| |  | | |
17.08.05, 22:15
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | Rapumiehet?
Minkälaisia rapumiehet ovat ? Epäluotettavia?,ailahtelevia?
Erosin hiljattain, ja kuinka ollakkaan, nyt törmään vain rapumiehiin. Ainakin hurmaavia persoonia,mutta voiko heihin luottaa ? 2 kolmesta osoittautuikin ajan myötä varatuiksi, sattumaa vai?
Miten rapumies sopii määrätietoisen leijonanaisen seuraksi?
Pitääkö näitä rapumiehiä jo ruveta välttelemään,
Kokemuksia , please (hieman jo elämää nähneistä n 40-kymppisistä..) | |
| | |
18.08.05, 00:22
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) | Re: Rapumiehet?
Rapumies on uskollinen, panostaa paljon kotiin. Tykkää ruoanlaitosta, on impulssiivinen, huumorintajuinen, usein älykäs, luovakin.
Rakastaa toisen läheisyyttä, antaa rakkautta, jos saa rakkautta, ehdoitta. Lämmin, luotettava ihminen. Nauttii illallisesta kynttilän valossa -tyyppi.
| |
| | |
18.08.05, 22:42
|
#3 (linkki)
No minulla on samansuuntaiset havainnot kuin sinulla, eli varatuista rapumiehistä hämmästyttävän moni jakaa lämpöään myös suhteen ulkopuolella. En tiedä kumpaa he sitten olisivat enemmän itsekkäitä liukkaita naistenkaatajia vai herkkäuskoisia viettelyn uhreja.
Hyviä pitämään asiat omana tietona tai pienen ryhmän sisällä, nokkelia tarkkasilmäisiä pirulaisia, nopeita ihmissuhdeasiantuntijoita. Ja kaikesta huolimatta rapumies on usein yksinäinen cowboy, mutta niin halutessaan osaa olla hyvin romanttinen ja ottaa valtaansa. Hellän lämmin ja karhea. Ailahteleva, kyllä varmasti on. Kovia loukkaantumaan ja pitkämuistisia. Toiset ovat ärhäköitä suloisen nössykällä tavalla, mutta osaavat olla sitä periksiantamattomalla julmallakin tavalla. Rapu pitää kyllä sanansa jos hän jotain lujasti mielessään päättää. Äärimmäisen vahvatahtoisia.
Määrätietoisuus, ja hetkittäin reipas rohkaisu on varmasti yksi oikeita lääkkeitä tunneherkän ja ujon ravun kanssa.
Rakastunut rapu voi tuntua aika ajoin kahlitsevaltakin joskus, mut rapumiehiltä saa turvan, ja hyvällä tuulella ollessaan he ovat vastustamattoman hauskoja.
| |
| | |
21.08.05, 19:14
|
#4 (linkki)
mulla kans leijonanaisena kokemusta rapumiehestä. Tämä tyyppi sanoi et vasta lastensa äitille tulee oleen uskollinen. et se siitä luihusta
| |
| | |
22.08.05, 00:26
|
#5 (linkki)
Minäkin olen leijona ja törmännyt vasta kivaan rapumieheen. Aikaisempaa kokemusta ravuista mulla ei ole ja siksi mullakin askarruttaa sama merkki. En ymmärrä kun tämä raputyyppi ei aloita tekstareiden kirjoittelua/soittamista, mutta vastaa sitten ihan bumerangina takaisin kuitenkin jos laitan jotain. Nyt kokeilen hiljaisuutta minun puoleltani, katsotaan kuivuuko juttu tähän:) Tuntuu siis kiinnostuneelta, ei vain ole aloitekykyinen???
Leijonalle ei muuten sovi skorppiooni sitten yhtään, kokemusta kolmesta ja aina sama surkea lopputulos...ja miksi törmäänkin niihin jatkuvasti?!
| |
| | |
23.08.05, 11:48
|
#6 (linkki)
hei, millaisia ongelmia sinulla leijonanaisena oli skorppionin kanssa? olen ihastunut skorpparimieheen ja kaikki puhuu et leo-skorppari yhdistelmä huono.......
| |
| | |
23.08.05, 13:00
|
#7 (linkki)
Rapumies ei kyllä mun kokemuksen mukaan ole uskollinen, ei todellakaan. On kyllä kovin rakastava, mutta samaan aikaan säätää omiaan muiden kanssa, ja vakuuttaa kaikille olevansa vain heidän, ja kuinka vain se toinen voi tuoda valon hänen elämäänsä, tjsp. Mulle ainakin riitti ravut, pahempia pettureita ei ole vielä tullut vastaan. Varsikin kun rapumies jaksaa mököttää vaikka kuinka kauan, ja aloittaa mököttämisen kun siltä tuntuu, vaikka se aiheuttaja olisi jo täysin mennyttä, mutta rapumies sattui nyt muistamaan sen ja päätti että nyt se harmittaa vaikka silloin ei harmittanut. Onnea vaan rapumiesten kanssa eläville, eihän kaikki ole samanlaisia, mutta mulle on sen verran huonot kokemukset että kiitos ei enää :-)
| |
| | |
16.09.05, 14:29
|
#8 (linkki)
seurustelen rapumiehen kanssa ja helppoa se ei ole.minun mieheni on mm. mustasukkainen, mistä onkin muodostunut pikkuinen ongelma.Itse leijonanaisena vedän puoleeni katseita niin kadulla kuin baarissakin tekemättä elettäkään.luotettava ainakin tämä minun rapuni on,siitä ei epäilystäkään.ravut eivät tiedä mitä haluavat,soudetaan edestakaisin.luottamusta on erittäin vaikea saada ja pienetkin ""virheet""romuttavat sen.Ovat tarkkoja ja ottavat itseensä pienimmätkin asiat.eivät siedä leijonan ""mahtavuutta"".
Rapumiehiä pitää osata käsitellä oikein.ainakin tälle minun ravulleni on puhuttava kauniisti,osattava vetää oikeista naruista.ovat herkkiä kaikenlaisille ""ärähtelyille""vaikka ei kohdistuisi häneen.Minä taas leijonana olen tottunut sanomaan asiat suoraan ja tempperamenttini on tulinen.laitan kaiken likoon, kun taas rapumies syttyy hitaasti.ei osaa ottaa vastaan eikä antaakkaan.
Rapumiehille on annettava aikaa käsitellä tunteitaan ja asioita.itse taas olen yleensä aina valmis kaikkeen ja olen mukana koko sielullani.ravut antavat harvoin kaikkensa,ovat varautuneita ja osaavat kyllä tehdä pienimmistäkin asioista hankalia.
toisaalta sitten kun oppii tuntemaan ja saavuttaa ensin jollakin konstilla ravun luottamuksen,ei romuta sitä missään vaiheessa,antaa hänelle kaikkensa,ymmärtää ja uhrautuu itse voi onnitella itseään tehneensä hyvän löydön.Siihen menee aikaa,kauankin.leijonalta( ainakin itseltäni) on vaatinut melkoisia muutoksia mm.tunteiden tasaaminen- ei passaa mennä ravuille avautumaan.loukkaantuvat verisesti ja sinne meni luottamus.Maltillisuus ja ennen kaikkea se että joka ikinen sana minkä sanot on mietittävä ja muotoiltava hänelle sopivaan tyyliin.
kuulostaa varmasti tyhmältä alkaa itseään muuttamaan, mutta toisaalta uskon että kun se yhteinen sävel löytyy ja rapu ymmärtää itsekin sen ettei leijona ilkeytään ole mahtava niin leijona ja rapu voivat antaa toisilleen mitä parhaimman suhteen.tosin se vaatii paljon,itsekseen se ei tule.
ihan heti en alkaisi itse ravun kanssa uudelleen seurustelemaan.tiesin ennen kuin tapasin nykyiseni,että ravut osaavat olla todella hankalia seurustelusuhteessa,mutta en sitä ennen ""kokeilua"" älynnyt.nyt on tullut sekin todistettua,että leijonan ja ravun alku saattaa olla todella hankalaa.
| |
| | |
31.10.05, 12:42
|
#9 (linkki)
Ihanaa lukea vihdoin tällaistakin rapumiehistä, vaikka kaikesta huolimatta välillä tulee niin puutunut olo että ei voi olla varma jaksaako enää ja mitä jaksaa ;) itse olen aurinkomerkiltäni jousimies, nouseva-skorppari ja kuu-leijona, eli voisin kuvitella jotain yhtäläisyyksiä oman kokemukseni rapumiehistä ja sun kokemuksen välillä hyvä naarasleijona :D musta on myös tuntunut, että täytyy olla tunneälykäs ja kyllä, määrätietoinen ja vahva sekä herkkä samaan aikaan onnistuakseen (ainakin näillä tähtimerkillä) ravun kanssa. Ja totta puhuakseni en minäkään lähtisi enää ravun matkaan jos tietäisin miten raskasta se voi olla. Toisaalta tunteiden syvyyttä ja niiden kokemista ei voi sanoin kuvata vaikka rapu välillä kävisikin etäiseksi. tässä suhteessa sitä on jotenkin pakotettu elämään tunteiden harjalla, joko ne palavat tunteet nousevat äärimmäisestä turhautumisesta :D ! tai sitten siitä itseen kohdistuvasta valtavan pehmeästä ja syvästä kiintymyksen kokemisesta ja vastavuoroisuudesta.
Kuinka pitkä aika sulla naarasleijona ja sun rapumiehellä on takana? Ja miltä tulevaisuus näyttää teille kahdelle?
| |
| | |
31.10.05, 12:44
|
#10 (linkki)
niin ja itsevarmuutta tarvitaan varmasti, jotta rapu-suhteeseen voi suhtautua edes jossain määrin ""oikein"". hih*
| |
| | |
31.10.05, 19:20
|
#11 (linkki)
SUURIN PETTURI on RAPUMIES!
Katsoo sinua silmiin ja jopa VANNOO ettei ole pettänyt!
mutta petti ja petti toistenkin ja vieläkin USKALSI VANNOA! | |
| | |
31.10.05, 23:39
|
#12 (linkki)
| | (Vierailija) | rapu
Nairavuissakin samanlaista monesti tavattu.
| |
| | |
31.10.05, 23:40
|
#13 (linkki)
Ikävä homma, en epäile kyllä tätäkään lainkaan. Rapumiehiä ja nousurapuja ollut ystävinä ja ymmärrän mitä tarkoitat syvästi silmiin katsomisella. Näiden ystävien ""opettamana"" ajattelin, että rapumies on vihoviiminen.. Toisaalta kyllähän ne muut tähtikartan merkitykset vaikuttavat myös. Ja kun joku tuolla sanoi, että kohtaamansa rapumies oli suoraan sanonut, että on uskollinen vasta lastensa äidille, niin rapuystäväni suusta olen kuullut samankaltaista ja sen oikean löydettyään ja juoksut juosseena on todellakin ollut uskollinen.
Meidän parisuhdeanalyysissä puolestaan mainittiin epärehellisyys nimenomaan eskapismin sivutuotteena ja haasteeksi nimenomaan asioista niiden oikeilla nimillä puhuminen ja sitä me tietoisesti yritetämme keskenämme kehittää. Mulle totuuden laukominen ei ole ollut suurikaan ongelma ja todellakin rapumiehestä tuntuu olevan hankalaa kertoa ikäviä asioita tai asioita jotka voi saattaa sen tukalan asemaan. Meillä ihan tarpeellinen intuitio toimii ja aistin lähes kaiken. olen aina aistinut, mutta vasta nyt kun edellisen kriisin totuudet sain pinnalle aloin todella luottamaan vaistooni epäröimättä, koska vaan tiedän, että olen oikeassa ja oikealla suhtautumisella sain mieheni avautumaan, mikä oli suuri askel. Meillä on lähtökohtana se että yhdessä eletään elämää ja ollaan toistemme tukena, kumppaneina, mutta ei toisia omistamalla. Ei se päämäärä vaan se matka. tarkoittaen, että koskaan ei saa joutua pelkäämään totuuden kertomista. Totuuden kertomisella otetaan vastuu ajatuksistaan ja aikomuksistaan. Välimatka kun on meillä tuhansia kilometrejä.
Kuitenkin uskon, että rapumies jos on sen oikean kumppanin löytänyt, on kovan työn tuloksena oikein varteenotettava kumppani. Voi olla että tarvitaan jonkinlaista masokistista luonteenlaatua avuksi :D jotta pystyy alussa pitämään päänsä kylmänä.
No pitipähän mun taas päästä sanomaan oma mielipiteeni. Kieltämättä tuntuu siltä, että rapua täytyy käsitellä hieman äidillisesti, niin vastenmielisltä kun se kuulostaakin, silleen hienovaraisesti äidillisesti, että pyrkii ottamaan sen sellaisena kuin se on ja yrittää ymmärtää ja antaa sen tuntea olonsa turvalliseksi ja aina tervetulleeksi, mutta samalla täytyy pysyä kuitenkin voimakkaana ja itsenäisenä. Tuntuu siltä että sen kovan työn jälkeen saa nauttia työnsä hedelmistäkin, pikku hiljaa mutta varmasti. rakkaudessahan on aina kyse myös valinnoista (sitten rakastumisen huuman jälkeen).
| |
| | |
10.11.05, 19:46
|
#14 (linkki)
Heips itse olen kaksonen nainen ja avopuolisoni on rapu. Ihmeellisiä vastauksia teillä... luotettavampaa miestä ei ole kuin minun rapuni. Itse meinasin hairahtaa kalaan mutta tämä rapu piti ""saksillaan"" kiinni (onneksi). Kaksosnainen se vasta kamala kumppani on (kokemuksesta puhun olenhan itse kaksonen) Hän (rapuni) saa olla ikäänkuin kokoajan ""varpaillan"" mutta onneksi hän ymmärtää ""leikin"" eikä hermostu kuin silloin kun oli aihetta.
| |
| | |
10.11.05, 22:20
|
#15 (linkki)
Kaikki mitä kirjoitit rapumiehestäsi, oli kuin minun ajatuksia rapumiehen kanssa! Olen itsekin Jousimies/nouseva Skorpioni, kuu Leijona, ja kyllä oli vaikea saada miestä puhumaan tunteistaan avoimesti!!! Aikani yritin saada häntä avautumaan,
mutta mustasukkaisuus aiheettomana alkoi ahdistaa liikaa ja asioiden salailu, päätin lopettaa yhdessäolon. Siitä asti onkin sitten juostu karkuun ja pakosalle asunnosta, rapuset kun tahtoo läträillä viinan kanssa kun synkkyys iskee, jäädään roikkumaan menneeseen, ei päästetä irti. 2. rapumiestä on jo ollut elämän kumppanina, ja kyllä se vaan on uskottava, että vesi ja tuli ei sovi yhteen. Rapumiehillä on aika usein näyttämisen ja ihailun tarve, joten niitä puhelinnumeroita olikin sitten ""naistuttavien"" tulvana muisti täynnä.. Rapumiehen katse ja lämpö herättää ""uinuvankin"" naisen takaisin takaisin aistien nautintoihin, näin se on ja tulee olemaan, mutta se epävarmuus ja luottamus toiseen ajaa rapusen joskus pahoihinkin tekoihin, esim.Matti N. ja Vesa Keskinen ym..ym.. t.Rapuimuri =) j
| |
| | |
11.11.05, 11:25
|
#16 (linkki)
Rapumies on mustasukkainen, haavoittuvainen, hellyydenkipeä ja valitettavasti uskoton. 5 vuotta jaksoin taistella, luovutin ja löysin ihanan oinaan :)
| |
| | |
11.11.05, 23:53
|
#17 (linkki)
Koko listan luettuani, se tuntuu olevan melkoista sillisalaattia. Uskoni näihin horo skooppeihin ei vahvistunut.
| |
| | |
13.11.05, 15:38
|
#18 (linkki)
Hih* Kerropa itsestäsi meille Rapumiehet? Onhan se niin, että jos horoskooppeja halutaan oikeasti tulkita on todellakin tiedettävä erehtymättömän tarkat syntymätiedot että saadaan kalastettua ne kaikki ihmisen käyttäytymiseen ja persoonallisuuteen liittyvät piirteet, joita nyt sitten astrologialla halutaan tehdä itsensä tietoiseksi. Sellaisen analyysin mun rapukumppanini luettua ei voinut kuin allekirjoittaa sen ihan itse skeptisillä käsillään :)
Toisaalta eihän astrologialla voida sinällään ennustaa tarkalleen valintoja joita henkilökohtaisesti joudut erilaisissa sinua kohtaavissa tilanteissa tekemään, myöskään siitä ei voi lukea muiden sinun elämääsi ja valintoihisi vaikuttavien henkilöiden panosta siihen mitä olet. Se antaa lähinnä tietoisuutta potentiaalista mikä jokaisessa meissa on astrologian pohjalta. Ja eihän siihen ole kenenkään pakko uskoa, mua ainakin ärsyttää minkä tahansa asian päättämistä todelliseksi ja oikeaksi muiden ihmisten puolesta, koska niin ei vaan voi tehdä. Mutta asioita ei voi myöskään täysin tyrmätä silloin kun ei ole itse asiaan perehtynyt tarpeeksi. Itselleni on ollut astrologiasta jonkinlaista hyötyä ihmissuhteissani tai sitten ihan vain tuottamaan joskus hämmästystä miten voin tulkita jotain ihmistä niin hyvin kun näköjään voin. :) Hyvin useasti johtopäätöksiä vedetään myös tosi subjektiivisesti, eli suhteessa omiin henkilökohtaisten tarpeiden tai piirteiden pohjalta.
| |
| | |
14.11.05, 14:14
|
#19 (linkki)
Tervehdys ""rapuimuri"" :D Omalla kohdallani asiat ovat ehkä hieman toisin siinä mielessä että asumme niin kaukana toisistamme ja rapustemme kulttuuritausta on luultavasti hieman erilainen. Siitä huolimatta, vaikka rapuni ei normaalisti juurikaan viinalla läträä, voisin kuvitella että jostain on saatava ""jotain"" ei välttämättä päihteitä, mutta jotain mikä veisi siitä todellisuuden hetkestä pois tai muuten uppoudutaan ajatuksiin ja synkistellään. Vaikkakin kaikilla meillä on varmaan joskus tarve eskapismiin tuntuu se ravun kodalla olevan sitäkin oleellisempi
puolustautumismekanismi. Siirrytään toiseen todellisuuteen niin ei tarvitse kohdata sitä mikä ei tunnu niin miellyttävältä.
Toinen juttu mustasukkaisuudesta. Joo. Saattaa olla omistushaluinen mutta mustasukkainen ei mun mies ole ollut dramaattisesti ja silloinkin pääasiassa kun voisin itsekin kuvitella olleeni. MUTTA, ehkä sitten kun päästään normaalimpaan parisuhteeseen nämä möröt pääsevät valloilleen :! :) Tiedän kuitenkin että se yrittää kovasti pitää mölyt mahassaan ja järkeillä kyseiset/vastaavat tunteet (nouseva neitsyt ja kuu vaaka)Sitä odotellessa ja siihen varautuen ;) Ja voipi olla että meidänkin parisuhde tyssää viiteen vuoteen :D
Ja tuonnempana kaksosen kirjoitus.. Hmm, tavallaan erotan oman parisuhteeni myös siitä. Mulla nimittäin kestää aika pitkä aika kunnes todella pystyn sopeutumaan parisuhteeseen ja se haastetaan usein myös sopeutumisen jälkeen. Omassa luonneanalyysissä ""suositeltiin"" mulle sellaista kumppania joka osaa varautua ennalta-arvaamattomaan..
Muuten mitkä Jousimies/n ""rapuimuri"" sun muut aspektit kartalla on? Olis tosi mielenkiintoista tietää kun toi kolmen-kombinaatio on meillä sama :) | |
| | |
14.11.05, 17:49
|
#20 (linkki)
| | (Vierailija) | Bimballe
Jopas sattui, viimeisin rapu oli myös nouseva neitsyt (kuu skorpioni), häntä edellinen myös (kuu leijona)!! Mustasukkaisuus astui kuvaan mukaan, kun seurustelu alkoi mennä vakavaksi.. Hyvin tunnerikkaita ja mukavia muuten ovat, nämä rapuherrat.
| |
| | |
15.11.05, 15:17
|
#21 (linkki)
| | (Vierailija) | Re: Bimballe
Aikas hauska (?) sattuma! Minkä eron toi eri kuumerkit sun kokemuksen mukaan? Miten kauan kestivät?
Meillä on noin kolmen vuoden parisuhde takana mutta toi välimatka tekee siitä vähän toisenlaisen kuin ehkä monesta muusta, kun puolet vuodesta emme näe, muuten kyllä yhteydessä. Ehkä sen takia on helpompi (pakko?) kitkeä ne mustasukkaisuuden osoitukset sivuun jotta suhde ylipäänsä pysyisi kasassa :) Sen tiedän että mustasukkaisuutta löytyy, mutta tää tilanne on jo itsessään niin voimia vievä että ehkä sitä puolin ja toisin yritetään suojata vielä mustasukkaisuudeltakin ;) On ollut kyllä painetta erota mutta molemmat ovat loppujen lopuksi tajunneet että haluaa katsoa tämän loppuun, eli vakavissaan ollaan, mutta se ihan oikea arki on vielä kokematta, eli sanomasi saattaa tulla sitten silloin vastaan ja kovaa : (
Minkä puoliskon jouskareita olet muuten?
| |
| | |
15.11.05, 16:12
|
#22 (linkki)
Nainenhan minä =)
| |
| | |
19.11.05, 12:14
|
#23 (linkki)
Niin arvelinkin :D mutta tarkoitin kysymyksellä astrologiaa =) eli sitä oletko syntynyt jousimiehen tähdistön alla sen ensimmäisellä, toisella vai kolmannella kolmannella ;) Oletko marraskuun vai joulukuun jouskareita. Itse olen aivan loppupäästä 20.12 Ihan vain yleisestä mielenkiinnosta kyselen :)
| |
| | |
19.11.05, 16:53
|
#24 (linkki)
21.12. =))
| |
| | |
22.11.05, 00:23
|
#25 (linkki)