| |  | | |
04.01.12, 17:41
|
#26 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 01/2012
| :)
Kirjoittaminen vaatii hyviä pehvalihaksia. Kirjoittaminen työnä sopii ihmiselle, joka pitää yksinolosta, ja joka saa itse motivoitua itsensä työntekoon.
Tsemiä!
| |
| | |
04.01.12, 17:48
|
#27 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 01/2009
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Miekkojen Kuningatar Kirjoittaminen vaatii hyviä pehvalihaksia. Kirjoittaminen työnä sopii ihmiselle, joka pitää yksinolosta, ja joka saa itse motivoitua itsensä työntekoon.
Tsemiä! | kiitos !
just tässä pari sivua kirjoittaneena, huomaan että näppeihinhän (käsiin) tämä ottaa. olen aika nopea kirjoittaja näköjään ja se alkaa tuntua kropassa. tarviisin ensinnäkin korkeamman tuolin ja tulostimen. huh, mitä jos tää mun pieneksi tulonlähteeksi haaveilemani harrastus viekin vain enemmän rahaa :0
yksin työskentely sopii miulle, kun lasten kanssa olen niin sosiaalinen ja toisaalta, voin joskus kirjoittaa vaikka silloin kun lapset leikkivät omia leikkejään, jos pystyn keskittymään.
olen aika iloinen, että tuo teksti saatiin nyt alulle. ehkä lepuutan käsiä aina välillä, ettei tule joku jännetuppitulehdus tms. :D
| |
| | |
04.01.12, 18:36
|
#28 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 01/2012
| ...
Joo ei kirjoittaminen ole mikään harvoille kuuluva lahja. Viitseliäisyyttä se vaati, tekstit pitää lukea ja hioa moneen kertaan. Harjoitus tekee mestarin, kirjoittamista täytyy treenata kuten mitä tahansa taitoa.
| |
| | |
04.01.12, 18:40
|
#29 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 04/2010
|
Joanna, ihana lukea että olet saanut innoituksen ja päässyt jo vauhtiinkin. Tsemiä täältäkin :)
| |
| | |
05.01.12, 17:29
|
#30 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 07/2006 Sijainti: Noiruttu Pohojammaa
| Yksäriä Joannalle
Laitan Joanna sulle yksäriä tämän asian tiimoilta mitä mun veli kirjoitti.
| | |
05.01.12, 19:16
|
#31 (linkki)
| | Voima kanssamme
Rekisteröitynyt: 06/2006 Sijainti: Henkimaailma
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja joanna* Hei, halusin tehdä tällaisen aloituksen useasta syystä.
Moni täällä pallolla on taitava kirjoittaja, ja jokaisella omanlaisensa tyyli.
Haluaisin kuulla teiltä kokemuksia, oletteko opiskelleet kirjoittamista jossain, kuinka kauan ? Oletteko kirjoittaneet novelleja, kolumneja, romaaneja, lehtiartikkeleita, blogia, päiväkirjaa..? Mitä tahansa.
Millaista on kirjoittaa työkseen ?
Mulla ois itsellä yks kirjoitustyö edessä. Olen jotenkin ollut niin käytännön hommissa kiinni sekä omissa murheissani, että tuon työn aloitus on venynyt. Tarviisin ehkä vähän tsemppiä tai vertaistukea tähän tammikuun alkuun, jotta homma lähtisi rullaamaan :).
p.s. Huomaatteko, osaan myös käyttää sitä shift -näppäintä, esim jos kirjoittaisin virallisemmin kuin keskustelupalstalle, ja yhdyssanatkin osaan :)
p.s2. Ja niitä hymiöitä en sitten käyttäisi näin paljon jos tekstini jossain joskus julkaistaisiin :) :) | Minä kirjoitan elääkseni, se mitä Voimasta tulee on moninaista ja siten pitävä eläväisenä ja liikkeessä; kuten Voiman kuuluukin olla. Jokainen ajatus, sana, liike, hengitys, ovat aistimusten sarjaa ja Eläväisen Voiman rytmistä hengitystä kaikkeuden resoluutioissa resonoimalla.
| |
| | |
05.01.12, 19:59
|
#32 (linkki)
|
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Vesimies -70 Laitan Joanna sulle yksäriä tämän asian tiimoilta mitä mun veli kirjoitti. |
kiitos Vesimies paneutumisesta asiaan, ja veljellesi myös kiitokset ja terkut !
nyt on ollut niin tiivis päivä lasten kanssa, että en ole ehtinyt lukemaan, saati kirjoittamaan mitään. mutta vaihteluhan tekee vain hyvää :)
mukavaa reissua siulle. luin huomen ketjusta jotta oot lährössä reissuun :)
| |
| | |
05.01.12, 20:01
|
#33 (linkki)
|
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sem Minä kirjoitan elääkseni, se mitä Voimasta tulee on moninaista ja siten pitävä eläväisenä ja liikkeessä; kuten Voiman kuuluukin olla. Jokainen ajatus, sana, liike, hengitys, ovat aistimusten sarjaa ja Eläväisen Voiman rytmistä hengitystä kaikkeuden resoluutioissa resonoimalla. | :) kiitos että sinäkin jaoit kokemuksesi kirjoittamisesta. sillä en alkuketjussa maininnut nimeäsi erikseen, kun ajattelin että saatoit olla muissa elämäntöissä silloin kun ketjuni aloitin...
| |
| | |
05.01.12, 20:09
|
#34 (linkki)
| | Voima kanssamme
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja joanna* :) kiitos että sinäkin jaoit kokemuksesi kirjoittamisesta. sillä en alkuketjussa maininnut nimeäsi erikseen, kun ajattelin että saatoit olla muissa elämäntöissä silloin kun ketjuni aloitin... | Eikä sinun pidä sillä se mitä sinä kirjoitat on juuri niin kuin sen pitää olla sinun halussasi kirjoittaa. Minä mahdun kyllä sinne minne minun pitää siinä hetkessä kirjoittaa. Vapaus ja Voima, jokaisella ja jokaiselle. :)
| |
| | |
05.01.12, 22:49
|
#35 (linkki)
|
|
taidan Vesimies laittaa sulle pikaisen yksärin, kun nyt vasta ehdin sen tsekkaamaan.
| |
| | |
05.01.12, 22:58
|
#36 (linkki)
|
|
huomaan aika suurenkin eron itsessäni, kun kirjoitan tällain nopeasti keskustellen. tyylini kuulostaa melko erilaiselta, kuin esim tuollaisissa tilatuissa kirjoitustöissä. ehkä hyväkin niin koska tää keskustelu on enempi mulle sellasta "kahvitaukohöpöttelyä", vaikka siis ihan asiaakin.
eli siis älkää luulko että mie tän laatusia tekstejä (murretta, pilkku ja isokirjain virheitä) laitan mihinkään ammattijakeluun. mitenkään kristallipalloa väheksymättä. kirjoitusten taso on valtavan hyvää suurimmalta osin.
tää on tätä puoliyksinhuoltajan elämää taas. tekis mieli kirjoittaa, tekis mieli höpötellä. mutta on niin tiiviit ja fyysisestikin "rankat" päivät edessä, että taidan väistyä tuonne lehtien selailulinjalle pehmoseen petiin, jos sais nukuttuakin.
p.s. hei, voishan tuo murrekirjoituskin joskus johonkin mennä kaupaksi.. hmh.
| |
| | |
06.01.12, 01:24
|
#37 (linkki)
|
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja joanna* huomaan aika suurenkin eron itsessäni, kun kirjoitan tällain nopeasti keskustellen. tyylini kuulostaa melko erilaiselta, kuin esim tuollaisissa tilatuissa kirjoitustöissä. ehkä hyväkin niin koska tää keskustelu on enempi mulle sellasta "kahvitaukohöpöttelyä", vaikka siis ihan asiaakin.
eli siis älkää luulko että mie tän laatusia tekstejä (murretta, pilkku ja isokirjain virheitä) laitan mihinkään ammattijakeluun. mitenkään kristallipalloa väheksymättä. kirjoitusten taso on valtavan hyvää suurimmalta osin.
p.s. hei, voishan tuo murrekirjoituskin joskus johonkin mennä kaupaksi.. hmh. | Ei luulla. Ihan hyvinhän tuon ymmärtää mitä sinä teet ja miksi, juuri kuten olet tuossa selittänytkin. Lepo vain :)
| |
| | |
08.01.12, 10:55
|
#38 (linkki)
|
|
nythän on ollut tauko kirjoitushommista, kun en näköjään pysty tuommoseen raskaampaan aiheeseen keskittymään silloin kun olen tiiviisti lapsen kanssa.
toisaalta taas mietin, että tuo omien kokemusten työstäminen lauseiksi on saattanut vaikuttaa muhun niin kuin arvelinkin... tulee sellasia tunteellisia hetkiä tai "kohtauksia" välillä, kun muistelee mitä on tapahtunut ja joutunut kokemaan aiemmin...
noh, kyllä mie meinaan sen jutun kirjoittaa valmiiksi, mutta tänään tuntuu kyllä niin sunnuntailta, että taidan vielä keskittyä johonkin muuhun tänään ainakin osan päivästä.
| |
| | |
08.01.12, 18:37
|
#39 (linkki)
|
|
tulihan tänäänkin pari sivua tekstiä tuohon juttuuni :)
tosin nyt mie ihmetttelen, että mihin laitoin muistitikkuni muuton jäljiltä. ne ois ihan käteviä tuon tekstin varmuuskopiointiin.
miten ihmeessä sama pää kesät talvet, hävittää nyt kaikki tikut joilla on valokuvat lapsestakin :0
jospa miun alitajunta ny rupeis tekeen töitä, niin saisin vähän vinkkiä, mistä niitä tikkuja kannattaisi katsella ;)
| |
| | |
12.01.12, 00:08
|
#40 (linkki)
|
|
nyt on se kirjoitustyö laitettu eteenpäin, ei vielä mihinkään suuriin julkaisuihin, mutta sinne minne pitikin. vähän jännityksellä odotan palautetta, koska kyse on tosiaan myös lukijoista, eikä vain minun omasta tekstistäni.
..tekniikka vielä hieman tökkii, mutta kekkasin kyllä keinot miten saan tekstin näkyville lukijoille.. kuinkahan nyt maltan nukkuakaan.
:)
| |
| | |
12.01.12, 00:20
|
#41 (linkki)
|
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja joanna* nyt on se kirjoitustyö laitettu eteenpäin, ei vielä mihinkään suuriin julkaisuihin, mutta sinne minne pitikin. vähän jännityksellä odotan palautetta, koska kyse on tosiaan myös lukijoista, eikä vain minun omasta tekstistäni.
..tekniikka vielä hieman tökkii, mutta kekkasin kyllä keinot miten saan tekstin näkyville lukijoille.. kuinkahan nyt maltan nukkuakaan.
:) | Hienoa :)
| |
| | |
12.01.12, 11:35
|
#42 (linkki)
|
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kissantassu* Hienoa :) | juu kiitos :).
mukava että sain tuon "eka version" eteenpäin niin nyt voin loppuviikon keskittyä sitten lasten kanssa olemiseen.
vähän jännityksellä odotan palautetta ja kommentteja tuosta tuotoksestani, mutta ennen sitä taidan lähteä hoitelemaan asioita. tänään onkin leppoisan tuntuiset pakkaslukemat, -3 astetta.
| |
| | |
13.01.12, 02:00
|
#43 (linkki)
|
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja joanna* juu kiitos :).
mukava että sain tuon "eka version" eteenpäin niin nyt voin loppuviikon keskittyä sitten lasten kanssa olemiseen.
vähän jännityksellä odotan palautetta ja kommentteja tuosta tuotoksestani, mutta ennen sitä taidan lähteä hoitelemaan asioita. tänään onkin leppoisan tuntuiset pakkaslukemat, -3 astetta. | Kuulostaa suorastaan mahtavalta että joku on saanut aikaiseksi sellaista jonka voi lähettää arvioitavaksi :) Tuntuu varmasti hienolta. Samoin kuin sekin että saa välillä taas paneutua ihan kokonaisvaltaisesti muuhun.
Ja varmaan jännittää kunnes kuulee mitä seuraavaksi on tapahtumassa ja mitä odottaa :)
Kauanko luulet että menee aikaa ennenkuin kuulet kommentteja?
Tulin tekemään koneelle töitä, siis ihan oikein palkalliseen työhön kuuluvaa työtä enkä omia hommiani :) ja meni vähän pitkäksi kun innostuin kirjoittamaan lukemistani kirjoista- Kyllä kirjat ja varsinkin kirjapaino on mahtava keksintö :)
Niin, ne omat "tutkimukseni" perustuen omiin kokemuksiini on myös jo tehty. Oli niin raksuttava mieli ja monta yhteensattumaa josta tuli vanhaa tietoa uudestaan eteeni että asiat loksahtivat mukavasti kohdalleen :) Totesin mielessäni että sen mitä löysin ja tajusin taisikin tietää jo monikin henkisesti/hengellisesti tietoinen, mutta nyt tiedän minäkin mitä se aiemmin kuulemani oikeasti tarkoittaa :)
Nyt sitten vain yritän elää tietoisena senkin asian ja onnellisena siitä että niin on, monenkin kohdalla vaikka ei sitä tiedä. Yllättävästi tuosta oivaltamisesta saa kestävyyttä elämän monipuolisuuden kokemiseen, toivottavasti pysyvästi :)
Viimeinen muokkaaja Kissantassu*; 13.01.12 08:03.
| |
| | |
13.01.12, 20:44
|
#44 (linkki)
|
|
juu. itse asiassa kyse ei ole mistään kirjallisten tuotoksieni virallisesta arvioinnista vielä ainakaan tässä vaiheessa. mutta kyllä olen jo muutaman positiivisen palautteen saanut, toki en mitään kovin laajaa arviointia. on niin tunteita liikahuttavaa tekstiä kai, että ihmiset on vähän aikaa hiljaa ja pähkäilee mitä siihen tuumaisi :)
nyt on tosiaan tauko kirjoitushommista, kun en näemmä pysty lasten tässä ollessa kirjoittamaan edes iltamyöhällä. mieluummin luen nyt sitten ja sitä kautta työstän omaa kirjoittamistanikin.
paljon olisi tuolla hyvän huomenen ketjussa mielenkiintoista luettavaa teidän lukukokemuksistanne, mutta en ole "ehtinyt" vielä lukea.
mä sain tosiaan pari kirjaa joulupukilta ;) ja en ole oikein kunnolla vielä ehtinyt perehtyä kumpaankaan, mutta nämä lumimyräkän täyttämät illat on kyllä ihan hyvää aikaa lukemiseen. taitaa sadun luku olla seuraava ohjelmanumero taas. lasten sadut ja kirjat on kyllä monesti tosi moniulotteisia ja kiinnostavia. etenkin tuollaiset mitä vähän alle kouluikäiset haluaa kuulla..
| |
| | |
14.01.12, 09:59
|
#45 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 06/2006
|
Hei onnea tosin joannalle valitsemallesi tielle ja rohkeudelle!
Laitoin itsekin muutaman kirjan lahjaksi vähän kierrätysperiaatteella. Vielä niin että luin kirjat ennen joululahjaksi laittamista ja pyysin laittamaan eteen päin. Kaverini harkitsi että laittaisi lahjaksi kirjaston kirjan. Lahjana olisi siis lukukokemus, ilman varsinaista kirjaa <3
Mie tarvisin kyllä silloin myös lahjaksi aikaa sen kirjan lukemiseen...
| |
| | |
14.01.12, 20:40
|
#46 (linkki)
| | Voima kanssamme
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja joanna* juu. itse asiassa kyse ei ole mistään kirjallisten tuotoksieni virallisesta arvioinnista vielä ainakaan tässä vaiheessa. mutta kyllä olen jo muutaman positiivisen palautteen saanut, toki en mitään kovin laajaa arviointia. on niin tunteita liikahuttavaa tekstiä kai, että ihmiset on vähän aikaa hiljaa ja pähkäilee mitä siihen tuumaisi :)
nyt on tosiaan tauko kirjoitushommista, kun en näemmä pysty lasten tässä ollessa kirjoittamaan edes iltamyöhällä. mieluummin luen nyt sitten ja sitä kautta työstän omaa kirjoittamistanikin.
paljon olisi tuolla hyvän huomenen ketjussa mielenkiintoista luettavaa teidän lukukokemuksistanne, mutta en ole "ehtinyt" vielä lukea.
mä sain tosiaan pari kirjaa joulupukilta ;) ja en ole oikein kunnolla vielä ehtinyt perehtyä kumpaankaan, mutta nämä lumimyräkän täyttämät illat on kyllä ihan hyvää aikaa lukemiseen. taitaa sadun luku olla seuraava ohjelmanumero taas. lasten sadut ja kirjat on kyllä monesti tosi moniulotteisia ja kiinnostavia. etenkin tuollaiset mitä vähän alle kouluikäiset haluaa kuulla.. | Kunhan kasvavat niin muutoksia tulee. :)
| |
| | |
24.01.12, 12:26
|
#47 (linkki)
|
|
mä löysin ne kadoksissa olleet muistitikut, jippii :)
nyt on vaan muutamat valokuvat hakusessa lapsen kastetilaisuudesta. toivotaan, että nekin löytyy.
tänään sain keskustella hieman kirjoittamisesta erään ammattilaisen kanssa. hän on kiinnostunut lukemaan tekstini, tosin asiat etenee melko hitaalla tahdilla, mutta pääasia että jotain tapahtuu.
| |
| | | | |