Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Kristallipallo > Kristallipallo
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
08.01.12, 01:00   #1 (linkki)

Käyttäjän kurjenkukka avatari

Rekisteröitynyt: 03/2008
Sijainti: ruotsin etelä lappi
kuinka tästä selvitään

------------------------------

Viimeinen muokkaaja kurjenkukka; 08.01.12 09:43.
  Vastaa viestiin

08.01.12, 09:58   #2 (linkki)

Käyttäjän Amur avatari

Rekisteröitynyt: 06/2006
Voimia sinun paranemiseesi Kurjenkukka! Vaikka varsinainen sairaus on voitettu, on henkisesti käytävä vielä asioita läpi. Sehän on vähän kuin olisi ollut jossain suuronnettomuudessa; tulipalossa tai autokolarissa!
  Vastaa viestiin
08.01.12, 11:00   #3 (linkki)
etsijä

Käyttäjän Inke avatari

Sijainti: koti on siellä missä sydänkin
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kurjenkukka Näytä viesti
Ajatuksin mukanasi.
Parin viimeisen vuoden puolella kuljin kappaleen matkaa vakavasti sairastuneen omaisen rinnalla tavaten usein myös hänen sairastunutta läheistään. Otsikkosi kysymys kävi silloin usein mielessäni, vaikka olin vain sairauden etenemisen sivusta seuraaja, ei minulla ollut vastauksia silloin, eikä ole nytkään.

Olen vähemmän lukenut tämän osion viestejä, en siten ole surukseni *kartalla*. En tiedä mitä pohdiskelt, enkä sitä miten oma prosessisi etenee, Amurin viesti tuossa edellä antaa viitteitä, mistä on kysymys.

Vertaisryhmä voisi olla hyvänä apuna, jos tuntuu pahalta keskustella syvempiä tuntojaan. Hyvin muistan sen, miten mainitsemani sairastunut halusi säästää lapsiaan puhumalla peloistaan, vaan yritti olla reipas, kun lapset kävivät katsomassa häntä. Sitä haluaa aina säästää lapsiaan ja muita läheisiään.

Haluaisin sanoa paljon, vaan eihän sanojen paljous tuo helpotusta, eikä vieras voi aina edes osata valita sanojaan oikein. Toivon kuitenkin sinun hetki-hetkeltä, päivä-päivältä löytävän selviytymiskeinoja elämääsi. Vaikka huoli tulevaisuudesta painaa, niin meille jokaiselle on elettäväksi annettu vain tämä hetki kerrallaan.

Erikoista, miten aloitusviestisi sanattomana puhuttaa minua. Toivon sinulle voimia selviytyä siitä, mikä rikkoi sinun reviiriäsi kehossasi, toivon sinulle voimia luottaa ja antautua läheistesi rakkauden kannattelmaksi, toivon sinulle ja läheisillesi voimaa uskoa selviytymiskeinojen löytämiseen.

Viimeinen muokkaaja Inke; 08.01.12 11:42.
  Vastaa viestiin
08.01.12, 11:33   #4 (linkki)

Käyttäjän Kissantassu* avatari

Rekisteröitynyt: 04/2010
<3

....
  Vastaa viestiin
08.01.12, 17:40   #5 (linkki)

Käyttäjän Vesimies -70 avatari

Rekisteröitynyt: 07/2006
Sijainti: Noiruttu Pohojammaa
Jos varsinainen sairaus on voitettu, niin sittenhän mennään vaan parempaan suuntaan!!!

Sulla on tosi hyvä onni jotta se sairaus voitettiin, tiedän niitäkin joilla kävi toisin,
joten tsemppiä!! Aurinko nousee koko aika ylemmäs!! ja valo lisääntyy!!!
08.01.12, 18:06   #6 (linkki)
Killing Whispers

Käyttäjän Varjotar avatari

Rekisteröitynyt: 07/2008
Sijainti: In the darkest shadows...
Lainaus:
Onko tuossa jotakin selviämistä?
  Vastaa viestiin
08.01.12, 18:12   #7 (linkki)

Käyttäjän Amur avatari

Juttelin tänään siskoni kanssa joka nyt myös on toipilaana. Kyllä hänkin on puhunut siitä tunteiden heittelystä, kuinka jonain päivänä on sellainen rauhallinen ja luottavainen olo ja toisena taas on aivan kauhean raskasta ja masennus painaa päälle. Sillä nythän on vasta leikattu se kasvain pois, mutta asian hyväksyminen ja työstäminen vie aikaa. Onhan se kuitenkin aika kova trauma ja järkytys tuoreena mielessä. Toipuminen vasta alussa...
  Vastaa viestiin
08.01.12, 19:58   #8 (linkki)

Käyttäjän Soturityttö avatari

Sijainti: Keskipaikkeilla Suomea
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Varjotar Näytä viesti
Onko tuossa jotakin selviämistä?
Aika inhottavaa kirjoittaa noin!
  Vastaa viestiin
08.01.12, 22:11   #9 (linkki)
Killing Whispers

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Soturityttö Näytä viesti
Aika inhottavaa kirjoittaa noin!
Joo, jos viestinä, jonka luen on tällaista ---------------------------------, niin en katso, että asiassa olis mitään selviämistä.
Koska en ole milloinkaan päässyt lukemaan sitä alkuperäistä viestiä tuon väliviivarivin sijaan, en voi sanoa, miten selvitä.
  Vastaa viestiin
08.01.12, 22:39   #10 (linkki)

Käyttäjän Awa* avatari

Rekisteröitynyt: 10/2009
Lainaus:
Joo, jos viestinä, jonka luen on tällaista ---------------------------------, niin en katso, että asiassa olis mitään selviämistä.
Koska en ole milloinkaan päässyt lukemaan sitä alkuperäistä viestiä tuon väliviivarivin sijaan, en voi sanoa, miten selvitä.
Ole huoleta Varjotar... kun et kurjenkukan tilanteesta mitään tiennyt, niin et tietenkään ole selityksen velkaa kenellekään täällä.
  Vastaa viestiin
08.01.12, 22:43   #11 (linkki)

Lainaus:

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Awa* Näytä viesti
Ole huoleta Varjotar... kun et kurjenkukan tilanteesta mitään tiennyt, niin et tietenkään ole selityksen velkaa kenellekään täällä.
Fiksuhko ihminen päättelis noista muutamasta muusta viestistä jotain...

Mua myös huvittaa sellainen tai ei huvita vaan ärsyttää jotta sama ihminen joka itkee ja huutaa jos hänen alottamaansa rutinaketjuun ei kukaan kirjoita itse sitten kommentoi miten kommentoi ihan asiaan sopimattomasti toisten hätään..

Joillakin tosin se teini-ikä jatkuu tuonne yli 20 v näköjään...

Viimeinen muokkaaja Vesimies -70; 09.01.12 01:23.
  Vastaa viestiin
08.01.12, 23:12   #12 (linkki)

Käyttäjän kurjenkukka avatari

Rekisteröitynyt: 03/2008
Sijainti: ruotsin etelä lappi
kuinka tästä selviän

Kiitos teille ihanat ystävät.Minunhan pitäisi olla tosi onnellinen kun sain terveen paperit mutta jotakin on nyt vinossa koska voin henkisesti aika huonosti.Ajattelen kyllä että minulla on vielä jonkinlainen sokki päällä ja tietysti pelkään ensimmäistä kontrollia,en uskalla uskoa että selvisin näinkin vähällä.En voi pahaa oloani omaisilleni näyttää,heidän hätänsä vain lisäisi tuskaani.Toivon kuitenkin että ajan kuluessa toipuisin ja saisin oikean elämäni takaisin.Minun täytyy vissiin sittenkin hyväksyä jonkinlaista terapiaa josta olen tähän asti kieltäytynyt.Kiitos että saan teille itseäni purkaa vaikka se minua hävettääkin,tällainen ruikutus. mutta se kuitenkin helpottaa kun sen näin ylös kirjoitan <3
  Vastaa viestiin
09.01.12, 01:22   #13 (linkki)

Lainaus:
Minun täytyy vissiin sittenkin hyväksyä jonkinlaista terapiaa josta olen tähän asti kieltäytynyt.Kiitos että saan teille itseäni purkaa vaikka se minua hävettääkin,tällainen ruikutus. mutta se kuitenkin helpottaa kun sen näin ylös kirjoitan <3
Juu ehdottomasti hyväksyt sen terapian ja mitä "ruikutukseen" tulee niin paljon turhempaa ruikutusta ja huomionhakua on nähty tällä palstalla.
09.01.12, 15:18   #14 (linkki)
Killing Whispers

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Vesimies -70 Näytä viesti
Juu ehdottomasti hyväksyt sen terapian ja mitä "ruikutukseen" tulee niin paljon turhempaa ruikutusta ja huomionhakua on nähty tällä palstalla.
Parhaiten nauraa se joka.. Ennekuin tulet vittuilemaan yhtään enempää ja nimittelemään teiniksi, mene itseesi ja mieti kahdesti uudelleen, kuka...
  Vastaa viestiin
09.01.12, 15:47   #15 (linkki)

Käyttäjän joanna* avatari

Rekisteröitynyt: 01/2009
voimia kurjenkukka ja kaikki häntä tsempanneet ja tsemppaavat.

Varjotar, itse olen iän myötä (sinua liiemmälti teiniksi haukkumatta) oppinut, että joskus kannattaa ihan yleisen ja oman hyvinvoinnin vuoksi siistiä vähän suutaan :)

joten eihän tehdä tästä ketjusta mitään riitelyketjua..?
  Vastaa viestiin
09.01.12, 15:52   #16 (linkki)
etsijä

Käyttäjän Inke avatari

Sijainti: koti on siellä missä sydänkin
Lainaus:
Tämä toi aikoinaan paljon lohtua.
Aale Tynni: Kaarisilta | Elv arkisto |YLE
  Vastaa viestiin
09.01.12, 17:03   #17 (linkki)
Killing Whispers

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja joanna* Näytä viesti
voimia kurjenkukka ja kaikki häntä tsempanneet ja tsemppaavat.

Varjotar, itse olen iän myötä (sinua liiemmälti teiniksi haukkumatta) oppinut, että joskus kannattaa ihan yleisen ja oman hyvinvoinnin vuoksi siistiä vähän suutaan :)

joten eihän tehdä tästä ketjusta mitään riitelyketjua..?
Joojoo, oisko kuitenki Vesimieheltä korrektimpaa valittaa vaikka yksityisviestillä asioista, kuin alkaa julkisesti täällä menneistä jutuista mua mollaamaan ja vieläpä sikäli aivan asiaankuulumattomassa ketjussa.

Oma moka, jos ottaa pulttia asioista, jotka voisi ohittaakin ja sillätavoin alleviivata sitä omaa aikuisuuttaan.. Mutta, kaikkia ei oo idealampuilla siunattu...
  Vastaa viestiin
09.01.12, 17:33   #18 (linkki)

Käyttäjän Awa* avatari

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Inke Näytä viesti
Tämä toi aikoinaan paljon lohtua.
Aale Tynni: Kaarisilta | Elv arkisto |YLE
Kiitos Inke tästä... kirjainmerkkeihini tallensin.
  Vastaa viestiin
09.01.12, 17:45   #19 (linkki)

Käyttäjän Awa* avatari

kurjenkukka ystäväni... näin sinäkin tulet vielä toteamaan:

Pekka Streng & Tasavallan Presidentti - Sisältäni portin löysin - YouTube

Olet ajatuksissani, rakkaudella.

<3<3<3

Kuva täältä:
http://www.northcoastjournal.com/012...r0123-gate.jpg
  Vastaa viestiin
09.01.12, 19:09   #20 (linkki)
Negatiivinen Ateisti

Käyttäjän Sivaltaja avatari

Rekisteröitynyt: 09/2009
Lainaus:
Minun täytyy vissiin sittenkin hyväksyä jonkinlaista terapiaa josta olen tähän asti kieltäytynyt.
Ehkäpä varsinaisen terapian sijasta voisit kokeilla vertaistukiryhmää?
  Vastaa viestiin
09.01.12, 21:12   #21 (linkki)

Käyttäjän Amur avatari

Terapia tai vertaistukiryhmä... pääasia että tapahtunutta pääsee purkamaan. Oletko Kurjenkukka aivan varma, että sinun täytyy suojella perhettäsi omilta tunteiltasi? Kyllähän on aivan inhimillistä pelätä, olla huolissaan ja vähän turvatonkin, kun on kokenut kovia? Kyllä perheesi varmaan sen ymmärtää?

Äiditkin (ja vaimot ja mummit) saavat kaivata tukea...
  Vastaa viestiin
09.01.12, 23:08   #22 (linkki)

Käyttäjän joanna* avatari

Rekisteröitynyt: 01/2009
hei, itse olen jo koittanut vähän opettaa lasta siihen, että äitikin haluaa välillä levätä. kyse ei ole laiminlyömisestä eikä myöskään äidin liiallisesta takertumisesta. täytyy jo melkein eskarilaisen osata neuvotella äitin kanssa lepohetkistä. äiti saa päättää jos pieniä kakaroita mukana on.

voimia vanhemmille edelleen.

ja ei tuo helppoa ole, mutta ite joudun miettimään tuon, että hyväksyn oman tilan tarpeeni. lapsi kasvaa ja vahvistuu ja itsenäistyy. näin on tarkoituskin. hänen rinnallaan kulkien loppuun asti kuitenkin :)
  Vastaa viestiin
10.01.12, 20:57   #23 (linkki)

Poistin koska olen aikuinen. ;D
10.01.12, 21:20   #24 (linkki)

Rekisteröitynyt: 12/2011
Lainaus:
Parhaiten nauraa se joka.. Ennekuin tulet vittuilemaan yhtään enempää ja nimittelemään teiniksi, mene itseesi ja mieti kahdesti uudelleen, kuka...
Huvittavaa. Itse lauot "totuuksia" ja törkeyksiä muille. Kun sinulle lauotaan et kestä sitä. Kai sinua teiniksi sanotaan kun käyttäydyt kuin teini. Tässäkin ketjussa. Sinua ei kukaan saisi moittia mutta sinä saat moittia kaikkia. Sinua ja laukomisiasi pitäisi muiden loputtomiin ymmärtää. Sinussahan ei myöskään ole mitään vikaa. Koko muu ihmiskunta on täysin paska paitsi sinä ja ehkä siskontyttösi plus sielunkumppanisi.

Mitä jos siihen kun vuodatit sydänvertasi kun ymmärsin että joku sinulle rakas oli kuolemassa olisi tullut joku vittuilemaan niinkuin sinä Kurjenkukalle?

Mene itse itseesi, lapsi!!! Herää lapsi siitä itsekeskeisyydestäs jossa lillut. Et ole mitään erkoista, mustahuulia on ollut jo kauan ennen sinua.
  Vastaa viestiin
11.01.12, 11:05   #25 (linkki)
Killing Whispers

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja joku123 Näytä viesti
Huvittavaa. Itse lauot "totuuksia" ja törkeyksiä muille. Kun sinulle lauotaan et kestä sitä. Kai sinua teiniksi sanotaan kun käyttäydyt kuin teini. Tässäkin ketjussa. Sinua ei kukaan saisi moittia mutta sinä saat moittia kaikkia. Sinua ja laukomisiasi pitäisi muiden loputtomiin ymmärtää. Sinussahan ei myöskään ole mitään vikaa. Koko muu ihmiskunta on täysin paska paitsi sinä ja ehkä siskontyttösi plus sielunkumppanisi.

Mitä jos siihen kun vuodatit sydänvertasi kun ymmärsin että joku sinulle rakas oli kuolemassa olisi tullut joku vittuilemaan niinkuin sinä Kurjenkukalle?

Mene itse itseesi, lapsi!!! Herää lapsi siitä itsekeskeisyydestäs jossa lillut. Et ole mitään erkoista, mustahuulia on ollut jo kauan ennen sinua.
Tässäpä meille esimerkki rakentavasta palautteesta, hohhoijakkaa.
Mitä se sinua kaivelee, käyttädynkö minä muiden mielestä kuin teini, vai onko sinultakin elämä loppu ja nyt ainoana tehtävänäsi on soittaa suutasi täällä jokaiselle joka ei miellytä sillä hetkellä?
Kyllä, olen kokenut sen, että minulle rakasta kuollutta on pilkattu ja suruni on kuitattu " Elämässä on suurempakin murheita"- lauseella, joten ei todellakaan ole uutta.
Montakos kertaa olen tyylillistä olemistani täällä viimeisen vuoden aikana alleviivannut niin, että sinulla on asia ihan todistaa?

Sitten, katso peiliin sinäkin.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku