Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Kristallipallo > Kristallipallo
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
24.01.12, 07:11   #51 (linkki)
On vain yksi minä :)

Käyttäjän Astara avatari

Rekisteröitynyt: 06/2006
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Vesimies -70 Näytä viesti
Tää ketju vaikuttaa niin jotta saattaa olla jotta äänestän Haavistoa. Nimittäin se kertoo jo paljon ehdokkaasta kuka ketäkin ehdokasta VASTUSTAA...

Ihan selvästihän jonkun laittama linkki kumos sen Haaviston mustamaalauslinkin. Sehän on selvää ku pläkki.

Kaikille muille, paitsi Awalle, joka ei vuosienkaan jälkeen ole kyllä eteenpäin päässyt. Jossain joku mainitsikin ketjun, jossa Awa halusi päästää palloa pannasta, niin paljon, että lisäsi saman aloituksen rekkausvapaalle alueelle, yliluonnollisiin, saamalla sillä täyden hässäkän aikaiseksi.

Mun mielestä tässä valehteluasiassa on nyt vain yksi valehtelija ja se on ketjun alkuperäinen aloittaja.
  Vastaa viestiin
24.01.12, 07:56   #52 (linkki)

Käyttäjän Amur avatari

Mutta kyllä Awa onnistuu laittamaan tänne keskustelua herättäviä ajatuksia:)
  Vastaa viestiin
24.01.12, 08:16   #53 (linkki)

Käyttäjän Amur avatari

suvaitsevuudesta

Hmmm.

Paljon on puhuttu tässä yhteydessä suvaitsevaisuudesta ja Suomen kieleen on puolihumoristisesti synnytetty ihan uusi käsitekin, suvaitsevaisto. Kuten olen aiemminkin sanonut, itse en pidä lainkaan sanasta suvaitseminen. Se viittaa mielestäni yläpuolelle asettumiseen, siihen että on joitakin, joilla muka on oikeus suvaita, päättää siitä mikä on hyväksyttävää ja mikä ei.

Ulla-Leena :: Suvaitsevaistoa ei tarvita :: January :: 2012
  Vastaa viestiin
24.01.12, 09:13   #54 (linkki)

Käyttäjän Astara avatari

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Amur Näytä viesti
Mutta kyllä Awa onnistuu laittamaan tänne keskustelua herättäviä ajatuksia:)

Juu, vaan kun ei itse ymmärrä olevansa myös väärässä, vänkyttää vaan.
  Vastaa viestiin
24.01.12, 09:48   #55 (linkki)

Käyttäjän Awa* avatari

Rekisteröitynyt: 10/2009
Ajattelemisen aihetta antaa tämäkin juttu:

Pekka Haavisto, mikä on suhteesi Mikael Storsjöhön? — Kainuusta kajahtaa

En äänestä toisella kierroksella... ei ole minulle sopivaa ehdokasta.

Ihme juttu... laittamaani linkkiin ei enää pääsekään, ainakaan suoraan.:O

Viimeinen muokkaaja Awa*; 24.01.12 12:12. Syy: Lisäys
  Vastaa viestiin
24.01.12, 11:09   #56 (linkki)

Käyttäjän Astara avatari

Ajattelemisen aihetta todellakin, kommenteissa oli pari, jotka allekirjoitan itse myös täysin:
Jukka Johansson
Lainaus:
Tuota noin. Jos Haavistosta tulee presidentti, niin hänen pitää yrittää tulla toimeen yhden jos toisenkin todellisen terroristijohtajan kanssa, erinäisistä presidenteistä alkaen.
..johon vastannut Jussi Nättinen
Lainaus:
Obamako terroristijohtaja? Olen muuten samaa mieltä!
  Vastaa viestiin
24.01.12, 12:56   #57 (linkki)

Käyttäjän Awa* avatari

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Astara Näytä viesti
Ajattelemisen aihetta todellakin, kommenteissa oli pari, jotka allekirjoitan itse myös täysin:
Jukka Johansson

..johon vastannut Jussi Nättinen
Laittamani linkki ei enää toimi, joten et sitä Astara kommentoinutkaan.
  Vastaa viestiin
24.01.12, 13:27   #58 (linkki)

Käyttäjän Astara avatari

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Awa* Näytä viesti
Laittamani linkki ei enää toimi, joten et sitä Astara kommentoinutkaan.

Kyllä kommentoin, siinä linkissä oli nuo lainaamani tekstit kommenteissa, mutta ilmeisesti jopa linkittämäsi teksti oli niin suurta paskaa Haavistosta, että ylläpito on kyseisen tekstin vallan Uuden Suomen sivuilta poistanut -tai sitten kirjoittaja itse tajusi olleensa väärässä.
  Vastaa viestiin
24.01.12, 13:31   #59 (linkki)

Käyttäjän Awa* avatari

Suomen antifasistinen komitea (SAFKA) - Suomi ilman fasismia ry (SIF): Pekka Haavisto ja Kaukasian Emiraatti. Näin presidenttiehdokas antaa tukensa terrori-iskuille Venäjällä.

Mikael Storsjöhön liittyvää tietoa mm täältä:

http://www.storsjo.net/fi/

ja täältä:

Juha Molari ??? ???a??: Mikael Storsjö toi Suomeen terroristi Doku Umarovin avainjoukkoa

Humanitaarisen avun antamisen hyväksyn, mutta se tulee tehdä laillisesti ilman, että naapuruussuhteemme siitä kärsivät. Venäjä ei tietenkään halua, että heidän sisäisiin asioihin puututaan.

Voi että... iloinenhan minä siitä olen, että tsetseenilapset ovat turvapaikan saaneet, vaikkakin laittomin keinoin heidät on maahamme saatettu.

Nyt ymmärrän Haaviston Nato-myönteisyyden.
Onko hän uhka Suomen ja Venäjän suhteille?

Viimeinen muokkaaja Awa*; 24.01.12 16:47.
  Vastaa viestiin
24.01.12, 13:40   #60 (linkki)

Käyttäjän Astara avatari

Lainaus:
Uusi Suomi oli poistanut jutun blogilistaltaan, ei suinkaan Plazan ylläpito.

Nyt mä en enää Awa tiedä, ootko sä tyhmä vai yksinkertanen? Minä en missään kohtaa ole sanonut kuin: " ylläpito on kyseisen tekstin vallan Uuden Suomen sivuilta poistanut " Jo vähänkään leikkaavalla ihmisellä leikkaa sen verran, että tietää minun tarkoittaneen ylläpidolla nimenomaan Uuden Suomen ylläpitoa eikä Plazaa.

Ja mitä tulee linkkiisi, ne aiemmin lainaamani kommentit sopivat edelleen linkkisi kommenteiksi, pressan todella on tultava toimeen hyvinkin erilaisten ihmisten kanssa ja USA:n touhu on jo kauan ollut pelkkää sotimishimoista vouhotusta (ekana ne on joka paikkaan sotiin lähdössä).
  Vastaa viestiin
24.01.12, 16:16   #61 (linkki)

Käyttäjän joanna* avatari

Rekisteröitynyt: 01/2009
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Varjotar Näytä viesti
Poliitikon työ on valehtelu. Valheilla ylläpitää yhteiskuntaa, valehdella vaalilupaukset ja kaikki.
mä sanoisin, että politiikka on suurelta osin markkinointia. olen opiskellut markkinointia, joten siltä pohjalta tuota vaalimainontaa ym. katselen.

presidentti ei mun käsityksen mukaan ole ihan samanlaisissa tehtävissä kuin puoluepolítiikassa ja eduskunnassa ollaan..? presidentin pitää edustaa enemmän ja siinä jos missä markkinointi alan tuntemus kohteliaisuussääntöineen on tarpeen.

tosin en äänestä varmaan kumpaakaan kakkoskierrokselle päässyttä.
  Vastaa viestiin
24.01.12, 19:01   #62 (linkki)

Käyttäjän Vesimies -70 avatari

Rekisteröitynyt: 07/2006
Sijainti: Noiruttu Pohojammaa
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja love_fortune Näytä viesti
Pakko herättää keskustelua, mutta mitä jos Haavisto olisikin hetero jolla on thaimaalainen (vai mikä maa olikaan) 20 vuotta nuorempi puoliso? Mitä tämä herättäisi esim. feministeissä. minusta homous on helpompi käsitellä kuin tuo toinen vaihtoehto.
Ei mua ainakaa haittais. Tosin en oo kyllä mikää kiihkofeministi ainakaa, sit en tiiä sitten oikeen oonko jonkin sortin feministi. Mutta yhtä typerää se olis tuon asian takia vastustaa ja melskata ku sen jotta Haavisto on homo.

Tosin kunnioitan kyllä niitä jotka sanoo rehellisesti jotta eivät äänestä häntä koska on homo. Semmosia en kunnioita, jotka verhoaa sen kaikenlaiseen muuhun lässytykseen sen homofobian, niinku tais olla tossa alotusviestin linkissä.
24.01.12, 19:19   #63 (linkki)

Mä en periaatteessa oikeen ymmärrä näitä mustamaalausalotuksia koskee ne sitten julkkiksia tai jotakuta toista nikkiä... Minkä takia tämmösiä pitää alotella?

Kun ny tuola toisaalla henkisyydestä puhuttiin niin tämmönen ei sovi mun mielestä oikeen henkisyyteen.

Vai olitko sä Awa jotenki Väyrysen oikeen vaalikampanjas mukana ja siitä sitten kiukku kun Haavisto meni hänen ohi? Sitten mä ymmärtäisin.
24.01.12, 20:20   #64 (linkki)

Käyttäjän love_fortune avatari

Rekisteröitynyt: 10/2010
Sijainti: Pääkaupunkiseutu
Lainaus:
Ei mua ainakaa haittais. Tosin en oo kyllä mikää kiihkofeministi ainakaa, sit en tiiä sitten oikeen oonko jonkin sortin feministi. Mutta yhtä typerää se olis tuon asian takia vastustaa ja melskata ku sen jotta Haavisto on homo.

Tosin kunnioitan kyllä niitä jotka sanoo rehellisesti jotta eivät äänestä häntä koska on homo. Semmosia en kunnioita, jotka verhoaa sen kaikenlaiseen muuhun lässytykseen sen homofobian, niinku tais olla tossa alotusviestin linkissä.
Juu, sekin on mielipide, mutta mikäli jättää äänestämättä Haavistoa tuskin tarkoittaa sitä että ihminen on epäsuvaitsevainen, kapeakatseinen, homofobikko tai jottain vastaavaa. Tää oli näin yleisesti vain kommentoitu, koska jotenkin tuntuu että myös siihen on tultu (ei välttämättä tässä ketjussa, vaan yleisellä tasolla tuolla maalimalla) ... ehkäpä sitä vain äänestää sitä / ketä jonka haluaa nähdä seuraavana Suomen presidenttinä.

Ainakin olettaisin että olis ihan viksua aatella silleen.

Hitto ku osais tehdä päätöksensä tässä... :) kukaan ehdokkaista ei ollut mun mieleinen tänä vuonna... Tarja oli kiva täti! Haluan sen takas!! :D
  Vastaa viestiin
24.01.12, 20:58   #65 (linkki)

Käyttäjän vaihtonikki avatari

Rekisteröitynyt: 07/2011
Onneksi tänne on tullut vanhoja pallolaisia joilla on jotain järkevääkin sanottavaa ja kehittymistä havaittavissa! Mukavaa lukea ihmisiä, joilla on kriittistä sanottavaa ja ihan aiheesta. Enpä ite jaksa paljoa koneella istua enää, mutta välillä lueskelen huvittuneena joidenkin nikkien itsensä ja virheidensä toistavuutta.
  Vastaa viestiin
24.01.12, 21:03   #66 (linkki)

Lainaus:
J ... ehkäpä sitä vain äänestää sitä / ketä jonka haluaa nähdä seuraavana Suomen presidenttinä.
Näinhän se pitäisi mennä. Mutta nämä mustamaalausketjut tai syy kirjoittaa niitä ei avaudu mulle. Ei oo mun mielestä yhtää henkistä.
24.01.12, 21:37   #67 (linkki)

Lainaus:
Näinhän se pitäisi mennä. Mutta nämä mustamaalausketjut tai syy kirjoittaa niitä ei avaudu mulle. Ei oo mun mielestä yhtää henkistä.
Niin..
Juu mustamaalausketjut on ikäviä, mutta niitä on yltympäri nettiä (pahempia, kamalampia, julmempia) : facessa, joka paikassa, muilla keskustelufoorumeilla... ja jokainen lukija on vastuussa siitä uskooko vai eikö usko. Vastuussa lukemastaan.

Tämä ketju ei ole muuttanut näkemystäni vielä mistään, mutta mielenkiintoisia aiheita on jonkin verran löytynyt luettavaksi...
  Vastaa viestiin
24.01.12, 21:48   #68 (linkki)

Lainaus:
Niin..
Juu mustamaalausketjut on ikäviä, mutta niitä on yltympäri nettiä (pahempia, kamalampia, julmempia) : facessa, joka paikassa, muilla keskustelufoorumeilla... ja jokainen lukija on vastuussa siitä uskooko vai eikö usko. Vastuussa lukemastaan.
Mutta tuo ei ole mikään syy miksi täällä pitäisi hyväksyä, varsinki tuntuu hullulta jotta ihminen joka korostaa henkisyyttään alottaa sellasen...

Ja kyllähän mustamaaluksesta on vastuussa vin ja ainoastaan se joka sitä tekee. Turha yrittää kaataa toisten niskaan.

Mun mielestä myös henkisellä ihmisellä pitäis olla sellasita sydämen sivistystä jotta mustamaalausketjuja ei ala.

En myöskään ymmärrä mustamaalausketjujen puolustajia..
24.01.12, 22:01   #69 (linkki)

Käyttäjän Awa* avatari

Lainaus:
Mutta tuo ei ole mikään syy miksi täällä pitäisi hyväksyä, varsinki tuntuu hullulta jotta ihminen joka korostaa henkisyyttään alottaa sellasen...

Ja kyllähän mustamaaluksesta on vastuussa vin ja ainoastaan se joka sitä tekee. Turha yrittää kaataa toisten niskaan.

Mun mielestä myös henkisellä ihmisellä pitäis olla sellasita sydämen sivistystä jotta mustamaalausketjuja ei ala.

Totuudesta puhuminen ei ole mustamaalausta, se Veskari tiedä. Tänne Kristallipallolle tai muillekaan saiteille en ole laittanut yhtäkään linkkiä, joita media ei olisi kyseenalaistanut valheeksi.

Minulle on aivan sama kummasta ehdokkaasta pressa tulee, itse kun en äänestä toisella kierroksella. Vaikeaa oli valintani jo ensimmäiselläkin.
  Vastaa viestiin
24.01.12, 22:02   #70 (linkki)

Lainaus:

En puolusta, minusta on myös törkeää sanoa asioita mitkä eivät pidä paikkaansa, mutta ymmärrän aloittajaa siinä suhteessa että ehkäpä aloittaja ei tiennyt totuutta asiasta ja halusi herättää keskustelua ( en itse olisi tehnyt samaa ) , miksi (?) syitä voi olla monia, esim... etsi itselleen oikeaa ehdokasta, emmie tiijä, mutta ei tää maalima tähän kaadu.

PEACE! Siitä ei tietoa miten itseään nostettu henkiseksi, en ole lukenut....
Enkä puolusta ihmistä, vaan tuli näin psykologisesti mieleen tällainen vaihtoehto asiasta.

Mutta, ymmärrystä, ymmärrystä... sitähän tässä on moni toitottanut Haavistostakin, kuinka ymmärtäväinen on, siis miksi ei muutkin.

Mutta, mä huomaan että astuin taas muurahaispesään kun tulin tänne :D AUTS!
  Vastaa viestiin
24.01.12, 22:04   #71 (linkki)
Makilandian Kummi

Käyttäjän Pallopia avatari

Sijainti: Södra Savolax
Tämä on järjettömämpää kuin mitä edes enää muistin! Eräiden kanssa täällä ei yksinkertaisesti pysty keskustelemaan, kun ei vaan pysty! Miten joillakin ihmisillä voi olla oikeutta pilata kokonainen keskustelupalsta?
Miten hiljainen ja puolikuollut tästä tulikaan kun kyseinen henkilö sai kavereineen suuren osan porukkaa haihtumaan ja siitä huolimatta menon annetaan jatkua! Eikö Plaza haluakaan enää kunnon korvausta mainostilastaan? :D Ei voi kun ihmetellä ja nauraa! :D
  Vastaa viestiin
24.01.12, 22:08   #72 (linkki)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pallopia Näytä viesti
Tämä on järjettömämpää kuin mitä edes enää muistin!

Missä on se "tykkää" nappula on kun sitä tartteis?
  Vastaa viestiin
24.01.12, 22:11   #73 (linkki)

Käyttäjän Astara avatari

Mää niin kaipaan pallolle kans tykkää-nappia, voi elämä
  Vastaa viestiin
24.01.12, 22:14   #74 (linkki)

Lainaus:
Totuudesta puhuminen ei ole mustamaalausta, se Veskari tiedä. Tänne Kristallipallolle tai muillekaan saiteille en ole laittanut yhtäkään linkkiä, joita media ei olisi kyseenalaistanut valheeksi.

Minulle on aivan sama kummasta ehdokkaasta pressa tulee, itse kun en äänestä toisella kierroksella. Vaikeaa oli valintani jo ensimmäiselläkin.
Onhan sulle laitettu vastalinkkejä. Mullekkin on kyllä ihan sama kumpi pressaksi tulee. Siksipä mua ihmetyttää sun tämä aloitus. Mun ei ois mitään intoa laittaa tämmöstä alotusta vaikka pressaksi uhkais tulla Soini jota en haluaisi mistään hinnasta.
24.01.12, 22:15   #75 (linkki)

Rekisteröitynyt: 01/2012
Pos.energ +

=tykkään =)
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku