| |  | |
01.05.11, 09:18
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | Väkivallan näkymisestä kartalla kysyisin
Hei, osaisiko joku astrologiaa tunteva selittää miksi astrologit näkevät eri tavalla. Yksi näkee että olen itse raivohullu ison osan elämää, toinen että kohtaan sitä itseni ympärillä mutta sitten eräs joka tiesi todella hyvin luonteeni, aivan todella nappiin koska siinä on jotain erityispiirteitä mistä tiedän että tiesi ja mitä muut ei tienneet, niin hän ei nähnyt mitään väkivaltaa.
Liittykö väkivalta siihen että mars ja ehkä joku muu planeetta on jossain huoneessa? Miten sitä ei näkynyt sen astrologin kartassa joka näki luonteeni kuitenkin nappiinsa?
| |
| | |
01.05.11, 12:24
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ymmällään Hei, osaisiko joku astrologiaa tunteva selittää miksi astrologit näkevät eri tavalla. Yksi näkee että olen itse raivohullu ison osan elämää, toinen että kohtaan sitä itseni ympärillä mutta sitten eräs joka tiesi todella hyvin luonteeni, aivan todella nappiin koska siinä on jotain erityispiirteitä mistä tiedän että tiesi ja mitä muut ei tienneet, niin hän ei nähnyt mitään väkivaltaa.
Liittykö väkivalta siihen että mars ja ehkä joku muu planeetta on jossain huoneessa? Miten sitä ei näkynyt sen astrologin kartassa joka näki luonteeni kuitenkin nappiinsa? | Mars,Aurinko,Uranus (toiminta, voima, äkkinäiset muutokset) antavat viitteitä miten ihminen käyttää voimaa. Aspekteista Esim. Mars neliö Uranus sanotaan viittaavan äkkipikaisuuteen. Toisissa merkeissä kipakampi kuin toisissa, Oinas liitetään usein aggressioon, ja Härkäkin. Ensiksimainittu oikukkaan nopeuden ja jälkimmäinen jääräpäisyyden takia.
Uhrina olemisen suunnannäyttäjiä ovat mm. Neptunus ja Kheiron, merkeistä ainakin Kalat ja huone 12.
En lähtisi raivohulluksi ketään nimittelemään millään asetelmalla. Ihminen on karttansa käyttäjä, eikä kartta ihmisen. Huoneet viittaavat elämänalueisiin jolla tietty olemisen tapa mahdolistuu, riippuen huoneen sisällöstä.
Lopputulemana voi sanoa että tulkitsijatkin ovat vain ihmisiä. Joku on orientoitunut korostamaan jotain tiettyä, toinen taas ihan muuta osa-aluetta.
| |
| | |
01.05.11, 14:05
|
#3 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja hvgfi Mars,Aurinko,Uranus (toiminta, voima, äkkinäiset muutokset) antavat viitteitä miten ihminen käyttää voimaa. Aspekteista Esim. Mars neliö Uranus sanotaan viittaavan äkkipikaisuuteen. Toisissa merkeissä kipakampi kuin toisissa, Oinas liitetään usein aggressioon, ja Härkäkin. Ensiksimainittu oikukkaan nopeuden ja jälkimmäinen jääräpäisyyden takia.
Uhrina olemisen suunnannäyttäjiä ovat mm. Neptunus ja Kheiron, merkeistä ainakin Kalat ja huone 12.
En lähtisi raivohulluksi ketään nimittelemään millään asetelmalla. Ihminen on karttansa käyttäjä, eikä kartta ihmisen. Huoneet viittaavat elämänalueisiin jolla tietty olemisen tapa mahdolistuu, riippuen huoneen sisällöstä.
Lopputulemana voi sanoa että tulkitsijatkin ovat vain ihmisiä. Joku on orientoitunut korostamaan jotain tiettyä, toinen taas ihan muuta osa-aluetta. |
Kiitos, pääsin jo hiukan hajulle :) Merkkini ovat rapu, nouseva aurinko leijona
elikkä astron sivulta otettuna
Nousumerkki Leijonassa
Aurinko Ravussa
Kuu Oinaassa
Merkurius Leijonassa
Venus Ravussa
Mars Skorpionissa
Jos éhdit niin kerro vielä mitä tarkoittaa jos jossain huoneessa ei ole mitään merkkiä.
Minulla ei ole ihmissuhteissa mitään :O Ei merkin merkkiä.
| |
| | |
01.05.11, 14:39
|
#4 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Kiitos hvgfi Kiitos, pääsin jo hiukan hajulle :) Merkkini ovat rapu, nouseva aurinko leijona
elikkä astron sivulta otettuna
Nousumerkki Leijonassa
Aurinko Ravussa
Kuu Oinaassa
Merkurius Leijonassa
Venus Ravussa
Mars Skorpionissa
Jos éhdit niin kerro vielä mitä tarkoittaa jos jossain huoneessa ei ole mitään merkkiä.
Minulla ei ole ihmissuhteissa mitään :O Ei merkin merkkiä. |
Kiitos kiittämästä, kiva jos sait lisävalaistusta. Ehdinhän minä hieman jatkaa ennen kuin lähden koiraa lenkittämään tuonne raikkaaseen vapputuuleen:)
Sen verran korjaisin aluksi, että kaikki huoneet ovat jossain merkissä, mutta planeettoja ei välttämättä ole joka boksissa. Näet sen merkin siitä huoneiden rajaviivalta astelukuna jotain tiettyä merkkiä. Esim. AC-merkkisi on samalla 1. huoneesi merkki jne.
Jos huoneessa ei ole planeettoja (tätä varmaan tarkoitit?), huoneen merkkivaikutus korostuu selkeästi. Jos vaikka on 1. huone Leijonassa mutta muuten tyhjä, henkilön luonne on puhtaammin leijonamainen. Akselit, eli AC-DC, MC-IC ovat aina vastamerkeissä, esim. sinulla leijonanousuisena 7. huoneen kärki on Vesimiehessä.
Käytetystä huonejärjestelmästä riippuen useampikin huone voi olla samassa merkissä.
Toiv. saat tolkkua tästä:)
| |
| | |
01.05.11, 19:23
|
#5 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja hvgfi Kiitos kiittämästä, kiva jos sait lisävalaistusta. Ehdinhän minä hieman jatkaa ennen kuin lähden koiraa lenkittämään tuonne raikkaaseen vapputuuleen:)
Sen verran korjaisin aluksi, että kaikki huoneet ovat jossain merkissä, mutta planeettoja ei välttämättä ole joka boksissa. Näet sen merkin siitä huoneiden rajaviivalta astelukuna jotain tiettyä merkkiä. Esim. AC-merkkisi on samalla 1. huoneesi merkki jne.
Jos huoneessa ei ole planeettoja (tätä varmaan tarkoitit?), huoneen merkkivaikutus korostuu selkeästi. Jos vaikka on 1. huone Leijonassa mutta muuten tyhjä, henkilön luonne on puhtaammin leijonamainen. Akselit, eli AC-DC, MC-IC ovat aina vastamerkeissä, esim. sinulla leijonanousuisena 7. huoneen kärki on Vesimiehessä.
Käytetystä huonejärjestelmästä riippuen useampikin huone voi olla samassa merkissä.
Toiv. saat tolkkua tästä:) | En edes kysy oliko ihana lenkki koiran kanssa, yleensähän ne sitä on :) Vielä on hiukan vappua jäljellä joten ehdinpä vielä toivottamaan hauskaa vappua!
Sitten menen innoissani heti horoskooppiasiaan ;) Nyt ymmärrän että numeroitu pienempi ympyrä lähellä keskusta kertoo huoneet ja uloin horoskooppimerkeillä merkitty ympyrä kertoo missä merkissä kukin huone on (tai oli syntymähetkellä, oletan)
Hyvä tieto että "tyhjä" huone tarkoittaa että se merkki jossa huone on vaikuttaa sitten puhtaammin. Osoitan toistolla samalla että ymmärsin selityksesi ;) Kiitos vielä kerran tästä :)))
Jos jaksat vielä kertoa sellaista ihmettelemääni asiaa joka ei ehkä selviä heti kohta astrologiankirjasta sitten kun aloitan sen tutkimisen (olen vasta tutustumassa aiheeseen) niin,
kun painan astro fi:n kartassa ensimmäistä sinistettyä merkkiä joka on HETI Asc:in alapuolella ja jonka pitäisi siksi nyt saadun ymmärrykseni mukaan aloittaa 1. huoneen ja kartassakin lukee että Asc:in alapuolella on 1.huone niin minulla lukee astron tulkinnassa siinä kohtaa että siinä oleva pluto olisi 12.huoneessa ???
(plutoplaneetan perässä lukee 20 astetta, leijonamerkki ja 14´, mutta nuo ei kai kumoa sitä että pitäisi olla 1.huone, vai mitä en ymmärrä?
siinä lukee tällä tavalla Pluto
Elämän ja kuoleman planeetta, jatkuva pakollinen muutos.
Kosminen tekijä. Vaikuttaa pääasiassa aspektien kautta.
Leijona
Kuninkuuden, loiston, luovuuden ja itsevaltiuden merkki. "Minä olen paras"
12 .huone
ITSENSÄ VOITTAMISEN HUONE kertoo kyvystäsi auttaa muita ihmisiä ottamatta heidän elämäänsä omille harteillesi. Planeetat tässä huoneessa ovat se osa sinua, joka helpoimmin uhrautuu muiden puolesta ja äityy sitten marttyyriksi.
Kun painan seuraavaa sinistettyä kohtaa joka mielestäni on 2 huoneessa kun siinä lukee niin, niin astro on tässä samaa mieltä että ollaan 2 huoneessa.
Siinä ei sitten tulkita 1.huonetta ollenkaan ja luultavasti tuo plutojuttukin on väärin jos tulkitsee sen olevaksi 12.huoneessa vaikka on (jos on?) 1. huoneessa. Se pluto ym. on kirjoitettu heti Ascin viivan alapuolelle sille puolelle 1.huonetta joka on leijonan puolella.
Jos astrolla on tuossa virhe ja minä olisinkin oikeassa niin osaatko sanoa mitä tuo tarkoittaisi 1. huoneessa kun siinä ei ole muuta merkkiä eikä planeettaa kuin ne jo sanomani. 1 huone näyttäisi olevan silmämääräisesti katsottuna 3/4 leijonassa (heti Ascin jälkeen ja loput 1/3 neitsyessä, jossa koko 2 huonekin on.
Jos tämän vielä minulle selvität kumpi on oikeassa tai mikä on virheeni ja jos jaksat niin mitä se tarkoittaa 1. huoneessa, niin loput kartasta osaankin jo näillä tiedoin auttavasti tulkita - ainakin tähän uteliaimpaan hetkeen :)
Kiitos sinulle tähänastisista, olet ihana kun neuvot <3
| |
| | |
02.05.11, 08:41
|
#6 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja hvgfi:lle vielä kiitos :) Jos jaksat vielä kertoa sellaista ihmettelemääni asiaa joka ei ehkä selviä heti kohta astrologiankirjasta sitten kun aloitan sen tutkimisen (olen vasta tutustumassa aiheeseen) niin,
kun painan astro fi:n kartassa ensimmäistä sinistettyä merkkiä joka on HETI Asc:in alapuolella ja jonka pitäisi siksi nyt saadun ymmärrykseni mukaan aloittaa 1. huoneen ja kartassakin lukee että Asc:in alapuolella on 1.huone niin minulla lukee astron tulkinnassa siinä kohtaa että siinä oleva pluto olisi 12.huoneessa ???
(plutoplaneetan perässä lukee 20 astetta, leijonamerkki ja 14´, mutta nuo ei kai kumoa sitä että pitäisi olla 1.huone, vai mitä en ymmärrä?
siinä lukee tällä tavalla Pluto
Elämän ja kuoleman planeetta, jatkuva pakollinen muutos.
Kosminen tekijä. Vaikuttaa pääasiassa aspektien kautta.
Leijona
Kuninkuuden, loiston, luovuuden ja itsevaltiuden merkki. "Minä olen paras"
12 .huone
ITSENSÄ VOITTAMISEN HUONE kertoo kyvystäsi auttaa muita ihmisiä ottamatta heidän elämäänsä omille harteillesi. Planeetat tässä huoneessa ovat se osa sinua, joka helpoimmin uhrautuu muiden puolesta ja äityy sitten marttyyriksi.
Kun painan seuraavaa sinistettyä kohtaa joka mielestäni on 2 huoneessa kun siinä lukee niin, niin astro on tässä samaa mieltä että ollaan 2 huoneessa.
Siinä ei sitten tulkita 1.huonetta ollenkaan ja luultavasti tuo plutojuttukin on väärin jos tulkitsee sen olevaksi 12.huoneessa vaikka on (jos on?) 1. huoneessa. Se pluto ym. on kirjoitettu heti Ascin viivan alapuolelle sille puolelle 1.huonetta joka on leijonan puolella.
Jos astrolla on tuossa virhe ja minä olisinkin oikeassa niin osaatko sanoa mitä tuo tarkoittaisi 1. huoneessa kun siinä ei ole muuta merkkiä eikä planeettaa kuin ne jo sanomani. 1 huone näyttäisi olevan silmämääräisesti katsottuna 3/4 leijonassa (heti Ascin jälkeen ja loput 1/3 neitsyessä, jossa koko 2 huonekin on.
Jos tämän vielä minulle selvität kumpi on oikeassa tai mikä on virheeni ja jos jaksat niin mitä se tarkoittaa 1. huoneessa, niin loput kartasta osaankin jo näillä tiedoin auttavasti tulkita - ainakin tähän uteliaimpaan hetkeen :)
Kiitos sinulle tähänastisista, olet ihana kun neuvot <3 | Heips:)
Joo, tuolla astro.fi:llä on semmmoinen vekkuli piirre, että se voi heittää kartalla planeetan näennäisesti 'väärään' kammariin. Tämä varsinkin jos vierekkäiset huoneet tai toinen niistä on kapeahko.(tai jos iso pläjäys planeettoja alueella)
Pystyt tarkistamaan asian vertaamalla huoneen kärjen ja planeetan astelukuja keskenään. Jos AC:si asteluku - eli 1. huoneen kärjen asteluku - on suurempi kuin Plutosi asteet (20°14' Leijonaa) niin silloin todellakin Pluto on 12. huoneen puolella.
Oletan siis astro.fi:n tulkinnan sikäli oikeaksi?
Voit kokeilla tehdä eri ohjelmilla karttasi niin näet miten niissä asettuu, esim. astro.com:issa (ellet jo ole poikennut) on kaikkee lisäkivaakin.
Olipa Plutosi 1. tai 12. puolella, se on sinulla yhtä kaikki AC:n tuntumassa ja vaikuttaa näin ollen voimakkaasti persoonaasi. Jos olisi 1:ssä, vaikutus olisi ehkä enempi ulospäin suuntautuva/näkyvä. 12. huoneen kautta vaikutus on alitajuisempi. Tuskin Pluto 12 huoneessakaan (ja vieläpä Leijonassa) äityy kovin orjamaiseksi jo pommimaisen luonteensakaan takia;) mutta voit sen kautta olla herkkä näkemään ns. läpi asioiden ja myös puuttumaan havaitsemiisi epäkohtiin.
Leijona on Auringon hallitsija, joten AC-merkkinä painottaa myös Aurinkoasi(Ravussa) sekä sen huoneen merkitystä jossa arskasi sijaitsee. Tunteet ja toiminta (tuli-vesi) sinulla hieman vetävät köyttä keskenänsä;). Kun Kuukin on tulimerkissä Oinaassa, niin vesi (tunteet) voi aika ajoin nousta höyrynä ilmaan;)
Kiitos kysymistä, nää on ihan mielenkiintoisia juttuja ja kertaus itsellenikin opintojen äiti. Mukavaa päivänjatkoa sinulle!
| |
| | |
04.05.11, 19:04
|
#7 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja hvgfi Heips:)
Joo, tuolla astro.fi:llä on semmmoinen vekkuli piirre, että se voi heittää kartalla planeetan näennäisesti 'väärään' kammariin. Tämä varsinkin jos vierekkäiset huoneet tai toinen niistä on kapeahko.(tai jos iso pläjäys planeettoja alueella)
Pystyt tarkistamaan asian vertaamalla huoneen kärjen ja planeetan astelukuja keskenään. Jos AC:si asteluku - eli 1. huoneen kärjen asteluku - on suurempi kuin Plutosi asteet (20°14' Leijonaa) niin silloin todellakin Pluto on 12. huoneen puolella.
Oletan siis astro.fi:n tulkinnan sikäli oikeaksi?
Voit kokeilla tehdä eri ohjelmilla karttasi niin näet miten niissä asettuu, esim. astro.com:issa (ellet jo ole poikennut) on kaikkee lisäkivaakin.
Olipa Plutosi 1. tai 12. puolella, se on sinulla yhtä kaikki AC:n tuntumassa ja vaikuttaa näin ollen voimakkaasti persoonaasi. Jos olisi 1:ssä, vaikutus olisi ehkä enempi ulospäin suuntautuva/näkyvä. 12. huoneen kautta vaikutus on alitajuisempi. Tuskin Pluto 12 huoneessakaan (ja vieläpä Leijonassa) äityy kovin orjamaiseksi jo pommimaisen luonteensakaan takia;) mutta voit sen kautta olla herkkä näkemään ns. läpi asioiden ja myös puuttumaan havaitsemiisi epäkohtiin.
Leijona on Auringon hallitsija, joten AC-merkkinä painottaa myös Aurinkoasi(Ravussa) sekä sen huoneen merkitystä jossa arskasi sijaitsee. Tunteet ja toiminta (tuli-vesi) sinulla hieman vetävät köyttä keskenänsä;). Kun Kuukin on tulimerkissä Oinaassa, niin vesi (tunteet) voi aika ajoin nousta höyrynä ilmaan;)
Kiitos kysymistä, nää on ihan mielenkiintoisia juttuja ja kertaus itsellenikin opintojen äiti. Mukavaa päivänjatkoa sinulle! |
Olipa tässä hieno tietopaketti :) Pääsin juuri tietokoneen ääreen ja tulin heti lukemaan vastauksesi, joten en ole vieä katsonut huoneeni astelukua planeetan vastaavaan, mutta nyt tiedän, kiitos sinun, miten tarkistan sen. Hurja kiitos selkeistä ohjeista ja tiedoista mitä niihin liittyy kummassakin tapauksessa.
Kiitos myös astro comin vaihtoehtoiset ohjelmat-vinkistä. Kunhan opin ja ymmärrän lisää niin käytän varmasti sitäkin.
Selität niin selkeästi aloittajalle, että sopisit hyvin opettajaksi näistä asioista :) Mukavaa illanjatkoa sinulle!
| |
| | |
05.05.11, 08:15
|
#8 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Kiitos! Olipa tässä hieno tietopaketti :) Pääsin juuri tietokoneen ääreen ja tulin heti lukemaan vastauksesi, joten en ole vieä katsonut huoneeni astelukua planeetan vastaavaan, mutta nyt tiedän, kiitos sinun, miten tarkistan sen. Hurja kiitos selkeistä ohjeista ja tiedoista mitä niihin liittyy kummassakin tapauksessa.
Kiitos myös astro comin vaihtoehtoiset ohjelmat-vinkistä. Kunhan opin ja ymmärrän lisää niin käytän varmasti sitäkin.
Selität niin selkeästi aloittajalle, että sopisit hyvin opettajaksi näistä asioista :) Mukavaa illanjatkoa sinulle! | No nyt kirjoitit niin kauniisti että tähän piti vielä tulla sanomaan: Kiitos! :)
Olen jaksoittain pohjattoman kiinnostunut astrologiasta. Tosin ihan kotikäyttöön vaan, toistaiseksi ainakin, ja paljon vielä oppimista. Mm. neitsyt sijoittuu minulla siten että lisää tutkimisintoa (hiuksenhalkoja?! :D)
Iloisia astroiluja sinullekin!
| |
| | | | |