Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Kristallipallo > Kristallipallo
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
20.05.12, 17:10   #1 (linkki)

Rekisteröitynyt: 05/2012
Itsemurha?

Minua nolottaa pyytää apua täältä, mutten enää tiedä kenen puoleen kääntyä, kun psykologeista ei ole apua eikä ole varaa käydä selvännäkijällä juuri nyt. Olen käynyt aikaisemmin muutamalla, joten tiedä ettei heiltäkään mitään valmiita vastauksia saa mihinkään, pelkkää samaa jauhantaa siitä kuinka joskus tulevaisuudessa kaikki on paremmin.

Konkreettinen ongelmani on tiivistetysti se, ettei minulla ole opiskelupaikkaa eikä ystäviä (miesystävää lukuunottamatta), eikä oikein kiinnostusta elämää kohtaan. Olen parina vuonna yrittänyt päästä sisään erääseen vaikeapääsyiseen kouluun tuloksetta. Ei ole enää aavistustakaan mitä minun pitäisi elämälläni tehdä.

Olisin erittäin kiitollinen jos joku näkijä uhraisi aikaansa vastatakseen minulle.
  Vastaa viestiin
20.05.12, 18:35   #2 (linkki)

Käyttäjän Arian avatari

Rekisteröitynyt: 09/2011
Sijainti: Vantaa
En nyt puhu nyt niinkään näkijänä, vaan enemmänkin siitä mitä energioistasi tunnen ja omasta kokemuksestani, sillä olen itsekkin ollut joskus masentuneena monta vuotta. Uskon silti, että tässä olisi sinulle jotain apua ja vinkkiä.

Sinä tosiaan haluat tuohon kouluun, tulee jopa sellainen tunne, että se olisi sinulle ns. elinehto? Mutta mietippä onko nyt juuri Oikea Aika edes ajatella siihen tai muuallekkaan opiskelemaan pääsyä? Eikö sinusta tuntuisi paremmalle, että pääset vasta sitten opiskelemaan, kun olet parantunut masennuksesta ja tunnet elämänvoimasi kumpuavan sisältäsi ulos saakka. Koulu vie aina voimia ja älyttömästi aikaa. Saattaisit unohtaa kokonaan itsesi, kun yrittäisit rakentaa itsellesi tulevaisuutta. Onhan se pelottavaa, kun ei tiedä pääseekö siihen kouluun mihin haluaa vai ei, mutta vain itsestäsi huolehtimalla pääset nyt vain elämässäsi eteenpäin. Siten tulevaisuuskin alkaa hymyilemaan ja on paljon suurempi todennäköisyys, että pääset sinne minne haluat.

Itsensä tutkiminen henkisellä tasolla on vaikeaa aluksi, mutta pystyt siihen, jos alat kuuntelemaan sitä osaa itsessäsi mikä on positiivinen ja uskoo elämään, niin voit päästä vielä pitkälle elämässäsi. Toivo ei ole mennyttä, vaikka niin uskotkin.

Saan sellaisen kuvan, etten saisi edes auttaa sinua. Sinussa taikka ympärilläsi on tosiaan paljon negatiivisuutta, mikä estää ja kieltää sinua jatkamasta. Ehdottaisin, että jos kehtaat, niin voisit yrittää pyytää kanavointipuolelta energiaa itsellesi nyt aluksi ja lopulta opettelisit itse käyttämään ja muuttamaan energioitasi. Et pääse pitkälle, jos et ala yrittämään auttamaan itseäsi kaikin tavoin. Olet vaatinut itseltäsi liikaa aijemmin ja nyt olisi oikea aika yrittää hyväksyä tosiasioita elämässä, tämä ei ole kuin vain välivaihe elämässäsi. :)

Voimia ja positiivisuutta peliin! Elämä ei näytä heti kultaiselle, mutta aistisin, että alat löytämään itsesäi "uudelleen" ja pääsisit eroon negatiivisuudesta! Olet käynyt psykologilla, mutta et ole itse yrittänyt tutkia ja parantaa itseäsi, sen takia et ole niin hyvässä mielentilassa kuin toivoisit. Lisäksi tunnut antavan liian suurta arvoa ulkoisille asioille, ystäviä varmasti löydät jos annat itsellesi tilaisuuden hankkia niitä. Jos et ole kovinkaan sosiaalinen, niin netistä voisit aloittaa, mutta varo ettet päädy siihen tilanteeseen, että sinulla on lopulta vain nettituttuja.

ps. En tiedä olenko oikea ihminen kuuntelemaan ongelmiasi, mutta jos tulee sellainen tilanne, ettei sinulla ole ketään joka kuuntelisi, niin lupaan kirjoitella kanssasi netinvälityksellä! :)
  Vastaa viestiin
20.05.12, 21:48   #3 (linkki)

Käyttäjän joanna* avatari

Rekisteröitynyt: 01/2009
Hei Vanilla- !

uskallan kirjoittaa jotakin, kun Arian on jo vastannut sinulle.

mie olen paljon täällä pallolla kirjoittanut arjestani kahdestaan lapsen kanssa. elämä ei ole aina ihan silkkihansikkain käsitellyt minuakaan.

mutta, jos voisit suhteuttaa asioita jotenkin. opiskelupaikka tai minkään sortin titteli ei koskaan korvaa menetettyä terveyttä, mielenrauhaa tai läheisiä ihmisiä.

voimia
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku