Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Kristallipallo > Tähtimerkit
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
02.01.06, 13:22   #1 (linkki)
miksi?
(Vierailija)

Horoskooppi vaihtui

Kuulin juuri ystävältä, että horoskooppeihin on tullut muutoksia ja joidenkin (jakson alku- ja loppupuolella syntyneillä) kohdalla merkki muuttui toiseksi. Lisäksi tuli yksi uusi horoskooppimerkki vanhojen rinnalle.

Osaako joku kertoa mistä on kysymys eli miksi horoskoopit muuttuivat ja miten nämä uudet systeemit menee?
  Vastaa viestiin

02.01.06, 16:22   #2 (linkki)
**
(Vierailija)

Re: Horoskooppi vaihtui

Mene astro.fi ja kysyppä sieltä. En tiedä ite.
  Vastaa viestiin
02.01.06, 17:31   #3 (linkki)
mmmm
(Vierailija)

älä puhu paskaa...
  Vastaa viestiin
02.01.06, 19:30   #4 (linkki)
katso
(Vierailija)

uusin Yhteishyvä-lehti.Ainakin siinä oli jotain kerrottu.Jos ei tule,niin mun mielestä ainakin Alepasta saa ihan ilmaiseksi kyseisen lehtykäisen.
  Vastaa viestiin
11.01.06, 20:18   #5 (linkki)
asf
(Vierailija)

Luin jutun. Eikai horoskoopit muuttuneet ole. Tähtien paikat muuttuneet mutta astrologinen merkitys pysynyt samana.
Eli sillä ei ollut mitään tekemistä horoskooppien kanssa.. ?
  Vastaa viestiin
12.01.06, 15:52   #6 (linkki)
Kulkija
(Vierailija)

Horoskooppimerkkeihin ei ole tullut mitään muutoksia, ne ovat edelleen samat 12 kuin ennenkin. Kysymys on siitä, että jotkut kuvittelevat astrologian olevan enemmän astronomiaa kuin se onkaan.

12 merkkiä eivät ole sama asia kuin tähdistöt taivaalla, vaan tähdistöjä on hiukan enemmän (88 kappaletta). Tämä ""uusi"" Käärmeenkantajan tähdistökin (Ophiuchus) on otettu mukaan tähdistöihin ""jo"" vuonna 1928. Prekessio-ilmiö eli se, että tähdistöjen sijainti maasta katsoen muuttuu hitaasti ajan kuluessa, on havaittu jo vuonna 150 eKr, joten sekään ei ole uusi juttu.

Tämä meidän länsimainen astrologiamme perustuu laskennalliseen zodiakkiin eikä fyysisiin tähdistöihin, mutta tätä ymmärtämättömät jaksavat aina aika ajoin julistaa että ""horoskooppimerkit ovat vääriä"". Jokainen voi kuitenkin itse tutustua asiaan paremmin ja todeta, mistä väärinkäsitykset johtuvat.
  Vastaa viestiin
06.07.11, 19:36   #7 (linkki)
horoskooppi
(Vierailija)

Joidenkin kohdalla horoskooppimerkki on muuttunut, kuten minä olin ennen rapu, nyt kaksonen. Lisää tietoa saa googlaamalla horoskoopit muuttuneet. Sieltä myös näkee mikä itse on nykyisin, jos omalla kohdalla merkki on vaihtunut.
  Vastaa viestiin
07.07.11, 15:45   #8 (linkki)
etsijä

Käyttäjän Inke avatari

Rekisteröitynyt: 06/2006
Sijainti: koti on siellä missä sydänkin
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja miksi? Näytä viesti
Kuulin juuri ystävältä, että horoskooppeihin on tullut muutoksia ja joidenkin (jakson alku- ja loppupuolella syntyneillä) kohdalla merkki muuttui toiseksi. Lisäksi tuli yksi uusi horoskooppimerkki vanhojen rinnalle.

Osaako joku kertoa mistä on kysymys eli miksi horoskoopit muuttuivat ja miten nämä uudet systeemit menee?
Juups, Sideerisessä astrologiassa minäkin muutun jousimieheksi. Kysymys on kai ennen kaikkea siitä kuinka kartta tehdään, sideerisen kartan tekijät perustavat uuden laskutavan ajan käsitteeseen, en osaa sitä selittää paremmin. Sideerisen astrolodian jousimiestä ei kuitenkaan voi suoraan verrata tähän meille perinteisempään karttaan. Sain joskus Astron sivuilta sideerisen kartan, joka tuntui enemmän minulta. Kysäisehän vaikka Astron sivulta.

Tässäkin vähän tietoa miksi Sideerinen astrologia ? Wikipedia

Viimeinen muokkaaja Inke; 07.07.11 17:59.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku