pystyt hierarkkiassa nousemaan. Vain oleminen ja elämä itsessään ja sen kokemuksellinen opettavuus merkitsee.
Mä olen ajatellu noi hierarkiat taas sillä lailla jotta ne meinaa vain kuka hoitaa mitäkin jobia. Ei niinkää miksikää paremmuusjärjestykseksi. Kun kai hommat hoituu parhaiten jos jokasella on määrätty postinsa. Jottei kaikki sähellä kaikkia. Ei tuu hyvää soppaakaa jos on liika monta kokkia.

Lainaus:
Ei täällä taideta stipendejä jaeta Valotyöntekijöille ja kultakruunuja soviteta, että mahtavasti meni taas tämäkin elämä opettaessa taviksia ja vähempiarvoisia pulliaisia.
:D :D :D Joskus on törmänny niihin jotka ulosannistaan päätellen oottaa tommosta... :D
03.01.12, 23:40   #25 (linkki)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kissantassu* Näytä viesti
Yhtään haluamatta kumota mitä sanoit, niin tuli vain mieleeni lause, raamatun Jeesusta siteeratakseni: minun omani tuntevat minun ääneni, eli eri ihmiset seurannevat eri viisauksia oman polkunsa mukaan. Yksinkertaistaen: jotkut kuulevat paremmin Buddhan kautta tulevia viisauksia ja kokemuksia, niitä itselleen soveltaen, jotkut jonkun muun ja jotkut kaikkea yhdistäen etc..
Tätä mäkin komppaisin. Jokaisella on oma "jeesuksensa", "maytreansa", "buddhansa" jne... Siis oma opettajansa. (Tai toki siis useemmalla voi olla sama mutta tietänette mitä tarkoitan...)
Kirjoita viesti

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku