Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Kristallipallo > Kristallipallo
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
05.02.12, 08:27   #51 (linkki)
etsijä

Käyttäjän Inke avatari

Rekisteröitynyt: 06/2006
Sijainti: koti on siellä missä sydänkin
Suurimpia kauhuja olen lokenut syventyessäni lukemaan Ira Levinin Rosemaryn painajainen nimistä kirjaa. Olin niin kauhun lamaannuttama, etten voinut jättää kirjaa kesken vaan se piti luke samalla istumalla loppuun asti odotellen onnellista loppua. Myöhemmin olin onnellinen ettei kirjoihin intohimoisesti suhtautuva tuttava suositellut juuri tuota kirjaa luettavaksi kun odotin nuorimmaistani.

Kirja oli hyvä, jos sen sisltöä arvioi niin että juoni kantaa kiinnostusta ja kasvaa loppua kohti sekä tarjoaa lukijallleen monelaisia tunne-elämyksiä. Minulle kirja tarjosi sellesen tunnepläjäyksen, etten koskaanm en koskaan halua lukea samaa teosta uudelleen.

Päinvastaisia elämyksiä tarjosi kirja Päivänsini, kirjailijaa en enää muista. Vaikuttava oli myös myös todellisuus pohjainen muistelmateos, (niin sitä kai voisi määritellä) Nancy. Pidin siitä iltakoulussa esitelmänkin ja äidinkielen opettana kuunteli vedet silmissä ja ihmmetteli miksi hän ei tuntenut sitä kirjaa. Sama opettaja toimi opettajana myös päivä lukiossa ja hän kertoi luettaneensa päiväoppilaillaan pari viikkoa myöhemmin saman kirjan.
  Vastaa viestiin
05.02.12, 09:42   #52 (linkki)

Käyttäjän Amur avatari

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sivaltaja Näytä viesti
Sivaltaja, tuo kirja mitä hehkutin oli siksi minusta mielenkiintoinen että siinä aivotutkija sai verenvuodon vasempaan aivolohkoon ja hän menetti vähitellen vasemman lohkon toiminnat. Hän kuvaili tuntemuksiaan ja havaintojaan.

Kirja oli minusta mielenkiintoinen tämän uuden näkökulman ansiosta. Elikkä vähän samaa asiaa mitä tuossa linkissäsi oli mutta kirjassa kerrottuna kokemuksen pohjalta.
  Vastaa viestiin
05.02.12, 09:47   #53 (linkki)

Käyttäjän Amur avatari

Viime vuonna luin Pulkkisen Riikan kirjan Raja ja pidin sitä silloin parhaana lukukokemuksena pitkään aikaan. Syynä se, että pidin henkilöitä ja näkökulmia uskottavina niin, että pystyin eläytymään kirjan henkilöihin täysin. Aiheet olivat myös mielenkiintoisia.

Myöhemmin luin Pulkkisen toisen kirjan "Totta" mutta se ei vaikuttanut minuun läheskään samalla tavalla. Luulen että kysymyksessä oli myös lukijan mielentila:) Mutta suosittelen silti.

Kauhukokemuksista muistan jonkin Stephen Kingin kirjoista. LUin sitä illalla sängyssä ja nukahdin siihen kirjaan ja tarinaan, mutta se tarina jatkui saumattomasti unessa. Uneen sekoittuivat ympäristöstä kuuluvat äänet ja ne saivat unessa kauhuefektinsä ja niiden äänten aiheuttaja unessa oli aina joku uhkaava olio.

Kun heräsin, tuntui kuin olisin nukkunut jossain tahmeassa kauhupuurossa, joka piti otteessaan vielä seuraavana päivänäkin. En kyllä muista kirjan nimeä, mutta jotain viemäristä kuuluvia maiskuttavia ääniä siinä oli, jotka unessani sekoittuivat ulkoa kuuluviin lumennarskahteleviin askeliin...
  Vastaa viestiin
05.02.12, 21:30   #54 (linkki)

Käyttäjän Vesimies -70 avatari

Rekisteröitynyt: 07/2006
Sijainti: Noiruttu Pohojammaa
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Inke Näytä viesti
Suurimpia kauhuja olen lokenut syventyessäni lukemaan Ira Levinin Rosemaryn painajainen nimistä kirjaa.
.
Tuo tuli leffana täs joku aika sitte. On mulla tallennuksessa. Oon joskus aiemminki kattonu. Tommoset ja sitte nää riivauselokuvat Manaajat ja täs tuli joku aika sitte Emily Rosen riivaaja on kammottavia. Mä en helposti säiky mut tämmöset on aika kammottavia.
05.02.12, 21:38   #55 (linkki)
etsijä

Käyttäjän Inke avatari

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Vesimies -70 Näytä viesti
Tuo tuli leffana täs joku aika sitte. On mulla tallennuksessa. Oon joskus aiemminki kattonu. Tommoset ja sitte nää riivauselokuvat Manaajat ja täs tuli joku aika sitte Emily Rosen riivaaja on kammottavia. Mä en helposti säiky mut tämmöset on aika kammottavia.
Kokemukseni on ettei elokuva voisi koskaan muodostaa sellaisia jännitteitä kuin kirjaan syventyminen, tietysti se johtuu siitäkin kuinka kokonaisvaltaisesti kirjan sisältö tempaisee lukijansa kirjan tapahtumiin. Katsoin kyseisen elokuvan vuosi jälkeen kirjan lukemisen.
  Vastaa viestiin
05.02.12, 21:57   #56 (linkki)

Lainaus:
Kokemukseni on ettei elokuva voisi koskaan muodostaa sellaisia jännitteitä kuin kirjaan syventyminen, tietysti se johtuu siitäkin kuinka kokonaisvaltaisesti kirjan sisältö tempaisee lukijansa kirjan tapahtumiin. Katsoin kyseisen elokuvan vuosi jälkeen kirjan lukemisen.
Muhun taitaa vaikuttaa ennemmin elokuva/tv-ohjelma. Kyllä joskus luettukin.

Sillon joskus -97 kun tuli ekan kerran se Murha ei vanhene koskaan, niin siinä Åke Lindman juonsi sitä ohjelmaa jossa tutkittiin näitä klassikkoja Kyllikki Saari, Bodom, Tulilahti jne. Siinä alussa aina joka jaksossa tuli tunnusmusiikki ja valkopukuset pikkutytöt hyppi narulla. Siitä naruhyppelystä tuli suora assosiaatio näihin Nightmare in Elm Street -elokuviin kun siinä sen yliluonnollisen murhaaja olennon ilmestymistä edelsi se kun valkopukuset pikkutytöt hyppii narulla. En tiä oliko se tarkotuksella laitettu tähänki sarjaan vai ihan vahingossako. Se alku musiikkeineen oli jo tosi kammottava :D Ja niitä juttuja kun käsiteltiin niin kun ne oli oikeesti tapahtunu niin ne oli sitäkin kammottavimpia ku jotku keksityt jutut. Ja Lindman osas vielä niin kertoa jotta meni kylmät väreet selkää pitki. Se tuli myöhän illalla joskus 22.00 tai 22.30 tai jotain. Mun piti mennä aina kokeileen jotta kai mun ovet on lukossa. :D
05.02.12, 22:19   #57 (linkki)
etsijä

Käyttäjän Inke avatari

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Vesimies -70 Näytä viesti
Muhun taitaa vaikuttaa ennemmin elokuva/tv-ohjelma. Kyllä joskus luettukin.

Sillon joskus -97 kun tuli ekan kerran se Murha ei vanhene koskaan, niin siinä Åke Lindman juonsi sitä ohjelmaa jossa tutkittiin näitä klassikkoja Kyllikki Saari, Bodom, Tulilahti jne. Siinä alussa aina joka jaksossa tuli tunnusmusiikki ja valkopukuset pikkutytöt hyppi narulla. Siitä naruhyppelystä tuli suora assosiaatio näihin Nightmare in Elm Street -elokuviin kun siinä sen yliluonnollisen murhaaja olennon ilmestymistä edelsi se kun valkopukuset pikkutytöt hyppii narulla. En tiä oliko se tarkotuksella laitettu tähänki sarjaan vai ihan vahingossako. Se alku musiikkeineen oli jo tosi kammottava :D Ja niitä juttuja kun käsiteltiin niin kun ne oli oikeesti tapahtunu niin ne oli sitäkin kammottavimpia ku jotku keksityt jutut. Ja Lindman osas vielä niin kertoa jotta meni kylmät väreet selkää pitki. Se tuli myöhän illalla joskus 22.00 tai 22.30 tai jotain. Mun piti mennä aina kokeileen jotta kai mun ovet on lukossa. :D
Muistan hyvin kun Bodomin ja Tulilahden murhia käsiteltiin lehdissä. Kuuntelin korva tarkkana ihmetellen aikuisten keskusteluja. Moneen kertaan luin pitkiä artikkeleita näistä murhista ja katselin uhrien kuvia. Tietysti siihen vaikutti sekin, että tekijöitä ei kummassakaan tapauksessa saatu vastaamaan teoistaan. Mikään dokumentti ei voi nostattaa samoja tunteita minussa aikaisiksi, kuin niiden lehtiartikkeleiden lukeminen. Näiden Jyväskyläläis neitosten haudalla olen käynyt vuosittain aina, kun olen käynyt kaupungin vanhalla hautuumaalla. Varmasti se on parsoonasta kiinni miten eläytyy kirjoitettuun tekstiin tai kuvallisena esitettynä sama aihe. Exsodus oli kirjana aivan huikea, elokuvaa en jaksanut katsoa loppuun. Humiseva harju ja Tuulenviemää ehdottomasti kirja ennen elokuvaa. Meri antoi meri otti, kirjana hyvö elokuvana ihan lätty. Nuorten kirjoista Sieppari ruispellossa sai minut kikertämään naurusta niin että vatsaan sattui.
  Vastaa viestiin
05.02.12, 22:34   #58 (linkki)

Lainaus:
MVarmasti se on parsoonasta kiinni miten eläytyy kirjoitettuun tekstiin tai kuvallisena esitettynä sama aihe. Exsodus oli kirjana aivan huikea, elokuvaa en jaksanut katsoa loppuun. Humiseva harju ja Tuulenviemää ehdottomasti kirja ennen elokuvaa. Meri antoi meri otti, kirjana hyvö elokuvana ihan lätty. Nuorten kirjoista Sieppari ruispellossa sai minut kikertämään naurusta niin että vatsaan sattui.
Siis joo kirjat on munkin mielestä siis yleensä parempia juoneltaan/tarinaltaan ja sen kuljettamiselta ku leffat johon täytyy typistää. Mutta mua ei niin kirjat/luettu pelota, enemmän nähty. Kyllä toisinaan luettukin.
06.02.12, 09:46   #59 (linkki)

Käyttäjän Amur avatari

Yleensä kyllä kirja tarjoaa vaikuttavamman ja syvemmän kokemuksen kuin elokuva, minulle ainakin. Poikkeuksena ehkä Paasilinnan Ulvova mylläri ja ehkä Jäniksen vuosi...
  Vastaa viestiin
20.02.12, 18:05   #60 (linkki)

Käyttäjän Kissantassu* avatari

Rekisteröitynyt: 04/2010
Heips. Luen nyt uutta "yliluonnollisten" kirjaa, tällaista: Robert Boldman - "Seitsemän askelta kohti valoa
Kertomuksia kuolemanlähikokemuksista"

Olen vasta kutakuinkin sivulla sata (en nouse tarkistamaan) mutta se on antanut jo huimasti enemmän käsityskykyä sekä muiden että omiin kokemuksiin nähden kuin mikään. Tietysti pohjana ymmärtämiselle on ne omat kokemukset, muuten kirja taitaisi jäädä jonkinlaiseksi seikkailukeromukseksi, ehkä(?)

Sitä mietinkin että jos kysytään niin kenelle voin suositella tätä niin mitä sanoisin. No ainakin sellaiselle joka on kokenut ruumiista irtautumisen, sulatumisen rakkauden energiaan/ universumiin/luontoon (yliluonnollisella tavalla) tai johon valo on yhtynyt jne. sekä tietysti ne jotka ovat kokeneet NDE. kokemuksen

Kirjassa varoitetaan jossain kohden että jos vain lukee eikä ole kokenut saattaa luettu jäädä jonkinlaiseksi opinkappaleeksi eikä asia avaudu silloin kokemuksen kautta. Kysyköön siis kukin itseltään (Korkeimmalta) onko tämä hyvä kirja lukea nyt...

Joka tapauksessa olen lukenut "yliluonnollisista" valon ym. aiheista kertovia kirjoja vain ne kirjat jotka täällä ketjulla on mainittu (mainitsinko Merja Niemi ja jotain suomalaisten NDE kokemuksia tjsp se nimi? ) sekä Astrid Gilmarkin kirjan vuosikymmeniä sitten joka ei kuitenkaan liity mitenkään tähän aiheeseen varsinaisesti.

Aiemmissa minua häiritsi että kokemuksessa oli vain kristillinen kanta tai toisessa kirjassa että siinä jatkuvasti sanottiin mitä kristitty on ja että se on siksi huonoa. Siis miten tuon nyt sanoisi, että mukana on toisten asiaankuulumatonta määrittelyä muotoseikkojen ja rakenteiden perusteella mutta kokemukset luokitellaan ikäänkuin omaan uskontoon kuuluviksi ja oikeiksi..äts, en osaa muotoilla tätä ajatusta oikein...mutta joka tapauksessa siihen asti kuin mitä olen lukenut tätä 7 askelta valoa kohti niin ensinnäkin
-siinä on selitetty todella hyvin ja tunnistettavasti nämä kokemukset.
-siinä pidetään tasavertaisena tapana päästä samaan päämäärään
sekä palvomalla että meditoimalla. Pääasia että pääsee irti omasta itsestä.
Pidän tästä koska se on lähellä omaakin ajatustani ja kokemustani.
Lisäksi minusta kummatkin voivat yhdistyäkin tai käsittääkseni yhdistyvätkin
pakosti (?) mutta luen mielenkiinnolla mitä tämä mies sanoo asiasta myöhemmin kirjassaan...
- ja vielä ei ole implisiittisestikään mollattu ketään :)

. Ja aivan mahdottoman paljon pidän tuosta analyyttisestä otteesta. Ainakin siihen asti kuin olen lukenut, vaikuttaa siltä että kirjoittaja on osannut mahtavasti yhdistellä omia ja muiden kokemuksia ja tehdä niistä hienoja johtopäätöksiä! Nähdä niissä sen olennaisen kaiken taakse. Minusta on tähän asti tuntunut kuin olisin saanut istua jossain kuningastuolissa kun toinen on nähnyt "vaivan" kokea, tajuta ja kertoa minulle/meille mitä on oivaltanut :)

Muutamankin kerran olen haukkonut henkeä myös siksi että olen ilokseni lukenut hänen käyttävän sellaisiakin ilmaisuja joita en ole muiden kuullut käyttävän ja ne ovat juuri niitä minun kokemuksiani. Jotenkin se tuntuu sillä tavalla hyvältä että on kuin olisi minunkin tarinani tullut "tunnustetuksi" . Vaikka täällä pallolla on kyllä aikoinaan otettu hyvin vatsaan minun kokemukseni, en tarkoita sitä. Mutta tässä kirjassa kokemukseni asettuu ikäänkuin johonkin kontekstiin muiden kokemusten kanssa ja saa sitä kautta selityksen ja raamit jolla lomittua muiden kokemusten kanssa yhteen, osaksi suurta kokemusta. mitä ilmeisemmin uutta jatkoa ymmärryksen ja oivalluksen muodossa seuraa, näin ainakin oletan vahvasti :)

Tässä on myös monella tavalla kerrottu erilaisia yliluonnollisia kokemuksia mutta nyt juuri minua kiinnostaa erityisesti se analyysipuoli näistä kokemuksista. ja ainakin yksi toinenkin vahva ja keskeinen teema tässä on mutta enpä taida kertoa koko kirjaa puhki ;)

En tiedä saako tätä mistään kaupasta mutta jos tämä aihe kiinnosta niin ainakin kirjastosta saa.

Vastaa viestiin
20.02.12, 23:37   #61 (linkki)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kissantassu* Näytä viesti

En tiedä saako tätä mistään kaupasta mutta jos tämä aihe kiinnosta niin ainakin kirjastosta saa.

Sen verran uus (siitä on siis ainaki kaks painosta) uudempi ilmesty joko 2011 tai 2010, joten varmaan vielä kaupoistakin saa, ainaki nettisemmosista.

Joo uudempi painos:

Seitsemän askelta kohti valoa: kertomuksia kuolemanlähikokemuksista, 2010.
Kyl tuota varmaan ainaki verkkokaupoista saa.

Vanhee painos:

Kokemuksia kuoleman rajalta: seitsemän askelta kohti valoa, 2006

Robert Boldman on tekijä.

Hakutulos - anders.verkkokirjasto.fi
21.02.12, 11:08   #62 (linkki)

Yritin eilen mm. suomalaisesta kirjakaupasta, myös verkkokaupan puolelta mutta eilen ei ainakaan saanut. Eilen illalla myöhään tilasin Michael-kustantamon kautta vai mikä se oli josta tuo laittamani linkkikin kirjaan on tuolla edellä, ja sieltä sain vahvistuksen että heiltä saa.

Hieno juttu :)
  Vastaa viestiin
21.02.12, 11:33   #63 (linkki)
etsijä

Käyttäjän Inke avatari

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Amur Näytä viesti
Yleensä kyllä kirja tarjoaa vaikuttavamman ja syvemmän kokemuksen kuin elokuva, minulle ainakin. Poikkeuksena ehkä Paasilinnan Ulvova mylläri ja ehkä Jäniksen vuosi...
Maa on syntinen laulu, jätti paljon suurempia kuvauksia kirjan henkilöiden kuvauksista, kuin elokuva, vaikka elokuvassakin oli hyvät luonneroolien näyttelijät. Olen joskus teatterissa nähnyt Viitamäen jossain aivan erilaisessa henkilöhahmossa ja mieleni ei pysty irroittamaan häntä siitä roolista, jonka hän loi Maa on syntinen laulu elokuvassa, hassu juttu.
  Vastaa viestiin
21.02.12, 20:29   #64 (linkki)

[QUOTE=Inke;11136424Olen joskus teatterissa nähnyt Viitamäen jossain aivan erilaisessa henkilöhahmossa ja mieleni ei pysty irroittamaan häntä siitä roolista, jonka hän loi Maa on syntinen laulu elokuvassa, hassu juttu.[/QUOTE]

Noin käy mulle ainakin usein jos joku näyttelijä jonka tv-sarjaa katon onkin yhtäkkiä ihan toisenlaisessa roolissa.. Esmes Beckin näyttelijä oli siinä Miehet jotka vihaavat naisia elokuvassa/tv-sarjassa ihan toisenlainen kuin Beckinä. (Sitten lopuksi, se sen henkilön todellinen minä)
22.02.12, 16:05   #65 (linkki)

Käyttäjän KARS JEDIMESTARI avatari

Rekisteröitynyt: 01/2007
Sijainti: ´SATEENKAARIGALAKSI
SUOSITTELEN TÄTÄ KIRJAA NIIN ALOITTEVALLA KULKUJALLE KU PITEMMÄLLE EHTINEELLE

tätä suosittelen CHARLOTTE SOPHIA KASL

AIDON RAKKAUDEN

KIRJA

kertoo kaikista uskonnoista hengensoturin kurinalaisesta tiestä buddhalaisesta valonsoturin laista ym

kirjan kirjoittaja on reikimestari ja paljon muuta.

t. KARS SKYWALKER JEDIMESTARI tämä kirja on kirja jonka luetan mm Jedipadawaneille jos hän asuu pääkaupunkiseudella.

VOIMA OLKOON KANSSANNE
  Vastaa viestiin
22.02.12, 16:50   #66 (linkki)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja KARS JEDIMESTARI Näytä viesti
tätä suosittelen CHARLOTTE SOPHIA KASL

AIDON RAKKAUDEN

KIRJA
Googletin ja löysin tuosta kirjasta lainattua:
Olen taas lukenut hyvän kirjan,
ja koska rakastan lainauksia:

"On olemassa kaksi perustunnetta - rakkaus ja pelko.
Kun tunnemme rakkautta, olemme vapaita pelosta.
Ja kun tunnemme pelkoa, emme kykene rakastamaan"

"Jos olet murheellinen, katsele sydämeesi
ja huomaat, että itket sitä, mikä on tuottanut sinulle iloa"

"Meillä on taipumus vihata vanhemmissamme juuri niitä
samoja piirteitä, joita vihaamme itsessämme"

"Terve psykologinen sitoutuminen on sitä, että olemme
toisillemme rehellisiä sekä sanoissa, että sanattomassa viestinnässä"

"Ei ole olemassa yhtä taianomaista suhdetta,
on vilpittömyys, jonka siirrämme kaikkiin ihmissuhteisiin"

"Ystävyys ei vaadi, että meidän olisi pidettävä jokaikisen persoonallisuudesta,
tai haluaisimme viettää aikaa kaikkien kanssa. Me saamme valita ne, joiden
seurasta nautimme. Mutta emme myöskään saa heittää ketään ulos sydämestämme"

"Kun sanot jollekulle näkemiin tai et halua enää nähdä häntä,
muista että hetken olet osa heidän tarinaansa.
Tee siitä tarina, josta ei jää arpea"

"Haluan henkilön, joka kaipaa minua yhtä paljon kuin minä häntä"

"Paljastamalla sydämemme luomme jaetun sydämen"

"Kun ihmiset jäävät epinefriinihumalan koukkuun
ja etsivät pelkkää elämystä, partnerilla ei ole väliä"

"Älä anna lahjaa, jota sinulla ei ole varaa antaa"

"Tärkein ennakkoehto tyydyttävän rakkaussuhteen löytämiselle
on sellaisen haluaminen kaikesta sydämestä, aidosti, rehellisesti,
määrätietoisesti ja ilman varauksia"

by: Charlotte Sophia Kasl - Aidon rakkauden kirja

• rokkineiti • IRC-Galleria

Tavattomat tuttuja ajatelmia mutta hienoja :) Jos eteen tulee jossain niin saatanpa hyvinkin ostaa joten kiitos kirjasuosituksesta, ilman tätä esittelyä en huomaisi kaupassa kiinnittää huomiota.
  Vastaa viestiin
22.02.12, 20:25   #67 (linkki)

Villasukan:) äiti, Teräke, lukee paljon. Tää oli käymässä kotikirjastossa ja matkaan tarttui Rauni-Leena Luukasen vuonna 1982 kirjoittama kirja Kuolemaa ei ole.

Kirja on moniuloitteinen ja siinä olevilla ajatuksilla voi hyvinkin peilata omaa maailmankuvaansa.

Sitä sietääkin miettiä, kun kuolemaa ei ole, kaikki, mitä tässä maailmassa on, jatkuu kuoleman jälkeenkin. Ihmisen vastuu sisimmästään on ikuinen.

Automaattikirjoituksella kirjoitetuissa teksteissä oli näkemyksiä mm. teknologian ja ihmisten arvojen kehittymisestä. Mielenkiintoista luettavaa vuosien jälkeen, kun voi kokemuksensa kautta katsoa kehitystä.

Maailmassa on lukemattomia kirjoja, tuumii Villasukka:)
  Vastaa viestiin
23.02.12, 07:52   #68 (linkki)
etsijä

Käyttäjän Inke avatari

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Villasukka:) Näytä viesti
Villasukan:) äiti, Teräke, lukee paljon. Tää oli käymässä kotikirjastossa ja matkaan tarttui Rauni-Leena Luukasen vuonna 1982 kirjoittama kirja Kuolemaa ei ole.

Kirja on moniuloitteinen ja siinä olevilla ajatuksilla voi hyvinkin peilata omaa maailmankuvaansa.

Sitä sietääkin miettiä, kun kuolemaa ei ole, kaikki, mitä tässä maailmassa on, jatkuu kuoleman jälkeenkin. Ihmisen vastuu sisimmästään on ikuinen.

Automaattikirjoituksella kirjoitetuissa teksteissä oli näkemyksiä mm. teknologian ja ihmisten arvojen kehittymisestä. Mielenkiintoista luettavaa vuosien jälkeen, kun voi kokemuksensa kautta katsoa kehitystä.

Mainitsemasi kirja löytyy minulta, mutta muistanko oikein jos muistan Oskar Reposen kirjoittaneen saman nimisen kirjan jossa hän kertoo poikansa kuolemasta.

Sorry, muistin väärin, muistin jonkun Reposen artikkelin, jonka nimi oli Kuolemaa ei ole. Reponen kertoo kirjassaan Isä minä elän poikansa traagisesta onnettomuudesta.

Viimeinen muokkaaja Inke; 23.02.12 16:36.
  Vastaa viestiin
23.02.12, 10:17   #69 (linkki)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Villasukka:) Näytä viesti

Kun luin että on toinenkin kirja jolla on nimi "kuolemaa ei ole" niin kävin tarkistamassa tuon mainitsemani Astrid Gilmarkin kirjan nimen ja sehän onkin "Teidän että elämä jatkuu".
Harmi etten osannut epäillä muistiani ja tarkistanut aiemmin. Tässä se ei haittaa mutta olen tainnut jossain muuallakin sanoa tuon väärän nimen...

Pitäisi oikeastaan lukea edes yksi Rauni-Leena Luukasen kirja, hän kun alkaa olla taas sen verran ihmisten huulilla että olisi hyvä tietää ihan omista teksteistään mitä hän sanoo ja tarkoittaa. Ja miten kertoo sen.

Niin, maaimassa (ja minun kotikirjastossani ) on lukemattomia kirjoja ;)
  Vastaa viestiin
23.02.12, 20:01   #70 (linkki)

Pakko mainita kun olen niin tohkeissani tuosta Boldmanin kirjasta, että sain nyt minua täysin tyydyttävät selitykset niille eri muodoissaan näkemilleni kilteille mustille "möröillekin" ja mustalle levon paikalle ja muutamalle jota en ole maininnut mutta kyse samasta. Tekisi mieli sanoa että minähän tiesin :)))) Mutta en lainkaan näin tarkasti. Iso halirutistus Boldmanille. Eikä mitään väliä onko keksinyt vai kokenut oikeasti, pääasia että teoriansa natsaa omiin kokemuksiini ja selittää ne uskottavasti. En vain osannut yhdistää itse tuota kaikkea noin :)
Keskenhän se kirja on vielä, kun tulee kaikenlaisia esteitä, joten voi olla että tulen vielä tänne huokumaan siitä...
  Vastaa viestiin
25.02.12, 10:02   #71 (linkki)

Luin sairaspäivinä kirjan sisaresta jonka veli on mielisairas. Kohta jaksan taas lukea sitä NDE-kokemuksia kirjaa. Kyllä se minusta on sellainen kirja jonka voi lukea jäämättä mihinkään ulkokohtaisuuksiin. Riippuu ihmisestä. Sitten kun kokee niin sen kokemuksen erottaa kyllä kaikesta muusta...mutta tässähän on paljon muuten mukavaa tietoa tai "tietoa". (sitaatit jos haluaa ottaa kantaa onko uskottavaa vai ei)
En ole lukenut tiibetiläisten kuolleiden kirjaa, mutta siinä neuvotaan jotenkin miten rajan toisella puolella edetään. Kävisiköhän tämä vähän samasta, vaikka tässä ei tarvitse tehdä itse niin paljoa, mutta voi suhtautua jos tulee tenkka poo. Minua tässä viehättää tämä linkitys tämänpuoleisiin kokemuksiin. Ei tarvitse olla kuollut ja elvytetty kokeakseen samaa. Voisi sanoa erään laulun sanoin että "niin alhaalla ei kenkään kulje ettei siellä Jeesus ois". Tuohon Jeesuksen kohdalle voi laittaa sitten minkä sanan vain haluaa. Mutta ne jotka ovat kokeneet tietävät mikä on Valo, Rakkaus, ja siitä siis on kyse. Ah, nyt kaipaisin niitä täällä henksiksi kirottuja pois ajettuja kokeneita ja entisenlaista palstaa missä niistä voisi kirjoitella, niin olisi ihana jakaa uusia huomioitaan ja kysellä tarkennuksia muilta:)
Mutta tarkoituksensa tälläkin ettei niin ole. Toivottavasti kuitenkin huomasivat tämän kirjasuostukseni :) Varmasti antoisa kirja muillekin kuin minulle.
  Vastaa viestiin
26.02.12, 17:38   #72 (linkki)

Käyttäjän KARS JEDIMESTARI avatari

Rekisteröitynyt: 01/2007
Sijainti: ´SATEENKAARIGALAKSI
TÄTÄ MYÖS SUOSITTELEN MYÖS

hei yksi tulee mieleen en oo itse luleknut mutta ,suosittelen elisabet Vihkimyksiä .

No kerro yhdestä vihkimyksen kokeesta siinä ollaan kaksi päivää sarkahovissa kansi kiinni joka siitä selvi¨si sai siitä " jediritari " arvon.

t. KARS JEDIMESTARI EGYPTIN AJAN JEDIRITARI
  Vastaa viestiin
26.02.12, 20:42   #73 (linkki)

Käyttäjän Awa* avatari

Rekisteröitynyt: 10/2009
Kiitos Kars muistutuksestasi... on siitä varmaan jo parikymmentä vuotta kun mainitsemasi antoisan kirjan Elisabeth Haich: Vihkimykset, luin.

Vihkimyksistä kirjan on kirjoittanut myös Alice Bailey, josta hieman tässä:

http://www.kolumbus.fi/tuija.robbins...ihkimykset.pdf
  Vastaa viestiin
26.02.12, 23:06   #74 (linkki)

Elisabeth Haich: Vihkimykset odottaa minulla hyllyssä lukemistaan, heti kun jää aikaa paneutua siihen. Näin viimekesänä sen divarissa ja ostin toki kun muistin että on alan klassikko ja usein suositeltu. Edesmennyt ystävättäreni oli hyvin iahstunut siihen kirjaan joten sikälikin sen lukemisella on vähintäinkin tunnearvoa.

Tulee mieleen että minulle suositeltiin nuorena myös Bruntonia enkä tajunnut siitä mitään..en yhtään mitään. En edes koko kirjan ideaa :D Säästin kirjan ja ajattelin että kunhan ikää ja kokemusta tulee lisää niin sitten tajuan: ei mitään tajua edelleenkään että mistä edes puhuu, kymmemenkään vuoden kuluttua. Ja silloin se oli joidenkin henkisten piirien suosikkikirja (joihin en kuulunut mutta joita oli joissakin piireissäni, ja jotenkin oletettiin että sen pitäisi minulle ilmanmuuta avautua.
No nyt on kirja kadonnut ja minä siitäkin vanhempi ja tajuan mitä Brunton yritti sillä kirjalla selittää. Mutta en kyllä lukisi uusiksi niin "mystistä" kirjaa :)

Tämä tuli vain mieleeni näistä ihmisten erilaisuuksista :) Meikä lukee raamattua ja väittää sitä selkeäksi, toiset lukivat ohkoista Bruntonin kirjaa kuin vettä vaan ja sanoivat tajuavansa sen mutta ei meikä. Tosin vika oli siinä että en tajunnut Bruntonin puhuvan näistä minunkin jo tuntemistani ja kokemistani eri maailmoista. Luulin että on vielä jotain jota en tunne. Minulle kun ei tuo univertaus jotenkin sopinut kun en tuntenut tätä maallista puolta erikseen uneksi enkä toista puolta havahtumiseksi. Tosin ei vika ollut vertauksessa vaan minussa, sillä kuten olen joskus aiemmin sanonut, niin olin aika toispuolinen, ei aina leikannut oikeissa kohdin nämä symboliikat :)

Tosin en jaksaisi sitä kirjaa lukea edelleenkään. Muistan kyllä lukemani siihen asti kuin sitä yritin ja kyllä oli turhan mystinen kirja minulle. Ainakin se kappale jotta yritin käydä läpi.
  Vastaa viestiin
27.02.12, 07:37   #75 (linkki)
etsijä

Käyttäjän Inke avatari

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja KARS JEDIMESTARI Näytä viesti
hei yksi tulee mieleen en oo itse luleknut mutta ,suosittelen elisabet Vihkimyksiä .

No kerro yhdestä vihkimyksen kokeesta siinä ollaan kaksi päivää sarkahovissa kansi kiinni joka siitä selvi¨si sai siitä " jediritari " arvon.

t. KARS JEDIMESTARI EGYPTIN AJAN JEDIRITARI
Juups, tämä kirja on yksi parhaita.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku