| |  | | |
18.01.12, 11:47
|
#1 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 04/2010
| Kirja minun mieleeni
Luen kirjaa Valon syleilyssä, Betty J. Eadien kirjoittama.
Laitan linkin takannen tekstiin niin näette mistä kertoo: Valon syleilyssä (Betty J. Eadie)
.
Viimeinen muokkaaja Kissantassu*; 26.01.12 09:56.
| |
| | |
18.01.12, 17:15
|
#2 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 06/2006
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kissantassu* Luen kirjaa Valon syleilyssä, Betty J. Eadien kirjoittama. | Olen huomenna menossa kirjastoon etsimään luettavaa. Luuletko että tuo kirja kävisi myös tällaiselle -hieman varautuneelle- etsijälle? Olen usein etsinyt itselleni hyvää luettavaa, mutta aika usein joutunut hieman pettymään. Helmiä on harvassa.
Pidin ainakin siitä tekstiotteesta jonka olit laittanut tuonne mörköilyketjuun:)
| |
| | |
18.01.12, 20:10
|
#3 (linkki)
|
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Amur Olen huomenna menossa kirjastoon etsimään luettavaa. Luuletko että tuo kirja kävisi myös tällaiselle -hieman varautuneelle- etsijälle? Olen usein etsinyt itselleni hyvää luettavaa, mutta aika usein joutunut hieman pettymään. Helmiä on harvassa.
Pidin ainakin siitä tekstiotteesta jonka olit laittanut tuonne mörköilyketjuun:) | Minusta se sopii varautuneelle ja sellaiselle skeptikolle joka selittää asiat itselleen ns. tieteellisesti mutta jättää jonkin osan myös vapaaksi eikä lyö sataprosenttisesti lukkoon asioita...
Muunlaiselle en oikein suosittelisi koska onhan noita jo luettu...
Toinen mikä saattaisi kiinnostaa sinua on Dr. Jill Bolte Taylor: Elämäni oivallus, kuinka toivuin aivohalvauksesta.
Oletkohan lukenut missään aivoista ja sen toiminnasta? Neuropsykologiaa tms? Lukiossa vaikka.
Tässä kirjassa aivohalvauksen saanut neuroanatomi Taylor kertoo siitä kun vain oikea puoli aivoista toimii ja kaiken muun kokemuksensa ohella kertoo Jumalyhteyden tunteesta ja ihanasta rauhantunteesta joka tämän puoliskon vallassa ollessa tuli.
Hmmm...se on niin monipuolinen kirja sekä aivojen kognitiivisen toiminnan, psykologian ja kuntoutuksen ym. kannalta että myös henkisten/hengellisten kokemusten selittäjänä fyysisen aivotoiminnan kautta.
Olisin laittanut otteita netistä mutta en löytänyt sieltä niitä kohteita joita itse ajattelisin innostaviksi. Mutta uskoisin sinun olevan tästäkin kiinnostunut, ehkä jopa hyvinkin kiinnostunut (?)..ja löytyy ainakin meidän kaupungin kirjastosta.
Pst. tässä kirjassakin selitetään aivojen toimintaa kyllä
Pst 2. Vaikka kirjoitin enemmän tästä toisesta kirjasta niin uskoisin ensimmäisenkin olevan tavalla tai toisella sinulle antoisa. Ei tarvitse olla kuin muutama kohdalleen osuva juttu joka antaa oivalluksen, tasolla tai toisella niin kirja voi olla paikkansa ansainnut? Kannattaa katsoa olisiko tämä vähintäinkin sellainen...
.
| |
| | |
18.01.12, 20:44
|
#4 (linkki)
|
|
No mutta kiitoksia. Menen huomenna tuonne maakuntakirjastoon ja sieltä pitäsi kyllä löytyä. Meilläpäin myös kaukolainataan muista kirjastoista, että pitäs saada luettavaksi!
Kyllä aivotoiminta, mieli, psyyke ja sielukin kiinnostavat. Mukavaa, kun on tiedossa mahdollisuus hyvään luettavaan:)
| |
| | |
20.01.12, 08:25
|
#5 (linkki)
|
|
Luin kirjaa Valon syleilyssä eilen muutaman sivullisen ja pidin kyllä kirjan tavasta kuvailla päähenkilön kokemuksia.
Ne kohdat joissa hän kuvasi "toisella puolella" olemistaan tuntuivat ehkä joiltakin osin vähän vierailta enkä voinut välttyä ajattelemasta että kirjoittaja on kuitenkin tietynlaisen kasvatuksen saanut ihminen, jonka mielen, maailmankuvan ja tulkinnan kautta kirja on kirjoitettu. Ja se on kirjoitettu ja toimitettu huomioiden myös lukijakunta.
Mielenkiinnolla jatkan kokemusta. Allekirjoitan tuon rakkauden kokemuksen, vaikka omakohtainen (ainakin tietoinen) kokemus minulta puuttuu.
| |
| | |
20.01.12, 09:36
|
#6 (linkki)
|
|
------
.
Viimeinen muokkaaja Kissantassu*; 26.01.12 09:59.
| |
| | |
20.01.12, 15:01
|
#7 (linkki)
|
|
------
.
Viimeinen muokkaaja Kissantassu*; 26.01.12 10:01.
| |
| | |
22.01.12, 08:43
|
#8 (linkki)
|
|
Kirjaa lukiessani tunnistin universaalin rakkauden, ajatuksen elämäntehtävästä, sielutasolla tehtävät sopimukset, vaikka minun kohdallani ei voi puhua mistään muistoista.
Minua on askarruttanut se, että miksi minun on niin vaikeaa nähdä ketään ihmistä pahana, vaan näen kaikissa ihmisissä ikään kuin hyvän aikomuksen. Vihan takana pelon ja sortumisen takana harhaan joutumisen tai ehkä suuremman tarkoituksen. Kärsimyksen, tai vaikka mielen sairastumisen kohtaaminen on raskasta, mutta yritän erottaa elämässäni ne asiat, joihin voin vaikuttaa ja mihin taas en...
Kirjan kuvauksen mukaan voisi olla niin että näen enemmän kuin tiedänkään:) tai sitten aivorakenteessani puuttuu joku välittäjäaine tai ovat muuten pehmenneet siltä osin.
Vieraiksi koin eniten kristillisen mytologiaan nojaavat kuvaukset paratiisia myöten. Vaikka Jeesuksen voin ajatella olevan jonkinlainen valoenergia... mutta persoonallinen jumala ja paholainen eivät oikein istu maailmankuvaani. Mutta ei se minun lukukokemustani häirinnyt. Lorna Byrnen kirjojen kanssa näissä enkeli- ja henkiolentojen kuvauksissa oli paljon yhteneväisyyttä.
Kirja kirjoitettiin parikymmentä vuotta kokemusten jälkeen (niinhän se oli) ja tekstiä on senkin jälkeen varmasti muokattu, amerikkalaista lukijakuntaa huomioiden.
| |
| | |
22.01.12, 08:46
|
#9 (linkki)
|
|
Aloitin muuten sen toisen kirjan, joka kertoo aivohalvauksen kokeneen ihmisen tarinan; Elämäni oivallus. Mielenkiintoista lukea tiedemiehen omakohtainen kertomus mielen voimasta. En tosin päässyt juurikaan alkua pitemmälle, tuli koirilla kiire ulos:)
| |
| | |
22.01.12, 09:27
|
#10 (linkki)
|
|
Kirjassa Valon syleilyssä puhuttiin myös musiikista, jota päähenkilö kuuli avaruudessa. Tässä linkissä ( Musiikilla luonnon harmoniaan) on samasta asiasta:
Koko luomakunnassa on ns. perussyke, värähtelytaajuus, joka on sama läpi koko luomakunnan! Universumin, jota kutsutaan makrokosmokseksi, vastaavuudet löytyvät ihmisestä, mikrokosmos, pienoiskoossa. Samat vastaavuudet tavataan myös matematiikassa ja geometriassa!
”Musiikki on aritmeettisten kuvioiden saattamista välittömäksi aistihavainnoksi.” - Schopenhauer Nasan nauhoittamien avaruuden äänien muuntaminen korvin kuultavaan muotoon saa ne muistuttamaan erehdyttävästi musiikkia. Uranuksen renkaiden sointi muistuttaa tiibetiläisten maljojen ääntä
| |
| | |
22.01.12, 10:53
|
#11 (linkki)
|
|
Amur, kiitos linkistä. Olen lukenutkin joskus noista avaruuden äänistä (ja delfiinien ym) vuosikymmeniä sitten, mutta eipä ole enää yhtään artikkelia tai kirjaa siitä jäljellä, joten siksi kiva tuo linkki. Voi verestää lukemaansa.
Mikähän olotila minulla oli lukiessa kun en kokenut tätä kirjaa amerikkalaisena. Yleensä minun pitää asennoitua amerikkalaiseen tyyliin kirjoittaa että pystyn suodattamaan siitä ns. ylisanat, mutta tässä en sitä kokenut...
Laitan tähän vähän netistä löytämääni taustatietoa Eadiestä:
"Before we can fully understand Ms. Eadie's world view and theology it is important for us to recognize that she is a Mormon and has been exposed to new age paganism. She has, in fact, been a member in good standing of the Mormon Church for the past fifteen years or more.
Betty Eadie's background is a mixture of native American Indian spirituality, Catholicism, and Mormonism. Her mother was a full- blooded Sioux Indian and as a young child Betty attended a Catholic boarding school." Embraced by the Light of Deception
Minusta oli jännä tieto että olisi viimeiset 15v ollut Mormonikirkon jäsen. Tosin miksi ei, ei hänen oppinsa tai kokemuksensa sitäkään oppia vastaan ole, sen verran mitä siitä opista tiedän :) Lisään vielä että tiedän siitä kyllä hiukan keskivertosuomlaista enemmän.
Ylipäätään opit ovat aina aika samalaisia...riippuu miten ne käsittää.Mutta siis mormonismi kyllä sopii tähän aika hyvin myös ihan sellaisenaan.
| |
| | |
22.01.12, 14:43
|
#12 (linkki)
| | etsijä
Rekisteröitynyt: 06/2006 Sijainti: koti on siellä missä sydänkin
|
Yksi mieleen painuneista kirjoista on García Márquezin: Sadan vuoden yksinäisyys.
Välillä vähän puuduttavakin mutta kokonaisuutena tosi hyvä kirjailijan pääteoksenakin aikoinaan pidetty teos.
| |
| | |
22.01.12, 15:09
|
#13 (linkki)
|
|
Kiitos Inke, laitetaanpa muistiin!
Kissantassu: ei se kirja amerikkalaisuudellaan minua häirinnyt, mutta ajattelin sitä että koska Amerikassa ollaan niin kristillisiä ja vanhoillisiakin, se kristinuskon korostaminen johtui siitä. Mutta se oli vain oma mielikuva.
Mormoneista en tiedä oikeastaan mitään...
| |
| | |
22.01.12, 15:25
|
#14 (linkki)
| | etsijä
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Amur Kiitos Inke, laitetaanpa muistiin!
Kissantassu: ei se kirja amerikkalaisuudellaan minua häirinnyt, mutta ajattelin sitä että koska Amerikassa ollaan niin kristillisiä ja vanhoillisiakin, se kristinuskon korostaminen johtui siitä. Mutta se oli vain oma mielikuva.
Mormoneista en tiedä oikeastaan mitään... | Valon syleilyssä kirjaa suositteli minulle eräs ystäväni kun kuvailin tuntemuksiani omasta rajanylityskokemuksestani. Eikä siinä montaa minuutia mennyt kun ystäväni tuli tuon kirjan kanssa eteeni ja sanoi, tiedän mistä puhut.
Sadan vuoden yksinäisyys kirjaa pidin tosiaan välillä puuduttavan pitkäveteisenä, mutta loppuun asti kahlasin.
| |
| | |
22.01.12, 16:44
|
#15 (linkki)
|
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Amur Kiitos Inke, laitetaanpa muistiin!
Mormoneista en tiedä oikeastaan mitään... | Ahaa, no nyt ymmärrän.
| |
| | |
22.01.12, 16:45
|
#16 (linkki)
|
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Inke Valon syleilyssä kirjaa suositteli minulle eräs ystäväni kun kuvailin tuntemuksiani omasta rajanylityskokemuksestani. Eikä siinä montaa minuutia mennyt kun ystäväni tuli tuon kirjan kanssa eteeni ja sanoi, tiedän mistä puhut.
Sadan vuoden yksinäisyys kirjaa pidin tosiaan välillä puuduttavan pitkäveteisenä, mutta loppuun asti kahlasin. | Etkö haluaisi kertoa kokemuksestasi? Please :)
| |
| | |
22.01.12, 16:51
|
#17 (linkki)
|
|
Minua kyllä kiinnostaisi teän kummanki kokemukset... mutta ymmärrän kyllä jos niistä ei täällä voi kirjotella:)
| |
| | |
22.01.12, 19:38
|
#19 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 07/2006 Sijainti: Noiruttu Pohojammaa
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Amur Minua kyllä kiinnostaisi teän kummanki kokemukset... mutta ymmärrän kyllä jos niistä ei täällä voi kirjotella:) | Samat sanat.
| | |
23.01.12, 07:39
|
#20 (linkki)
|
|
Lueskellessani sitä Elämäni oivallusta löysin syyn myös laimentuneisiin vihantunteisiini: MANTELITUMAKE!
| |
| | |
23.01.12, 08:41
|
#21 (linkki)
| | etsijä
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kissantassu* Etkö haluaisi kertoa kokemuksestasi? Please :) | Jotenkin en enää haluaisi kertoa itselleni herkimmistä asioista enää täällä, tapa käydä keskusteluja on niin paljon muuttunut tulee vain vähän surullinen olo. Toisaalta Valon syleilyssä kirja kuvasi hyvin sitä kokemusta. Sen verran voin sanoa kun ihemetteilin missä Jumala on, sain vastauksen Jumalan olevan läsnä täällä kaikkialla myös siinä mitä hengität.
Tietysti joku voi taas vetäistä tähän että sydämen pysähtyessä aivojen hapettaminen häiriintyy ja ne luovat näitä rajanylitys kokemuksia. Tapani käydä keskustelua olisi enemmän kerronnallista, vääntö ja jänkääminen on vastenmielistä, vaikka taitoja ja valmiuksia sellaiseenkin minulla on olemassa, valitettavasti.
| |
| | |
23.01.12, 09:57
|
#22 (linkki)
|
|
------
.
Viimeinen muokkaaja Kissantassu*; 26.01.12 10:05.
| |
| | |
24.01.12, 08:07
|
#23 (linkki)
|
|
Nyt luen kirjaa siitä tutkijan aivohalvauksesta; Elämäni oivallus. tuntui että lukiessanikin aivojani särki kun eläydyin niin täysillä kerrontaan. Mielenkiintoista oli minkälaisen kokemuksen hän sai kun vasemman aivopuoliskon toiminnot alkoivat loppua...
Minun läpi elämän toistuva uneni käsittelee taloa, jossa on kaksi puolta. Toinen on se puoli jossa asun mutta toisella puolella kummittelee. Kummittelupuolen olen aina sanonut olevan talon vasen puoli. Mutta se on ollut taloa edestäpäin katsottaessa. Jos ajattelen itse olevani talon, kummitukset ovat oikealla puolella.
Kummituspuolella on usein vanhoja, hyvin kauniita huonekaluja, siellä on hämärää ja unen tapahtumat ovat sillä puolella. Ajan oloon tunnelmat siellä muuttuvat ja liittyvät usein elämäni tapahtumiin ja muutoksiin.
| |
| | |
24.01.12, 10:10
|
#24 (linkki)
|
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Amur Nyt luen kirjaa siitä tutkijan aivohalvauksesta; Elämäni oivallus. tuntui että lukiessanikin aivojani särki kun eläydyin niin täysillä kerrontaan. Mielenkiintoista oli minkälaisen kokemuksen hän sai kun vasemman aivopuoliskon toiminnot alkoivat loppua...
Minun läpi elämän toistuva uneni käsittelee taloa, jossa on kaksi puolta. Toinen on se puoli jossa asun mutta toisella puolella kummittelee. Kummittelupuolen olen aina sanonut olevan talon vasen puoli. Mutta se on ollut taloa edestäpäin katsottaessa. Jos ajattelen itse olevani talon, kummitukset ovat oikealla puolella.
Kummituspuolella on usein vanhoja, hyvin kauniita huonekaluja, siellä on hämärää ja unen tapahtumat ovat sillä puolella. Ajan oloon tunnelmat siellä muuttuvat ja liittyvät usein elämäni tapahtumiin ja muutoksiin. | Hieno kuvaus tuo unesi talovertaus. Tuollaisa täsmäkuvausunia itsestäni tämänpuoleisella tavalla eli vasemman aivolohkon avustuksella näkisin mielelläni itsekin :)
Olen vasta sivulla 50 enkä nyt kovin nopeaan ehdikään lukea, mutta nautin siitä miten armoitetun hyvä kertoja tuo ihminen on. Minulle on avautunut paljon elävämmällä tavalla tuo aivojen toiminta käytännössä kuin koskaan aiemmin millään neurologian tai anatomiantunnilla. Tietysti ne on olleet perusopintoja mutta eipä tämäkään kirja nyt mikään lääketieteen
loppututkinnon tenttikirja ole ja silti saa kertomansa elämään :D
Olen käynyt mielessäni jo yhden jos toisenkin tuttuni ja ystäväni joilla on ikänään todettu mitään erilaisuutta aivoissa sekä nekin joilla ei ole todettu ja tietenkin itseni ja paljon on taas ymmärrys lisääntynyt. Mitä antaakaan ne loput sivut kun jo 50 sivua on ollut näin rikasta :)
.
| |
| | |
24.01.12, 10:28
|
#25 (linkki)
|
|
Huomasin juuri että "kadehtimani" vasemmnpuoleisen aivolhkon analysoima ja kuvaama unityyli on alkanut vaikuttamaan minuunkin. Kas kun tuolla unipalstalla olen jollain sierain-nimimerkillä pyytänyt tulkintaa uneen jossa tutkin sieraimeni (kaksi lohkoa kuten aivoissakin) ja totean ne terveiksi, Selvästi mukaan on tullut tämä vasemman puolen selkeästi kuvaava, analysoiva arvioiva puoli ;D
| |
| | | | |