Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ap Olisi kiva kuulla lisää!
Terveisin Kuu Oinaassa äiti :) |
Mielenkiintoiselta vaikuttaa omakin kuumerkkisi.
Äitini aurinkomrkiltään vaaka, oli taiteita rakastava ja jotenkin aikas haaveksiva persoona, vaikkakin suurperheen äitinä yritti pitää meille jöötä. Kun joku meistä sairastui se oli äidille tosi vaikea paikka, ehkä surujäänteitä omien sisarustensa menettämisestä ja vanhempiensä surutyön vaikutusten seurausta.
Minä, airinkomerkiltäni aika realistinen ja vakaa lähes järkähtämätön kauris yritän sompailla kuuvaakani kanssa. Asto.fin sanoo kuuvaa'astani näinkin hauskasti.
*Kuu Vaa'assa
Tuskin kukaan on niin varovainen tunteidensa ilmaisussa kuin Kuu Vaaka eli sinä. Olipa kysymyksessä sitten vihan tai rakkauden tunne niin sinulle lienee tyypillistä tempaista mitään sanomaton virnistys kasvoillesi, jolloin sinulle jää aikaa puntaroida tunteesi todellista laatua, joka ei silti tahdo selvitä.*
Itseäni jokseenkin hyvin tuntevana allekirjoitan tuon astron tulkinnan tunteiden ilmaisusta. Onhan minulla syviä tunteita, on toki, mutta ne jäävät yksityisiksi, vain joskus innostun luotaamaan tunteideni syvyyttä runoissani tai ylipitkissä vuodatuksissa, joita olen Ellien palstoille aikaisemmin kontrolloimattomasti valutellut. Kuuvaakana olen kuin surffaaja, joka toivoo myötäisiä tuulia ja aavistelee huimien vaahtopäiden paiskaavan minut jonnekin karulle ja asumattomalle luodolle.
Itse ajattelen kuu-vaa'an vaikuttavan minuun enemmän kuin nousumerkkini, toisaalta voi olla että arvioini omaan itseen ei olisi mahdollista olla kovinkaan realistinen. Ehkä nousu-skorppooni vaikuttaa kuitenkin paljon, vaikkakin vähän vastentahtoisesti, mieluimmin lilluisin äitini kaltaisissa hattarapilviunelmissa ja laulelisin operettisävelmiä päivät pääksytysten. Oi, anteeksi äiti, olet kuitenkin ollut niin rakas minulle.