| |  | | |
10.01.12, 15:23
|
#26 (linkki)
| | Killing Whispers
Rekisteröitynyt: 07/2008 Sijainti: In the darkest shadows...
|
Mieleni on monesti tehnyt tänne kirjoittaa, vaan tänne tultuani on vastassani ollut seinä, joka lyö kaiken lukkoon.
Täällä ei ole avointa, välitöntä ilmapiiriä, suvaitsevaa henkeä, mitään, mitä oli silloin joskus tänne tultuani.
Silloin pystyi kirjoittamaan, silloin kirjoitukset otettiin vastaan, niihin kommentoitiin, ajatuksella, sydämellä ja niistä tuntui lävitse välittäminen.
Nyt on kylmää, pienten piirien arkipäiväistä, puista jauhamista täysin merkityksettomistä asioista tai sitten jostain täydellisen hulluuden rajan ylittäneestä huuhaasta, jota ei usko erkkikään.
Ei ole tässä maailmassa kovin paljoa sielunkumppaneita, alle kolme kappaletta ja niistäkin vain yksi on tekemisissä aidosti kanssani.
Ei minun tarvitse olla muille mitään, toisinaan hyvin riittää, että olen jotakin itsellenil. Suorastaan elokuvatähti. Käsittämätön tunne, kun se tulla tupsahtaa.
Enkä sitä kelleen kerro, pidän itselläin vaan, ei ne kato tajuis kuitenkaan.
Omahyväiset paskat, hienohelmat.
Alas ajetaan tätä maailmaa jatkuvasti vaan, ei tajuta ollenkaan, mikä lopulta merkitsee ja minkä vois jättää nurkkaan nukkumaan.
Polittiikkaan en puutu, en uskontoon. Mutta sitten kun se mua koskettaa, voin älähtää.
Lunta tulla tipahtelee, lisää vaan, päästään mäkee laskemaan. Kerran vuodessa, ehkä kaks, ei huvi turha oo, ilmainenkin vielä. Vaivan vaan maksaa ja sen, että vanhat harput valittaa, pulkkamäki vain lapsille on..
| |
| | |
10.01.12, 18:24
|
#27 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 06/2006
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Varjotar Mieleni on monesti tehnyt tänne kirjoittaa, vaan tänne tultuani on vastassani ollut seinä, joka lyö kaiken lukkoon.
Täällä ei ole avointa, välitöntä ilmapiiriä, suvaitsevaa henkeä, mitään, mitä oli silloin joskus tänne tultuani. | Kyllä ainakin minustakin välillä tuntuu juuri tuolta kuin kuvailet. Mutta seuraavaksi kannattaa miettiä sitäkin että onko itse avoin, suvaitsevainen ja onko luomassa sitä välitöntä ilmapiiriä. Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Varjotar Ei ole tässä maailmassa kovin paljoa sielunkumppaneita, alle kolme kappaletta ja niistäkin vain yksi on tekemisissä aidosti kanssani. | Mutta silloinhan sinulla kuitenkin on joku, jonka kanssa jakaa asioita, eikö niin? Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Varjotar Alas ajetaan tätä maailmaa jatkuvasti vaan, ei tajuta ollenkaan, mikä lopulta merkitsee ja minkä vois jättää nurkkaan nukkumaan. | Aika moni on huomannut tuon saman asian ja ihmiset ovat maailman tilanteesta (tai oikeastaan aika monista päällä olevista katastrofeista) tietoisia ja huolissaan. Mutta ei meillä kenelläkään ole niihin ratkaisua! Yritämme vain elää tätä elämäämme ja toivomme että asiat eivät ole aivan niin huonosti kuin miltä näyttää ja että toivoa vielä olisi. Nämä ovat vain niin suuren mittaluokan asioita että meidän on vaikeaa käsittää edes pientä osaa... eikä kukaan pysty hallitsemaan kokonaisuutta.
| |
| | |
10.01.12, 20:24
|
#28 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 07/2006 Sijainti: Noiruttu Pohojammaa
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Varjotar
Ei ole tässä maailmassa kovin paljoa sielunkumppaneita, alle kolme kappaletta ja niistäkin vain yksi on tekemisissä aidosti kanssani.
. | No mutta monilla ei ole noinkaan montaa sielunkumppania. Mulla on ystäviä mutten mä voi kyllä ketään sanoa sielunkumppaniksi. En kuvittelis että sellaisia vois edes kovin montaa olla. Korkeintan yks, kakskin ois ihme. Tai sitten meillä on eri käsitys sielunkumppanista. Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Amur Mutta seuraavaksi kannattaa miettiä sitäkin että onko itse avoin, suvaitsevainen ja onko luomassa sitä välitöntä ilmapiiriä.
| No nimenomaan, että soimaako pata vain kattilaa?
| | |
11.01.12, 11:14
|
#29 (linkki)
| | Killing Whispers
|
Niin, minulle sielunkumppani on semmoinen, jonka kanssa miltei kaikki menee yksiin: mielipiteet, elämänarvot, kiinnostukset, tyyli, musiikkimaku, estetiikka, harrastukset,ruokavalio, vuorokausirytmikin.. Eroavaisuuksia löytyy siis vain muutamia...Luen sielunkumppanin ominaisuuksiin myös telepaattisen yhteyden.
En minä milloinkaan uskonut, että tällainen on mahdollistakaan.
Olen onnellinen, että edes yhden olen saanut <3
| |
| | |
11.01.12, 14:26
|
#30 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 01/2009
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Varjotar Niin, minulle sielunkumppani on semmoinen, jonka kanssa miltei kaikki menee yksiin: mielipiteet, elämänarvot, kiinnostukset, tyyli, musiikkimaku, estetiikka, harrastukset,ruokavalio, vuorokausirytmikin.. Eroavaisuuksia löytyy siis vain muutamia...Luen sielunkumppanin ominaisuuksiin myös telepaattisen yhteyden.
Olen onnellinen, että edes yhden olen saanut <3 | mun mielestä sielunkumppanin ei tarvi omata samanlaisia mielipiteitä kuin minun. keskustelua syntyy mukavammin, jos ollaan vähän eri mieltä.
sinänsä en tiedä, kuka on kaikkein eniten sielunkumppanini, tai en tiedä onko minulla sielun paria enää elossa. sielun ystäviä, veljiä jne kyllä on vaikka kuinka paljon :)
Viimeinen muokkaaja joanna*; 11.01.12 22:24.
| |
| | |
11.01.12, 18:34
|
#31 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 07/2006 Sijainti: Noiruttu Pohojammaa
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Varjotar Niin, minulle sielunkumppani on semmoinen, jonka kanssa miltei kaikki menee yksiin: mielipiteet, elämänarvot, kiinnostukset, tyyli, musiikkimaku, estetiikka, harrastukset,ruokavalio, vuorokausirytmikin.. Eroavaisuuksia löytyy siis vain muutamia...Luen sielunkumppanin ominaisuuksiin myös telepaattisen yhteyden.
Olen onnellinen, että edes yhden olen saanut <3 | No tuollaiseksi mäkin kuvittelisin, eli aika harvinaista...
| | |
11.01.12, 21:09
|
#32 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 04/2010
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Vesimies -70 Mua kiinnosti tuo jotta onko joku (auktoriteetti???) jossain sanonu jotta taiteellisuus vaatii rikkoutuneen mielen tai jotta tuo toisessa kappaleessa tuos yllä mainittu kyky oiskin vamma?? Kun painotat sitä jotta se on kyky. Mulle on aina ollu itsestäänselvää jotta tuo on kyky. Ei vamma. | Täälläpä oli yksi viesti jota en ole huomannutkaan. Eri alan auktoriteetit ovat lähestyneet asiaa eri kautta ja sitäkin ajatusta on esitetty kuin taiteellisuus aina vaatisi parantumattoman trauman jota käsitellään työstä toiseen.
| |
| | |
11.01.12, 21:40
|
#33 (linkki)
| | Killing Whispers
|
Sinällään tuo olisi aivan loogista, mutta ei ne kaikki taiteilijat kai oo mitenkää traumatisoituneita tai järkkyneitä elämässään. Ehkä ne ammentaa omaa oloaan/ iloaan/ eloaan tai maailmansa sitä kautta.
Periaatteessahan tuon varjolla voisi sanoa, että yks sun toinen luova juttu on tosta kii.. Mä en usko.
| |
| | |
11.01.12, 22:11
|
#34 (linkki)
|
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Varjotar Sinällään tuo olisi aivan loogista, mutta ei ne kaikki taiteilijat kai oo mitenkää traumatisoituneita tai järkkyneitä elämässään. Ehkä ne ammentaa omaa oloaan/ iloaan/ eloaan tai maailmansa sitä kautta.
Periaatteessahan tuon varjolla voisi sanoa, että yks sun toinen luova juttu on tosta kii.. Mä en usko. | Aivan, samaa mieltä. Onneksi on uudempiakin näkemyksiä. Traumapohjalta lähtevät ovat olleet oman aikansa auktoriteetteja silloin kun kliinistä psykoterapiaa luotiin joten näkökulmakin on sen mukainen ja sieltä käsin värittyvä.
| |
| | |
11.01.12, 22:14
|
#35 (linkki)
|
|
Tällä sivulla on hienoa pohdintaa. Enpä osaa niihin mitään lisätä mutta eipä liene tarviskaan :)
| |
| | |
14.01.12, 15:25
|
#36 (linkki)
| | Killing Whispers
|
Minä tiedän taiteellisesti lahjakkaita ihmisiä, joilla ei ole traumoja ja traumatisoituneita, joilla ei ole taiteellisia lahjoja.
Kai se on enemmänkin yksilökohtaista.
Vähän, kun sanoisi, että kaikille tummaveriköille sopii parhaiten punainen väri.
Minulle ei ainakaan.
| |
| | |
14.01.12, 16:25
|
#37 (linkki)
| | Voima kanssamme
Rekisteröitynyt: 06/2006 Sijainti: Henkimaailma
|
Kyse on vain ja ainoastaan tasapainosta jonka puitteet on kokemuksista luonut oman Voimansa lukemattomissa elämissä niiden tietoa kantaen ja soveltaen tähän päivään, tähän hetkeen.
| |
| | |
14.01.12, 22:18
|
#38 (linkki)
| | Killing Whispers
|
Mitä sitten on luovuus? Miten se määritellään?
Minä olen kyllä sitä mieltä, että tietynlaisella musiikilla ei ole sielua.
Musiikin ei tokikaan tarvitse kertoa elämän vaikeudesta tai tuskasta, mutta kyllä sen kuulee, kun siinä on se jokin, oli laji mikä tahansa.
| |
| | | | |