Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Kristallipallo > Tähtimerkit
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
14.11.11, 22:18   #1 (linkki)
etsijä

Käyttäjän Inke avatari

Rekisteröitynyt: 06/2006
Sijainti: koti on siellä missä sydänkin
Mutta mikä merkki ja missä huoneessa?

Muistelen jossain astrologisessa julkaisussa olleen jotain kuvausta tietynlaisten sanojen käyttöön. Onko määritelty planeettaa ja missä huoneessa olisi sen suotuisa asema, jos kommunikointi on kovin eteeristä ja kaunista? Löytyisköhän tähän vastausta keltään?
  Vastaa viestiin

15.11.11, 10:31   #2 (linkki)
hmmm
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Inke Näytä viesti
Muistelen jossain astrologisessa julkaisussa olleen jotain kuvausta tietynlaisten sanojen käyttöön. Onko määritelty planeettaa ja missä huoneessa olisi sen suotuisa asema, jos kommunikointi on kovin eteeristä ja kaunista? Löytyisköhän tähän vastausta keltään?

voisiko olla että merkurius esim vaa-assa antaisi pehmeän sävyn puheeseen?
  Vastaa viestiin
15.11.11, 11:25   #3 (linkki)
kiinnostaa
(Vierailija)

Lainaus:

Asiaan nyt tutustuttuani, merkurius puhelahjoja/kommunikointia ja sen omin paikka on Neitsyt-6.huone. Voisiko se olla se avain parhaalle sijainnille? Kuu eikö ilmaise tunteita ja myös ulosantia?

Tässä linkki, jossa kivasti kerrotaan huoneiden merkityksistä: Astrologia ja arkkityypit

Merkurius vaaka voisi olla tasapainoileva, kalat myötätuntoinen (kuuntelija?) ja skorpioni pisteliäiden kommenttien kertoja? Vai olenko aivan väärässä?
  Vastaa viestiin
15.11.11, 11:25   #4 (linkki)
eräs
(Vierailija)

3. huone on kommunikaation huone.
  Vastaa viestiin
15.11.11, 13:49   #5 (linkki)

Käyttäjän Awa* avatari

Rekisteröitynyt: 10/2009
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja eräs Näytä viesti
Niinpä onkin. Lisää huoneista täällä:

Saaganet ~ Astrologia
  Vastaa viestiin
15.11.11, 15:23   #6 (linkki)
kiinnostaa
(Vierailija)

Lainaus:

niin onkin, joku oikosulku taas iskenyt mulle :)
  Vastaa viestiin
15.11.11, 21:05   #7 (linkki)
eräs
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kiinnostaa Näytä viesti
niin onkin, joku oikosulku taas iskenyt mulle :)

Sattuuhan noita :)
  Vastaa viestiin
16.11.11, 10:22   #8 (linkki)
etsijä

Käyttäjän Inke avatari

Merkuriuksen kolmos huoneeseen minäkin sen sijoittaisin, jos pitäisi parasta sanantaiturin karttaa ajatella. Voisiko kuitenkin olla myös jollain muulla merkillä osuutta eteeriseen itsensä ilmaisuun. Omalla kartallani kolmos huone oli tyhjä.

Toisaalta jään miettimään ykköshuoneen merkitystä ja omassani siellä on Venus jousimiehessä. Miten paljon Venus vaikuttaisi ilmaisuun sijaitessaan ykköshuoneen alueella.

Alla oleva on kopiointi Astron sivustolta.
Venus
Arvomaailma, rakkaus, ihmissuhteet.

Persoonallinen tekijä. Merkki ja huonesijainti heijastuvat persoonallisuuteen.

Jousimies
Totuuden, uskontojen ja filosofioiden merkki. "Minä etsin totuutta"

1 .huone
MINÄHUONE vastaa lähinnä askendenttia. 1. huoneessa sijaitsevat planeetat kertovat niistä valmiuksista, joita sinulla on käytettävissäsi silloin kun etsit sisältöä elämällesi. 1. huoneen planeetat ovat se osa sinussa, joka loistaa neonvalon lailla kaikkialla missä kuljet ja toimii siinä sivussa majakkana mahdollisille puolisoehdokkaille.

Viimeinen muokkaaja Inke; 16.11.11 10:52. Syy: lisäsin vähän tekstiä
  Vastaa viestiin
16.11.11, 12:39   #9 (linkki)
eräs
(Vierailija)

Minulla on Merkurius, aurinko ja nousumerkki 1. huoneeessa, silti olen aina ollut "hiljainen", tosin nyt alkaa jo puhettakin tulla ;) Ja se että nousu- ja aurinkomerkki on ykkösessä tekee hiukan kaksijakoisen persoonan koska toinen merkki on vilkas ja toinen rauhallinen ;) no hiukan kaksijakoinen olen ollut kai muutenkin, kunnes alkoi palaset loksahdella paikoilleen.

Persoonalliset kyvyt (1.huone) ei minusta korreloi kuitenkaan kommunikointikykyjä ? Eli vaikka olet vilkas et silti ole välttämättä paras kommunikoija ?
  Vastaa viestiin
16.11.11, 12:45   #10 (linkki)
eräs
(Vierailija)

Inke tarkista myös kaksosesi sijainti, kaksonenhan on myös mitä suurimmassa määrin kommunikoija ja puhuja.
  Vastaa viestiin
16.11.11, 14:14   #11 (linkki)
etsijä

Käyttäjän Inke avatari

Lainaus:
Inke tarkista myös kaksosesi sijainti, kaksonenhan on myös mitä suurimmassa määrin kommunikoija ja puhuja.
Uranus kaksosissa ja huone on kahdeksas. Juuos, niinpä näkyy olevankin kaksosten teema *Minä puhun*. Kaksosten aurinkomerkissä syntynyt taitaa kuitenkin jäädä puheeni alle, mutta ymmärränkin nyt meidän hyvän ystävyyden punaisen langan.

Kiitos eräs.
  Vastaa viestiin
16.11.11, 17:25   #12 (linkki)
astroppi
(Vierailija)

Lainaus:
Minulla on Merkurius, aurinko ja nousumerkki 1. huoneeessa, silti olen aina ollut "hiljainen", tosin nyt alkaa jo puhettakin tulla ;) Ja se että nousu- ja aurinkomerkki on ykkösessä tekee hiukan kaksijakoisen persoonan koska toinen merkki on vilkas ja toinen rauhallinen ;) no hiukan kaksijakoinen olen ollut kai muutenkin, kunnes alkoi palaset loksahdella paikoilleen.

Persoonalliset kyvyt (1.huone) ei minusta korreloi kuitenkaan kommunikointikykyjä ? Eli vaikka olet vilkas et silti ole välttämättä paras kommunikoija ?
Siis mikä olikaan merkki? Esim. Merkurius neitsyessä harkitsee tarkasti sanojaan.
  Vastaa viestiin
16.11.11, 17:32   #13 (linkki)
Astroppi
(Vierailija)

Lainaus:
Uranus kaksosissa ja huone on kahdeksas. Juuos, niinpä näkyy olevankin kaksosten teema *Minä puhun*. Kaksosten aurinkomerkissä syntynyt taitaa kuitenkin jäädä puheeni alle, mutta ymmärränkin nyt meidän hyvän ystävyyden punaisen langan.

Kiitos eräs.
Niin, etkös sinä ollutkin jousimies? Hölöttäjä ;), Merkuriuksen asema kertoo siitä miten puhut (ts. Seppo Tanhua sanoo "miten valehtelet"). Jos Merkurius on kaksosissa, olet hyvä puhumaan tai jos huoneessa kolme on Merkurius, se on sama juttu (tästä on lähipiirissäni esimerkkejä, tosi eteviä puheen pitäjiä).
Merkurius jousimiehessä puhuu paljon ja aina, kun taas Merkurius kauriissa voi olla puheissaan asiallinen eikä joutavia löpöttele.
Vaikka olet hyvä puhumaan, et välttämättä ole hyvä kommunikoija (taas teidän lähipiiristäni tämän) eli vaikka sinulla olisi Merkurius kaksosissa, sinut voidaan käsittää väärin tai et saa viestiäsi perille, riippuu persoonastasi.
  Vastaa viestiin
16.11.11, 17:42   #14 (linkki)
etsijä

Käyttäjän Inke avatari

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Astroppi Näytä viesti
Niin, etkös sinä ollutkin jousimies? Hölöttäjä ;), Merkuriuksen asema kertoo siitä miten puhut (ts. Seppo Tanhua sanoo "miten valehtelet"). Jos Merkurius on kaksosissa, olet hyvä puhumaan tai jos huoneessa kolme on Merkurius, se on sama juttu (tästä on lähipiirissäni esimerkkejä, tosi eteviä puheen pitäjiä).
Merkurius jousimiehessä puhuu paljon ja aina, kun taas Merkurius kauriissa voi olla puheissaan asiallinen eikä joutavia löpöttele.
Vaikka olet hyvä puhumaan, et välttämättä ole hyvä kommunikoija (taas teidän lähipiiristäni tämän) eli vaikka sinulla olisi Merkurius kaksosissa, sinut voidaan käsittää väärin tai et saa viestiäsi perille, riippuu persoonastasi.
Kauris olen aurinkomerkiltäni. Auts, hyvinkin usein tulen väärinymmärretyksi ja hyvin harvoin saan sanottavani perille, siltä tuntuu ainakin. Pidän iteäni introverttinä, joidenkin tuttujeni hämmästykseksi, mutta niin se vaan valitettavasti on.
  Vastaa viestiin
16.11.11, 19:50   #15 (linkki)
eräs
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja astroppi Näytä viesti
Siis mikä olikaan merkki? Esim. Merkurius neitsyessä harkitsee tarkasti sanojaan.

Jousimiehessä minun Merkurius. Joskus on tullut tulta ja tulikiveä suusta, nyt jo rauhoittunut ;)
  Vastaa viestiin
16.11.11, 19:58   #16 (linkki)
eräs
(Vierailija)

Vaikka minun siis "pitäisi" olla hölöttäjä, en sitä ole koskaan ollut, ja jäin miettimään syytä miksi Merkurius ei ole avannut minun puhehanojani. Tuli mieleen että olenko alkanut komminikoida ja "puhua" enemmän telepaattisesti joten puhe, joka on sanoja ja sanathan ei ole luotettavia muutenkaan, on jäänyt vähemmälle ja mielellään puhuu vaan kun on oikeasti asiaa.
  Vastaa viestiin
16.11.11, 20:22   #17 (linkki)
eräs neitsyt
(Vierailija)

Lainaus:

Hmm, mulla on merkurius vaa'assa 3.huoneessa. Pitäisi puhua ja loukkaamatta ketään? Toisinaan kyllä tuntuu, että väkisinkin joku loukkaantuu. Nousuleijona asialla?
  Vastaa viestiin
16.11.11, 20:28   #18 (linkki)
astroppi
(Vierailija)

Lainaus:
Vaikka minun siis "pitäisi" olla hölöttäjä, en sitä ole koskaan ollut, ja jäin miettimään syytä miksi Merkurius ei ole avannut minun puhehanojani. Tuli mieleen että olenko alkanut komminikoida ja "puhua" enemmän telepaattisesti joten puhe, joka on sanoja ja sanathan ei ole luotettavia muutenkaan, on jäänyt vähemmälle ja mielellään puhuu vaan kun on oikeasti asiaa.
Mutta mitäs sun kolmos huone sanoo? Jos siellä on neitsyt, härkä tai kauris, et välttämättä ole puhelias. Ja jos aurinkomerkkisi ja ykköshuoneesi on merkissä, jotka eivät välttämättä ole kovin puheliaita, niin siinä se. Esim. Skorppari voi puhua, mutta saattaa kätkeä todelliset ajatuksensa hyvin. Härkäkään ei ole niitä parhaita puhujia. Merkurius voi olla oppositiossa jonkun toisen planeetan kanssa ja vaimentaa sitä halua ilmaista itseään.

Itselläni on ykköshuone täynnä planeetoita ja mm. jousimiehessä Merkurius, kun samaa huoneeseen asettuu vielä Jupiter, joka on jousimiehen oma planeetta, saa Merkurius ikään kuin vahvistusta näiltä ja sen voimakkuus korostuu. Kannattaa katsella monelta kantilta. Myös Merkurius kaloissa tekee ihmisestä usein vilkkaan.
  Vastaa viestiin
16.11.11, 20:45   #19 (linkki)
etsijä

Käyttäjän Inke avatari

Ihanaa astroppi, kun jaksat kärsivällisesti meille vastailla. tämä on niin mielenkiintoista ja ainakin minun täytyy välillä sulatella lukemaani, vertailla välillä omaa ja saman aurinkomerkki tyttäreni karttaa keskenään. Olisi ihan valtavasti kysymyksiä, en vaan osaa vielä asetella niitä näkyviksi sanoiksi. Mikähän olisi selkokielinen alkeisiin perustuva kirja, joka olisi tälläisen tiedonhaluisen hyvä hankkia niin että kirjan sisältö avautuisi ilman turhautumista.
  Vastaa viestiin
16.11.11, 20:58   #20 (linkki)
Ehdotus
(Vierailija)

Lainaus:
Kauris olen aurinkomerkiltäni. Auts, hyvinkin usein tulen väärinymmärretyksi ja hyvin harvoin saan sanottavani perille, siltä tuntuu ainakin. Pidän iteäni introverttinä, joidenkin tuttujeni hämmästykseksi, mutta niin se vaan valitettavasti on.
Pyörittele eri vaihtoehtoja. Esimerkiksi että muut ymmärtävät mutta sinä et ymmärrä muiden vastaustapaa? Odotat muuta kuin saat ja luulet sen johtuvan siitä ettei ymmärretty?

Näkyisikö sellainen ykköshuoneessa persoonassa, muualla suhde muihin tai jotain?
  Vastaa viestiin
16.11.11, 20:58   #21 (linkki)
astroppi
(Vierailija)

Lainaus:
Ihanaa astroppi, kun jaksat kärsivällisesti meille vastailla. tämä on niin mielenkiintoista ja ainakin minun täytyy välillä sulatella lukemaani, vertailla välillä omaa ja saman aurinkomerkki tyttäreni karttaa keskenään. Olisi ihan valtavasti kysymyksiä, en vaan osaa vielä asetella niitä näkyviksi sanoiksi. Mikähän olisi selkokielinen alkeisiin perustuva kirja, joka olisi tälläisen tiedonhaluisen hyvä hankkia niin että kirjan sisältö avautuisi ilman turhautumista.
Tätä itsekin kyselin astrologeilta, mutta kirjat vanhoja tahtovat olla ja osittain vanhennutta tietoa, mutta Raimo A. Nikula ja Markku Manninen ovat julkaisseet muutaman hyvän. Ja Nikulan kotisivuilla on paljon tietoa.
Joskus - jos sinulla rahat riittää - laadituta oma horoskooppi, siitä saat vinkkejä eniten.
  Vastaa viestiin
16.11.11, 21:02   #22 (linkki)
astroppi
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja eräs neitsyt Näytä viesti
Hmm, mulla on merkurius vaa'assa 3.huoneessa. Pitäisi puhua ja loukkaamatta ketään? Toisinaan kyllä tuntuu, että väkisinkin joku loukkaantuu. Nousuleijona asialla?
Merkurius vaa'assa puhuu kepeästi, mutta rakastaa juoruilua, neitsyt taas voi olla piikikäs ja kriittinen, ja leijonan puheissa voi olla tiedostamatonta itsetietoisuutta. Taidat kuitenkin pitää keskusteluista?
  Vastaa viestiin
16.11.11, 21:38   #23 (linkki)
eräs neitsyt
(Vierailija)

Lainaus:
Merkurius vaa'assa puhuu kepeästi, mutta rakastaa juoruilua, neitsyt taas voi olla piikikäs ja kriittinen, ja leijonan puheissa voi olla tiedostamatonta itsetietoisuutta. Taidat kuitenkin pitää keskusteluista?

Kiitos! Kyllä pidän keskusteluista, mutta en pidä siitä, että tieten tahtoen toisen kipeimmistä asioista juoruillaan. Kuulen itse juoruja todella vähän enkä juoruile kuin heistä, joita inhoan.
Keskustelut ovat ihania :)
  Vastaa viestiin
17.11.11, 09:30   #24 (linkki)
ackuu
(Vierailija)

Merkurius

Lainaus:
Minulla Merkurius Oinaassa 1. huoneessa. Moni sanoo kuulostavan määrätietoiselta (vaikka itsestä tuntuisi että pallo ihan hukassa) Kotiväki mainitsee jopa komentelevaksi toisinaan mutta itse en huomaa useinkaan ja hämmästyn jos syntyy kähinää ;)
Se on lähinnä tapa esittää asiat halki poikki pinoon, en välttämättä(!?) tarkoita että toisten pitäisi toimia juuri siten.
1. huone aika täysi, ei ole ihan helppoa tunnistaa mikä milloinkin äänessä?

Ja ihan kuin Inke, minäkin koen olevani introvertti vaikka jotkut ihmettelevät. Minun on saatava olla paljon yksin ja pohdin asiat, varsinkin ongelmiksi koetut, pitkälle tykönäni ennen kuin puhun niistä. Kepeämmistä asioista kyllä saatan pulputtaa:)
  Vastaa viestiin
17.11.11, 09:58   #25 (linkki)
ackuu
(Vierailija)

Merkurius Oinaassa? Hiljennä tok'!

Lainaus:
Merkuriuksen asema kertoo siitä miten puhut (ts. Seppo Tanhua sanoo "miten valehtelet")
Tanhua sanoo minun tulkinnassani mm. näin: "----ilmenee yritystä puhua kaikki asiat mahdollisimman nopeasti oikeaan järjestykseen -----mitä nopeammin suusi käy ja kynä napsuu sormissasi, sitä suuremmmalla syyllä voi olettaa sinun puhuvan aivan eri tavalla kuin ajattelet---"

Kyllä tässä totuuden siemen on. Käytännön tasollakin jos olen tarpeeksi täpinöissä menee sukat jääkaappiin :)))
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku