| |  | |
05.01.12, 08:57
|
#1 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 01/2012
| hyvä reikikirja
Osaatko suositella jotain hyvää suomenkielistä reiki tietoutta syventävää kirjallisuutta tai muuta vinkkiä, reikin aloittaneelle harrastajalle?
| |
| | |
05.01.12, 12:08
|
#2 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 08/2007
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tähtinen Osaatko suositella jotain hyvää suomenkielistä reiki tietoutta syventävää kirjallisuutta tai muuta vinkkiä, reikin aloittaneelle harrastajalle? | Minulla on tälläinen kirja: Alottelijasta mestariksi, Reiki ja Karuna.
Tämä on ruotsalaisen Matthew Swordin kirjoittama.
Matthev opettaa perinteistä Usui-menetelmää, hän on hyvin monipuolinen parantaja.
Jotkin symbolit ovat kuvattu hiukan erilaisina, mitä esim. minulle on opettu.
Viimeinen muokkaaja blueQ; 05.01.12 13:38.
| |
| | |
05.01.12, 16:45
|
#3 (linkki)
| | Negatiivinen Ateisti
Rekisteröitynyt: 09/2009
|
Onko olemassa huonoa reikikirjaa?
| |
| | |
05.01.12, 17:49
|
#4 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 07/2006 Sijainti: Noiruttu Pohojammaa
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sivaltaja Onko olemassa huonoa reikikirjaa? | Miksei siitäkin huonoa löytyisi? Onhan niitä huonoja kirjoja olemassa yleensäkkin.
| | |
05.01.12, 18:02
|
#5 (linkki)
| | Negatiivinen Ateisti
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Vesimies -70 Miksei siitäkin huonoa löytyisi? Onhan niitä huonoja kirjoja olemassa yleensäkkin. | Mutta minkä perusteella reikikirja on hyvä tai huono? Vähän sama kuin yrittäisi laittaa paremmuusjärjestykseen raamattua ja koraania.
| |
| | |
05.01.12, 20:04
|
#6 (linkki)
| | Voima kanssamme
Rekisteröitynyt: 06/2006 Sijainti: Henkimaailma
|
Kirja voi olla huono tai hyvä monista syistä, riippuen omasta tilasta kun sitä lukee, myös ymmärryksen tilasta, eli se voi olla hyvä myöhemmin tai jo taakse jäänyttä.
Tarvitseeko kirjaa jos tekemisen taitous luo taitavamman tässä asiassa. Kuka olikaan se joka unohti elämän viisauden kun eritteli eri taidot ja teki kirjaviisaista taitajia maailmassamme. Kirja on jokatapauksessa lukijansa veroinen, kenenpä muunkaan.
| |
| | |
05.01.12, 20:12
|
#7 (linkki)
| | Negatiivinen Ateisti
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sem Tarvitseeko kirjaa jos tekemisen taitous luo taitavamman tässä asiassa. | Tästä olen samaa mieltä(?). Reikin takia ei kannata kirjoja ostaa.
| |
| | |
05.01.12, 21:07
|
#8 (linkki)
|
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sivaltaja Mutta minkä perusteella reikikirja on hyvä tai huono? Vähän sama kuin yrittäisi laittaa paremmuusjärjestykseen raamattua ja koraania. | Ei ole sama. Jos kirja neuvoo jotakin tekniikkaa niin voi neuvoa huonosti tai hyvin. Voi olla vaikka huono pilateskirja ja hyvä pilateskirja.
Reiki ei ole uskonto.
| | |
05.01.12, 21:32
|
#9 (linkki)
| | Voima kanssamme
|
Mutta vasta ihmiskontakti ja "kädestä" pitäen toistamalla ja toistamalla esim. liikkeitä tuhansien ja tuhansien perään pääsemme tekniikassa yhä parempiin suorituksiin ja tuloksiin mikä samalla kasvattaa luonnettamme, mieltämme ja Voimamme pääsee tämän kehomme kanssa kosketuksiin yhä paremmin jolloin yhä luontevammin tasapainossamme kykenemme virtauttamaan itsemme olemusta asioiden suhteen. Se on siis kehitystä, kirjat voivat olla siinä yhtenä pontimena mutta ei koskaan se asia itse toimivimmillaan. Ne jotka kirjoittavat omista kokemuksistaan, on heidän oppinsa ns. rivien välissä, ei koskaan suoraan tekstissä mitä me tulkitsisimme omalla kokemuksellamme. | |
| | |
06.01.12, 00:51
|
#10 (linkki)
| | Negatiivinen Ateisti
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Vesimies -70 Jos kirja neuvoo jotakin tekniikkaa niin voi neuvoa huonosti tai hyvin. Voi olla vaikka huono pilateskirja ja hyvä pilateskirja. | Oletko lukenut huonoa pilasteskirjaa?
Voiko reikiä harrastaa vahingollisesti? Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Vesimies -70 Reiki ei ole uskonto. | On se joillekin, muistako Karuna-nimimerkin? Ja jos ei uskonto, niin ainakin uskomus.
| |
| | |
06.01.12, 00:59
|
#11 (linkki)
| | Negatiivinen Ateisti
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sem Mutta vasta ihmiskontakti ja "kädestä" pitäen toistamalla ja toistamalla esim. liikkeitä tuhansien ja tuhansien perään pääsemme tekniikassa yhä parempiin suorituksiin ja tuloksiin mikä samalla kasvattaa luonnettamme... | Kun toistat jonkun asian 10 000 kertaa, olet siinä lähes täydellinen. Tämä pätee niin urheiluun kuin musiikkiin - musiikissa tuo määrä tosin lasketaan tunteina. Mutta vain silloin, jos olet toistanut sen 10 000 kertaa oikealla tekniikalla. Oikea tekniikka siis pitää opetella ensin.
Ylläoleva pätee siis vain fyysisiin suorituksiin, reikiin tai aurannäkemisiin ym. sillä ei ole vaikutusta.
| |
| | |
06.01.12, 01:04
|
#12 (linkki)
|
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sivaltaja Oletko lukenut huonoa pilasteskirjaa?
Voiko reikiä harrastaa vahingollisesti? | En oo lukenu yhtäkään pilateskrjaa mutta periaatteessa voi olla kirjoitettu huonosti. Tai voi olla vaikka huono ratsastusopas... Yhessä kirjassa (sinällään hyvä kokonaisuus) oli yks osio josta jälkeenpäin tiedotettiin jotta se sisälsi vääränlaista oppia koskien luonnollista hevosmiestaitoa. Luonnollinen hevosmiestaito Luonnollinen hevostaito ? Wikipedia
Kai sitä pilatesta voi vahingollisesti harjoittaa jos jotenkin ihan väärin ne liikkeet neuvotaan ja ei varoteta jotta jos on remppaa siellä sun täällä niin ei tarvi väkisin vääntää. Mun pilatesopettaja aina sanoi jottei tarvi väkisin jos ei pysty...reikiä vahingollisesti...Kyllä musta tuntuu jotta voi...Ja ei siitä sen enempää...Yleisen rauhan vuoksi... ;D
| | |
06.01.12, 21:27
|
#13 (linkki)
| | Negatiivinen Ateisti
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Vesimies -70 Kai sitä pilatesta voi vahingollisesti harjoittaa jos jotenkin ihan väärin ne liikkeet neuvotaan ja ei varoteta jotta jos on remppaa siellä sun täällä niin ei tarvi väkisin vääntää. Mun pilatesopettaja aina sanoi jottei tarvi väkisin jos ei pysty | Siitä olen varma, että jos fyysisiä suorituksia tekee väärällä tekniikalla, niin se saattaa olla vahingollista.
Mutta reiki ei ole fyysinen suoritus. Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Vesimies -70 ...reikiä vahingollisesti...Kyllä musta tuntuu jotta voi...Ja ei siitä sen enempää...Yleisen rauhan vuoksi... ;D | Voiko? Jos voi, niin kyllähän siitä pitää ehdottomasti puhua. Minä olen pitänyt reikiä harmittomana huuhaana, mutta jos se onkin harmillista huuhaata, niin sitten asia onkin astetta vakavampi
| |
| | |
06.01.12, 21:41
|
#14 (linkki)
| | Voima kanssamme
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sivaltaja Siitä olen varma, että jos fyysisiä suorituksia tekee väärällä tekniikalla, niin se saattaa olla vahingollista.
Mutta reiki ei ole fyysinen suoritus.
Voiko? Jos voi, niin kyllähän siitä pitää ehdottomasti puhua. Minä olen pitänyt reikiä harmittomana huuhaana, mutta jos se onkin harmillista huuhaata, niin sitten asia onkin astetta vakavampi | Fyysisiä suorituksia eri tekniikoiden ja lajien suhteen voi tehdä lukemattomin tavoin, ja mikä sen tekniikan kehittymisen myötä tulee esiin niin todelliset osaajat ovat kehittäneet fyysisyyden rinnalle mestariutensa eli sen fyysittömän Voimansa jolla erottuvat ja joka on kuin ikään voi leivän päällä kruunaten mihin tie taidossaan on koko ajan vienyt. :).
| |
| | |
08.01.12, 07:33
|
#15 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 01/2012
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja blueQ Minulla on tälläinen kirja: Alottelijasta mestariksi, Reiki ja Karuna.
Tämä on ruotsalaisen Matthew Swordin kirjoittama.
Matthev opettaa perinteistä Usui-menetelmää, hän on hyvin monipuolinen parantaja.
Jotkin symbolit ovat kuvattu hiukan erilaisina, mitä esim. minulle on opettu. | Kiitos vinkistä, löysin kirjan ja mielestäni se on hyvä. Siinä on minulle tähän hetkeen sopivaa reikin käyttöä ja viisautta syventävää tietoa.
| |
| | |
08.01.12, 17:44
|
#16 (linkki)
|
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sivaltaja
Voiko? Jos voi, niin kyllähän siitä pitää ehdottomasti puhua. Minä olen pitänyt reikiä harmittomana huuhaana, mutta jos se onkin harmillista huuhaata, niin sitten asia onkin astetta vakavampi | No ei se harmillista ole jos oikein tekee..Oikealla asenteella...Vertaa jos harrastaa yleensä henkisiä juttuja ja nousee se jumaluus päähän...
| | |
09.01.12, 10:27
|
#17 (linkki)
| | etsijä
Rekisteröitynyt: 06/2006 Sijainti: koti on siellä missä sydänkin
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tähtinen Kiitos vinkistä, löysin kirjan ja mielestäni se on hyvä. Siinä on minulle tähän hetkeen sopivaa reikin käyttöä ja viisautta syventävää tietoa. | Samainen kirja löytyy minunkin hyllystäni. Hyvä teos, vaikka Karunan osuus on minulle jäänyt etäisemmäksi ja siksi olen kirjan loppuosan van plarannut läpi.
| |
| | | | |