| |  | | |
16.01.12, 13:58
|
#1 (linkki)
| | Killing Whispers
Rekisteröitynyt: 07/2008 Sijainti: In the darkest shadows...
| Tunnelmia ja tuntemuksia..
Päivän tunnelmabiisi: Mohicans (indianische Musik) - YouTube
Ulkona on niin kauniin talvista, puut kuurassa, lunta 15cm, pakkasta n. -10c..
Rakastan öisiä kävelylenkkejä, kun muita ihmisiä ei ole. Sen taitaa ollakin ainoa aika vuorokaudesta, kun ulkona saa nauttia hiljaisuudesta ja omasta rauhasta.
Tuota kappaletta kuunnellessani tulee hyvä olo, mutta silti kaipuu jonnekin kauan, paikkaan jossa olisi parempi olla... Kotiin.
Minun kotini ei ole täällä. Ei kaupungissa, ei homeisessa vanhassa talossa, ihmisten, metelin ja saasteiden keskelllä.
| |
| | |
16.01.12, 14:22
|
#2 (linkki)
| | etsijä
Rekisteröitynyt: 06/2006 Sijainti: koti on siellä missä sydänkin
|
Taidan olla ikuinen romantikko ja siksi tämän päivän tunnelmat ovat melodisen haikeat elikkäs tänään mennään näillä. ghost - YouTube | |
| | |
16.01.12, 14:44
|
#3 (linkki)
| | tähtityttö
Rekisteröitynyt: 11/2006 Sijainti: Cassiopeiasta itäänpäin
|
Minulla tämän päivän tuntemukset viipyilee tässä melodiassa: enya - amarantine - YouTube
Syy siihen on että viimeyön unessa kuulin kuin kaikuna kautta avaruuksien tuon laulun sanan *Amarantine---Amarantine...ihan kuin joku olisi kutsunut minua.
Ja tuohan jäi sitten tietty soimaan päähän päiväksi :)
| |
| | |
16.01.12, 21:08
|
#4 (linkki)
| | Killing Whispers
|
Ikävöin rakkaani luo<3...
| |
| | |
16.01.12, 22:11
|
#5 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 10/2009
| Näissä tunnelmissa juuri nyt Miriam Makeba - Pata Pata - YouTube
Katsoessani ykköseltä Mama Africaa, niin en etukäteen tiennyt, että tämän dokumentin ohjaaja on Mika Kaurismäki.
Mama Africasta lisää täältä: Mama Africa | |
| | |
17.01.12, 00:15
|
#6 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 01/2009
| | |
| | |
17.01.12, 07:47
|
#7 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 04/2010
|
Tunnelmani on tyynen arkinen, työtä tekevä, verkkainen mutta hiljalleen ja varmasti etenevä. Sitä voisi sanoa onneksikin. Tällainen: Maasai - YouTube
(yhteen asiaan haluaisin muutoksen ja se hiukan häiritsee, mutta ei tätä asiaa)
| |
| | |
17.01.12, 21:33
|
#8 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 07/2006 Sijainti: Noiruttu Pohojammaa
|
| | |
19.01.12, 18:16
|
#10 (linkki)
| | Killing Whispers
|
Argh, typeriä mörköjä!!
| |
| | |
19.01.12, 20:31
|
#11 (linkki)
|
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Varjotar Argh, typeriä mörköjä!! | nimen omaan argf välillä, mutta enempi typeriä tekoja, sanoja ja ajatuksia yleensä ottaen kuin typeriä mörköjä tai ihmisiä.
| |
| | |
20.01.12, 15:24
|
#12 (linkki)
| | Killing Whispers
|
Ilkeyttään, itsekkyyttään, ajattelemattomuuttaan, mitä vaan, ihmisten itse aiheuttamia nämä möröt.. Sitten myöhemmin elämässä eteen tulleet ihmiset saa maksaa näistä möröistä ja mulla riittää töitä niitä käsitellessä ja kaataessa...
Nöyräksi kasvanut, osittain periksi antanut, mutta valtavan vahva.
| |
| | |
20.01.12, 23:22
|
#13 (linkki)
|
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja joanna* nimen omaan argf välillä, mutta enempi typeriä tekoja, sanoja ja ajatuksia yleensä ottaen kuin typeriä mörköjä tai ihmisiä. | Juu, typeriä tekoja, sanoja ja ajatuksia. Omat ajatukset merkkaa paljon ihmisillä mitä toisista ajattelee jotta miten toisten käytöksen ym. tulkkaa. Itestä ihan huomannu myös. Siis jotta itekkin teen noin. Että ihan siitä lähti. Ei mistään muusta. :D Ihan omasta käytöksestä. Heh, mullon nyt joku hysteerinen selittelykausi. Kun en halua loukata tahtomattani ketää. ;D
Mutta oikeesti, jos ihmiset yleensä jättäis niin kamalasti tulkitsematta toisten sanomisia ja tekemisiä, jotta uskaltais yleensäkkää sanoa tai tehdä mitää. Kysyis sitte reheristi jotta mitä meinaat eikä tulkkaisi omia tulkintojaan. Ja vetäisi omia virheellisiä johtopäätöksiään. Niin kanssakäyminen ois huomattavasti helpompaa. Mutta emmä tiä tuleeko siihen se kuuluisa ego jotta otetaan heti itteensä. Tai osoitellaan miten toisen käytös on väärää...
Ja tuo ylläoleva yleisesti ei mitenkään palloon liittyen...Hih taas hysteerinen selitys...No eikö pallokansa liene toisaalta niin fiksua nykyään jottei tarvi selitellä...Eli selitykset stop ny..Kysyköön ken jää märehtimään jotakin. :D
| | |
21.01.12, 20:25
|
#14 (linkki)
| | Voima kanssamme
Rekisteröitynyt: 06/2006 Sijainti: Henkimaailma
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Vesimies -70 Juu, typeriä tekoja, sanoja ja ajatuksia. Omat ajatukset merkkaa paljon ihmisillä mitä toisista ajattelee jotta miten toisten käytöksen ym. tulkkaa. Itestä ihan huomannu myös. Siis jotta itekkin teen noin. Että ihan siitä lähti. Ei mistään muusta. :D Ihan omasta käytöksestä. Heh, mullon nyt joku hysteerinen selittelykausi. Kun en halua loukata tahtomattani ketää. ;D
Mutta oikeesti, jos ihmiset yleensä jättäis niin kamalasti tulkitsematta toisten sanomisia ja tekemisiä, jotta uskaltais yleensäkkää sanoa tai tehdä mitää. Kysyis sitte reheristi jotta mitä meinaat eikä tulkkaisi omia tulkintojaan. Ja vetäisi omia virheellisiä johtopäätöksiään. Niin kanssakäyminen ois huomattavasti helpompaa. Mutta emmä tiä tuleeko siihen se kuuluisa ego jotta otetaan heti itteensä. Tai osoitellaan miten toisen käytös on väärää...
Ja tuo ylläoleva yleisesti ei mitenkään palloon liittyen...Hih taas hysteerinen selitys...No eikö pallokansa liene toisaalta niin fiksua nykyään jottei tarvi selitellä...Eli selitykset stop ny..Kysyköön ken jää märehtimään jotakin. :D | Rennosti ja rauhasti niin Voima lunastaa meidät upeudessaan. :)
| |
| | |
21.01.12, 22:50
|
#17 (linkki)
|
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Amur |
Ja perkeles, kyllä varmahan mua.... :D...
"tarkootan" -tuli sulta ihan oikeen mutta muuten tuo menis murtehella jotta "Äläkää vaan luulko jotta tarkootan ketää täälä pallolla" No ei se ny palijo eronnu mutta nuon mä sanoosin.
Mä muuten oon käyny tuos nostalgiakaupas mikä tuos linkis sanotahan. Son Ilimajoella.
| | |
22.01.12, 09:21
|
#18 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 06/2006
|
Jaa sie arvasit?
Tuo murre on mukava asia. Kun asuin kaukana kotoa ja kuulin ommaa murretta, se kuulosti melkein musiikilta. Siinä omassa murteessa on mukana tapa ajatella ja olla olemassa tässä maailmassa. Puhe sisältää sävyt ja värähtelyt, jotka mukavasti resonoivat:)
| |
| | |
22.01.12, 09:24
|
#19 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 06/2006
|
Törmäsin muuten tällaiseen mielenkiintoiseen aiheeseen sivulla: Musiikilla luonnon harmoniaan
Koko luomakunnassa on ns. perussyke, värähtelytaajuus, joka on sama läpi koko luomakunnan! Universumin, jota kutsutaan makrokosmokseksi, vastaavuudet löytyvät ihmisestä, mikrokosmos, pienoiskoossa. Samat vastaavuudet tavataan myös matematiikassa ja geometriassa!
”Musiikki on aritmeettisten kuvioiden saattamista välittömäksi aistihavainnoksi.” - Schopenhauer Nasan nauhoittamien avaruuden äänien muuntaminen korvin kuultavaan muotoon saa ne muistuttamaan erehdyttävästi musiikkia. Uranuksen renkaiden sointi muistuttaa tiibetiläisten maljojen ääntä, delfiinin ääni muunnettuna kuulostaa linnun liverrykseltä ja linnun laulu muunnettuna kuulostaa puheelta! Nyt siis kaikki kuuntelemaan lintujen viserrystä!
On jopa sanottu, että nykyinen musiikki aiheuttaa epäharmoniaa ja aikaansaa ihmisillä enenevää pahan olon tunnetta.
| |
| | |
22.01.12, 21:57
|
#20 (linkki)
| | Killing Whispers
|
Liekö minut luotu yksin elämään, mutta en voi enää luottaa.
Yksin, yksin olen jälleen.
Numero kolme.
| |
| | |
22.04.12, 08:05
|
#21 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 03/2010 Sijainti: Päässä
|
Mulle tuli hirveä ikävä ja huoli siskosta.
| |
| | |
25.04.12, 08:36
|
#22 (linkki)
| | etsijä
Rekisteröitynyt: 06/2006 Sijainti: koti on siellä missä sydänkin
|
Aamuvarhaisella oli lumentapaista ilmassa joka nyt on vaihtunut vain harmaudeksi. Linnut sirkuttelevat äänekkäästi läheisessä puistikossa ja erottuupa tuosta sirkutuksesta lempilintuni mustarastaankin monivivahteinen luritus sävelkuvioineen. Oudosti ne pnnituvat piiloittamaan itsensä minulta, en ole useinkaan täällä nähnyt niitä, vaikka mustarastaat ovatkin heposti muuten erotettavissa muista lajitovereistaan.
Rakastan näitä rauhallisia aamuhetkiä, kun mies vielä nukkuu ja työvuoro on alkaa vasta iltapäiviälä, tämä hetki tuntuu luksukselta juuri nyt. Yö on takana ja värikäs erikonen unimaisema seuraa vielä toiseenkin aamukahvitteluhetkeen asti. Unessa tein jotain, mitä en koskaan ole edes ajatellut tekeväni. Kiittasin johonkin mökkiin ikkunoita ja olin kovin tyytyväinen työntulokseen. Tulee mieleeni vanha sanonta *kun ovi sulkeutuu, niin ikkuna avautuu*. Näissä merkeissä on hyvä mennä kolistelmaan keittiöön ja etsikellä jöytyisikö kahvin seuralaiseksi jotain makeaa.
| |
| | |
19.05.12, 18:46
|
#23 (linkki)
| | Voima kanssamme
Rekisteröitynyt: 06/2006 Sijainti: Henkimaailma
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Vesimies -70 Ja perkeles, kyllä varmahan mua.... :D...
"tarkootan" -tuli sulta ihan oikeen mutta muuten tuo menis murtehella jotta "Äläkää vaan luulko jotta tarkootan ketää täälä pallolla" No ei se ny palijo eronnu mutta nuon mä sanoosin.
Mä muuten oon käyny tuos nostalgiakaupas mikä tuos linkis sanotahan. Son Ilimajoella. | Mutta notta mulla on aina kiälenkääntäjä mukana, olenhan minä omalla tavallani luonnosta nauttiva :)
| |
| | |
19.05.12, 19:15
|
#24 (linkki)
|
|
istutettiin juuri äsken lasten kanssa pieni kuusentaimi, saa nähdä kuinka pitkä on sen puun elinkaari ;), mukavaa oli joka tapauksessa poikien kanssa puuhastaa.
lisäksi saimme kalamiehiltä ja paistajilta kuhafileetä :). nam. siinä oppivat lapset luonnon mukana touhuilemaan.
ja mie kiitän tätä mahtavaa systeemiä jossa saa mukana olla.
| |
| | |
19.05.12, 20:48
|
#25 (linkki)
|
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sem Mutta notta mulla on aina kiälenkääntäjä mukana, olenhan minä omalla tavallani luonnosta nauttiva :) | "Kiälenkääntäjä" on kauhavaa, siä josta oon kotoosin sanotahan ihan kielenkääntäjä. Näin nää on eroja myös eri paikkakuntien murtehes. Ilikas ku on yks murresariakuva, niin siinä ku sanottihin jotta jääkiakkoa, niin jo oli joku jalasjärveläänen sanomas jotta son jääkiekkoa, niin son munkin syntymäpitäjäs, mut Kauhavan seuruulla on jääkiakkoa.
| | | | |