Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tarina ajattelin myös että jos harjoittelisi itse tekemään kartat ymmärtäisi sen koko asian laajemmin. olin kouluaikoina matematiikassa aika surkea. tuntuu vähän siltä että pystynkö ikinä oppimaan edes koko asiaa. Olisiko jollakin astrologilla minulle mitään vinkkiä mistä aloittaa? en ymmärrä koko sitä kuviota huoneista? eläinmerkeistä ja asteista... olisin kovin kiitollinen pienestäkin neuvoista. |
Aito pitkäjänteinen kiinnostus on tärkein opettajasi. Etene riittävän pienin askelin.
En minäkään ollut nero matematiikassa :) mutta niinpä vain olen oppinut astrologiaa vuosien saatossa. Olet 100% oikeassa sanoessasi että kun itse tekee - laskee ja kirjoittaa muistiinpanoja, oppii paljon tehokkaammin.
Kartat olen kelpuuttanut valmiina netistä. Olen sitten laskenut ne itsekin ja pyrkinyt pääsemään samaan lopputulemaan kuin valmis kartta, sekä ymmärtämään laskelmieni perusteet. Katsantokantani astrologiaan on psylologinen, kokonaisuuden hahmottaminen yksityiskohtien sijaan.
Aloittelijan (ainakin minulla oli näin:) kiusaus on opiskella vain niitä asioita ja merkkejä, jotka korostuvat omalla kartalla. Kuitenkin, ellet ymmärrä kokonaisuutta, yksittäinen karttatulkinta jää huomattavan vajaaksi.
siispä oma ehdotelmani;
- Opettele aluksi muistamaan järjestyksessä eläinradan merkit ja ymmärtämään laadut (johtava, vakaa, muuttuva) ja elementit. Työsi helpottuu hurjasti, kun sinun ei joka kerta tarvitse etsiä näitä perustietoja.
- Edellinen on myös huoneiden ymmärtämisen tärkeä avain. Kuten tiedät, 1. on oinaan, 2. on härän jne. Vertaile eri kirjojen kuvauksia huoneista. Jos englanti sujuu niin hyvä, netissä on rutkasti luettavaa. Vertaa vastakkaisia huoneita 1-7, 2-8.jne. Näet, miten ne täydentävät toisiaan. Laske välillä kirja käsistäsi, pohdi ja etsi elämästä käytännön esimerkkejä.
- Tutustu elementteihin; tuli, maa, ilma, vesi.
- Sitten vasta planeettoihin aspekteihin ym. loputtomiin ihmeisiin:)
Äläkä masennu ellet heti osaa laskea karttaasi, ota vain valmis netistä ja sitä tutkien etene.
Mukavia hetkiä sulle astroilun parissa!