Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Kristallipallo > Tähtimerkit
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
01.04.11, 19:56   #1 (linkki)
tarina
(Vierailija)

astrologin tutkinto?

olen kiinnostunut astrologiasta, uskon että se auttaa ihmistuntemuksessa sekä auttaa tunnistamaan omaa karmaa tässä elämässä ja ehkä puhdistamaan sitä. Olen lueskellut Juhani Nummelan astrologian käsikirjaa jonkin verran. Ymmärrän että nykyään tähtikartan voi tehdä helpoiten netissä olevilla sivustoilla, mutta itse haluaisin oppia laskemaan sen itse. Huomasin kuitenkin sen olevan niin monimutkaista enkä millään meinaa ymmärtää koko järjestelmää. En oikein tiedä mistä aloittaisin. ajattelin myös että jos harjoittelisi itse tekemään kartat ymmärtäisi sen koko asian laajemmin. olin kouluaikoina matematiikassa aika surkea. tuntuu vähän siltä että pystynkö ikinä oppimaan edes koko asiaa. Olisiko jollakin astrologilla minulle mitään vinkkiä mistä aloittaa? en ymmärrä koko sitä kuviota huoneista? eläinmerkeistä ja asteista... olisin kovin kiitollinen pienestäkin neuvoista.
  Vastaa viestiin

01.04.11, 20:21   #2 (linkki)
xdx
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tarina Näytä viesti
olen kiinnostunut astrologiasta, uskon että se auttaa ihmistuntemuksessa sekä auttaa tunnistamaan omaa karmaa tässä elämässä ja ehkä puhdistamaan sitä. Olen lueskellut Juhani Nummelan astrologian käsikirjaa jonkin verran. Ymmärrän että nykyään tähtikartan voi tehdä helpoiten netissä olevilla sivustoilla, mutta itse haluaisin oppia laskemaan sen itse. Huomasin kuitenkin sen olevan niin monimutkaista enkä millään meinaa ymmärtää koko järjestelmää. En oikein tiedä mistä aloittaisin. ajattelin myös että jos harjoittelisi itse tekemään kartat ymmärtäisi sen koko asian laajemmin. olin kouluaikoina matematiikassa aika surkea. tuntuu vähän siltä että pystynkö ikinä oppimaan edes koko asiaa. Olisiko jollakin astrologilla minulle mitään vinkkiä mistä aloittaa? en ymmärrä koko sitä kuviota huoneista? eläinmerkeistä ja asteista... olisin kovin kiitollinen pienestäkin neuvoista.

Ei se kovin vaikeaa ole, koska minäkin opin sen 15-vuotiaana ja kärsin vielä erinäisistä oppimishäiriöistä.

Vaivalloista se kyllä on ja jos et yhden kirjan opeilla sitä omaksu, kokeile toisen kirjan ohjeita.

Kannattaa vaan lukea kirjoja ja edetä yrityksen ja erehdyksen kautta. Siitä ne kaikki muutkin kuviot alkaa valjeta.

Astrologiset seurat järjestävät astrologian kursseja, joilla käydään kartan käsin laskeminenkin läpi - tai ainakin harjoitellaan niin että sen tarvittaessa osaa. Tänä päivänähän ammattiastrologitkin laativat kartat koneella, mutta jos osaa itse laskea kartan, tarkoittaa se myös sitä, että ymmärtää vähän syvemmältä tekniikan ja osaa soveltaa paremmin.

kannattaa ainakin yhdellä kurssilla käydä. :)
  Vastaa viestiin
02.04.11, 10:51   #3 (linkki)
astroilija---
(Vierailija)

Lainaus:
ajattelin myös että jos harjoittelisi itse tekemään kartat ymmärtäisi sen koko asian laajemmin. olin kouluaikoina matematiikassa aika surkea. tuntuu vähän siltä että pystynkö ikinä oppimaan edes koko asiaa. Olisiko jollakin astrologilla minulle mitään vinkkiä mistä aloittaa? en ymmärrä koko sitä kuviota huoneista? eläinmerkeistä ja asteista... olisin kovin kiitollinen pienestäkin neuvoista.
Aito pitkäjänteinen kiinnostus on tärkein opettajasi. Etene riittävän pienin askelin.
En minäkään ollut nero matematiikassa :) mutta niinpä vain olen oppinut astrologiaa vuosien saatossa. Olet 100% oikeassa sanoessasi että kun itse tekee - laskee ja kirjoittaa muistiinpanoja, oppii paljon tehokkaammin.

Kartat olen kelpuuttanut valmiina netistä. Olen sitten laskenut ne itsekin ja pyrkinyt pääsemään samaan lopputulemaan kuin valmis kartta, sekä ymmärtämään laskelmieni perusteet. Katsantokantani astrologiaan on psylologinen, kokonaisuuden hahmottaminen yksityiskohtien sijaan.

Aloittelijan (ainakin minulla oli näin:) kiusaus on opiskella vain niitä asioita ja merkkejä, jotka korostuvat omalla kartalla. Kuitenkin, ellet ymmärrä kokonaisuutta, yksittäinen karttatulkinta jää huomattavan vajaaksi.

siispä oma ehdotelmani;
- Opettele aluksi muistamaan järjestyksessä eläinradan merkit ja ymmärtämään laadut (johtava, vakaa, muuttuva) ja elementit. Työsi helpottuu hurjasti, kun sinun ei joka kerta tarvitse etsiä näitä perustietoja.

- Edellinen on myös huoneiden ymmärtämisen tärkeä avain. Kuten tiedät, 1. on oinaan, 2. on härän jne. Vertaile eri kirjojen kuvauksia huoneista. Jos englanti sujuu niin hyvä, netissä on rutkasti luettavaa. Vertaa vastakkaisia huoneita 1-7, 2-8.jne. Näet, miten ne täydentävät toisiaan. Laske välillä kirja käsistäsi, pohdi ja etsi elämästä käytännön esimerkkejä.

- Tutustu elementteihin; tuli, maa, ilma, vesi.

- Sitten vasta planeettoihin aspekteihin ym. loputtomiin ihmeisiin:)

Äläkä masennu ellet heti osaa laskea karttaasi, ota vain valmis netistä ja sitä tutkien etene.
Mukavia hetkiä sulle astroilun parissa!
  Vastaa viestiin
02.04.11, 15:02   #4 (linkki)
outo merkki
(Vierailija)

etä onko teille ollut todellista apua astrologiasta? siis vaikka jonkin ongelman ratkaisussa? vaikuttavat kovin ristiriitaisilta. esimerkiksi skorpionille luvataan niin lihomist kuin laihtumista huhtikuussa, tämä nyt on vaan yksi esimerkki. minulle ei tapahdu jälkeenpäin katsoen mitään ennustettuun sopivaa, sellaista yleistä vaan, mitä nyt sopii kaikille, ylä- ja alamäkeä elämässä.
  Vastaa viestiin
02.04.11, 18:25   #5 (linkki)
astroilija-----
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja outo merkki Näytä viesti
etä onko teille ollut todellista apua astrologiasta? siis vaikka jonkin ongelman ratkaisussa? vaikuttavat kovin ristiriitaisilta. esimerkiksi skorpionille luvataan niin lihomist kuin laihtumista huhtikuussa, tämä nyt on vaan yksi esimerkki. minulle ei tapahdu jälkeenpäin katsoen mitään ennustettuun sopivaa, sellaista yleistä vaan, mitä nyt sopii kaikille, ylä- ja alamäkeä elämässä.
On ehdottomasti ollut apua itsetuntemuksessa minulle, mutta onhan se laaja, suorastaan reunaton ja rajaton tutkimusalue, eikä välttämättä sovellu täsmätarkkoja kaavoja kaipaavalle.

Lehtien höpöhoroskooppeja en lue (just noita jossa luvataan tyyliin 'lihomista ja laihtumista':) vaan nimenomaan tuo perehtyminen askel askeleelta on viehättänyt minua ja olen saanut paljon oivalluksia. Niitä taasen saa itse kukin tavallaan, siispä ei astrologiaa kuten mitään oppia kannata kaikille tuputtaa autuaaksi tekevänä.
  Vastaa viestiin
02.04.11, 19:25   #6 (linkki)
tarina
(Vierailija)

kiitos teille vastauksista. yritän edetä pikuhiljaa. varmaankin suurin murheen aihe on kun haluaisin ymmärtää kaiken heti nyt ja ahdistun kun en tajuu.

olen sitä mieltä että astrologiasta ei saa varsinaisia ennustuksia. mutta sitä kautta voi ymmärtää mahdollisuuksia mitä ihmisellä elämässä tulee. tai voi nähdä syitä miksi asiat tapahtuu niinkuin tapahtuu ja saada vahvistuksia niihin, joka taas auttaa tekemään oikeanlaisia muutoksia. uskon myös jälleensyntymiseen ja karmaan ja uskon että horoskooppimerkeistä voi nähdä minkälainen karma on tähän elämään tulossa eli mahdollisesti myös mitä on saattanut tapahtua edellisessä elämässä. toisinsanoen tähtien asennoista syntymähetkellä voi lukea omaa karmaansa. tämä on siis oma tämänhetkinen näkemykseni. :)
  Vastaa viestiin
03.04.11, 22:23   #7 (linkki)
xdx
(Vierailija)

Lainaus:
kiitos teille vastauksista. yritän edetä pikuhiljaa. varmaankin suurin murheen aihe on kun haluaisin ymmärtää kaiken heti nyt ja ahdistun kun en tajuu.

Tuo tulee jatkumaan koko astrologian harrastamisesi ajan, sillä niin paljon astrologiassa on... :)

Lähdet vain liikkeelle niistä perusteista ja voin vakuuttaa, että tulet palaamaan niihin vielä monta kertaa "urasi" aikana tyyliin "mites se nyt menikään" :)
  Vastaa viestiin
04.04.11, 11:06   #8 (linkki)
astroilija-----
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja xdx Näytä viesti
Lähdet vain liikkeelle niistä perusteista ja voin vakuuttaa, että tulet palaamaan niihin vielä monta kertaa "urasi" aikana tyyliin "mites se nyt menikään" :)
Tämä on ihan totta. Vaikka tuossa aiemmin pontevasti sanon että "opettele muistamaan merkit ja laadut jne." (ja kyllähän se toki helpottaakin tutkiskelua) niin eipä ole kauaa kun itse viimeksi sormet apuna muistelin perusasiaa: "oinas, härkä, kaksonen - johtvava, vakaa, muuttuva... plaa plaa...eikun siis...!" :D
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku