| |  | | |
17.01.11, 14:26
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | Rob Brezsnyn horoskoopit suomeksi
Löydät suomennetut Rob Brezsnyn Vapaan tahdon viikkohoroskoopit osoitteesta Akanvakka - Brezsny.
Rob Brezsny on tunnettu amerikkalainen astrologi, jonka viikoittaista horoskooppikolumnia Vapaan Tahdon Astrologia (Free Will Astrology, aiemmin nimellä Real Astrology) on julkaistu
yli 28 vuoden ajan, nykyisin yli 120 julkaisussa. Brezsnyn laatimat horoskoopit ovat henkilökohtaisempia, optimistisempia ja kaunokirjallisempia kuin perinteiset horoskoopit. Oleellinen konsepti hänen kirjoituksissaan on Pronoia, jonka hän määrittää paranoian vastalääkkeeksi, epäilykseksi siitä että Maailmankaikkeus on salaliitto, joka on sinun puolellasi.
| |
| | |
17.01.11, 16:22
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) |
Kiitos linkistä-vihdoin vapaus vanhoista jutuista :)
Kauris
“Anteeksiantaminen tarkoittaa luopumista paremman menneisyyden toivosta”, sanoi koomikko Lily Tomlin. Suosittelen tätä seuraavien kuuden kuukauden perusajatukseksesi. Astrologisten enteittesi mukaan nyt on paras tilaisuus pitkään aikaan lähettää joitakin levottomia muistoja lopullisesti paremmille metsästysmaille. Nyt on sinun mahdollisuutesi valmistua vanhojen, ratkaisemattomien ahdistusten kurssilta. Olet lopulta valmis julistamaan olevasi riippumaton sinua aiemmin vainonneista sotkuista, taakoista ja ahdistavista arvoituksista.
| |
| | |
17.01.11, 19:41
|
#3 (linkki)
| | (Vierailija) | lohdullista luettavaa Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja yx kauris Kiitos linkistä-vihdoin vapaus vanhoista jutuista :)
Kauris
“Anteeksiantaminen tarkoittaa luopumista paremman menneisyyden toivosta”, sanoi koomikko Lily Tomlin. Suosittelen tätä seuraavien kuuden kuukauden perusajatukseksesi. Astrologisten enteittesi mukaan nyt on paras tilaisuus pitkään aikaan lähettää joitakin levottomia muistoja lopullisesti paremmille metsästysmaille. Nyt on sinun mahdollisuutesi valmistua vanhojen, ratkaisemattomien ahdistusten kurssilta. Olet lopulta valmis julistamaan olevasi riippumaton sinua aiemmin vainonneista sotkuista, taakoista ja ahdistavista arvoituksista. |
-täällä toinenkin, syntymäpäiväänsä viettävä kauris, kiittelee linkistä. Samoin kuin sinäkin sanot, sanon minäkin: vihdoinkin vapaus koittaa menneistä jutuista. Ovat taakkana mukana kulkeneet jo ihan tarpeeksi. Ihanaa, helpotusta lupaavaa.
| |
| | |
18.01.11, 00:11
|
#4 (linkki)
| | (Vierailija) |
Hyvä hyvä hyvä! Ajattelen ne taakat ja esteet kuin matkalaukuiksi (kun joku asia nousee mieleen tai tunteisiin)ja sitä painavimmiksi mitä vaivaavin asia on,ja sitten vaan tipautan laukut käsistäni.Seuraa välitön helpotus.Miksi raahaisin senttiäkään pidemmälle mitään vanhoja taakkoja?en miksikään.
| |
| | |
18.01.11, 07:24
|
#5 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kolmas kauris Hyvä hyvä hyvä! Ajattelen ne taakat ja esteet kuin matkalaukuiksi (kun joku asia nousee mieleen tai tunteisiin)ja sitä painavimmiksi mitä vaivaavin asia on,ja sitten vaan tipautan laukut käsistäni.Seuraa välitön helpotus.Miksi raahaisin senttiäkään pidemmälle mitään vanhoja taakkoja?en miksikään. | Voi ja ai kun tämän muistaisikin, irrottais vain otteen. Olen acs kauris, joten minäkin olevani riippumaton aiemmista sotkuista ja taakoista.
| |
| | |
18.01.11, 12:55
|
#6 (linkki)
| | (Vierailija) |
Rapu
Runossaan “Pakana” Lesley Wheeler kuvaa nuorta poikaa, joka laittaa korvansa äitinsä korvaa vasten “jotta jumala sinun päässäsi voi puhua / jumalalle minun päässäni”. Lähiviikkoina voit kokeilla jotakin vastaavaa läheistesi kanssa. Hetki on kypsä panosten nostamiseen intiimissä elämässäsi… voit päästä lähemmäksi kuin olet koskaan aiemmin uskaltautunut… voit siirtää eläkepäiviään viettämään ne tutut ja turvalliset tarinat joita sinä ja liittolaisesi olette toistaneet toisillenne, ja niiden sijaan virittäytyä kuuntelemaan toistenne villien totuuksien syvempää huminaa.
jolla noseva leijona
Leijona
Internetistä löytyy mies – kutsuu itseään Tianiksi – joka on ottanut elämäntehtäväkseen korjata länsimaalaisten tekemiä kiinalaisten kirjoitusmerkkien väärinymmärryksiä ja väärinkäyttöjä. Suuri osa näistä koskee amerikkalaisten ottamia tatuointeja, joiden merkitystä he ovat alkaneet epäillä (bit.ly/WrongTat). Esimerkiksi Tian kertoi yhdelle henkilölle, että ajatuksen ”oppia niin paljon kuin voi” sijaan häneen tatuoitu merkki tarkoittaa ”tyhjää, onttoa, paljasta, autiota”. Tarjoan tätä tarinaa varoituksena sinulle, Leijona. Tulevina päivinä varmista, ettei sinulla ole väärinkäsityksiä asioista joita otat ja toteutat. Valitse vain parhaat leimat – ja varmista, että ne todella merkitsevät sitä mitä luulet niiden merkitsevän.
-----------
nuohan tukevat toisiaan hienosti ja olen huomannut vahvasti tuon ravun tulkinnan vaikuttaneen elämääni. Viimeksi eilen oikein pysähdyin huomaamaan kuinka aistin uudella tavalla läheiseni ja kohtasin heidät ja tarpeensa syvemmin kuin pitkiin aikoihin. Tiedä oliko sattumaa että meni noin yksiin tuo horoskoopin kanssa. Täytyy hiukan seurailla seuraavat viikot tätä linkkiä :)
| |
| | |
19.01.11, 10:03
|
#7 (linkki)
| | (Vierailija) |
mistä tuolta löytää jouskarin horosk. ? ei osaa englantia
| |
| | |
19.01.11, 11:13
|
#8 (linkki)
| | (Vierailija) | Ne on suomeksi... Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jous.kari mistä tuolta löytää jouskarin horosk. ? ei osaa englantia |
Kohdasta Jousimies, tai klikkaamalla sanaa jousimies.... Sagittarius se ois englanniksi.
Ainakin mulla siis tuo linkki vei suomenkieliselle sivulle, jos sulla tapahtui jotain muuta niin outoa.
| |
| | |
20.01.11, 10:00
|
#9 (linkki)
| | (Vierailija) | mistä mihin?
Niin, milloin nää viikkohoroskoopit päivittyy? Onko se viikko torstaista keskiviikkoon vai?
| |
| | |
20.01.11, 13:18
|
#10 (linkki)
| | (Vierailija) | ajat Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Härkä Niin, milloin nää viikkohoroskoopit päivittyy? Onko se viikko torstaista keskiviikkoon vai? | Horoskoopit ovat aina torstaista seuraavaan keskiviikkoon.
Ne päivitetään keskiviikkoiltaisin.
| |
| | |
20.01.11, 14:00
|
#11 (linkki)
| | (Vierailija) | aika erikoinen horoskooppi
Keskustelu ja kysymys tulee ventovieraiden jutustelusta ja se on horoskooppi jousimehelle???
“Rakas Rob: Koko ikäni Kokonaiskuva on ollut intohimoni – universumin toiminnan ymmärtäminen, asioiden olemuksen pohtiminen ja näkymättömien taustavoimien etsiminen ovat ajaneet minua. Liian usein olen kuitenkin keskittynyt näihin laaja-alisiin konsepteihin niin, että olen unohtanut antaa tarpeeksi nöyrää huomiota omalle itselleni. Se on nolostuttavaa. Rakastaessani äärettömyyttä laiminlyön äärellisestä huolehtimista. Neuvoja? –Elämää suurempi Jousimies”. Rakas Suurempi: Olet onnekas! Jousimiesten heimo on siirtynyt vaiheeseen jossa he voivat korvata aiemmat elämää ravitsevien pikkuseikkojen laiminlyöntinsä. Tulevina viikkoina tulet huomaamaan, että omien pienten tarpeiden täyttäminen on aivan yhtä hauskaa ja mielenkiintoista kuin maailmankaikkeuden mysteerien tutkiminen.
| |
| | |
20.01.11, 15:05
|
#12 (linkki)
| | (Vierailija) |
Rob Brezsny käyttää aika usein tuota formaattia jossa hän lainaa saamaansa kirjettä tai mailia jossa jonkin horoskoopin edustaja kertoo ongelmasta, jota Rob on pitänyt juuri tällä hetkellä kaikille merkin edustajille olennaisena ja vastaa sitten kysyjän kautta kaikille merkin edustajille. Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja j-mies Keskustelu ja kysymys tulee ventovieraiden jutustelusta ja se on horoskooppi jousimehelle???
“Rakas Rob: Koko ikäni Kokonaiskuva on ollut intohimoni – universumin toiminnan ymmärtäminen, asioiden olemuksen pohtiminen ja näkymättömien taustavoimien etsiminen ovat ajaneet minua. Liian usein olen kuitenkin keskittynyt näihin laaja-alisiin konsepteihin niin, että olen unohtanut antaa tarpeeksi nöyrää huomiota omalle itselleni. Se on nolostuttavaa. Rakastaessani äärettömyyttä laiminlyön äärellisestä huolehtimista. Neuvoja? –Elämää suurempi Jousimies”. Rakas Suurempi: Olet onnekas! Jousimiesten heimo on siirtynyt vaiheeseen jossa he voivat korvata aiemmat elämää ravitsevien pikkuseikkojen laiminlyöntinsä. Tulevina viikkoina tulet huomaamaan, että omien pienten tarpeiden täyttäminen on aivan yhtä hauskaa ja mielenkiintoista kuin maailmankaikkeuden mysteerien tutkiminen. | | |
| | |
20.01.11, 16:16
|
#13 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Akanvakka Rob Brezsny käyttää aika usein tuota formaattia jossa hän lainaa saamaansa kirjettä tai mailia jossa jonkin horoskoopin edustaja kertoo ongelmasta, jota Rob on pitänyt juuri tällä hetkellä kaikille merkin edustajille olennaisena ja vastaa sitten kysyjän kautta kaikille merkin edustajille. |
tää horoskoopin vastaus mielestäni sopii minulle kyllä erinomaisesti, esilletuonti vain on eriskummallinen normiin verrattuna. Milloin tässä sitten vaihtuu horoskooppi eli voiko sitä edelleenkin käydä lukemassa?
| |
| | |
20.01.11, 16:19
|
#14 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja j-mies tää horoskoopin vastaus mielestäni sopii minulle kyllä erinomaisesti, esilletuonti vain on eriskummallinen normiin verrattuna. Milloin tässä sitten vaihtuu horoskooppi eli voiko sitä edelleenkin käydä lukemassa? |
Horoskoopit on viikottaiset, uudet tulee aina torstaiksi (ennen puoltayötä yritämme).
| |
| | |
27.01.11, 08:45
|
#15 (linkki)
| | (Vierailija) |
Ihan pakko kommentoida tän viikon horoskooppia:
Olipas osuvan syväluotaava.... mulla olikin taas kriisivaihe siitä elänkö ruumiissa ruumiin ehdoilla vai siitä huolimatta. Hyvä saada ihanselkeä muistutus että tämän inkarnaation pointti ei ole pyrkiä tästä johonkin muualle kauhealla vauhdilla vaan nauttia ja oppia juuri siitä mitä on.
"Joskus minä lennän unissani. Maiseman yllä kiitämisen riemu on lähes kestämätöntä. On kuitenkin jotakin mistä pidän uneksiessani vielä enemmän, ja se on juokseminen. Vuosien ajan minulla on ollut toistuvia unia vihreillä kukkuloilla ja niityillä kirmaamisesta, usein loppumattomien jokien uomia seuraten. En koskaan hengästy. Jalkani eivät koskaan väsy. Tunnen itseni elinvoimaiseksi ja tarmokkaaksi ja tyydyttyneeksi. Vaikuttaako omituiselta, että mieluummin juoksen kuin lennän? Uskon ymmärtäväni syyni: Lentouneni edustavat sitä osaa minusta joka haluaa paeta maan vetovoimaa, vapautua maallisen elämän kärsimyksistä ja kaaoksista. Juoksemisuneni taas ilmaisevat sitä puoltani, joka rakastaa kehossa olemista ja hurmaantuu elämän ja maailman tuomista haasteista. Astrologiset enteesi lupaavat sinun, Härkä, olevan valmis henkilökohtaiseen versioosi unissa kirmaamisesta. "
| |
| | |
27.01.11, 10:10
|
#16 (linkki)
| | (Vierailija) |
Tässä on viisaus jota aijon käyttää. Tällaista lukiessaan sitä miettii että miksi minä en tuota ole ajatellut! :)
Jousimies:
“Suurin haaste kenelle hyvänsä ajattelijalle on muotoilla ongelma tavalla, joka sallii ratkaisun”, sanoi filosofi Bertrand Russell. Toisin sanoen sanat joita käytät pulmasi kuvailemiseen ovat ratkaisevan tärkeitä. Jos olet laiska tai pessimistinen muotoillessasi suurta kysymystäsi, minimoit mahdollisuutesi löytää hyödyllinen vastaus. Jos olet tarkka ja luova, kutsut todennäköisemmin luoksesi tarvitsemaasi informaatiota ja inspiraatiota. Tämä koskee tietysti kaikkia joka hetki, mutta erityisesti juuri sinua juuri nyt, Jousimies.
-Rob Brezsnyn-/Akkavakka
| |
| | |
27.01.11, 10:28
|
#17 (linkki)
| | (Vierailija) |
Eilen illalla luin ja ilahduin. Taas on niin pätevää asiaa juuri tähän hetkeen. Olin juuri ajatellut nousevaa massiivista ongelmaa josta ei tunnu pääsevän yli eikä ympäri ja sitten luin tämän :
Rapu
“Keväinen aamunkoitto: Kääntyessäni kohti myrskypilveä / Hukkaan näkyvistäni linnun.” Anna tämän Julius Lesterin haikumaisen runon toimia varoittavana tarinana, Rapu. Olet vaarassa keskittyä niin pelokkaasti myrskypilveen, että hukkaat metaforisesti näkyvistäsi harvinaislaatuisen kauniin linnun. Eikä siihen myrskypilveen ole edes pakattu kovin isoa myräkkää. Se syöksee nopeasti jyskeensä ja jyrinänsä, eikä oikeastaan jätä mitään vahinkoa. Siksi olisi sääli antaa kieroutuneen kiinnostuksesi siihen eristää sinut potentiaalisesta inspiraation lähteestä." Akanvakka - Brezsny
Olen nouseva leijona joten seurailenpa miten tämä toteutuu vai toteutuuko:
Leijona
. Harvat valtamedian journalistit vain vaivautuivat tarkistamaan sensationaalisten syytösten paikkansapitävyyttä ennen niiden levittämistä eteenpäin, ja pian kollektiivinen mielikuvitus oli liekeissä. Sadattuhannet ihmiset kärsivät turhasta identiteettikriisistä ja kokivat voimakkaita tunnereaktioita jotka pohjasivat virhepäätelmiin. Tulevana viikkona sinun, Leijona, tulee olla valppaana vastaavanlaisen myllerryksen (tai useamman) varalta ihan henkilökohtaisessa lähipiirissäsi. Ole raivoisan skeptinen – ei vain muiden kertomien tarinoiden suhteen, vaan myös omissa aivoissasi muhivien teorioiden ja fantasioiden suhteen. Älä usko kaikkea mitä ajattelet!
yksi uusi ajatukseni ilahdutti minua mutta onneksi jo viime viikolla. Jos ei se pitäisikään paikkaansa, ei siitä onneksi ole haittaakaan mutta sen keksimisestä on jo ilo saatu :D
| |
| | |
27.01.11, 12:08
|
#18 (linkki)
| | (Vierailija) |
Kauris
“Karmatyrkky” on henkilö, joka suorittaa palveluksi ja ystävällisiä tekoja siinä toivossa että saa näin ylimääräistä hyvää karmaa. Astrologiset enteesi viittaavat siihen, että tämä viikko on loistava aika sinun leikkiä tuolla toimintamallilla. Miksi? Koska siunaukset joita jaat ympärillesi lähitulevaisuudessa tulevat vielä tavanomaista todennäköisemmin luomaan vastavuoroisia siunauksia. Älä suotta venytä tätä naurettaviin äärimmäisyyksiin – älä jää koko päiväksi pitämään ovea auki mummoille, älä päästä koko autojonoa kiilaamaan eteesi, älä visko vilpittömiä kehuja ympärillesi aivan rajattomasti. Tästä huolimatta: mitä enemmän jaat, sitä enemmän saat takaisin.
Ihan uusi sana tuo *Karmatyrkky* ja sekös minua jostain syystä alkoi naurattamaan:)
Muuten kyllä taas ihan osuvaa tekstiä.
| |
| | |
27.01.11, 12:41
|
#19 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja yx kauris Kauris
“Karmatyrkky” on henkilö, joka suorittaa palveluksi ja ystävällisiä tekoja siinä toivossa että saa näin ylimääräistä hyvää karmaa. Astrologiset enteesi viittaavat siihen, että tämä viikko on loistava aika sinun leikkiä tuolla toimintamallilla. Miksi? Koska siunaukset joita jaat ympärillesi lähitulevaisuudessa tulevat vielä tavanomaista todennäköisemmin luomaan vastavuoroisia siunauksia. Älä suotta venytä tätä naurettaviin äärimmäisyyksiin – älä jää koko päiväksi pitämään ovea auki mummoille, älä päästä koko autojonoa kiilaamaan eteesi, älä visko vilpittömiä kehuja ympärillesi aivan rajattomasti. Tästä huolimatta: mitä enemmän jaat, sitä enemmän saat takaisin.
Ihan uusi sana tuo *Karmatyrkky* ja sekös minua jostain syystä alkoi naurattamaan:)
Muuten kyllä taas ihan osuvaa tekstiä. | Oli aika haastava käännettävä tuo, alkuperäinen oli karmawhore, joka assosioituu vahvasti attentionwhore-ilmaisuun ja on siksi paljon pehmeämpi ilmaus englanniksi kuin karmahuora on suomeksi.
Päädyin siihen että ilmaus tyrkky on ehkä lähempänä attentionwhoren merkitystä suomeksi, kun sillä viitataan ihmisiin jotka pyrkivät keinolla millä tahansa julkisuuteen, joten karmatyrkky oli käytettävissä oleva ilmaus. En tiedä mitä olisin tehnyt jos lause ei olisi suoraan jatkunut selityksellä ilmauksesta.... :)
Hyvä jos saimme naurua aikaiseksi.
| |
| | |
30.01.11, 20:26
|
#20 (linkki)
| | (Vierailija) |
Skorpioni
“Hyvä Rob: Olen pinttynyt pakkomielteilijä. Tarkoitan että kun keskityn asioihin, teen sen pakkomielteenomaisesti. Omituista asiassa on tämä: Kun olen innostunut jostain ja työskentelen sen parissa maanisesti, prosessi muuttaa minua – usein niin paljon että hukkaan mielenkiintoni asiaan josta olin aiemmin obsessoitunut! Tämä ajaa minut hulluksi! Onko sinulla antaa minulle ohjetta? Kysyy Ilmiselvä Skorpioni.” Rakas Ilmiselvä: Tämä on lahja, ei ongelma. Avaintekijä itsetuntemuksen kehittämisessä on tieto siitä mitä ei halua, mistä ei ole kiinnostunut. Usein sen saaminen selville vaatii niihin asioihin uppoutumista, joita luulet haluavasi. Lopulta vapaudut vähäisemmistä kaipauksistasi ja pintapuolisista toiveistasi ja pystyt kristallisoimaan kirkkaan vision siitä, mitä todella haluat enemmän kuin mitään muuta.
Tämä on niin totta ainakin minun kohdallani! Olen muutenkin varsin mallikelpoinen esimerkki skorpparista. =)
| |
| | |
04.02.11, 10:15
|
#21 (linkki)
| | (Vierailija) |
"Olen havainnut, että kun ihmiset onnistuneesti ratkaisevat jonkin pitkäaikaisen ongelman elämässään, he harvoin nitistävät sitä yhdellä eeppisellä pyyhkäisyllä. Yleensä he purkavat sitä pikkuhiljaa monelta eri suunnalta; kasvavin huomaamattoman sankaruuden välähdyksin he asteittain murskaavat sen otteen. Astrologiset enteet Härille viittaavat nyt kuitenkin poikkeukseen: he ovat kypsiä yhtäkkiseen eeppiseen raivaukseen. Este, jota olette louhineet kuukausia tai vuosia saattaa luhistua hetkessä. "
Ois tosi tarpeen. Voinko valittaa jonnekin jos tämä ei toteudu?
| |
| | |
04.02.11, 11:19
|
#22 (linkki)
| | (Vierailija) |
Skorpioni
Miksi kaikki on nyt niin aavemaisen hiljaista? Pitäisikö sinun huolestua? Onko elämästäsi kadonnut kaikki liike? Oletko eksynyt? Henkilökohtaisesti uskon, että sinulla menee paremmin kuin aavistatkaan. Horrostilasi on vain tilapäinen harhavaikutelma. Valaistu ja laajenna näkökulmaasi tätä Imma von Bodmershofin haikun kaltaista mietelmää pohtien: ”Suuri virta on hiljaa / Vain välillä kuuluu jotain / syvältä jään alta”.
Just aattelin, kun on taas niin hiljaista ja väsyttääkin..taidan mennä päivälevolle, mutta taidan lukea kooppini ensin |-O ;-} .
| |
| | |
04.02.11, 13:36
|
#23 (linkki)
| | (Vierailija) |
Kauris
Stand-up koomikko Arj Barker kertoo, että kirjoittaessaan vitsejään hän pitää mielessään, että jokaisen niistä on oltava vain riittävän hauska saadakseen kolme ihmistä koko yleisöstä nauramaan sille. Enemmän kuin kolme on toki hyvä, ja sitä hän toivoo, mutta jos hän saa vain ne kolme, hänellä tulee riittämään töitä ammatissaan. Astrologiset rytmisi kehottavat sinua omaksumaan samankaltaisen asenteen, Kauris. Menestyäksesi lähipäivinä et tarvitse 80 prosentin hyväksymisastetta.
no on tässä kauriille haastetta, tulisi hyväksyntää edes viisi prosenttisesti.
| |
| | |
04.02.11, 16:52
|
#24 (linkki)
| | (Vierailija) |
Kauris on yhteiskunnan sitkeä "rakentaja" joten ei tietenkään 5% riitä.Pitäisiköhän itkeä vai nauraa,no olen vain totinen, varmuuden vuoksi =P
| |
| | |
05.02.11, 10:59
|
#25 (linkki)
| | (Vierailija) |
Olisikohan kauriille kaikkein rankin ja vahvistavin kasvuprosessi edes kerran elämässään tehdä jotain mitä haluaa täysin välittämättä siitä hyväksyykö kukaan muu sitä?
| |
| | | | |